KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
"mii"
tulin mukaan nyt...mut oon kova lukdmaan. Viime vuonna luin ainakin eve hietamiehen yösyötön,mikä sain nauramaan. Kirjasarja josta pidän Seppo jokien dekkarit. Se koskettavin kierja,en muista varmasti niemeä mut valkea...on kaverilla lainassa. Krto huumeäidin itsekirjoittamana elämääntarinansa. Mitään kirjaa en ole lukenut kolmea kertaaa (paitsi lapsena). Klossikoa en muista lukeneeni. Tykkään otimaisista kirjoista. En muista kaikkia kysymyksia mut täsä nyt ainakin osa... Ei järjestyksessä.

Suosikkikirja josta tehty elokuva : ylpeys ja ennakkoluulo sekä järki ja tunteet.
Ylpeydestä ja ennakkoluulosta parempi on kyllä se BBC:n sarja
Sammaa mieltä. Elokuvana en ole kyseistä kirjaa koskaan katsonutkaan. Ja kaikkein hämmästyttävintä (miesmakuni huomioon ottaen) on se, että kuolaan edelleenkin Colin Firthiä. Hölmö mie. Varsinainen tosielämän Bridget Jones.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Sammaa mieltä. Elokuvana en ole kyseistä kirjaa koskaan katsonutkaan. Ja kaikkein hämmästyttävintä (miesmakuni huomioon ottaen) on se, että kuolaan edelleenkin Colin Firthiä. Hölmö mie. Varsinainen tosielämän Bridget Jones.
No mutta Colin Firthin kuolaaminen on havaittu jo aikoja sitten olevan varsin universaalia ja täysin rajatonta hommaa, joka ei liity millään tavalla kuolaajan miesmakuun, ikään, sosiaaliseen asemaan, tai mihinkään muuhunkaan :D

OMG! Tajusin vasta yhden jutun. En muista onko tässä ollut kysymystä, että ketä hahmoa muistuttaa eniten. Jos on, olen varmasti vastannut Ronja Ryövärintytär, mutta minun kauhukseni, asia ei taidakaan olla aivan niin.

Just tajusin olevani oikeasti kuin Bridget Jones. Aivoton kana, joka laskee kaloreita, mutta herkuttelee kuitenkin, laskee tupakoita, mutta polttelee silloin tällöin kuitenkin. Avomieheni on kuin tosielämän Mark Darcy. Erittäin vastuutntuntoinen ja lutunen. Hitsit mikä tuuri on käynyt, että satuin hänestä joskus kiinnostumaan ja rakastumaan. Mulla kun on enemmänkin tapana ihastua kaikenmaailman mulkvisteihin.

Mie en halua olla Bridget Jones, pöljä kouhkaaja. Mie haluan olla Ronja Ryövärintytär, rohkea, itsenäinen ja seikkailunhaluinen. (vaikka minusta onki mukava, että mies on vähän kuin Mark Darcy)

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Unohtui vastata tämän päivän kysymykseen.

Päivä 22. Suosikkisi omistamistasi kirjoista:

Ensinnäkin, olen kirjastofani, enkä ole koskaan kokenut tarvetta omistaa kirjoja. Niitä kuitenkin on kertynyt jonkun verran, vaikka niitä kierrätänkin.

Mulla pölyttyi varmaan vuoden verran kirjahyllyssä Celestine Vaiten Tahitin tyttäret. Nappasin sen vaihtarina ja oletin kirjan olevan aivan huuhaahömppää.
No sitähän se tavallaan olikin, mutta erittäin hyvänlaatuista hömppää.
Kirja kertoi naiseudesta, äidin ja tyttären suhteesta ja naisena kasvamisesta. Se oli täynnä pieniä tarinoita, vertauskuvia Tahitilaisten naisten elämästä. Aivan ihastuttava ja värikäs kirja.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23877486:
Päivä 22 - Suosikkisi omistamistasi kirjoista?
Hm, mä omistan kai kaikki ne lukemani kirjat, joista pidän. Joten sikäli tähän kysymykseen on mahdoton vastata. Mutta otetaan ajankohtainen teos: olen mahdottoman ylpeä Sofi Oksasen Puhdistus-romaanista, luen sitä tällä hetkellä ties monettako kertaa, ja se on kyllä mestariteos. Klassikko jo syntyessään.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23888891:
Päivä 23 - Kirja, jonka olet jo pidemmän aikaa halunnut lukea, muttet vieläkään ole lukenut
Vadelmavenepakolainen tuli ensimmäisenä mieleeni. Toinen on Vergiliuksen Aeneas, jonka ostin itselleni varmaan viisi vuotta sitten, mutta jota en vieläkään ole lukenut loppuun. Johonkin puoleenväliin tyssäsi aikoinaan.

Täällä pohjantähden alla sarja ja Tuntematon sotilas.
Mulla myös, mutta nyt mä olen lukemassa Tuntematonta! Se oli yksi tämän vuoden lupauksista :D

Joten siis mun vastaus on Täällä pohjantähden alla.

Sen lisäksi Leena Parkkisen Sinun jälkeesi, Max. Se oli jo pitkään lainassa, enkä lukenut. Sen jälkeen se on ollut uudelleen pitkään lainassa, enkä ole ole vieläkään lukenut.

Viimeksi muokattu:
Vadelmavenepakolainen tuli ensimmäisenä mieleeni. Toinen on Vergiliuksen Aeneas, jonka ostin itselleni varmaan viisi vuotta sitten, mutta jota en vieläkään ole lukenut loppuun. Johonkin puoleenväliin tyssäsi aikoinaan.
Vadelmavenepakolaista luin viime kesänä, kun ajoimme autolla Ruotsin läpi Tanskaan :D Se oli oikeasti viihdyttävä, vaikka ehkä välillä mietti että meneekö jo överiksi.. no, ei mennyt.

Yhteistyössä