Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Moto76, hienoa jos hoidot voitaisiin aloittaa sittenkin. :) Inhottava toki tuo endo. Onko sulla aiemmin epäilty sitä vai vasta nyt kävi tuollainen ilmi?
Mulla on joskus poistettu pieni määrä endoa (ei kutienkaan munatorvista), mutta lääkärin mukaan sen ei pitäisi olla este raskaudelle. Meillä siis ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen.

Toiveissa, mahtava hedelmöittymisluku! =)

Heidari, Tsemppiä piinailuun ja täällä on peukut pystyssä että kaverit tarraavat kiinni!

mariq: loistavaa että sait heti uuden maksusitoumuksen!

Sinirusko: Tsemppiä sinullekin piinailuun ja tarrautumista pikkukaverille!

Ellenni: Tsempit punktioon! Tuuhan sitten kertoo millainen saalis lopulta tuli. ;)
Mulla ei ole kokemuksia akupunktiosta tms, eikä kyllä mielipidettäkään. Luen kyllä mielellään jos muilla on. :)

ON: Ei kummempia. Eka pistos meni eilen. Hieman aina jännittää se lääkkeen sekoitus vaikka hoitaja olenkin ja aiemminkin Menopuria sekoitellut. Sitä vain pelkää jotenkin että pilaa sen kalliin lääkkeen ja hoito jää siihen. :p
 
Elohopea, en tiedä sitten kuinka silloin menetellään jos pakkasessa on 3 alkiota. Meidän alkiot on pakastettu niin että jokaisessa oljessa on 2 alkiota.

Ellenni, tsemppiä punktioon. Kyl mulla ainakin se punktio oli aika kivulias, mut kyl sen kesti ku tiesi ettei se kauaa kestä ja kohta helpottaa. Ja kuinka tärkeällä ja hyvällä asialla ollaan. Oli mullakin maha tosi turvoksissa ja siinä meni noin viikko ennenkuin paranin täysin, mut mulla keräänty nestettä vatsaan sen punktion jälkeen, et se vähä hidasti paranemista.

Mariq, nyt kovasti tsemppiä hoidon jatkumiselle.

Tsemppiä kaikille piinasiskoille.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
3.6.2011

Ellenni.............1.IVF................kesäkuu.........siirto vko 23
Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24-25?
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............kesä-heinä
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
mariq..........2.IVF.............?????


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 7...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............2...............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............2................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............0.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2.............4................18.6

***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
Pollyanna, mä ajattelin ihan samoin, että en kyllä varmaan kovin nopeesti pysty uuteen hoitokierrokseen, kun olin niin kipee, mutta nyt on jo sen verran parempi olo, että toisaalta haluaa vaan kuulla, miten se seuraava kierros menee ja tuottaisiko se parempia tuloksia (ehkä mussa on pieni masokisti sisällä!). Mutta onhan tässä kesätauko, kun hoitopaikka on kiinni, joten aikaa levolle ja kesärentoutumiselle on. Toivotaan, että se pieni alku sisälläsi tuo teille sen vauvantuoksuisen arjen! :)

Muoks: jäin miettimään onko tuo sun testipäivä oikeesti vasta noin myöhään? kun mullekin sanottiin, että kahden viikon päästä saa testata..
 
Viimeksi muokattu:
:wave: heiiii minä täällä taas! =)

Siirto tosiaan oli tänään ja 1 erinomainen alkio möllöttää nyt kohdussa. :heart::heart::heart:

Pakkaseen jäi 18 huurunenää ja nyt on olo hieman omituinen. :D

Nestettä ei vatsassa ole ollenkaan ja lääkäri ihmetteli, että voiko olla niin, kun munasoluja kumminkin oli kaikkiaan se 32 ja olisi "pitänyt" tulla tuosta määrästä jo hyperi. Onnitteli vaan erittäin hyvästä toipumisesta, mutta käski silti vielä ottamaan rauhallisesti viikon verran. :)

Kevätkello minut voi ja saa kiitos lisätä piinailijoihin ja testipäivä on 16.6. tosin enpä usko, että maltan olla testaamatta aiemmin.

