Isoäiti kirjoittaa lapsen nimen aina väärin, alkaa raivostuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiva juttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo ehdottomasti vaan faceen kaikkien nähtäville että ´mummi hei,olet kirjoittanut lapsen nimen väärin´ tai jotain muuta, luulisi olevan NOLOA hänelle,jospa asia korjaantuisi..

Meidän mummo ei saa sanottua ekaks sen lapsen nimeä jota tarkottaa.. sieltä tulee kamala rimpsu, ekaks omat lapset ja sitten muutama lapsenlapsi ja viimein se jota tarkotti:)

Kerro miten se tekee ihmisestä kynnysmaton jos jättää noteeraamatta toisen huonon käytöksen? Eri asia jos itselle koituisi fyysistä, henkistä tai taloudellista haittaa. Anoppi kirjoittaa nimen väärin, mitä väliä sillä on? Palkka juoksee, aamu koittaa ja takka lämmittää talon ihan just samalla tavalla, luki jossain fb:ssä Nico tai Niko.

Ei ihme että ihmisillä alkaa iso pyörä heittää kun joka asiasta pitää nostaa järjetön haloo ja raivo. Joskus voi vaan naureskella toisten tyhmyydelle itsekseen ja jatkaa omaa elämäänsä.

Ok,teepä sinä niin. Anna kuitenkin toisille oikeus surra omat ongelmansa,ehkäpä sinäkin itket jostain minun mielestäni täysin mitättömästä asiasta? Jos tämmöiset asiat ei kosketa sua millään tasolla,niin miksi ihmeessä vaivaudut kommentoimaan? Mä en nää tässä aloituksessa mitään silmitöntä raivoa tai haloota,ihan asiallisestihan tuo oli kirjoitettu. Tuntuu että sä kehitit nyt tästä pikkuasiasta itselles ihan suhteettoman suuren ongelman ;)

[QUOTE="vieras";25129594] Tuntuu että sä kehitit nyt tästä pikkuasiasta itselles ihan suhteettoman suuren ongelman ;)[/QUOTE]

Oho, sun argumentointi on niin mahtavaa ( lue = absurdia) ettei tähän pysty kyllä mitään enää sanomaan. Mä muuten käsitin että keskustelussa voi myös esittää eriäviä mielipiteitä, mut se on ilmeisesti myös väärin :D

Joo...

Meillä miehen sukulaiset eivät ole vielä 6v jälkeenkään uskoneet, että en ottanut mieheni sukunimeä :D aina tulee kortti jossa olen mieheni sukunimellä...no ei haittaa.

Joo meillekin tulee postit aina miehen sukulaisilta niin, että mullekin on laitettu hänen sukunimensä. Mutta ei me olla niin paljon tekemisissä, niin luulen että he ovat vain pitäneet itsestään selvänä, että otin miehen nimen, eivätkä ehkä edes tiedä etten ottanut. Ei ole tullut puheeksi.

Kaamee anoppi joo. :D Suosittelen myös tota facebook-nolaamista, sekä tiukkaa puhuttelua. Kerro että sun lasta loukkaa se, että hänelle rakas mummo ei välitä kirjoittaa nimeä oikein. Ja että sua loukkaa se, että tiedät että hän tahallaan tekee kiusaa.

P.S. Axel on kyllä nimenä sellainen, että se ei kuulosta oikein järkevältä kirjoitettuna Aksel, ellei perässä ole i-kirjainta -> Akseli.

Oho, sun argumentointi on niin mahtavaa ( lue = absurdia) ettei tähän pysty kyllä mitään enää sanomaan. Mä muuten käsitin että keskustelussa voi myös esittää eriäviä mielipiteitä, mut se on ilmeisesti myös väärin :D

Noniin,en halua haastaa riitaa,joten otetaanpa nyt kierroksia hieman alas :) Eriävän mielipiteen voi esittää hyvin erilaisilla tavoilla ja sun kommenteista mulle jäi päällimäisenä mieleen ap:n tuntemusten vähättely. Se ei mun mielestä ole kovin rakentavaa sanoa että c´moon,get over it! kun eiköhän jokainen tämmöiset asiat mieluiten sivuuttaisi ja työntäisi pois mielestään.

