Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Tervehdys pinoon...

Tulen jo koputtelemaan tännekin koska hoidonsuunnitteluaikaa varaan huomenna ensimmäiseen ivf:ään. Kumman nopeasti nämä asiat ovat nyt sitten julkisellakin rullanneet vaikka olin ihan varma että junnataan vielä pitkään. (ajattelin että päästäisiin koeputkiin asti vasta ensi kevään puolella)

Ollaan siis selittämätön pari ja yritystä 4/09 takana, joista oikeestaan puolitoista vuotta on mennyt silleen ammattimaisen yrittämisen puolelle... Tutkimuksiin mentiin heti kun se oli mahdollista yksityiselle puolelle ja siitä asti on tahkottu apukeinojen kera. Nyt julkisella.

Innsejä nyt tuloksetta takana kaksi mutta lääkäri on heittämässä jo pyyhettä kehään... Kolmas inssi vielä vetästään ivf:ää odotellessa ennen kesätaukoa ja syksyllä sitten isommat aseet käteen. (tietääkö joku kauanko turussa on ollut odottelua ivf:än hoidonsuunnitteluun? Ilmeisesti parista kuukaudesta puhutaan?)

Koskaan ei olla saatu haamun haamua testeihin ja aina on ovuloitu yhdellä munasolulla kellontarkkaan... Isännällä kaikki arvot kohdillaan. Minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa reilu 10v ajan ja pumppu vähän reistaa joten beetasalpaajia napsin.

Nyt minulta otetaan joku testi joka antaa viitettä munasarjojen kapasiteetista? Onko jollakulla mitään käryä mikä testi se oikein on ja ilmeisesti ei oo mikään rutiinitutkimus kun siitä hoitaja niin hämmästyi että tehdään? Toivottavasti se nyt on edes joku verikoe homma... Olen jo huomannut että kaikki tämän alan testit ja tutkimukset on jotain ihan muuta kun yks neula käsitaipeessa.
 
Eikä Ellenni, mä ajattelin jo, että oot suunnilleen tämän palstan positiivisin ihminen, kun olit jo lastenvaunuja menossa ostamaan... vai oliko se sitten ironiaa...

Meilläkin oli melkoisen huono jakautumisprosentti, eli hedelmöittyminen sentään jollakin tasolla, mutta sen jälkeen jakautuminen huonoa. Kuulemme se tätä lapsettomuutta voi selittääkin. Mutta miten jotain varhaisjakautumis/hedelmöittymishäiriötä oikein hoidetaan??? Haluaisin saada vielä tietää, voisiko asiaa selvittää enemmälti jollakin kromositesteillä tai edes jollakin.

Se ettei mitään jää pakkaseen, on todella masentavaa jo siksikin, että IVF:ä ei kovin usein tehdä jo ihan rahankaan takia (nimim. yksityisellä hoidossa).
 
Pollyanna, älä heitä kirvestä kehiin vielä mun puolesta!
Kyllä tässä on jo katse ensi vuodessa ja äitiyslomassa!
Tämä on nyt tässä, välillä pitää vajota, että taas päästään eteenpäin. Ja naapurin pikkuihminen, 6v sanoi, kun kengät oli jääneet pieniksi, että "Mä säästän nämä sitten mun lapsille" Mun olisi niin tehnyt mieli rutistaa sitä pikkunaista!!! Ehkä mä pyydän niitä lainaksi naapuriin parin vuoden päästä..!
Toivottavasti istutus ei ole huomenna vaan keskiviikkona!!!!!
 
