Saatiinpa nolo hääkutsu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helmi"

Vieras
Kutsu alkoi sillä, että pyydettiin rahaa eikä missään nimessä saa tuoda tavaraa ja sit oli jotain ihme rahanruinaus värssyjäkin..

Sitten toisella sivulla luki vasta, että kyseessä on hääkutsu :D

Aika tökeröä mielestäni..

Kaverin siskokin oli kuulema laittanut kutsuun että haluavat rahaa ja oli kuulema oikeen summatkin, sen mukaan miten läheistä sukua vieras on. Kaveri sanoi ettei heillä ole tonnia ylimääräistä ja sai sitten porttikiellon häihin.

Me saatiin useita tonneja, vaikkei rahaa edes pyydetty.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
[QUOTE="vieras";23904116]Kaverin siskokin oli kuulema laittanut kutsuun että haluavat rahaa ja oli kuulema oikeen summatkin, sen mukaan miten läheistä sukua vieras on. Kaveri sanoi ettei heillä ole tonnia ylimääräistä ja sai sitten porttikiellon häihin.

Me saatiin useita tonneja, vaikkei rahaa edes pyydetty.[/QUOTE]

Aivan hirvee, että laitetaan oikein summat! Tulee mieleen,että onko se rahan saanti siinä sitten pääasia.. :s

Tiedän myös tapauksen jossa hääkutsussa luki, että jos häihin haluaa tulla niin osallistujien pitää maksaa 50e :D

[QUOTE="helmi";23904050]Kutsu alkoi sillä, että pyydettiin rahaa eikä missään nimessä saa tuoda tavaraa ja sit oli jotain ihme rahanruinaus värssyjäkin..

Sitten toisella sivulla luki vasta, että kyseessä on hääkutsu :D

Aika tökeröä mielestäni..[/QUOTE]

Ehdottomasti komppaan hääparia Voi olla, et ne on oikeasti vähävariasisa/taloudellisessa ahdingossa/tarttevat kipeesti tuohta? : / Tai sit jos toinen niistä ollut esim aiemmin naimisissa ja sillä kerralla oppinut, et ei kannata jättää mainittematta tota raha juttua, sillä silloin kukaan ei anna rahaa? Syyt voi olla monet... niitä kantee miettiä ennenku rupee tuomittee:heart:

[QUOTE="vieras";23904116]Kaverin siskokin oli kuulema laittanut kutsuun että haluavat rahaa ja oli kuulema oikeen summatkin, sen mukaan miten läheistä sukua vieras on. Kaveri sanoi ettei heillä ole tonnia ylimääräistä ja sai sitten porttikiellon häihin.

Siis ihanko totta?! Onpa tökeröä porukkaa, anteeksi vaan..

Ehdottomasti komppaan hääparia Voi olla, et ne on oikeasti vähävariasisa/taloudellisessa ahdingossa/tarttevat kipeesti tuohta? : / Tai sit jos toinen niistä ollut esim aiemmin naimisissa ja sillä kerralla oppinut, et ei kannata jättää mainittematta tota raha juttua, sillä silloin kukaan ei anna rahaa? Syyt voi olla monet... niitä kantee miettiä ennenku rupee tuomittee:heart:

Että sun mielestä on ok pyytää rahaa jo ennen kun on edes ilmaistu, että kyseessä on lisäksi kutsu häihin?

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23904124:
Miten olisi painaa omaa rahaa, jota veisi? Esimerkiksi skannattu ja kopioitu monopoli-pelin raha. Sitten setelinippu kauniiseen lahjapaperiin ja onnittelukortti mukaan.

HEHE repesin :D Ainoo huono puoli et tulostaminenkin maksaa :D Mitä nyt kirjastossa tulisi tuokin maksaa varmaan parin siiderin verran

Miksei samantien rahasummia ja sen mukaan jakaa tarjoilut ja tilat vieraille. Vähiten antavat saa juhlia ulkona mehun kanssa...

