Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
"Heh"
[QUOTE="vieras";23885476]No sä oot varmaan niin liiotellut elämäsi kurjuutta siellä neuvolassa että saannut perhetyöntekijän?Ei niitä varmasti helposti saa ellei oo pahoja ongelmia kotioloissa...[/QUOTE]

Jossain ei kuulemma saa, mutta täällä on suorastaan tuputettu ihan vain siksi, kun olen yh. Ja olen vielä sellainen aina siisti, huoliteltu ja tyylikäs kuten lapsetkin, että ei varmasti näytetä rähjäisiltä päälle päinkään. Ihan vain siksi, että olen yh, olisin saanut perhetyöntekijän neljäksi tunniksi viikossa. Kyllähän ilmainen kotiapu kelpaisi, mutta mieluummin palkkaan sitä itse, sillä en halua olla lastensuojeluasiakas vain yksinhuoltajuuden takia. Ennaltaehkäisevästihän sitä nykyään tarjotaan, joten siksi sitä tuputetaan ns. tilastoriskeille, joiksi varmastikin luokitellaan niin yh kuin viiden lapsen äitikin, että on uupumusriskissä. Silti minusta sitä apua pitäisi antaa enemmän sinne, jossa on niitä todellisia ongelmia.

Ymmärrän kyllä apta - poikkeuksellisesti, usein täällä joku valittaa perhetyöntekijöistä tai lastensuojelusta aiheetta. Minullekin on voivoteltu neuvolasta miten minulla varmasti on raskasta ja ärsyttää, että pitää ikäänkuin jatkuvasti vakuutella, että ei ole. Tykkään perheestäni ja lasten hoidosta, sekä arjen pyörittämisestä. Itsekin otin ilmaista kotipalveluapua vastaan loppuraskaudessa, kun ajattelin että se on ihan ok syy.

"vieras"
ap vaikutat kyllä melko agressiiviselta. varmaan ärstyttää joidenkin kommentit täällä mutta mitä odotit kun aloitit ketjun, että kaikki uskoo sua, että asia noin mustavalkoinen kuin väität?

Mitä pahaa on lastensuojelun asiakkuudessa, jos tiedätte, että se on vaan tarjottua apua, ei pakko?? Mä en oikeesti tajua!

Kaverin ex-tekee jatkuvasti kiusallaan lastensuojeluilmoituksia ja kaveri lapsineen on jatkuvasti sossun suurennuslasin alla, mutta ei se häntä vituta eikä häirihe. Hän tietää, että ongelma on siellä ilmoituksen tekihjäpäässä ja ottaa ilolla tarjotun avun vastaan.
Kuka haluaa laittaa lapsiaan tukiperheeseen jos on muita vaihtoehtoja.En mä ainakaan missään tapauksessa.Meilläkin on mummolat ym. sukulaiset niin miksi haluaisin laittaa lasta vieraille ihmisille hoitoon?!

Meistäkin on tehty lastensuojeluilmoitus (ilm. miehen ex,puhui ainakin siihen tyyliin).Kävivät täällä meillä ja olivat vähän ihmeissään että mikäs täällä muka on hätänä,eikä niistä enää sen jälkeen kuultu muuta kuin se raportti.Ei mua haitannut että kävivät,parempi vaan että tarkistavat kaikki ilmoitukset...Mutta jos tuolloin ois meitä yritetty pakottaa laittamaan lapsi tukiperheeseen niin oisin repinyt pelihousuni,juuri siitä syystä että meillä muutakin tukiverkkoa on.

"vieras"
perhetyöntekijä on useimmissa kunnissa lastensuojelun avohuollon tukitoimi rahoituksen takia ja sen saaminen vaatii lastensuojeluilmoituksen tekemisen. lastensuojeluilmoitus ei ole mikään "lapsia-kohdellaan-huonosti-ja-vanhemmat ovat täysiä- luusereita" -ilmoitus.

jos taas kieltäytyy viemästä lasta tarpeelliseen terapiaan vetoamalla ties mihin kuljetusongelmiin, silloin asia kuuluu lastensuojelulle joka järjestää lapsen pääsyn terapiaan.

tukiperheissä taas ei pääsääntöisesti olla pedofiileja...

