Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun mielestä on hauskaa, että väittää pärjäävänsä ilman autoa ja silti ei saa vietyä itse lasta puheterapiaan. Lapset olisi hyvä saada vietyä myös harrastuksiin. Mä en ainakaan KEHTAISI yhteiskunnan tukien avulla kuskauttaa lastani puheterapiaan. Jotain ongelmaa tässä kyllä varmasti on!

vihtuttaa!
Alkuperäinen kirjoittaja eikö näin;23885905:
Eikö näin kuulu ollakin perheessä? Että molemmat osallistuvat? Ja se, kumpi jaksaa jollain hetkellä paremmin, huolehtii sillä hetkellä enemmän?
Juuri ihmettelen mitä lusmuja miehiä osalla on ettei he voi osallistua perheen arkeen ollenkaan jos harrastuksiin vieminen on jo hirveä haloo,huh huh.
Ja ihan tuhraan jotkut koittavat oikein saada paskaa mulle keinolla millä hyvänsä,mies nauraa vieressä lukien noita mollaus viestejä ja ihmettelee oletteko oikeasti joidenkin äitejä.

"mee"
Jos asiat on kunnossa, se ei harmita, vaan siitä on kiitollinen, että tarjotaan apua. Jos kaikki on kunnossa avusta voi kieltäytyä riehumatta ja närkästymättä, mutta tottakai9 herättää apäilyjä, jos ollaan kovin hyökkääviä!
Tai sitten siitä avusta ei vaan voi kieltäytyä. Luulen kyllä, että yksi jos toinenkin närkästyisi väkisin tarjotusta avusta.

vihtuttaa!
[QUOTE="mee";23885969]Tai sitten siitä avusta ei vaan voi kieltäytyä. Luulen kyllä, että yksi jos toinenkin närkästyisi väkisin tarjotusta avusta.[/QUOTE]

Minua ei närkästytä avun tarjous vaan se ettei anneta lupaa kieltäytyä siitä,saati katkaista perhetyöntekijän käyntejä ettei enää vie poika..
Se jos joku pistää veetuttamaan että väkisin yritetään meistä tehdä jotain lastesuojelun asiakasta ilmeisesti!

Järkyttynyt
[QUOTE="vieras";23885853]Aiheesta tekikin =) Onneksi miehesi on sentään reipas ja huolehtii lapsista jos et sä kykene.[/QUOTE]

Aika uskomatonta kommenttia, että kehtaatte!

"äiti"
Minua ei närkästytä avun tarjous vaan se ettei anneta lupaa kieltäytyä siitä,saati katkaista perhetyöntekijän käyntejä ettei enää vie poika..
Se jos joku pistää veetuttamaan että väkisin yritetään meistä tehdä jotain lastesuojelun asiakasta ilmeisesti!
jos ei perhetyöntekijän käyntejä saa katkaistua ja perhetyöntekijä on tehnyt lastensuojeluilmoituksen niin kyllä teistä lastensuojeluasiakkaita tulee. Pahin juttu tässä on että ilmoituksen on tehnyt perhetyöntekijä ei joku muu esim. naapuri tms.

Mitä pahaa on lastensuojelun asiakkuudessa, jos tiedätte, että se on vaan tarjottua apua, ei pakko?? Mä en oikeesti tajua!

Kaverin ex-tekee jatkuvasti kiusallaan lastensuojeluilmoituksia ja kaveri lapsineen on jatkuvasti sossun suurennuslasin alla, mutta ei se häntä vituta eikä häirihe. Hän tietää, että ongelma on siellä ilmoituksen tekihjäpäässä ja ottaa ilolla tarjotun avun vastaan.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
"Vieras"
Älä ap kuuntele näitä ilkeitä kommentoijia täällä. Uskon, että jokainen, jolla on yhtään asiallinen maailmankuva, pitävät sinuakin kyllä ihan asiallisena henkilönä. Täällä on vain muutama ilkeilijä mukana, joilla on varmaan jotain henkilökohtaisia juttuja... Toivottavasti asia selviää parhainpäin!!!

