Miesystäväni "muisti" tyttäreni nimen väärin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harhaluuloko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harhaluuloko?

Vieras
Olemme seurustelleet 4kk ja asumme eri paikkakunnilla. Mies on tavannut tyttäreni monta monituista kertaa.
Eilen hän käytti tyttärestäni puhuessaan väärää nimeä, nimeä, joka ei pitäisi tietääkseni kuulua kummaankaan meidän lähipiiriin. Mies ei edes itse huomannut virhettään vaan tajusi vasta kun sanoi sen.
Alkoi sitten selittelemään siihen, ettei tosiaankaan tiedä mistä se tuli eikä edes tunne ketään sen nimistä. Keksi sitten, että varmaan kun luki samalla lehteä, niin bongasi sen nimen sieltä jostain.

No, oltiin siis meillä ja mies tuli vieraisille keskiviikkona ja tarkoitus oli viipyä ainakin ensiviikkoon. Oltiin suunniteltu jo vaikka mitä kivaakin viikonlopuksi kun mulla töistä vapaata.
Yhtäkkiä hän keksikin, pari tuntia tämän kömmähdyksen jälkeen, että hänen pitääkin lähteä jo lauantaina. Syy oli varsin epäuskottava.

No minähän tietysti suutuin ja siitä tuli riita ja lähdin iltavuoroon melkein mitään sanomatta. Tämä siis tapahtui eilen. Ja yllätys yllätys, kun tulin iltavuorosta kotiin, mies oli häipynyt enkä ole kuullut hänestä mitään. No, olin kyllä riidan aikana haukkkunut häntä mammanpojaksi (syy nopeaan lähtöön liittyi hänen äitiinsä, mutta ei todellakaan ollut sellainen syy, että pitää yks kaks lähteä!)

Nyt mietin, onko tällä nimen väärin muistamisella jotain osuutta asiaan. Selasin nimittäin myöhemmin sen lehden huolellisesti läpi, eikä siellä missään mainittu kyseistä nimeä! Että olisi sen takia voinut epähuomiossa sanoa väärin.
Mies ei ole kyllä koskaan käyttäytynyt mitenkään epäilyttävästi, minut on esitelty hänen kaveripiirille ja äidilleenkin.

Mutta silti, vähän omituista, että kutsuu tyttöystävän lasta väärällä nimellä!!!???

Luultavasti teet kärpäsestä härkäsen, mä ainakin välillä kutsun ihmisiä ties millä nimellä. Mutta tietty voi aina olla se mahku, että miehellä onkin joku muu nainen, jolla on tuo toisenniminen lapsi, mutta tuskin sentään...

Ei kait siinä pelkässä nimessä mitään omituista ole,mutta toi miten kumpikin teistä siihen reagoi onkin jo sitten oudompaa.. Menee mullakin ihmisten nimet sekaisin ja väärin joskus enkä edes tiedä mistä ne nimet tulee. Ei ole ikinä siitä riitaa tullut.. Olen jopa omaa lastani väärällä nimellä kutsunut..

mulla menee aika useinkin omien lastenkin nimet sekaisin, kutsun toista poikaa toiseksi ja päinvastoin. Samoin menee siskon muksujen nimet välillä ristiin ja työkavereiden nimiä saan usein miettiä pitkään ennenkuin tulee mieleen......vaikka joidenkin kanssa ollut 20v samassa työssä.
Jos tosiaan on jotain lehteä samalla lukenut kun puhunut kassasi puhelimessa, on nimi todellakin voinut tarttua sieltä.

Joo ja mun mies kutsui meidän yhteistä lasta vauvana ihan väärällä nimellä, kun "ei muistanut" tai sanoi epähuomiossa väärin.. tekevälle sattuu ja kieli sanoo monta asiaa ihan ajattelematta väärin.

Että palko nenään vaan ja syvälle.

No huh huh! Siis mä en tiedä mitä sanoa... Siis ootko ihan tosissasi?? Ehkä kantsis lopettaa toi vainoharhaisuus ja miettiä mitkä on oleellisia asioita suhteessa ja elämässä ylipäänsä! Keskity vaikkapa lapseesi ja vietä hänen kanssaan kiva viikonloppu! Ja muuten; viettääkö tämä miesystäväsi lastesi kanssa aikaa kun sinä käyt töissä? 4kk seurustelu kuitenkin on aika lyhyt tuttavuus... Itseltä taisi mennä puoli vuotta ennenkuin esikoiseni tapasi uuden mieheni ekaa kertaa.

se mies on aikamiespoika, lapseton ja asuu tai elelee symbioosissa äitinsä kanssa, niin on melko varmaan aika itsekäs ja ei osaa ajatella omaa napaansa ja äitinsä napaa edemmäksi. Veikkaan että ongelmia tulee sitten ainakin enempi, kun olis vaikka aika yhteenmuuton kanssa jne...
Anna olla ja odota että eteesi astuu oikea mies.

