Vahinkoraskaus. Mies haluaa abortin ja minä en!

  • Viestiketjun aloittaja "kriisi"
  • Ensimmäinen viesti
"kriisi"
Tiedän että jos sen teen niin kadun sitä lopun elämääni. Mutta tekee pahaa kattoa miestäkin kun se on ihan paniikissa ja vittuuntunut. Teen niin tai näin ni aina joku kärsii :( Ja tän pitäis olla onnellinen juttu. Tiedän kyllä itse sopeutuvani tähän, miehestä en ole varma. Koskaan nähnyt sitä tollasena.
 
hhhhhhh
[QUOTE="kriisi";23911597]Tiedän että jos sen teen niin kadun sitä lopun elämääni. Mutta tekee pahaa kattoa miestäkin kun se on ihan paniikissa ja vittuuntunut. Teen niin tai näin ni aina joku kärsii :( Ja tän pitäis olla onnellinen juttu. Tiedän kyllä itse sopeutuvani tähän, miehestä en ole varma. Koskaan nähnyt sitä tollasena.[/QUOTE]

no minä en kyllä tekis, itse kuitenkin koen enemmän olevan siitä vastuussa kun kannan sitä sisälläni, toisin kuin mies.
Jos tiedät sopeutuvasi niin jatka vaan.
Miks mies on siitä niin paniikissa`?
 
Pystyisittekö jatkamaan yhdessä jos tekisit abortin vasten tahtoasi? Pystyisitkö katsomaan miestäsi silmiin ja sanomaan rakastavasi häntä siitä huolimatta että olisi saanut sut pakotettua sellaiseen mihin et itse olisi halunnut?

Sun kroppa, sun elämä, mies tekee omat päätöksensä sen mukaan.
 
Suosittelen olemaan puhtaasti itsekäs ja tekemään niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu. Älä tee aborttia jos et itse sitä halua, se ei ole ole mikään pikkujuttu vaan ottaa henkisesti aika koville. Ikävä sanoa, mutta jos mies ei totu ajatukseen, hän ei taida olla sinulle se oikea. Voimia :hug:
 
"aapee"
Neljäs lapsi. Ja itseasiassa vasta tänään saatiin molemmat tietää. Tuntuu niin pahalta vaikka pitäis tuntuu niin hyvältä. Mutta ehkä mun on otettava se riski että se tottuu ajatukseen.
 
tosi
vaikea asia. Kroppa on sinun ja lopullisen päätöksen voit tehdä lain mukaan ihan itteksesi, mutta kannattaa miettiä kummalla tavalla voitte jatkaa elämäänne mahdollisimman vähillä vaurioilla.
 
"zzzz"
Meillä kävi vahinkoraskaus viime syksynä, tuli aivan puun takaa. Itselleni se oli alkuun iso järkytys ja miehelle myös, koska meillä oli jo 2 lasta ja olin juuri itsekseni miettinyt että on mukavaa kun alkavat olla isoja, ja että lapsiluku taitaa olla täynnä. Mieskin oli sitä mieltä että vauva ei ole hyvä idea. Varasin jo ajankin lääkärille jotta pyydän lähetteen aborttiin. Vielä päivää ennen tuota lääkäriaikaa olin varma että niin on parasta. Kunnes itselläni alkoi nousta pieniä "ehkä sittenkin..."-ajatuksia ja peruin lääkärin, vielä siinä vaiheessa kyllä pelotti onko mitään järkeä hankkia kolmatta lasta juuri kun alkoi tuntua että enempää ei tule.
Siitä hetkestä kuitenkin aloin myös iloita raskaudesta ja helposti siihen sopeutui että tulevaisuuteen kuuluukin vielä yksi pikkuinen. Ja onnellisempi en voisi olla tuostapäätöksestä.

Nyt vieressä tuhisee 3-viikkoinen ihana pieni vauva, joka ei voisi olla enää enemmän rakastettu <3 Vaikka aluksi vauva tuntui mahdottomalta ajatukselta, niin ne tunteet voivat vaihtua aivan täysin päinvastaisiksi, ihan viimeistään sitten kun vauva syntyy. Teillä on jo 3 lasta joten olen varma että miehesikin vielä tulee uutta vauvaa rakastamaan siinä missä aiempiakin.
 