"huoh"
Onpa typeriä ja ilkeitä ihmisiä taas liikkeellä. Toivottavasti tukehtuvat sontaansa joku päivä. Ap, onko teillä tulossa jokin palaveri nyt aiheesta? Mitä sosiaalityöntekijä on mieltä asiasta, jäi vähän epäselväksi? Sossuko on nyt sitä mieltä ettei kyydityksiä voisi katkaista? Oletteko nähneet teistä kirjattuja perhetyöntekijän raportteja? Jos ette, niin hetimiten pyydätte teitä koskevat tiedot itsellenne! Niistä voi selvitä vaikka mitä kivaa roskaa. Sitten kehoitan sinua soittamaan sossun esimiehelle ja kysymään miten voi olla mahdollista, että ette saa itse hoitaa poikanne kyydityksiä ja voit mainita tuosta ls-ilmoituksestakin. Tuskin sieltä apua saat mutta voi vaikuttaa asiaan että pidät METELIÄ. Teidän pitää puhaltaa peli poikki heti nyt eikä antaa piiruakaan periksi. Jos haluatte itse hoitaa kyydit (joka on tässä tapauksessa ehdottomasti parempi, ette perhetyöntekijä enempää sotke asioita!), niin sanotte sen painokkaasti. Eikö se ole tärkeintä että poika pääsee puheterapiaan? Miksi ihmeessä ette voisi häntä itse sinne tukiverkkojen avulla saada!
Ja jos palaveria on tulossa, olkaa molemmat paikalla ja ottakaa mieluusti joku tukihenkilö mukaan lisäksi. Voit ottaa mukaan myös sosiaaliasiamiehen, jos hänelle käy. Tee tuosta niin iso haloo, että tajuavat lopettaa teidän painostamisen! Eihän tuossa ole mitään järkeä!!!!!

Nähtävästi Suomessa tämä järjestelmä läikkyy yli siellä missä ei tarvitsisi, ja kuivaa siellä missä olisi pahin puute.

Mistä johtuu, että joillakin paikkakunnilla ollaan yli-innokkaasti ottamassa lapsia ja tuputtamassa tukiperheitä kuvioihin mukaan? Samaan aikaan toisaalla ei saa apua edes pyytämällä, ja sitten paljastuu aika ajoin näitä lapsensa ravistelijoita yms. pahoipitelijöitä, kun ihminen ei vaan enää jaksa.

Onko määrärahoja kenties joillakin kunnilla liikaa, vai onko kaikki vastavalmistuneet sossut pesiytyneet aina yhdelle paikkakunnalle.
Ehkä toisissa kunnissa ollaan myös valmiimpia toimimaan ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä? (Ei kai tässäkään kyse mistään lapsien ottamisesta ollut, vaan muista tukitoimista)

siis..
Joo valitettavasti sitä apua joskus vaan saa vaikkei tarttis ja kun on niitä jotka tarttis ei sitä saa..
Näitä kun perhetyöntekijöitä tarjotaan auttamaan mutta kun siihen suostut niin eivät sitten välttämättä olekaan niin vapaaehtoisia kuin voisi luulla ja kyllä se joskus kiva saada apua sinne kotiin ilman että leimataan heti ongelmaperheeksi mutta valitettavasti nämä kulkevat vähän käsikädessä. Ja todellakin ne sossun työntekijät ovat myös ihmisiä joille sattuu virheitä ja huonoja päiviä ja voi kuinka vaikea on heidänkin joskus myöntää olevansa väärässä ja perua lausuntojaan.

Ja aika myöhässä apu nyt kumminkin tulee jos sulla oli komplikaatioita raskauden aikana ja nyt sitten vasta olisi sitä tarjolla. Itsekään en noin pienen kanssa vielä kauheasti kulkisi että kyllä meilläkin saisi mies hoitaa muut kyyditykset ynnä muut.

"ahaa"
Mä olen vaan kuullut näistä, tällä paltalla ja sensaatio lehdistä, mutta ikinä en yhtään todellista tapausta, eli ainakaan minä en näihin usko. Ja tämä ihan omalla kokemuksella ja jopa sillä perusteella, että meistä ON tehty lastensuijeluilmoitus, josta tietysti siloin kovin tuohduttiin ja joka ei johtanut yhtään mihinkään, vaikka todellakin olisi pitänyt!
Niihin turhiin toimenpioteisiin vaan ei resurssit riitä, kun ei riitä nihin aiheellisiinkaan, missä on kulissit vielä ulospäin jotenkin pystyssä ja puhekykyä vanhemmilla.
Keskisuomalainen ei ole sensaatiolehti. Toissa sunnuntain lehdessä oli kertomus perheestä, josta oli tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus ja lapset huostaanotettu. Onneksi tapaus päättyi onnellisesti ja lapset pääsivät takaisin kotiinsa, mutta eihän tuollainen voi olla jättämättä jälkiä. Jutussa oli jopa vanhempien kuva, että ihan todellisesta tapauksesta oli kyse.

