Miksi yh-äidit on niin vihattuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksinhuoltaja äidit osoittavat, että on mahdollista hoitaa myös omat asiansa ihan yksin. Kai se sitten uhkaa joidenkin mielestä vallitsevaa järjestystä. Kaikki ei tarvitse miestä ollakseen onnellisia ja sehän osaa miehistä ja näköjään naisistakin ärsyttää.

Mutta joo, en koskaan ole törmännyt näihin älyttömiin mielipiteisiin yh-äideistä vamppeina, jotka metsästävät muiden miehiä, kuin täällä palstalla.

Tämä yh vihahan lähtee Suomessa jo sota-aikojen jälkeen kun moni oli miehensä rintamalla menettäny. Luin tuossa vasta aihetta koskettavan kirjan,oli aika karua luettavaa että sota leskistä tehtiin"kauppatavaraa".
Ihmiset katsoi kieroon naisia jotka oli miehensä menettäneet rintamalla,moni oli saanu päin naamaa haukkusta jne..

Surullista että osa ei ole päässy vieläkään tuon ajan yli vaan ylen katsoo yh äitejä,joissa suurinosa on kunnollisia, enemmän niissä ydinperheissä on mätämunia kuin yh vanhemmissa.

[QUOTE="Hih";23901997]Scarletin voi kutsua vaikka minkälaisiin juhliin, sitä ei kukaan vie, ei pelkoo :D[/QUOTE]

Tässä oikee malli esimerkki jostain kateellisesta, super ilkeästä naikkosesta, joka saa jotain sairasta iloa mollatessaan toista, eikä varmaan ole kyseinen henkilö yh

[QUOTE="vieras";23903090]Hauska! Tää yh oli vasta 38-vuotias, ku alkoi "heti" lapsia tekemään...[/QUOTE]
Juu, se varmaankin puhui juuri sinusta. Näytitpä nyt sille, niin kerta! Mokoma!

On eri asia onko kyse todellisen elämän yksinhuoltajista tai kuvitteellisista yksihuoltajista, joilla on kaikennäköisiä mielenkiintoisia ominaisuuksia ja joihin voi purkaa omia aggressioita. NSellaisiin ei kukaan ilmeisesti ole juuri live-elämässä törmännyt. Ei kannata olla huolissaan siitä kuvasta, joka ihmisillä itsestä muka on, jos siitä on lukenut vain netistä.

Mistä kummasta sä oot saanut päähäs että kaikilla yksinhuoltajilla on vapaata viikonloppusin? Aika putkinäkö ajattelua; ja nostan hattua enemmän yksinhuoltajille kun perheellisille
No näinpä. On yksinhuoltajia, joiden lasten isä on joko menehtynyt, tai ei piittaa nähdä lastaan. Itse kuulun ensimmäiseen joukkoon. Ja voin kertoa, että mulla ei ole vapaata koskaan, ei ikinä. En voi lähteä jumppaan, lenkille tai kirjastoon koskaan yksin. Mitään harrastuksia ei ole, en koskaan käy viihteellä. Mun elämässä on työntekoa ja lapsia. Ns. ydinperheessä elävällä ei ole aavistustakaan siitä mitä on kantaa yksin vastuu joka ikisestä asiasta. Vastuuta ei voi antaa kellekään toiselle. Jos mukula kiukuttelee ja meinaa käpy mennä, ei voi poistua tilanteesta ja sanoa miehelle että hoida sä tämä. Jos muksu sairastuu, joutuu lähtemään sen kuumeisen lapsen kanssa räntäsateessa rattailla apteekkiin jne...

Kai se perustuu niihin olettamuksiin, joita yllättävän monilla tuntuu olevan. Uskotaan, että yksinhuoltajien elämä on helppoa, kun lapset saa joka toinen viikonloppu hoitoon ja sosiaalitoimisto kustantaa leveän elämän. Eihän se todellisuudessa näin ole.

Itse olen kokenut yllättävän vähän arvostelua, vaikka olen päätynyt yksinhuoltajaksi alhaisimmalla mahdollisella tavalla - nuorena lyhyen suhteen jälkeen. Erosimme lapsen isän kanssa jo ennen kuin sain tietää raskaudesta. Varmasti minua on selän takana arvostelu kovastikin, ja tiedän, että isovanhempani ovat kärsineet kohtalostani, koska asuvat pienellä paikkakunnalla, jossa au-lapsi suvussa on suuri häpeä.