[QUOTE="aapee";23911650]Neljäs lapsi. Ja itseasiassa vasta tänään saatiin molemmat tietää. Tuntuu niin pahalta vaikka pitäis tuntuu niin hyvältä. Mutta ehkä mun on otettava se riski että se tottuu ajatukseen.[/QUOTE]

Mä suosittelen tekemään niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Koskaanhan ei tiedä että onko siellä vauvaa. Voi olla tuulimuna/rypäleraskaus voit saada keskenmenon jne.
 
että näin
Pystyisittekö jatkamaan yhdessä jos tekisit abortin vasten tahtoasi? Pystyisitkö katsomaan miestäsi silmiin ja sanomaan rakastavasi häntä siitä huolimatta että olisi saanut sut pakotettua sellaiseen mihin et itse olisi halunnut?

Sun kroppa, sun elämä, mies tekee omat päätöksensä sen mukaan.
Samaa voi kysyä myös toisin päin.Ihan yhtälailla ap pakottaa miehensä isäksi,vaikka mies ei sitä halua.
 
Sun kohtu, sun päätösvalta.

Jos et halua aborttia, niin älä tee sitä.

Miehesi mieli ehtii moneen kertaan muuttua 9 kk aikana, ja jos ei muutu niin sitten sulla on ihana vauva ja ei ehkä niin ihana ex-mies.

Naisen mielipide painaa näissä asioissa miehen mielipidettä enemmän, koska nainen on raskaana, nainen on se jolle abortti tehtäisiin. Mies voi kävellä pois jos ei halua olla isä myös tälle lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;23911938:
Samaa voi kysyä myös toisin päin.Ihan yhtälailla ap pakottaa miehensä isäksi,vaikka mies ei sitä halua.
Mä ajattelen sen niin, että on naisen päätös haluaako pitää lapsen vai ei, ja on miehen päätös haluaako sekä naisen että lapsen vai ei kumpaakaan. Miehen ei pidä pakottaa naista tekemään aborttia, eikä naisen pidä pakottaa miestä jäämään.
 
"Miranda83"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;23911938:
Samaa voi kysyä myös toisin päin.Ihan yhtälailla ap pakottaa miehensä isäksi,vaikka mies ei sitä halua.
miten pakottaa, eiköhän jokainen mies tiedä miten niitä lapsia tehdään.
vahingot on ihan omia mokia tai huolimattomuutta! meillä kävi kans vahinko viime kesänä ja mies oli kovasti vastaan..myös neljäs lapsi.. mutta kovasti se mieli muuttui mitä pidemmälle raskaus eteni.. en tehnyt aborttia, vaikka mies ois halunnut. mies ei olis halunnut sen takia enää neljättä, kun ajatteli ettei jakseta, yövalvomisia ja kaikkee.. mutta hyvin on kaikki mennyt,m vaikka haluisin enemmän nukkua vuorokaudessa ku 3-6 tuntia :)
 
Keittiönoita
Kolmen lapsen isä ei voi olla tietämätön siitä, miten lapset saavat alkunsa. Todellisia vahinkoraskauksia tapahtuu hyvin harvoin, yleensä kyse on siitä, että on luotettu yhteen ehkäisymenetelmään. Ja varsin usein vielä niin, että se toinen osapuoli on joutunut huolehtimaan ehkäisystä.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Jos nainen ei saa pakottaa miestä isäksi

eikä mies saa pakottaa naista aborttiin

niin mikä ratkaisuksi? Abortoidaan puolet vauvasta ja synnytetään toinen puolikas?! Ööö...

Näissä asioissa on kahdella ihmisellä lusikkansa sopassa, kukaan ei yksinään raskaaksi tule. Ja koska biologia on mitä on, niin naisella on sekä laillinen että biologinen oikeus olla yksinvaltias näissä päätöksissä.

Mies puolestaan saa päättää tässä tapauksessa sen, jatkaako elämäänsä vaimon ja neljän lapsen kera, vai alkaako eronneeksi neljän lapsen isäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Peppari ja emppu75

Yhteistyössä