"Vierailija"
- Ottakaa yhteys sossuihin. Kysykää, mikä ongelma siinä on, että sukulainen tms. ei voisi lastanne kuskata puheterapiaan. Ja että miksi sen pitää ehdottomasti olla perhetyöntekijä, joka sitä lasta kuskaa? Korosta myös, että kun sitä tukiverkkoa on jo ihan omasta takaakin.

- Kysykää suoraan perhetyöntekijältä, mikä hänet sai tekemään lastensuojeluilmoituksen. Miksi hänestä näyttää, ettet jaksa lasten kanssa - kun itse koet mainiosti jaksavasi.

- Pyytäkää nähtäväksi kaikki itseänne ja lapsia koskevat paperit. Ne teillä on oikeus nähdä. Niin sossujen, kuin sen perhetyöntekijänkin. Jos neuvola jotenkin liittyy asiaan, niin nekin paperit kannattaa pyytää nähtäväksi. Tiedättepähän sitten hieman, mitä niihin papereihin on kirjattu. (Esim. tuttavaperheen lapsen puhevika oli kirjattu johtuvaksi vanhempien alkoholinkäytöstä, vaikka ko. lapsella oli kitalaessaan piilohalkio, joka sitten myöhemmin huomattiin ja korjattiin, jolloin lapsi oppi puhumaan kuten muutkin.) Te voitte pyytää sossuja tulostamaan itsellenne nämä kaikki itseänne koskevat dokumentit.

- Ottakaa yhteys asianajajaan. Kertokaa hänelle KAIKKI taustat ja tilanteeseen johtaneet asiat juuri niin kuin ne ovat. Kertokaa, ettette tarvitse mitään tukiperhettä tms. toimia, sillä tukiverkkoa on ennestäänkin. Oikeusaputoimistosta saa käsittääkseni ilmaisen asianajajan. Asianajaja kannattaa ottaa mukaan palavereihin. Sossuille ei tästä asiasta tarvitse erikseen ilmoittaa mitään. Asianajajalle kannattaa näyttää ne sossujen teitä koskevat asiakirjat. Kertokaa keskusteluista perhetyöntekijän ja sossujen kanssa.

- Miettikää, kumpi teistä on rauhallisempi ja sanavalmiimpi, ja kykenee toimimaan paremmin hankalankin paikan tullen. Se osapuoli, joka nämä kriteerit täyttää, on enemmän äänessä niissä tapaamisissa, joissa kohdataan sossut ja mahdollisesti perhetyöntekijä.

- Olkaa yhdessä paikalla palavereissa. Jos sossut tulevat käymään kotona, olisi myös hyvä, että olisitte molemmat paikalla.

- Ilmoittakaa napakasti, että perhetyöntekijää ei teille enää kaivata - eikä myöskään kyydityksiin, koska hoidatte asian muuten. Piste.

- Koettakaa olla rauhallisia ja menettämättä hermojanne. Tästä huolimatta puhukaa napakasti ja kuitenkin sellaiseen sävyyn, että asiat menevät perille kertaheitolla. Pysykää omissa mielipiteissänne ja puoltakaa niitä asioita, jotka koette oikeiksi. Muistakaa kuitenkin myös kuunnella, mitä sossuilla, perhetyöntekijällä jne. on teille sanottavaa.

- Valmistautukaa palveriin tms. jos sellainen on tulossa. Miettikää hieman, mistä ko. palaverissa puhutaan, ja koettakaa varautua yllättäviinkin kysymyksiin. Valmistautuminen takaa sen, ettei teillä mene sormi suuhun.

- Ottakaa yhteys perhetyöntekijän ja sossujen esimiehiin. Ottakaa yhteys myös sosiaaliasiamieheen. Voitte myös nostaa asiasta oikeusjutun, ellei muuten ala ratkeamaan. Tuolloin on kuitenkin hyvä palkata jo sitten hieman hinnakkaampi asianajaja, kuin mitä oikeusaputoimistosta saa.

