Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ilkeitä ihmisiä;23885649:
on myös paljon turhia ls-ilmoituksia ja paljon niistä koituneita turhia toimenpiteitä :(.
Mä olen vaan kuullut näistä, tällä paltalla ja sensaatio lehdistä, mutta ikinä en yhtään todellista tapausta, eli ainakaan minä en näihin usko. Ja tämä ihan omalla kokemuksella ja jopa sillä perusteella, että meistä ON tehty lastensuijeluilmoitus, josta tietysti siloin kovin tuohduttiin ja joka ei johtanut yhtään mihinkään, vaikka todellakin olisi pitänyt!
Niihin turhiin toimenpioteisiin vaan ei resurssit riitä, kun ei riitä nihin aiheellisiinkaan, missä on kulissit vielä ulospäin jotenkin pystyssä ja puhekykyä vanhemmilla.

[QUOTE="vieras";23885681]Sorry nyt ap, mutta kyl nyt kuulostaa siltä ettet sinä oikeasti jaksa niiden lasten kanssa kerta harrastuksiinkin vieminen on muiden vastuulla. Eli isän ja isovanhempien. Mitä muuta sinä teet kun olet kotona koko ajan jos kaikkialle on niin vaikeeta mennä?Kannattaisko sun hankkia sit kuitenkin se auto että kulkeminen olisi edes helpompaa...kerta julkisistakaan et tykkää...[/QUOTE]

Äidin jaksamattomuutta jos isä vie lapsia harrastuksiin?
Olisiko nyt moisen kirjoittajalla vähän hakusessa se, mitä vanhemmuus on?
:)

"hmmm"
Mä olen vaan kuullut näistä, tällä paltalla ja sensaatio lehdistä, mutta ikinä en yhtään todellista tapausta, eli ainakaan minä en näihin usko. Ja tämä ihan omalla kokemuksella ja jopa sillä perusteella, että meistä ON tehty lastensuijeluilmoitus, josta tietysti siloin kovin tuohduttiin ja joka ei johtanut yhtään mihinkään, vaikka todellakin olisi pitänyt!
Niihin turhiin toimenpioteisiin vaan ei resurssit riitä, kun ei riitä nihin aiheellisiinkaan, missä on kulissit vielä ulospäin jotenkin pystyssä ja puhekykyä vanhemmilla.
Eli, jos sinun tuttavapiirissäsi ei ole näin tapahtunut, näin ei ole voinut missään muuallakaan tapahtua?

vierasX
Kyllä tämä palsta on kummallinen, tai nämä ihmiset täällä. Jotenki väenvängällä pitää yrittää vääntää ap syylliseksi, vialliseksi ja vaikka miksi. Entä jos asiat yksinkertaisesti vain ovat niin kuin ap sanoo? Meilläkin on käynyt perhetyöntekijä, ennaltaehkäisevää toimintaa. Neuvolan ehdotuksesta vaikka en erityisesti ole koskaan valittanut väsymystä tms. mutta kun on monta pientä niin otin tarjotun avun vastaan.

vierasX
[QUOTE="vieras";23885703]Kyllä, jaksamattomuutta jos isovanhemmat joutuu kukseiksi silloin kun isä ei ehdi![/QUOTE]

Tukiverkkoja saa olla mutta niitä ei saa käyttää. JEEJEE!

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885681]Sorry nyt ap, mutta kyl nyt kuulostaa siltä ettet sinä oikeasti jaksa niiden lasten kanssa kerta harrastuksiinkin vieminen on muiden vastuulla. Eli isän ja isovanhempien. Mitä muuta sinä teet kun olet kotona koko ajan jos kaikkialle on niin vaikeeta mennä?Kannattaisko sun hankkia sit kuitenkin se auto että kulkeminen olisi edes helpompaa...kerta julkisistakaan et tykkää...[/QUOTE]

Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu jos me ollaan LASTEN isän kanssa sovittu näin.
On se helmpompi hänen linja-autoon hypätä kuin se että minä hyppään ja raahaan mukana myös silloin vauvan ja isä on tyhjän panttina kotona :O
Ai joo mutta tottakai mä haluan vauvan jättää kotiin vaikka on tissiruokinnalla,huoh.

