Alkoholi ja häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suhina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sivusta seuraaja";23950842]Niinkö tuossa sanottiin vai onko tämä näitä MINÄ tulkitsin asian näin? Mielenkiintoista on myös, että maailmassa on vain yksi vaihtoehtoa, puhelinta ei mukaan häihin ja lapset yksin kotiin.[/QUOTE]

Mulla on 3 ja 1-vuotiaat lapset. Todennäköisesti jos lähdettäisiin häihin ja saataisiin lapsenvahti, lapsia ei otettaisi mukaan. Lapset eivät siis jäisi yksin kotiin, siltikin katson että minun pitää olla tavoitettavissa. Aina voi sattua jotain, tai vahdilla voi olla jotain kysyttävää, lapsella voi tulla ikävä...

Vaikka lapset olisivat mukana ottaisin silti puhelimenkin. Koskaan ei tiedä koska sitä tarvitsee.

Kännykät mukaan,mutta äänettömälle. Asia loppuun käsitelty ? Eiköhän tuo "kännykät kotiin" toive esittäjänsäkin mielestä ole vain naseva tapa esittää asia ?

Parhaimmat häät jossa mä oon ollu on sellaiset jossa jo kutsussa sanotaan että juhlat jatkuu aikuisten kesken esim. klo 21 jälkeen ja alkoholinkäyttö on alkanut vasta silloin. Näin lasten ei tartte nähdä örvellystä, mutta saavat silti osallistua häihin :)

Ryyppyhäistä on huonoja kokemuksia, siis sellaisista joissa ryyppääminen aloitetaan aikaisin. Säälin lapsia jotka olivat näissä häissä, näkivät monet sukulaiset ihan hirveässä kunnossa. Minusta päivällä voi olla viinia ruokajuomana ja tietty aloitusmalja mutta boolit ym. sitten vasta iltasella.

[QUOTE="heips";23951827]Parhaimmat häät jossa mä oon ollu on sellaiset jossa jo kutsussa sanotaan että juhlat jatkuu aikuisten kesken esim. klo 21 jälkeen ja alkoholinkäyttö on alkanut vasta silloin. Näin lasten ei tartte nähdä örvellystä, mutta saavat silti osallistua häihin :)

Ryyppyhäistä on huonoja kokemuksia, siis sellaisista joissa ryyppääminen aloitetaan aikaisin. Säälin lapsia jotka olivat näissä häissä, näkivät monet sukulaiset ihan hirveässä kunnossa. Minusta päivällä voi olla viinia ruokajuomana ja tietty aloitusmalja mutta boolit ym. sitten vasta iltasella.[/QUOTE]

Tää on kyllä totta. Meillä ei lukenu kutsussa, mutta juomat tosiaan saapuvat vasta illalla pöytään. (paitsi alkumalja ja lasi viiniä ruualla) Olen tosin kertonut perheellisille ihan henk koht että häissä tarjotaan alkoholia. Hitsi vie, kun olisin sen kutsukuoressa oleaan infolappuseen tajunnu kirjottaa.. Noh, eiköhän se näin kertomallakin mene. :)

Suunnittelen omiin juhliin tarjottavaksi illemmalla alkoholijuomana vain kahta erilaista boolia,niin voi säädellä juoman vahvuutta ketään huijaamatta. Ensimmäinen kierros boolia saisi olla ihan tujua,mutta sen jälkeen ne noin kymmenen seuraavaa olisi enemmänkin keskarin vahvuista. Täytyy tästä vielä konsultoida viisaampia ja kokeneempia. Vai onko huono ajatus ?

Saattaa olla hyvä idea. Kannattaa testata ne laimeammat boolit kotona etukäteen sen suhteen etteivät ensimmäisen (vahvan) jälkeen maistu liian pliisuilta. Kannattaisiko googlata hyviä booliohjeita ja kikkoja, joilla maku saadaan pysymään sopivan tiukkana.

Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään syitä morsiusparin tahtoon järjestää alkoholittomat häät? Useat meistä ovat joutuneet katsomaan koko lapsuutensa, kenties aikuisenkin elämänsä, vierestä, kun alkoholiongelmainen perheenjäsen juo koko elämänsä - pahimmassa tapauksessa perheenkin elämän - kurkusta alas. Onko tuolloin ihmekään, jos yhden elämänsä tärkeimmistä päivistä haluaa pyhittää itse juhlalle väkijuoman sijaan.
On helppoa sanoa, miksette tehneet mitään, yrittäneet puhua, vieneet hoitoon tai jättäneet alkoholistia ulkopuolelle. Alkoholismista voi parantua vain, jos sairaalla itsellään on siihen halua. Oman perheenjäsenen hylkääminen... Niin, kaikki varmasti tietävät, ettei se ole helppoa - etenkään, jos kyseessä on oma äiti tai isä. Hyvin monissa tapauksissa perheen sisäistä alkoholiongelmaa ei ulkopuolinen näe. Ei sitä alkoholistin juomista, eikä uhrien surua.

Ensi kerralla kun menette "kuiviin häihin" voisi jokainen pysähtyä miettimään, haluavatko juhlien järjestäjät todella vain kiusata vieraita alkoholitarjoilun poisjättämisellä.

Yhteistyössä