Osaakohan joku neuvoa, kun en tajunnut lääkäriltä kysyä... eli siis pistin silloin viime sunnuntaina sen Pregnylin ja määrä oli 10 000 ... kauanko toi näkyy positiivisena raskaustestissä???
Mulla kun ei oo, ku 13 päivää testaamiseen niin mietin jos testaan päivää tai kahta aiemmin niin huijaako toi Pregnyl sillon vielä tulosta. :confused:

Niin ja joo....YÄK...noi Lugesteronit on ihan kaameita. :( Mulla annostus 3 aamulla ja 3 illalla... ja kyllä on sottasta puuhaa ja mulla tulee maha ihan sairaan kipeeksi ja ilmaa kerääntyy mahdottoman paljon. :( :ashamed:

No, mutta onneksi tuo on vaan pientä kiusaa meille kaiken tämän muun jaksamisen keskellä. :)

Kaikille piinailijoille pitkää pinnaa ja :hug:

Punktioon menijöille tsemppiä ja :hug:

Ja tietysti piikittelijöille tms. paljon voimia ja :hug:
 
Ellenni: Mukava kuulla että punktio meni hyvin. Hienon saaliin saitte. :) Tsemppiä piinailuun ja tarrautumista pikkuiselle!

Toiveissa: Tsemppiä sinullekin piinailuun ja tarrautumista pikkukaverille!
Mikä sulla on tuon yhden Lugesteron kuulan mg määrä? Entä millaisella annoksella teillä muilla Luget menee?

ON: Eilen alkoi päänsärky ja loppua ei näy. :( Ajoittain on hieman huono olokin. Ajattelin että johtuisko Menopurista. Inssin yhteydessä tätä ei tehnyt, mutta annos olikin 4x pienempi/vrk. Onko muilla tehnyt vastaavaa?

Mukavaa viikonloppua jokaiselle ja tsemppiä! :hug:
 
Moikka taas!
Toiveissa: Mäkin ihmettelin Lugemäärää. Mulla annos on 3xpäivässä, eli aamulla, päivällä ja illalla 200mg.

Ja mun maha on nyt aika kamala! Jos punktiosta tuli tällainen, en edes uskalla miettiä minkälainen pallo tämä on huomenna kun Luget alkaa, jos muillakin on niistä ilmavaivoja. En pääse edes pystyssä kävelemään! AI!!!

Mulla testipäivä on 22.6. Voi kun kaikki menisi putkeen meillä kaikilla ja ennenpitkää olisi kotona muunkinlaista säpinää kuin tämä!
:flower: kaikille!
 
Toiveissa, onnea onnistuneesta siirrosta, nyt toivotaan kovasti, että pikkunen tarraa oikein lujasti kiinni ja pysyy siellä. Teillä on kyl aikamoinen armeija siellä pakkasessa.

Ellenni, onnea hienosta saaliista. Onko sulla maanantaina siirto?

Mulla luge annos on 400 mg aamulla ja 400 mg illalla, eli pistän aamuin illoin 2 palluraa.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
3.6.2011

Ellenni.............1.IVF................kesäkuu.........siirto vko 23
Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24-25?
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............kesä-heinä
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
mariq..........2.IVF.............?????


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 7...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............2...............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............2................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............0.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2.............4................18.6

***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
4.6.2011

Ellenni.............1.IVF................kesäkuu.........siirto vko 23
Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24-25?
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............kesä-heinä
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 8...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............3...............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............3................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............1.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2.............5................18.6


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
En tiedä olenko jotenkin "tyhmä" vai liian tarkka, mutta pakko kysyä teiltä... Eli pistän huomenna ekaa kertaa Orgalutrania ja ohjeessa sanotaan että pistetään 45 asteen kulmassa. Oletteko siis pistäneet näin vai ihan samalla tavalla kuin Menopurin/Puregonin tms? (Ainakin minä olen nämä pistänyt 90 asteen kulmassa).Mahtaako olla kamalasti väliä? :p
 
Päätin lopettaa Visannen syönnin ja ollaan miehen kanssa myös pohdittu klinikan vaihtoa, koska tuntuu että koko ajan on vain jotain ihme säätöä ja hoitoihin ei olla päästy lainkaan... Olen ottanut kolme taplettia Visannea ja lopputulos : kolmen päivän aikana olen itkenyt noin kerran tunnissa, yhtenä yönä en nukkunut silmäystäkään ja kahtena vähän, hirveä ahdistua, vatsa turvonnot, päätä särkee ja älyttömät alavatsakivut... Oma lääkäri totesi vain tylysti eilen,, että pitäisi vain koittaa syödä ja katsotaan maanantaina sitten jos ei pysty. Olen tulla hulluksi, joten lopetan nyt vielä kun olen jossain järjissäni. Tätä pitäisi syödä kaksi kuukautta eli oli lääkäri ilmeisesti suunnitellut ivf elokuuksi.... Tämä lääke aihettaa keinotekoisesti vaihdevuodet!! Pelkkää sähellytä ollut tämän klinikan kanssa ja me kun luulimme että yksityisellä saisi nopeaa hoitoa....