Tuuli ja Heidari olemme kanssa Turun VL:ssa ainakin toistaiseksi. Joskus varmasti voi olla ihan hyvä vaihtaa paikkaa, jos ei vain tunnut löytyvän sellaista hyvää hoitosuhdetta. Näiden juttujen kanssa se on äärimmäisen tärkeää.
Elleni positiivisuutesi on todella piristävää :) Pitäisi itsekkin osata välillä olla kaltaisesi :)
83yrittäjä tervetuloa mukaan keskusteluihin. Minulla ei ole valitettavasti tietoa julkisen puolen jonotuksista, mutta muiden ihmisten puheiden mukaan jonotus olisi muutama kuukausi, mutta joku muu tietää varmasti paremmin.
 
Huomenta vaan naiset,

Olen kaynyt taalla paivittain kylla lukemassa teidan kuulumisia, mutta ei ole viela oikein mitaan kerrottavaa, kun viela e-pillereita syotava ensi lauantaihin saakka. Aloitin jarrupiikit sunnuntaina, eli eilen. Ihan JARKYTTAVAN tylsa piikki noissa, joutuu ihan tosissaan runnoo, etta saa sen piikin ihon alle. :stick:

Ihanan vilkas pino tasta on tullut muuten! Tosi mukavaa, kun saa jakaa nama kokemukset muiden samassa jamassa olevien kanssa. :flower:
Tsemppia kaikille kovasti ja voimia hoitoihin! Toivottavasti paastaan viela nakemaan ennatysmaara plussia!
 
kp4 vasenta puolta pakottaa, taitaa munikset kasvaa......?????
ihan ihmeissään ku ei tarvi pistää vasta ku kp6 jarrupiikki...on toi helppo toi pitkävaikutteinen,kunpa nyt siis toimiskin ett tulis munia paljon hywiä.....
 
Tsemppiä Ellenni!!!

ON: Kontrolliultra takana. Hieman ehkä petyin munarakkuloiden määrään. Lääkäri kyllä sanoi että minulle määrä on hyvä. Mitä sitten tarkoittikaan. :confused::rolleyes:
Joo, eli oikealla oli 5kpl 7mm, 2kpl 7.5mm ja 1kpl 8mm. Vasemmalla oli isompia eli 1kpl 7mm, 1 kpl 8mm, 1kpl 9mm ja 1kpl 10mm. Limakalvo 7.78mm.
Menopur annosta nostettiin nyt 150iu:sta 225iu. Tarkoituksena että saadaan ainakin nuo 7.5mm kasvamaan ja noiden isompien mukaan. Jos nämä kasvaa, niin ymmärsin lääkärin jutuista että tällöin olisi 6kpl munarakkuloita ja tämä minulle hyvä määrä. Onhan se sitten hyvä jos kaikissa solu sisällä ja hedelmöittyvät mutta entä jollei niin käy…?? :|
Keskiviikkona seuraava ultra ja siihen asti Menopur tosiaan menee annoksella 225iu ja Orgalutran jatkuu. Viikon päästä maanantaina todennäköisesti punktio.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
9.6.2011

Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 13...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............8..............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............8................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............6.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2............10................18.6
Ellenni............1.IVF.................1.............3..................20.6


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
miranda-81, sieltä voi vielä innostua rakkuloita kasvamaan niin, ettei vielä varmasti osaa sanoa määrää eli älä huolehdi! Ja tärkeintähän olisi että tulisi kypsiä ja että hedelmöittyisivät hyvin -edes se yksi! Tiedän ettei tämä ehkä helpota, kun muistan, miten itsekin tuota samaa mietin, ettei ehkä kovin montaa tule....

Ellenille onnea matkaan! Toivottavasti on jo kyytiläinen/kyytiläisiä saatu mukaan!

83yrittäjä tervetuloa mukaan!

Täällä ei tunnu oikein missään. Testata en ole uskaltanut.. taidan odottaa perjantaihin.
Päivittäisitkö miranda-81 samalla vaikka tuon koko listan tältä päivältä eli kaikkien piinapäivät ja 83yrittäjän mukaan myös niin on kiva seurata listaa =) Kiitos!
 