Tsemppiä. Tiedän, että kaikki joista ls-ilmoitus on tehty, eivät todellakaan ole tukitoimien tarpeessa. Joillakin näin on, mutta monella myöskään ei. Haleja.

"vieras"
Mihin osui?
Tympäisi vain lähinnä ap:n puolesta.
Ikävää, jos muutenkin paha mieli niin pitää sitten vielä jonkun asiattoman "vieraan" mielenterveydellisten ongelmien literaalisia ilmauksia lukea.
:D
Luuleks että sun v***uilus on jotenkin parempia, kun kirjoitat ne muka-hauskasti ja/tai käyttäen sivistyssanoja? Sä muuten teet tätä nykyään KOKO AJAN ja joka ketjussa. Haukut jonkun.

Että mietipä ihan itse vaan, että mitä SE kertoo SINUSTA? Kuinkahan paha sun on olo, kun joka ketjussa oot jollekin räkyttämässä ja haukkumassa, yleensä mielenvikaiseksi?

jatkan vielä, että oikeesti huolestuttavinta tossa ap:n kirjotuksessa on kuitenkin tuo asenne. ls-ilmoitus ei kaada maailmaa eikä perhettä normaalissa tilanteessa. tilanne tutkitaan ja voidaan todeta, ettei tuelle ole tarvetta. että miksi hermostua noin kauheasti?
Mun mielestä ihmiset hermostuu sen takia noista ilmoituksista koska pelkäävät niitä (että lapset otetaan ilman syytä pois yms.),näitä kaikkia juttuja kun liikkuu niin paljon.Ja ehkä pelätään myös sitä että muut ihmiset saavat tietää ja leimaavat perheen joksikin ongelmaperheeksi.

vihtuttaa
[QUOTE="Minä";23887954]Perhetyöntekijä ei voi tehdä ls-ilmoitusta nimettömänä, jos tekee sen työsuhteessa. Muuhun en sitten viitsi kommentoidakaan, kun en jaksanut koko ketjua lukea.[/QUOTE]

Kyllä hän se on tehnyt,sosiaalitoimistosta sanoi että nimettömänä minun raskauden aikaisesta jaksamisesta tehty.
Sitten ensimäisenä tuli että ainoa ulkopuolinen joka meillä käy on perhetyöntekijä ja minä kysyin aivan suoraan häneltä että sinäkö sen ilmoituksen olet tehnyt.Ja sehän sanoi tehneensä ja änkytti suuriman osan juuri sitä että kun minulla ollut vaikea raskaus jne.

Meillä ollaan suvussa niin avoimia ettei tarvi toisen seläntakana kyräillä,jos jotain on hampaankolossa on se lauottu päin naamaa tai oltu huolissaan on sitä apua tultu tarjoamaan.
Meillä kun on hyvät välit kaikkien kanssa suvun molempien puolien.

ihme logiikkaa
Mitä pahaa on lastensuojelun asiakkuudessa, jos tiedätte, että se on vaan tarjottua apua, ei pakko?? Mä en oikeesti tajua!

Kaverin ex-tekee jatkuvasti kiusallaan lastensuojeluilmoituksia ja kaveri lapsineen on jatkuvasti sossun suurennuslasin alla, mutta ei se häntä vituta eikä häirihe. Hän tietää, että ongelma on siellä ilmoituksen tekihjäpäässä ja ottaa ilolla tarjotun avun vastaan.
Mä en tiedä mistä oloista te olette jos ls-ilmoitukset ja tukiperheet sossuineen on noin arkipäiväisiä juttuja. Me ollaan ainakin itse totuttu hoitamaan perheemme ja lapsemme ja kyllä mulle ainakin olisi järkytys jos kuulisin jonkun tehneen meistä ls-ilmon. Jos sitten vielä tilanteen normaaliksi toteamisen jälkeen pakoitettaisiin antamaan lapsia johonkin tukiperheeseen jolle meillä ei ole tarvetta niin kyllä mua alkaisi ihmetyttämään ja pahasti.

Sitäpaitsi jos sitä sun kaveria ei yhtään häiritse tai vituta olla sossun suurennulasin alla vaan hän ilolla ottaa kaiken tarjotun avun vastaan niin ehkei ne ex:n ilmotukset olekaan olleet aiheettomia vaan hän on ainoastaan ollut oikeasti huolissaan lapsista.