"huoh"
[QUOTE="ahaa";23886376]Keskisuomalainen ei ole sensaatiolehti. Toissa sunnuntain lehdessä oli kertomus perheestä, josta oli tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus ja lapset huostaanotettu. Onneksi tapaus päättyi onnellisesti ja lapset pääsivät takaisin kotiinsa, mutta eihän tuollainen voi olla jättämättä jälkiä. Jutussa oli jopa vanhempien kuva, että ihan todellisesta tapauksesta oli kyse.[/QUOTE]

Niin, luin tapauksen. Ilmeisesti LisaMarie ei lue muuta kuin sensaatiolehtiä, kun ei ole muualla nähnyt kirjoitettavan turhista huostaanotoista tai niistä, jotka ovat saaneet korvauksia sossujen väärinkäytöksistä. Ehkä LisaMarie nyt oppii hiukan sivistämään itseään ;)

[QUOTE="ahaa";23886376]Keskisuomalainen ei ole sensaatiolehti. Toissa sunnuntain lehdessä oli kertomus perheestä, josta oli tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus ja lapset huostaanotettu. Onneksi tapaus päättyi onnellisesti ja lapset pääsivät takaisin kotiinsa, mutta eihän tuollainen voi olla jättämättä jälkiä. Jutussa oli jopa vanhempien kuva, että ihan todellisesta tapauksesta oli kyse.[/QUOTE]

Mutta kuten tässäkin uutisessa, lapset palautettiin.
Lopullisia ratkaisuja ei tapahdu ilman syytä. Totta on, että se jättää jälkiä ja niitä ei pitäisi olla, mutta silti, virheet kyllä korjataan ja vanhempia kuullaan.
Pitäis tietty korjata ennen, mutta siltikin mä olen sitämieltä, että Suomessa vanhemmilla on (usein liian) vahvat oikeudet (varsinkin äideillä) ja jos toimenpide on turha, se perutaan.
En huolestuis siitä, jos lastensuojelu haluaa käydä tai kyselee jotain.

"huoh"
Lopullisia ratkaisuja ei tapahdu ilman syytä. Totta on, että se jättää jälkiä ja niitä ei pitäisi olla, mutta silti, virheet kyllä korjataan ja vanhempia kuullaan.
Pitäis tietty korjata ennen, mutta siltikin mä olen sitämieltä, että Suomessa vanhemmilla on (usein liian) vahvat oikeudet (varsinkin äideillä) ja jos toimenpide on turha, se perutaan.
Voi sinua reppanaa kun et ymmärrä :( Tuossakin tapauksessa olisi voinut käydä niin että lapsia ei olisi palautettu vaikka väärin olikin tehty. Kas kun aina pitää jaksaa taistella ne lapset takaisin, lakimiehen avulla! Ei niitä sossu tuo ovelle, että sorry, tais tulla moka, tässä on lapset. Haloo, tervetuloa todellisuuteen!

"madame"
ja nyt vittutaa ihan suoraan sanottuna!
ihmettelin miksi he aikaa ovat tunkeneet minulle hanakasti!

Meistä on tehty lastensuojelu ilmoitus etten jaksa 5 lapsen kanssa,vauva syntyi juuri.
Ja selvisi että vaikka se on nimettömästi tehty ainoa joka tiesi minun raskauden aikaisista komplikaatioista oli tuo perhetyöntekijä joka kerran viikossa käy ainoastaan hakemassa ja tuomassa pojan puheterapiasta koska minulla ei ole itselläni autoa millä viedä häntä sinne.

Änkytti vain äsken tuossa kun pojan toi ja kysyin että jaa sinäkös sen ilmoituksen teit että kiitos vain.sanoin vaan että miksi tuollainen että onko kodissani jotain valittamista tai minun voinnissa nyt synnytyksen jälkeen.
Änkytti vain että eihän sinulla enää ole mitään mutta kun sinulla oli raskausajan lopussa niitä komplikaatioita niin pitää sinun saada omaa aikaa,MUTTA ENHÄN MINÄ OLE ENÄÄ RASKAANA ja lisää änkytystä.