"vieras"
Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu jos me ollaan LASTEN isän kanssa sovittu näin.
On se helmpompi hänen linja-autoon hypätä kuin se että minä hyppään ja raahaan mukana myös silloin vauvan ja isä on tyhjän panttina kotona :O
Ai joo mutta tottakai mä haluan vauvan jättää kotiin vaikka on tissiruokinnalla,huoh.
Voithan sä pumpata sitä maitoa ja/tai ruokkia sen vauvan ennen lähtöäsi. Kyllä varmasti miehesi pärjäisi ja tekisi sullekin ihan hyvää. Älä tee kaikesta niin vaikeeta.

"hui"
AP! Älä lue enää tätä keskustelua, näyttää siltä, että haaskalinnut ovat löytäneet taas jotain nokittavaa, raastettavaa ja revittävää! Tästä ei tule enää kuin paha mieli.

Ja teille haaskalinnuille ei ole muuta sanottavaa, kuin että voisitte kasvaa aikuisiksi, ja nostaa sitä omaa itsetuntoanne jollain muulla konstilla, kuin ihmisten nokkimisella. Olette ällöttäviä.

[QUOTE="hmmm";23885701]Eli, jos sinun tuttavapiirissäsi ei ole näin tapahtunut, näin ei ole voinut missään muuallakaan tapahtua?[/QUOTE]

En ole törmännyt missään uskottavassa lähteessä ilmiöön (Iltasanomat ei tosiaankaan ole uskottava lähde!) enkä ole kuullu edes kenekään tietävän yhtään tapausta, päinvastaisia paljonkin. Siis myöskään tuttavapiirin ulkopuolella näitä tutun tuttu-juttuja. Ei tarvi ola tuttavapiiristä, vaan ylipäänsä edes osapuilleen uskottava lähde. Olen ihan varma, että jos tuollainen asia joskus oikeasti tapahtuisi, se uutisoitaisiin kyllä jossain muuallakin kun iltapäivälehdissä ja tällä palstalla.

Mitä sitten, jos LS-tarkastaa ja kaikki on hyvin? jos ei ole aihetta pelätä mitään, ei tarvi myöskään tuohtua. Mä olisin ainakin vaan iloinen, jos tänään joku haluais varmistaa, että meillä on kaikki hyvin. Jos asiat on kunnossa, se ei harmita, vaan siitä on kiitollinen, että tarjotaan apua. Jos kaikki on kunnossa avusta voi kieltäytyä riehumatta ja närkästymättä, mutta tottakai9 herättää apäilyjä, jos ollaan kovin hyökkääviä!

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
"omena"

Meilläkin isä vie lapset harrastuksiin, kun on kotona. Meillä on vain 3 lasta, joista pienin 3kk ja todellakin helpompaa, että isä vie, vaikka harrastukset on ihan lähellä. Ja silloin kun isä ei ole kotona ja tytöllä on ollut pelejä, tyttö on päässyt kavereiden kyydissä peliin. Musta se on ihan selvä, että isä vie, ettei vauvaa tarvii raahata mukana.

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885762]Voithan sä pumpata sitä maitoa ja/tai ruokkia sen vauvan ennen lähtöäsi. Kyllä varmasti miehesi pärjäisi ja tekisi sullekin ihan hyvää. Älä tee kaikesta niin vaikeeta.[/QUOTE]

Vauva syö 2 tunnin välein.
Ja miksi pitää tuupata pulloa tai lypsää jos tämä ratkaisu on minua ja miestä tyydyttävä?
Keksis nyt vielä jotain mistä vängätä ja tunkea että minä olen paska haha.
Jos mies haluaa että imetän ja haluaa viedä lapset harrastuksiin saaden seurata miten harrastuksissa menee,miksi minun pitäisi se kieltää häneltä vain koska sinä sanot niin :O

"hui"
En ole törmännyt missään uskottavassa lähteessä ilmiöön (Iltasanomat ei tosiaankaan ole uskottava lähde!) enkä ole kuullu edes kenekään tietävän yhtään tapausta, päinvastaisia paljonkin. Siis myöskään tuttavapiirin ulkopuolella näitä tutun tuttu-juttuja. Ei tarvi ola tuttavapiiristä, vaan ylipäänsä edes osapuilleen uskottava lähde. Olen ihan varma, että jos tuollainen asia joskus oikeasti tapahtuisi, se uutisoitaisiin kyllä jossain muuallakin kun iltapäivälehdissä ja tällä palstalla.