Näitä tässä nyt hetken lukeneena, mä oon aivan hämilläni!!! Puolesta ja vastaan... jokaisen omia mielipiteitä... mut toi yleistäminen yh-äideistä!!! Hakee sossusta tonneittain rahaa, jakaa itseään, eroaa suurinpiirtein syyttä yms,yms... Sen verran kolahti tonne omaan pääkoppaan et oli pakko laittaa omakohtainen kokemukseni, parilla sanalla... En saa sossusta/kelasta tukea, käyn töissä, 2 lasta, kumpikaan ei ole 3-vuoteen tavannut äidillä uutta miestä, enkä käy baarissa kuin max 1kk, enkä silloinkaan vedä töööt tööt kuntoon itseäni. Lasten isä maksaa elarit silloin ku tarpeelliseksi näkee... eli aikas harvoin!!! Mut taasen... tää oon vain mä ja tiedän et aikas moni muukin!!!! :))

Oletko tosiaan tuota mieltä? Tuntematta tapausta, niin mitä "väärää" Häkkisen Erja on tehnyt että tuli jätetyksi? Onko Mika tuossa se sankari? Sama tulee mieleen Sievisen Susannasta. Heitä en siis tunne, mutta omassa tuttavapiirissä on kyllä tullut sellaisia eroja, joissa esim. miehestä on tullut alkoholisti, ja nainen on järkevästi eronnut (olivat yhdessä lähes 20-vuotta) . Esimerkkejä on vaikka kuinka ja paljon, mutta ei kai kukaan oikeasti voi väittää, että yh:ksi joutuessaan syy on yh:n tekemät väärät päätökset elämässään?

Ihmiset esim. välitsevat väärät puolisot, menevät naimisiin vääristä syistä, valitetaan turhasta yms. Syitä on lukuisia. Miksi luulet, että Erja & Susanna on täydellisiä?

Älä välitä noista jeesustelijoista! Se on helppo huudella kuinka itse toimisivat ihan eri tavalla, mutta puolet avioliitoista päätyy eroon, kyllä se huutelijankin hymy hyytyy kun oma liitto karahtaa karille! :D
Itsekin olin jonkin aikaa yh-äiti, jäin juurikin odotusaikana yksin. Positiivisia asioita kun miettii niin nimen voi keksiä itse, ei tarvitse kyllästyä toisen tapoihin eikä häiriintyä kuorsaamisesta yms :) Tiedän monia teräsnaisia jotka ovat kasvattaneet yksin hienoja nuoria lupauksia, olihan Tarja Halosenkin äiti yh eikä Tarja tuntenut koskaan isäänsä. Joten yleistykset pois, järkevä äiti tekee kaikkensa että lapsesta kasvaa terveellä itsetunnolla varustettu hieno ihminen!

Ihmiset esim. välitsevat väärät puolisot, menevät naimisiin vääristä syistä, valitetaan turhasta yms. Syitä on lukuisia. Miksi luulet, että Erja & Susanna on täydellisiä?

Kaikki tietää että kukaan ei ole täydellinen. Kuten tuolla mainitsin, Susannaa ja Erjaa en tunne, mutta tunnen tapauksia, joissa mies on lähtenyt toisen matkaan kun edellinen suhde on tuntunut liian arkiselta, ja toinen syli on tuonut taas sitä "juhlaa", tai mies vaan rakastui toiseen. Ei se ole mitenkään ollut noiden naisten vika, tai mitenkään ennalta nähtävissä.

Itse en näe myöskään sitä niin, että on välttämättä oikeita ja vääriä puolisoita. Ihmiset muuttuu, ja joku voi olla oikea yhdelle yhteen aikaan, toiselle toiseen.

Entä jos niitä vääriä puolia ei puolisosta ilmene ennenkuin "on liian myöhäistä"? Onko se sitten väärin ottaa ero? Oletko sinä selvännäkijä joka näkee kenestä tahansa tuleeko siitä kusipää vai ei?

Mikä on sinusta oikea syy mennä naimisiin?

Mikä ihmeen ennustajaeukko pitää olla että selviää eroamatta? Eroja tulee vaikka ulkoisesti pari vaikuttaisikin täydelliseltä ja onnelliselta, yllättäviä asioita voi sattua... Jopa sinunkin liittoosi...

Mä olen ainakin ylpeä itsestäni. Mua huvittaa naiset jotka ei pysty mitään tekemään ilman miestä. Mua välillä jopa säälittää naimisissa olevat. Toki jos on onnellisesti naimisissa, mut ei pysty käsittään näitä jotka on paskassa suhteessa vuodesta toiseen kun ei vaan osaa olla ilman miestä.

[QUOTE="Vieras";23902261]Taitaa olla niin, että jos on jäänyt yksinhuoltajaksi, niin tällainen henkilö on tehnyt aika suuria vääriä ratkaisuja elämässään (vaikka moni ei sitä itselleen kykenekään myöntämään). Tällainen varmaan antaa muille jonkinlaisen kuvan kyseisen henkilön valinnoista.[/QUOTE]

Mun elämän paras päätös oli pitää lapsi, kun tulin yhden illan jutusta raskaaksi ja tiesin heti kun raskaustestin tein, että minusta tulee yksinhuoltaja 23-vuotiaana. Ei kaduta tippaakaan, elämäni paras päätös kuten sanoin.

Monet yh:t ovat sellaisia teinejä, joilla on rööki huulessa ja juhlivat niin paljon ku ehtivät, kyllä mummu hoitaa muksua...ei saa yleistää, mut tämä kuva tahtoo tulla aina kirjaimista "yh".
Toki se on harmillinen mielikuva niiden yksinhuoltajien puolesta, jotka ovat kunnollisia.
En vain ole koskaan törmännyt ns. kunnolliseen yksinhuoltajaan, mut ehkä niitäkin on?

Yhteistyössä