Olin raskausaikana kipeä ja liikkuminen siis hankalaa,koti siitä huolimatta siisti ja puhdas,ruokaa kaapissa jne.

Nyt minua ollaan pakottamassa antamaan lapset tukiperheeseen joka toinen viikonloppu ETTÄ SAAN OMAA AIKAA!
hei haloo minulla on 3 viikkoinen vauva miten hemmetti minä tarvitse mitään aikaa itselleni kun voin aivan loistavasti ja jaksetaan miehen kanssa touhuta lasten kanssa.
Väkisin ollaan tunkemassa perhetyötä lisää että tiskaavat siivoovat yms.
SIIS MITÄ HELVETTIÄ OIKEASTI?
minä ja mies osataan täyttää astian pesukone sen 3x päivässä edelleen ja sitten pyykinpesukone aina kun koriin tulee jotain.
eihän oikeasti minua voida pakottaa antamaan lapset vieraaseen paikkaan hoitoon?
sitä se lastesuojelu naine jankasi ja pistin kyllä kovan kovaa vastaan ja sanoin että meillä on 4 eri mummolaa jos tarvitsemme vapaa aikaa että sinne heidät viedään jos tarvetta on!
ei kuulema tukiperhe on oikea ratkaisu että sitä lomaa saadaan..
on se mukavaa kun sinut pakotettaan lomaa viettämään vedoten ettei äiti jaksa 5 lapsen kanssa jos mies käy töissä! se on se peruste mikä kirjattiin tuohon paperiinkin!

anteeksi jos on sekavaa sepustusta ottaa vain päähän!
ymmärrän että ottaa päähän. minä en ymmärrä miten joku kestää viittä lasta,itse en jaksaisi niin montaa.

tukiperhettä he työntää sitä varten että saavat paremmin seurattua lapsen vointia/kotioloja, siis tukiperheeseenhän ollaan yhteydessä vanhempien seläntakana, he joutuu kirjoittaa raportin lapsen siell äkäynneistä yms. haluavat jostain syystä teidän perheen tiukempaan seurantaa.

mutta he eivät voi tehdä tuollaista päätöstä ja sen perusteella työntää tukitoimia!

-sinun kannatttaa nyt hakea netistä laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista,

- ole yhteydessä sossun esimieheen, sosiaaliasiamieheen yhteys,

-hanki nauhuri ja nauhoita kaikki keskustelut viranomaisten kanssa(saatat tarvita niitä toditeeksi,sillä he saattavat puhua sulle toista ja papereihin toista)+mielellään ulkopuolinen todistajaksi paikalle ellet saa nauhoitettua.

-asianajaja voi olla tarpeen jossain vaiheessa.

ps.avohuollontukitoimiin tarvitaan AINA asiakkaan ja 12vuotiaan suostumus! voit myös olla poliisin neuvontaan yhteydessä ja kysyä mitä apua he voivat antaa,voisiko esim.tehdä rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta tms?

"ahaa"
Mutta turhan ilmoituksen perusteella lapset huostaanotettiin ja palautettiin vasta pitkän taistelun jälkeen.

[QUOTE="huoh";23886447]Voi sinua reppanaa kun et ymmärrä :( Tuossakin tapauksessa olisi voinut käydä niin että lapsia ei olisi palautettu vaikka väärin olikin tehty. Kas kun aina pitää jaksaa taistella ne lapset takaisin, lakimiehen avulla! Ei niitä sossu tuo ovelle, että sorry, tais tulla moka, tässä on lapset. Haloo, tervetuloa todellisuuteen![/QUOTE]

No jos ei jaksa huolehtia lapsiaan taksin, miten jaksaa elää niiden kanssa ja huolehtia niistä?
Mä olen kyyninen, mutta mä en vaan oikeasti usko, että omat vanhemmat on aina lapsilleen parasta enkä myöskään sitä, että yhteiskunta menee kenenkään oven taakse ihan vaan puhelinluettelosta etsittyään kohteen, vaan syynsä heillä on, jos apua tarjotaan.
Mä sit ehkä olen nähny liikaa sitä toistapuolta, jossa vanhempien etu (ja kulissit) merkkaa enemmän kuin lasten tarpeet.

Yhteistyössä