Miksi yh-äidit on niin vihattuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole huomannut, toisaalta en ole yh-äitikään. Tähän varmaan pätee sama kuin kaikkeen haukkumiseen eli haukkuja kyllä keksi haukkua ketä vain juuri sillä mikä eniten satuttaa.

Eihän ne yhdessäolon vuodet mitään takaa. Onhan noita avioeroja vuosikymmeniä yhdessäolleiden joukossakin. Me olimme vajaa neljä vuotta naimisissa, lapsi oli pitkään toivottu ja odotettu, mutta mutta...

Mulla ihmetyttää suuresti tuntemani yh-äidit sen takia että sängyssä hypitään usean eri ukon kanssa jopa kuukauden sisään, tullaan paksuksi, ukko lähtee kuvioista kun ei halua mammaa jolla jo kolme lasta ja nyt ois tulossa neljäs, vauva syntyy ja kuvio alkaa alusta... Yhdellä tutullani kuudes lapsi tulossa yhden illan jutulle, kaikilla kuudella on erit isät. Uskon että kuvio jatkuu ja jatkuu niin kauan kuin ei saa pysyvää suhdetta aikaan... Tuota menoa kun on katsellut niin suru tulee väkisinkin ja viha sitä sitä naista kohtaan minkälaisen mallin ja elämän antaa lapsilleen. Että näin. Tätä mä suuresti ihmettelen. Vois varmaan käyttää ehkäisyä vaikka kuinka olisi iso perhe haaveissa.

No en mä mitään yh-äitejä yleisesti hauku, mutta juuri sellaisia jotka nistavat itseään jalustalle jatkuvasti tai mitätöivät mun väsymyksen verraten wannabe"sankaruuteensa".
Se on ärsyttävää. En muutenkaan kamalasti arvosta sellaista eroamista, jota nykyään harrastetaan jos mistäkin syystä. Sitten tehdään seuraaville lapsia ja taas ollaan eroamassa kun lapsi on alle vuoden...huoh... 99% pystyn jo näkemään ettei tule toimimaan, kun jo ennen lastenhankintaa nainen valittaa kun mies ei välitä tms ärsyttää, sitten hankitaan lapsia ja kas kummaa ero kolkuttaa ovella.

Mutta on niitä varmasti olemassa, ettei se tilanne ole oma vika.

Mulla ihmetyttää suuresti tuntemani yh-äidit sen takia että sängyssä hypitään usean eri ukon kanssa jopa kuukauden sisään, tullaan paksuksi, ukko lähtee kuvioista kun ei halua mammaa jolla jo kolme lasta ja nyt ois tulossa neljäs, vauva syntyy ja kuvio alkaa alusta... Yhdellä tutullani kuudes lapsi tulossa yhden illan jutulle, kaikilla kuudella on erit isät. Uskon että kuvio jatkuu ja jatkuu niin kauan kuin ei saa pysyvää suhdetta aikaan... Tuota menoa kun on katsellut niin suru tulee väkisinkin ja viha sitä sitä naista kohtaan minkälaisen mallin ja elämän antaa lapsilleen. Että näin. Tätä mä suuresti ihmettelen. Vois varmaan käyttää ehkäisyä vaikka kuinka olisi iso perhe haaveissa.

Tunnetpa kummallisia yh;ita kun kaikilla monille isille lapsia.. Kannattasko laajentaa katsantokantaa myös toisenlaisiin tapauksiin. Ja toi sun nikkis avioliitossa voi sutkin muuttaa yh,ksi koska vaan

Taitaa olla niin, että jos on jäänyt yksinhuoltajaksi, niin tällainen henkilö on tehnyt aika suuria vääriä ratkaisuja elämässään (vaikka moni ei sitä itselleen kykenekään myöntämään). Tällainen varmaan antaa muille jonkinlaisen kuvan kyseisen henkilön valinnoista.

[QUOTE="vieras";23902244]Tunnetpa kummallisia yh;ita kun kaikilla monille isille lapsia.. Kannattasko laajentaa katsantokantaa myös toisenlaisiin tapauksiin. Ja toi sun nikkis avioliitossa voi sutkin muuttaa yh,ksi koska vaan[/QUOTE]

Vaikka kuinka muuttuisin yh:ksi niin en levittelis jalkojani ihan kelle tahansa, mielummin piuhat poikki. Kyllä olemassa olevia lapsia on ajateltava.

En tunne yhtään "sängystä sänkyyn hyppiviä" yh:ita. Tavallisia, vastuuntuntoisia, ihania, ahkeria vain:) Hatunnosto kaikille yh:ille, jotka jaksavat vuodesta toiseen pitää huolta perheestään lähes yksin (-pari viikonloppua/kk).

En usko kenenkään vihaavan varsinaisesti sitä, että hoitaa lapsensa yksin. Joillain yksinhuoltajilla kun on tapana itkeä ja vinkua "miksei sossu anna lisää rahaa, on rankkaa ja masentaa ja paskaa" ja milloin mistäkin. yleensä vielä julkisesti, leimaa koko ryhmän laiskoiksi vinisijöiksi.