Mitä sitten, jos LS-tarkastaa ja kaikki on hyvin? jos ei ole aihetta pelätä mitään, ei tarvi myöskään tuohtua. Mä olisin ainakin vaan iloinen, jos tänään joku haluais varmistaa, että meillä on kaikki hyvin. Jos asiat on kunnossa, se ei harmita, vaan siitä on kiitollinen, että tarjotaan apua. Jos kaikki on kunnossa avusta voi kieltäytyä riehumatta ja närkästymättä, mutta tottakai9 herättää apäilyjä, jos ollaan kovin hyökkääviä!
Äitini on soska, ja on myöntänyt, että kyllä heilläkin tapahtuu ylilyöntejä. Juurikin tälläisissä tilanteissa, joissa juurikin perhetyöntekijä (yleensä soskan hyvä työkaveri) tekee ilmon, koska perhetyöntekijää pidetään kuitenkin ammatti-ihmisenä.

Soskatkin ovat vain ihmisiä, joskus tapahtuu niin, että hutkitaan ennen kuin tutkitaan. Joskus asiat taas menevät toisinpäin, eli johonkin asiaan ei tajuta ilmosta huolimatta puuttua, ennen kuin tapahtuu jotain vakavaa.

Ja kyllähän ne määrärahat ovat käytettäväksi tarkoitetut, jos ne eivät mene kaikki, niin ensi vuonna määrärahat ovat pienemmät, siksikin joskus tosiaan hutkitaan ennen kuin tutkitaan.

vihtuttaa!

Mutta kun tässä on ponttina se ETTEI MEILLE ANNETA MAHDOLLISUUTTA KIELTÄYTYÄ,tavallaan ollaan PAKOTTAMASSA tukiperheeseen!
tajuatko?
Me odotamme asialle jatkoa sillä suostuta ei eli mitä he keksivät seuraavaksi!

"Vieras"
Minulla ei ole läheisiä, jotka ovat joutuneet tekemisiin tällaisten asioiden kanssa, mutta olen myös saanut kuvan, että toisten asioiden puututaan ilman parempia perusteita, ja jostain kumman syystä oikeasti apua tarvitsevat jäävät ihan heitteille. Tuntuu, että täällä ei saa edes pitää huolta enää omista asioista, vaan tämä yhteiskunta päättää kaikki kaikkien puolesta. Sinun asioistasi saattaa voida päättää joku yksi täti jossain. Eikö tunnu uskomattomalta? Miten jonkun kokonaisen perheen kohtalo voidaan antaa vain yhden henkilön käsiin, eikä päätöstä voi kyseenalaistaa, kuin vaikeimman kautta? Riittää, että joku henkilö jossain voi vaikka kiusaksi tehdä ilmoituksen jonnekin teistä, ja joku jossain ottaa sen todesta, ja alkaa tekemään päätöksiä teidän puolesta, kun uskoo, että tietää teidän asianne paremmin, kuin te itse. Muistan jonkun jutunkin, jossa kuuden lapsen äiti ei enää kyennyt huolehtimaan lapsistaan, mutta isä kykeni täysin. Joku jossain kuitenkin päätti, että ei isä millään voi huolehtia noin monesta lapsesta, joten lapset ripoteltiin ympäriinsä, ja vaikka kuinka isä taisteli vastaan, ei lapsiaan saanut. En tiedä miten juttu päättyi, mutta toivottavasti hyvin. Katsoin jonkun dokkarinkin joskus, jossa jenkkiläisen perheen äiti oli lähtenyt lätkimään, mutta isä onnistui kasvattamaan kaikki 6 lastaan hienosti omin avuin. Miksi ihmeessä täällä riittää perusteeksi vain se, että joku uskoo, ettei lasten kasvatus tuossa tilanteessa onnistu ilman parempia perusteluita? Joku vain ajattelee, että koska hän ei siihen kykenisi, niin ei kykene kukaan muukaan. Uskomatonta.

eikö näin
[QUOTE="vieras";23885853]Aiheesta tekikin =) Onneksi miehesi on sentään reipas ja huolehtii lapsista jos et sä kykene.[/QUOTE]

Eikö näin kuulu ollakin perheessä? Että molemmat osallistuvat? Ja se, kumpi jaksaa jollain hetkellä paremmin, huolehtii sillä hetkellä enemmän?

Yhteistyössä