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja piikittäjille punktiota odotellen! Toivottavasti pääsisin joskus teidän joukkoonne :)
 
Moto76: :hug::hug: Tiedän mitä on kun klinikalla mikään ei omalla kohdalla toimi ja silti saa rahaa sinne sysätä enemmän kuin tarpeeksi. Itsellä ollut samanlainen kohtalo ja vaihdoinkin klinikkaa, jonka jälkeen olen saanut aivan uskomatoman hienoa palvelua ja nopeaa hoitoa. Harmittaa etten tätä tehnyt aiemmin jo, vaikka ystäväni kehoittikin.
 
Mun maha on Aivan kamala!! Se on kuin olisin vetänyt Mahtavan melonin! Ihan kosketusarka ja ihan kuin olisin 6. kuulla jo! Ei ne tästä sanonut, että olisi näin kauan omituinen.

Ja kuten aloitin sen toisen ketjun tämä päivä Ei hyvä. 18 solusta vain 4 (NELJÄ) on hedelmöittynyt. Voi Paskanakki!! Ja se oli muutenkin nihkeä kun soitti. Keskiviikkona oli istutus, mutta kun "tulos on näinkin huono, niin suosittelen jo maanantaita". Siinä sitten poru päälle ja ylioppilasjuhliin. Jee.
 
Moto76 ja Miranda: missä te olette käyneet hoidoissa? Meillä on ihan samanlaisia kokemuksia, tuntuu että klinikalla on vaan "hösötetty". Liukuhihnatoimintaa rahat pois mentaliteetilla.
Toiveissa: Tsemppiä! :)

Kun joku paremmin osaava päivittelee listaa niin meidän IVF:n ajankohdaksi voisi laittaa elokuun. Kiitos :)
 
Ellenni: :hug:

Tuuli1976: Meillä alkoi tutkimukset Turun väestöliitolla, mutta siirryimme muuton vuoksi hyvin pian Helsingin väestöliitolle. Siellä meille aina vain sanottiin että odotellaan ja katsellaan. Syytä kun ei miellä lapsettomuuteen löytynyt. Aikani (pitkän ajan) kuvittelin että asioiden kuuluu olla näin, mutta jossain vaiheessa kyllästyin ja vaihdoimme Felicitakseen. Nyt kaikki ihan muuta. :) Ja sen haluan sanoa että olen kuullut Väestöliitosta myös paljon hyvää muiden kohdalla, joten en täysin halua heitä tuomita. Meidän kohdalla vain oli huonoa palvelua...olen miettinyt onko klinikasta kiinni vai lääkäristä.
 
Viimeksi muokattu:
Miranda, mä ainakin pistin orgalutranin samalla tavalla kun kaikki muutkin, eli 90 asteen kulmassa. On tuossa vatsalla sen verran makkaraa, et siihen on hyvä tuikata. Toki jos makkaroita ei ole ja on kovin laiha, niin silloin on hyvä pistää 45 asteessa.

Moto, on varmasti hyvä vaihtaa hoitopaikkaa, jos kerran vaihtoehtoja on. Me käydään samassa paikassa Tuulin kanssa hoidoissa, eli Tampereen Avalla ja me on kyllä saatu oikein hyvää palvelua siellä. En tiedä tosiaan, et riippuuko se lääkäristä vai mistä, mut on hoitajatkin olleet todella ystävällisiä meille.

Ellenni, kyllä 4 alkioo on ihan hyvä tulos. Saatte siitä vielä pakkaseenkin varmuuden vuoksi. Älä masennu, kyllä kaikki menee hyvin.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
4.6.2011

Ellenni.............1.IVF................kesäkuu.........siirto vko 23
Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24-25?
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 9...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............4...............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............4................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............2.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2.............6................18.6


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 

Yhteistyössä