auttakaas auton ostajaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä olen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä olen...

Vieras
olen ostamassa ensiviikolla auton ja myyjä sanoi,että saan luovutuskirjan samana päivänä,mutta hän lähettää rekisteriotteen postissa koska hänellä itsellään on vielä autoliikkeelle velkaa tästä autosta ja myyjä maksaa ensin minun antamilla rahoilla velkansa pois ennenkuin voi antaa rekisteriotteen..eli riittääkö tämä pelkkä luovutuskirja todistamaan että kaupat on tehty ja auto minun,ettei myyjä voi sitten myöhemmin vaatia autoa takaisin itselleen?

Juu luovarilla kyllä saat auton kaupan todistettua mutta onko myyjällä oikeutta luovariin elikä mistä autoon liittyvä velka on otettu (rahoitusyhtiöt?)? Ja mistä tiedät maksaako myyjä velkaansa pois vai onko siinä riski että velka siirtyykin sinulle (rahoitusyhtiöt??) ?

Olisin kyllä varpaillani tällaisissa autokaupoissa.

• Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Itse hoitaisin asia niin, että loppuvelan lyhennys suoritettaisiin sinun läsnäollessasi.
Kärjistettynä esimerkkinä: Jos hän vaikka kuolisi ennenkuin velka on lyhennetty. Siinäpäs odottelet auton omistajuutta.

Tosin esittämälläsi tavalla hoidetaan asioita, jopa rahoituslaitoksen työntekijä suositteli tuota tapaa. Itse haluan ainakin varmistaa, etten tule kusetetuksi.

Yhteistyössä