[QUOTE="vieras";23887908]Luuleks että sun v***uilus on jotenkin parempia, kun kirjoitat ne muka-hauskasti ja/tai käyttäen sivistyssanoja? Sä muuten teet tätä nykyään KOKO AJAN ja joka ketjussa. Haukut jonkun.

Että mietipä ihan itse vaan, että mitä SE kertoo SINUSTA? Kuinkahan paha sun on olo, kun joka ketjussa oot jollekin räkyttämässä ja haukkumassa, yleensä mielenvikaiseksi?[/QUOTE]

Ikävä, että osui noin kovaa.
Pahoittelen tilannettasi, mutta en silti hyväksy asiattomia kirjoituksia ap:tä
kohtaan.

kerro
Kyllä hän se on tehnyt,sosiaalitoimistosta sanoi että nimettömänä minun raskauden aikaisesta jaksamisesta tehty.
Sitten ensimäisenä tuli että ainoa ulkopuolinen joka meillä käy on perhetyöntekijä ja minä kysyin aivan suoraan häneltä että sinäkö sen ilmoituksen olet tehnyt.Ja sehän sanoi tehneensä ja änkytti suuriman osan juuri sitä että kun minulla ollut vaikea raskaus jne.

Meillä ollaan suvussa niin avoimia ettei tarvi toisen seläntakana kyräillä,jos jotain on hampaankolossa on se lauottu päin naamaa tai oltu huolissaan on sitä apua tultu tarjoamaan.
Meillä kun on hyvät välit kaikkien kanssa suvun molempien puolien.
Nyt on aika vihdoinkin sun katsoa peiliin, eikä etsiä syyllistä mistään muualta!!! Miksi tarvitset perhetyöntekijää?

[QUOTE="joopa";23888113]Ap saa olla asiaton perhetyöntekijää kohtaan? Miksi?[/QUOTE]

Missä kohdin ap on sanonut käyttäytyneensä asiattomasti perhetyöntekijää kohtaan?
Sen sijaan tässä ketjussa on ollut melkoisia käytöskukkasia ja riamnalituskia.
Ymmärrän, että ihmisillä joilla menee oikein huonosti voi joskus olla tarve yrittää kiskoa muita tasolleen, mutta en hyväksy sitä. En heitä itseään kohtaan (tipauttavat sillä itsensä vielä syvemmälle) enkä hyväksy sitä ap:tä kohtaan.

"vieras"
Siis mä en voi käsittää näitä viestejä missä lastensuojelusta tehdään joku peto! Jos ootte noin h****tin itsekkäitä, niin ehkä syytäkin puuttua. Teidän LASTEN parasta ne ajattelee! Jos meillä perhetilanteeseen olis puututtu ajoissa, niin ehkä mä en olis saanut pedofiili-isäpuolta tai ehkä se ei olis saanut niin paljon tuhoa aikaa. Ja ehkä mun äiti ei olis sairastunut ja ehkä me alle 12v lapset ei oltais oltu keskenämme ilman aikuisia... EHKÄ!

Kyllä ne asiantuntijat näkee aika hyvin ootteko oikeesti tuen tarpeessa ja jos ette ole, niin ei ne teihin kauheesti resursseja tuhlaa...

"joopa"
Missä kohdin ap on sanonut käyttäytyneensä asiattomasti perhetyöntekijää kohtaan?
Sen sijaan tässä ketjussa on ollut melkoisia käytöskukkasia ja riamnalituskia.
Ymmärrän, että ihmisillä joilla menee oikein huonosti voi joskus olla tarve yrittää kiskoa muita tasolleen, mutta en hyväksy sitä. En heitä itseään kohtaan (tipauttavat sillä itsensä vielä syvemmälle) enkä hyväksy sitä ap:tä kohtaan.
" KUSPÄÄ PERHETYÖNTEKIJÄ TEHNYT LASTENSUOJELU ILMOITUKSEN MEISTÄ" Tämä on mielestäsi asiallista tekstiä? Käytöskukkanen vauhdissa tosiaan. Mä en hyväksy tätä sosiaalipuolen ihmisiin kohdistuvaa paskanjauhantaa jota tällä palstalla harrastetaan todella yksipuolisesti! Perhetyöntekijät eivät turhaan käy kenenkään luona, ja heidän velvollisuus on seurata perhettä ja ruveta tarvittaessa toimenpiteisiin. Ap;llä kolahti, ja se taas kertoo siitä itsestään