Tunteilleen ja tuntemuksilleen ei kuitenkaan kauheasti mitään voi ja jos joku asia painaa,niin se painaa :/ Vertaistuen tai neuvojen sijaan tollanen mitäänsanomaton lyttääminen tuskin auttaa mitään. Olen pahoillani jos pahoitin mielesi,sitä en tarkoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja yök;25126956:
Ja toiseksii eikös suomessa c:n lausumistapa oo s eikä k? ;) Eli siis Lucahan olis sitte Lusa periaatteessa............................

Mä hain tänään ensin Lusan tarhasta meidän Sorollalla, ja sitten mentiin kotiin syömään tasoja ja kuuntelemaan santri-musiikkia.

Yleisempää isovanhemmilla laittaa K sen C:n paikalle, mutta toki tuo on molemminpuolin harmillista. Meidän esikoisen nimi taas oli pitkän aikaa niin, että D oli T.... tyylliin Amanta.... xD

Myös mulle tulee postit sukulaisilta miehen nimellä,koska ovat (suora lainaus) aivan varmoja että ennemmin tai myöhemmin teen kuten vaimon kuuluu,ja otan miehen nimen.

Varmaan selvää ettei olla hirveästi tekemisissä

Lapsi on vasta hieman yli vuoden ikäinen, ei siis osaa lukea. Mutta mä olen kyllä jo aika pitkälti luopunut toivosta, että mummo nimen oppii ikinä.

On muutenkin kova esittäjä tämä mummo, sukujuhlissa ym. kertoo aina lastensa opiskelut ja muut yläkanttiin. Mieheni oli aikaisemmin ( viitisen vuotta sitten) "hienossa" tunnetussa paikassa "hienolla" tittelillä töissä ja sen mummo ilmoittaa lapsensa nykyiseksikin ammatiksi . Poikansa kyllä aina muistaa korjata olevansa nykyisin ihan muissa hommissa ja melkein tavallisena duunarina. On ilmeisesti nolompaa, että lapsi on tehtaassa töissä, sitä ei voi muille paljastaa.

[QUOTE="kiva juttu";25132986]Lapsi on vasta hieman yli vuoden ikäinen, ei siis osaa lukea. Mutta mä olen kyllä jo aika pitkälti luopunut toivosta, että mummo nimen oppii ikinä.

On muutenkin kova esittäjä tämä mummo, sukujuhlissa ym. kertoo aina lastensa opiskelut ja muut yläkanttiin. Mieheni oli aikaisemmin ( viitisen vuotta sitten) "hienossa" tunnetussa paikassa "hienolla" tittelillä töissä ja sen mummo ilmoittaa lapsensa nykyiseksikin ammatiksi . Poikansa kyllä aina muistaa korjata olevansa nykyisin ihan muissa hommissa ja melkein tavallisena duunarina. On ilmeisesti nolompaa, että lapsi on tehtaassa töissä, sitä ei voi muille paljastaa.[/QUOTE]

No kai te muistatte aina kovaäänisesti korjata asian esim,"mummu muistaa nyt väärin,ei kai mummu ala jo dementoitua" :) siis niiin et muut kuulee.

Meillä molemmat mummoni antoivat oman mielipiteensä nimiasioihin. Toinen esimerkiksi kertoi, mitä ei ainakaan saa laittaa (luetteli mukaan myös oman nimensä) ja toinen taas kertoi, mitkä nimet on mielestään kauniita. Ensiksimainitun mummon kommentista meinasin hieman loukkaantua, sillä itse asiassa juuri hänen nimensä oli yksi niistä nimistä, joita lapsen toiseksi tai kolmanneksi nimeksi alunperin ajattelin. Naureskellen ajattelin kuitenkin sitten, että mitäpä minun siitä loukkaantua tarvitsee, jos hän itse pitää nimeään rumana...

Isäni puolestaan ehdotteli joitain nimiä, ja yksi niistä tytölle päätyikin. :)