Viimeksi muokattu:
En tunne yhtään "sängystä sänkyyn hyppiviä" yh:ita. Tavallisia, vastuuntuntoisia, ihania, ahkeria vain:) Hatunnosto kaikille yh:ille, jotka jaksavat vuodesta toiseen pitää huolta perheestään lähes yksin (-pari viikonloppua/kk).

Niin meille muillehan ei tarvitse hattua nostaa vai? Vaikka kunniallisesti olemme koko perheen hoitanut ja avioliittoa arvostaneet. Eikä meillä muilla ole joka toinen vkloppu vapaata toisin kuin yh-äidillä. :D

[QUOTE="Vieras";23902261]Taitaa olla niin, että jos on jäänyt yksinhuoltajaksi, niin tällainen henkilö on tehnyt aika suuria vääriä ratkaisuja elämässään (vaikka moni ei sitä itselleen kykenekään myöntämään). Tällainen varmaan antaa muille jonkinlaisen kuvan kyseisen henkilön valinnoista.[/QUOTE]

Mä en tiedä miten se mun menneitä vääriä ratkaisuja korjais, jos lakkaisin olemasta yh? Joo, olin nuorena hieman ailahtelevainen ja impulsiivinen. Minulla oli pari neurologista tilaa, joille sain diagnoosin vasta tässä vanhemmiten. On turha alkaa jossitella, että jos minulla olisi ollut tieto näistä ja oikea lääkitys, olisi moni asia jäänyt tekemättä. Minä kuitenkin kannan vastuuni äitinä ja kansalaisena.

tunnen "kunnollisia, tavallisia" yh-äitejä ja myös heitä joilla on elämä aika sekaisin ja lapset kärsii alkoholiongelmista ja äidin mielenterveydestä. Oma siskoni saa kohta kolmannen lapsensa, ollut yh jo monta vuotta. Kaikilla lapsilla on eri isät. Mutta koskaan en tuomitse jos en henkilöä tunne. Pelkän yh-statuksen takia en tee johtopäätöksiä :) Ihmisiä on erilaisia.

[QUOTE="just";23902303]Niin meille muillehan ei tarvitse hattua nostaa vai? Vaikka kunniallisesti olemme koko perheen hoitanut ja avioliittoa arvostaneet. Eikä meillä muilla ole joka toinen vkloppu vapaata toisin kuin yh-äidillä. :D[/QUOTE]

Mistä kummasta sä oot saanut päähäs että kaikilla yksinhuoltajilla on vapaata viikonloppusin? Aika putkinäkö ajattelua; ja nostan hattua enemmän yksinhuoltajille kun perheellisille

[QUOTE="just";23902303]Niin meille muillehan ei tarvitse hattua nostaa vai? Vaikka kunniallisesti olemme koko perheen hoitanut ja avioliittoa arvostaneet. Eikä meillä muilla ole joka toinen vkloppu vapaata toisin kuin yh-äidillä. :D[/QUOTE]

Unohdin jo hetkeksi miten kaikki asiat yleensä käännetään tällä palstalla:D.
Toki arvostan monia muitakin, mutta nyt puhutaan yksinhuoltajista.

Mistä kummasta sä oot saanut päähäs että kaikilla yksinhuoltajilla on vapaata viikonloppusin? Aika putkinäkö ajattelua; ja nostan hattua enemmän yksinhuoltajille kun perheellisille

Niin onhan se tosi hienoo erota ja vaarantaa myös lapsensa tulevaisuus. (tutkimukset)
Sille kannattaa nostaa hattua. :D
Kyllä minä kunnioitan paljon enemmän sitä perheellisyyttä ja kunnon avio/avoliittoa ja vastuullista lapsentekoa. Vaikka en mä nyt yh:ta halveksukkaan. Musta vaan on niin naurettavaa että poljetaan perheellisiä nyt yhtäkkiä, mitäköhän he tekevät väärin. :D

kyllä yyhoot on mun silmissäni juurikin niitä työttömiä, saamattomia, patalaiskoja... Vaikka kuinka olis rahallisesti tiukkaa niin "töihin en kyllä mene!" kun ei haluta lapsia laittaa hoitoon. Kituutetaan kotona useita vuosia sossun tuilla eikä laiteta tikkua ristiin kun on huomattu että se elämä on helppoa niinkin... Juu, tosi helppoa varmaan. On lapsilla mukavaa. Tää on se kuva minkä olen kyseisistä ihmisistä saanut.

Mun lapsen isä asuu ulkomailla. Kaveri on miehen kuoleman takia yh.

Ja hyvin usein tämä kateus onkin ihan perusteetonta, esimerkiksi minulla ei 3.5 vuoden aikana ole ollut yhtään lapsivapaata viikonloppua. Lapsivapaat yötkin on helppo laskea, niitä on yksi. :)

Musta vaan on niin naurettavaa että poljetaan perheellisiä nyt yhtäkkiä, mitäköhän he tekevät väärin. :D

Missä tässä on alettu potkimaan perheellisiä? Ketju käsitteli yksinhuoltajia, joten pitääkö tässä erikseen mainita myös nostavansa yksinhuoltajien lisäksi hattua perheellisille, vanhuksille, sotaveteraaneille ja muille urhoollisille yli-ihmisille?

Yhteistyössä