"joopa"
[QUOTE="vieras";23888128]Siis mä en voi käsittää näitä viestejä missä lastensuojelusta tehdään joku peto! Jos ootte noin h****tin itsekkäitä, niin ehkä syytäkin puuttua. Teidän LASTEN parasta ne ajattelee! Jos meillä perhetilanteeseen olis puututtu ajoissa, niin ehkä mä en olis saanut pedofiili-isäpuolta tai ehkä se ei olis saanut niin paljon tuhoa aikaa. Ja ehkä mun äiti ei olis sairastunut ja ehkä me alle 12v lapset ei oltais oltu keskenämme ilman aikuisia... EHKÄ!

Kyllä ne asiantuntijat näkee aika hyvin ootteko oikeesti tuen tarpeessa ja jos ette ole, niin ei ne teihin kauheesti resursseja tuhlaa...[/QUOTE]

Mua rassaa kans suunnattomasti! Mustavalkosesti annetaan vaan se oma totuus, koska toinen taho ei voi vaitiolovelvollisuuden vuoksi sanoa mitään! En usko hetkeäkään että ap olisi pelkkä uhri!

[QUOTE="joopa";23888154]" KUSPÄÄ PERHETYÖNTEKIJÄ TEHNYT LASTENSUOJELU ILMOITUKSEN MEISTÄ" Tämä on mielestäsi asiallista tekstiä? Käytöskukkanen vauhdissa tosiaan. Mä en hyväksy tätä sosiaalipuolen ihmisiin kohdistuvaa paskanjauhantaa jota tällä palstalla harrastetaan todella yksipuolisesti! Perhetyöntekijät eivät turhaan käy kenenkään luona, ja heidän velvollisuus on seurata perhettä ja ruveta tarvittaessa toimenpiteisiin. Ap;llä kolahti, ja se taas kertoo siitä itsestään[/QUOTE]

Se oli kuohahtavan tunteen ilmaisu nettipalstalle.
Mikä parempi paikka moisen tekemiseen kuin palsta jossa perhetyöntekijää ei nimetä eikä esitetä millään tunnistetiedoilla.

Ap ei kohdistanut sitä perhetyöntekijälle niin kuin moni täällä pyrkiessään kaatamaan ongelmiaan ap:n niskaan. Noissa kahdessa on iso ero, mutta kohtalo on joskus kovin epätasainen jakaessaan ymmärryskykyä... eli kaikille ei varmastikaan aukea.

"madame"
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt sossun täti vastaa;23887229:
Vastaanpa nyt sinulle. Ei, meillä ei todellakaan ole pulaa asiakkaista. Minäkin pystyn näkemään asiakkaitani paljon vähemmän kuin tahtoisin tai he toivoisivat, koska aikaa ei ole. Miksikö? Työntekijää kohden on niin suuri asiakasmäärä, että tämä on todellisuutta.

Lastensuojelun todellisuus ja tämän(kin palstan) nettijutut ovat suorastaan koomisen kaukana toisistaan. Moni perhe toivoo apua, mutta ei sitä saa esimerkiksi tukiperheen muodossa, koska niitä on niin vähän suhteessa tarvitsijoihin. Moni väsynyt äiti hakee ihan henkistäkin tukea lastensuojelusta, koska toisin kuin täällä voisi kuvitella, meistä on aika suuri osa ihan oikeasti lapsista ja vanhemmista välittäviä, työnsä mahdollisimman hyvin tekeviä ihmisiä. Joita kiinnostaa, mitä perheelle kuuluu.