Kevätkello: Kiitos, kyllä sanasi hieman auttoivat! :) Lääkäri vain oli jotenkin niin "jyrkkä"...vaikea selittää mitä tarkoitan...
Tottakai päivitän! Jotenkin niin kiireessä laitoin tuon oman punktioviikon tarkemmaksi etten ollenkaan ajatellut että muutenkin kannattaisi tehdä muutoksia siihen. :ashamed: :p
Toivottavasti meni kaikki oikein?!? :)
 
mariq: Kiitos sinullekin! Nyt alkaa mieli hieman parantua...

Pitihän mun jotain teiltä kysyäkin... eli kun meillä piti lääkärin sanoman mukaan olla alunperin punktio vkon 24 lopulla tai 25 alussa ja nyt se onkin jo vko 24 alussa ja mies ei pääsekään sinne mukaan. (Taisi lääkäri laskea viikot väärin) Eli onko joku ollut punktiossa yksin? Voiko sieltä selviytyä yksin? Mies kyllä saa järjestettyä niin että pääsee hakemaan minut eli ei tarvitse yksin sieltä kotiutua. Ja pääsee toki viemään oman näytteensä mutta ei voi koko päivää olla kanssani.
 
Miranda mä olen ollut kaikissa toimenpiteissä aina yksin, mukaan lukien punktio ja siirto. Olen myös kotiutunut punktiosta yksin ottamalla taksin. Miehellä on sellainen työ, ettei sieltä järjestetä poissaoloja noin vain ja lisäksi mä olen asennoitunut sen kautta niin, että yksin on ok. Aion tehdä samoin jatkossa, jos siis vielä näitä joutuu enemmän harrastamaan :rolleyes:
 
Mariq ja Pollyanna: Voi kun kiva kuulla, etten ole ihan erilainen tapaus joukossa. :) Helpottaa myös pelkoa ja jännitystä mennä punktioon yksin kun tietää että muutkin ovat siellä pärjänneet yksinään.

Te kaikki olette kyllä korvaamattomia, kun hoito tuo niin paljon uusia juttuja eteen ja jännittää moni asia. Teiltä voi kysyä kaikenmoista ja saa mahtavaa vertaistukea sekä tsemppiä! Kiitos! =)
 
Siellä se meidän Riiviö nyt on!!:cool:
Itkuhan siitä taas tuli, kun olo oli jotenkin niin, hmm, outo!

Kaksi meni suoraan pakkaseen ja yhtä vielä kasvatellaan, 8-soluinen 1-luokan mölliäinen on nyt sitten matkassa mukana! Ja pois on tulemista vasta lopputalvesta 10 pisteen vaavina! Notta!!

Maha on edelleen Paisunut ja kipeä, kävlen silleen matoja etsien... Saa nähdä koska helpottaa. Tottuu ainakin isoon mahaan heti alusta ... :D

Onnea matkaan kaikille meille!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: miranda-81
Miranda, ei siellä punktiossa muutenkaan koko päivää mene.
Mä olen in ja out ehkä n. 1.5h eikä sitäkään. Itse ei saa ajaa autoa, kun voi nupista heittää.
Ja ei se mies voi oman shownsa lisäksi kuin istua ja ihmetellä. Mutta olin iloinen, että oltiin kumpikin tänään. Kun jotenkin olisi tuntunut puolineitseelliseltä konsanaan jos isä ei olisi paikalla kun lapsi melkein saa alkunsa.
 
Ellenni, paljon tarrautumista kaverille ja tsemppiä sinulle piinailuun!
Meidän klinikan sivuilla sanotaan seuraavaa: " Munasolujen keräyspäivänä klinikalla kuluu aikaa 2–3 tuntia ja kotiin pääsee saattajan kanssa." Näin olen olettanut ja varautunut siihen että punktiossa menee kauemmin. :p
Monesko piinapäivä tämä nyt on sinulla? Mä laitoin sut tuonne piinailijoihin... :)
 

Yhteistyössä