No, ehkä sitte voi sanoa nimiä erehdyksissä väärin, mutta mulla ei tosin ole kuin yksi lapsi, ei sitä ny sekoita kehenkään sisarukseen.
No, mutta kuitenkin, miehen yhtäkkinen tarve lähteä vaikka oltiin kaiikia suunniteltu, on todella omituista! Muutenkin meidän aika on kortilla ja sitte ku ehditään nähdä, otetaan siitä kaikki irti.

Ja vielä tuo tapa, että lähtee ikään kuin salaa kun olen itse töissä eikä anna kuulua itsestään mitään sen jälkeen, on törkeää!

Niin ja meille ei tosiaankaan tullut riitaa siitä nimen väärin sanomisesta, jos sen käsityksen joku sai. Hämmästelin vain, että Iida?? Ei mulla sen nimistä lasta ole. Sitten alkoi itse selittelemään kömmähdystään.

No huh huh! Siis mä en tiedä mitä sanoa... Siis ootko ihan tosissasi?? Ehkä kantsis lopettaa toi vainoharhaisuus ja miettiä mitkä on oleellisia asioita suhteessa ja elämässä ylipäänsä! Keskity vaikkapa lapseesi ja vietä hänen kanssaan kiva viikonloppu! Ja muuten; viettääkö tämä miesystäväsi lastesi kanssa aikaa kun sinä käyt töissä? 4kk seurustelu kuitenkin on aika lyhyt tuttavuus... Itseltä taisi mennä puoli vuotta ennenkuin esikoiseni tapasi uuden mieheni ekaa kertaa.

Yksi lapsi (ei lapsia) ja sekin on ollut mummolassa jo viikon.

[QUOTE="Jos";23956367]se mies on aikamiespoika, lapseton ja asuu tai elelee symbioosissa äitinsä kanssa, niin on melko varmaan aika itsekäs ja ei osaa ajatella omaa napaansa ja äitinsä napaa edemmäksi. Veikkaan että ongelmia tulee sitten ainakin enempi, kun olis vaikka aika yhteenmuuton kanssa jne...
Anna olla ja odota että eteesi astuu oikea mies.[/QUOTE]

Miehellä 16v poika, eikä asu äitinsä kanssa, mutta mitä siihen mammanpoika juttuun tulee, niin siitä en olis niin varma... :/

[QUOTE="vieras";23956388]Mulla menee omien lasten (tyttö ja poika) nimet sekaisin ja joskus sekoitan vielä kissojen ja koirienkin nimet lasten nimien kanssa ;)[/QUOTE]

Hei ymmärtäkää nyt, että tässä ei ole mennyt kenenkään nimet sekaisin vaan täysin vieras ja outo nimi! Ja sitte selitteli ettei tunne/ tiedä ketään sen nimistä.

No kai se nyt lähti, kun olet tuollainen vainoharhainen!!! Etkö itse yhdistä tätä, eli kun vouhkasit nimestä, niin mies ajatteli, ettei jaksa enää. Olisin ihmetelly, jos olis jääny. Veikkaan, että ei se varmaan jaksa jatkossa sua. Eli ero edessä

[QUOTE="huh huh";23956398]No kai se nyt lähti, kun olet tuollainen vainoharhainen!!! Etkö itse yhdistä tätä, eli kun vouhkasit nimestä, niin mies ajatteli, ettei jaksa enää. Olisin ihmetelly, jos olis jääny. Veikkaan, että ei se varmaan jaksa jatkossa sua. Eli ero edessä[/QUOTE]

Voisitko itse puusilmä lukea koko ketjun läpi!!?

Voi hyvänen aika! Siis tuosta jo kuvittelit että miehellä olis toinen ja menit vielä lukemaan lehden läpi että oliko nimi oikeasti siellä.. Tajua nyt se että tuo ei oo tervettä. Se on eriasia jos joksus ilmenee jotain vakavempaa, mutta elä hyvä ihminen tuollasesta ala epäileen!

Saattohan mies keksiä tekosyyn häipyä kun ihan turhasta hötkyilet. Et sinä ikinä tuu oleen onnellinen jos koko ajan vahtaat että jos vaikka toinen tekis jotain virheitä joista vois syyttää..

"No minähän tietysti suutuin ja siitä tuli riita ja lähdin iltavuoroon melkein mitään sanomatta. Tämä siis tapahtui eilen. Ja yllätys yllätys, kun tulin iltavuorosta kotiin, mies oli häipynyt enkä ole kuullut hänestä mitään. No, olin kyllä riidan aikana haukkkunut häntä mammanpojaksi (syy nopeaan lähtöön liittyi hänen äitiinsä, mutta ei todellakaan ollut sellainen syy, että pitää yks kaks lähteä!)"

Meuhkasit, haukuit miestä --> mies lähti. Ei yllätä, kyllästyi meuhkaamiseen.

Mitä sinä oikein tässä ihmettelet ja puolustelet?

Niin ja minä en muista nimiä koskaan, ketähän minä nyt puijaan tai petän? Siis kun en aina omaanikaan, saatikka lapsien tai mieheni. Kerran kutsuin naispuolista ystävääni Heikiksi, en todellakaan tiedä miksi. Ketään Heikkiä en tunne.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka

Yhteistyössä