Niin ei siinä mitään muuten, mutta minusta se oli tökeröä, että ensin on sivullinen jossa 5 täysin erilaista selvästi netistä vaan otettua "halutaan rahaa että sisustetaan" "olisipa kiva että saataisiin rempattua" "meillä on paljon tavaraa, eli tuokaa rahaa jos haluatte" "pääsisimmepä lomalle aurinkoon" "jos haluatte muistaa meitä tuokaa lahja rahana"

Ja SITTEN vasta kerrotaan, että kyseessä on hääkutsu :D

Mun tutut oli laittaneet, että "Emme tarvitse lahjoja, riittää kun olet itse paikalla. Jos kuitenkin haluat hääparia jotenkin ilahduttaa, pyydämme sinua lahjoittamaan rahaa aviovuoteen hankintaan".
Mun mielestä tää oli suht. kivasti ilmaistu rahatoive, en muista menikö ihan noilla sanoilla, mutta ajatus oli tuo.
Ja ihan kuin kukaan kehtaisi olla antamatta mitään lahjaa, mutta silti kivasti sanottu, että se vieras on tärkein, ei lahja.

• Tykkää
Reactions: Debra
Ai tälleen?
"Nurkat on täynnä tavaraa, vain rahasta puutetta on. Tuokaa siis massia, tilille suoraan - ei tarvi tuodessa olla edes kassia!

Sanomme toisillemme "tahdon" x.x.xxxx. paikassa x, tulettehan viettämään kanssamme tärkeää hetkeä? X ja Y.
Ps. tuokaa sitten sitä rahaa"

No häät tulee kalliiksi, kaikilla ei ole pappaa joka betalar. Että ei kai kukaan nyt tappiokseen häitä järjestä, muuten vois vain kirkossa olla vihkiminen ja thats it.

[QUOTE="vieras";23904166]No häät tulee kalliiksi, kaikilla ei ole pappaa joka betalar. Että ei kai kukaan nyt tappiokseen häitä järjestä, muuten vois vain kirkossa olla vihkiminen ja thats it.[/QUOTE]

No kyllä vaan aika moni järjestää ihan omaan piikkiinsä, suurin osa, etten sanoisi.

[QUOTE="vieras";23904166]No häät tulee kalliiksi, kaikilla ei ole pappaa joka betalar. Että ei kai kukaan nyt tappiokseen häitä järjestä, muuten vois vain kirkossa olla vihkiminen ja thats it.[/QUOTE]

Kyllä mä olettaisin, jos häät järjestäisin, että kaiken viimeistä penniä myöten maksan, mistä maksu menee. Jos sitten tulee jotain takaisinpäinkin, niin se on pelkkää bonusta. Aina voi järjestää niin pienet häät, joihin on varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23904173:
Kyllä mä olettaisin, jos häät järjestäisin, että kaiken viimeistä penniä myöten maksan, mistä maksu menee. Jos sitten tulee jotain takaisinpäinkin, niin se on pelkkää bonusta. Aina voi järjestää niin pienet häät, joihin on varaa.

Juuri näin! Häät on kuitenkin sellainen tapahtuma jonka hintahaitariin todellakin voi vaikuttaa! Ne kun voi järkätä vaikka ilmatteeksi! Kaikille ei vaan tunnu olevan tärkeintä se itse avioliittoon vihkiminen vaan se, että näyttää prinsessalta hiustenpidennyksissään ja rakennekynsissään ja saa pitää kunnon bileet..

Siis täh?! Kuuluuko vieraiden kustantaa häät? Ja nyt sen vasta sanotte kun mä oon jo naimisissa ja järjestettiin todella pienen budjetin häät... :(
Jos sitä sitten uusis vihkivalat ja lähettäis vieraille 1000€/nuppi laskut. :)

[QUOTE="vieras";23904198]Siis täh?! Kuuluuko vieraiden kustantaa häät? Ja nyt sen vasta sanotte kun mä oon jo naimisissa ja järjestettiin todella pienen budjetin häät... :(
Jos sitä sitten uusis vihkivalat ja lähettäis vieraille 1000€/nuppi laskut. :)[/QUOTE]

Muistakaa myös periä kuluja edellisistä häistä! Toki oletatte,että myös sukulaiset joita ette kutsuneet haluavat myös muistaa teitä rahasummalla! :D

Yhteistyössä