Mulla edessä oli vähän vastaava tilanne. Meillä 5 lasta ja lääkäri sanoi kun kierukka meni vanhaks, että nyt pitää pitää 2 kk tauko, ennenkun uusi laitetaan. Mulle ei e-pillerit sovi. Kerroin miehelle, että saa luvan mennä kortsu kauppaan, jos ei halua, että tulen raskaaks. Itellä oli ollu vähän semmonen fiilis, että tehtäskö vielä yksi vai ei.
No niinhän siinä sitten kävi, että mies EI HALUNNUT kortsuja käyttää ja upsis, olin raskaana. Mies kielsi heti koko raskausasian ja väitti, että en ole jne...kyseli että bailaanko jossain, kun en ollut kotona ja mainitsin aina, että niinhän sun raskaana oleva vaimos tekeekin.
Sit vaan ilmotti, että meille ei vauvaa enään tule. Sanoin, että ei kauheesti tässä kohtaa enään ole vaihtoehtoja, kun vauva on saatettu alulle. Ehdotti aborttia vaihtoehtona, mistä suutuin tulisesti.
Sitten avauduin huolella...sanoin, että jumalauta, montako lehtolasta sulla maailmalla on jos kortsuja et suostu käyttää ja kerroin myöskin sen, että olen ehkäsystä sanonut, eikä sitä ole halunnut huolehtia, niin saa myös kantaa seuraukset. Kerroin myös että vaihtoehtoja ei ole, kun se että sopeutuu asiaan tai pakkaa kamansa ja lähtee...en tie olinko itsekäs, mutta raivostutti ajatus, että pääsis kun koira veräjästä jälleen yhdestä asiasta..ja mun tunteita tai haluja ei kuunnella.
Eipä pakannut kamppeitaan...nyt rupee jo sopeutuun asiaan. Silittelee vatsaa ja ilmoitti, että vauvalle ei tuttia sitten syötetä... Isommat lapset olivat aluksi isälleen hyvin vihaisia asenteen takia, mutta nyt jo kiusaavat asialla häntä...
Se mitä teet päätöksen kanssa on oma asia. Mä olin 11 vuotta sitten menossa aborttiin koska nykyinen mies, ei olisi halunnut lasta ja ajattelin, häntä miellyttää, mutta toimenpide aamuna soitin lääkäriin ja sanoin, että en voi tulla. Mieskin totesi silloin sitten, että no sit meille tulee vauva