Sosiaalityöntekijöiden tekemät "turhat huostaanotot" ovat yksi loputon ihmetyksen aihe täältä vinkkelistä. Jos kaikki (vanhemmat ja yli 12-vuotias lapsi) ovat suostuvaisia, huostaanotosta päättää sosiaalitoimen esimies. Jos ei, niin hallinto-oikeus. Minä en koskaan tule päättämään yhtään mistään näin suuresta, voin vain esittää asiaa. Ja voin taata, että huostaanottoa varten tarvitaan paljon näyttöä, niin kuin pitääkin. Lukemattomia ylityötunteja saa pakertaa, jos aikoo saada yhdenkin huostaanoton paperit tehdyksi. Ja joo, mielummin olisin vapaalla, uskokaa tai älkää. Ylitöistä ei makseta euroakaan eikä niitä saa pois kuin satunnaisina tunteina sieltä täältä - - mitään vapaapäivä en nettoa vaikka olisin joka ilta seitsemään asti tultuani aamukahdeksaan. Ja henkisesti näin kuormittavaa työtä on todella raskasta tehdä ilman taukoja, ei ehdi palautua. Omat lapset toki jäävät ilman äidin läsnäoloa, sellaista se on.

Kukaan ei voi viedä lasta perheestä ilman todella painavia perusteita. Huostaanottojen kalleudesta muistutetaan aika ajoin kunnan taholta sosiaalityöntekijöitä, viitaten epäsuorasti siihen että huostaan ei oteta ennen kuin äärimmäisen pakon edessä, kun kunnalla ei ole varaa. On paljon edullisempaa antaa lapsen kärsiä vaikka millaisissa oloissa. Keinoja on vähän ylipäänsä, emme saa anta perheelle suurta osaa palveluista joita he itse toivovat. Kun ei ole sitä rahaa.

Välillä ihmettelen, miksi jaksan, kun julkisuudessa sosiaalityöntekijöistä lähinnä puhutaan skebeliä ja työnantaja kiristää koko ajan työn ehtoja. Nettipalstoilta saan lisäksi lukea, kuinka sossut v*tuuksissaan varastelevat lapsia kuin trullit konsanaan. Minä välitän niistä ihmisistä, joiden työntekijä olen, siksi jaksan. En tosin tiedä, kuinka kauan.
anteeksi nyt vaan sinä saat uskoa ihan mitä vaan,mutta kyllä minä tiedän todellisuudessa tilanteen jossa huostaanotettiin 4lasta,TURHAAN,tätä mieltä oltiin myös oikeudessa ja lapset pala si kotia

tilanne oli tämä: aiheettomia,kiusallaan tehtyjä ilmoituksia (jotka sisälsivät mm sen että lapset ei saa ruokaa,heistä ei huolehdita ja isä hakkaa) -liikkuvilla lapsilla mustelmia jaloissa(tottakai isän tekemiä sossun mielestä) yksi lapsi ei liikkunut eikä puhunut ikää tosin vasta vähän yli vuosi-> sossujen mielestä lapsi oli vakavasti vaarannettu-> kiireellinen huostaanotto+pysyvän huostaanoton valmistelu

heh no lasta tutkittiin sen lastenkoti vuoden aikana ja kas kummaa sa dg vaikeasti autistinen(todennäköisesti synnytyksen aikainen hapenpuute taustalla) . ja liikkuvilla lapsilla oli mustelmia enemmän lastenkodissa ollessaan. eli täysin aiheeton huostaanotto joka tuotti perheelle hirveää tuskaa,korvasiko kukaan sitä EI!

"Vieras"
Nämä pitkät ketjut on niin hölmöjä, kun ihmiset ei jaksa lukea koko ketjua, ja sitten kommentoivat miten sattuu, vaikka ketjua lukemalla selviäisi... Sitten on niitäkin, joiden lukemisen ymmärtäminen ontuu, tai vaan ymmärtäminen ylipäätään.

[QUOTE="tsiisus";23888162]Mee sä jauhamaan paskaa vaikka pellolle[/QUOTE]

Siinä taas ilmaistuna nimimerkki "tsiisuksen" hienostuneen käytöksen, intellektuaalisen kapasiteetin sekä literaalisen käsityskyvyn henkilökohtainen kulminaatio?
:D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä