Mitä mieltä olet vain aikuisille suunnatuista hotelleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Jostakin mielipidekirjoituksesta luin kuinka näitä hotelleja pidetään lapsiperheitä syrjivänä. Mun mielestä lapsettomat hotellit on tosi hyvä juttu, varsinkin niille vanhemmille jotka matkustavat ilman lapsia. Mua ainakin ärsyttää hirveesti muitten lapset jos oma ei oo mukana... Hyvin voisin siis mennä tollaiseen hotelliin miehen kanssa :)

Nythän lentoyhtiöt suunnittelee myös lapsettomia lentoja tai omaa osiota lentokoneessa lapsiperheille. Sekin on musta hyvä juttu.

voisin hyvinkin kuvitella että jos lähtisin kaksin miehen kanssa reissuun, suosisin lapsetonta hotellia. lennoista ei niinkään väliä, eihän siellä koneessa päivätolkulla yleensä istuta.

Itse olen lapsellinen niin minusta nuo ovat silti hyviä vaihtoehtoja niille jolla lapset ovat kotona tai niitä ei ole laisinkaan. En pidä niitä syrjivinä, koska aina löytyy vaihtoehto että mihin mennä.
Mutta tuo että lapset sullotaan lentokoneen takaosaan esim. niin siitä en pidä. Itse käytiin kahden lapsen kanssa äskettäin Thaimaassa ja paikat oli etuosassa. Kumpikaan ei huutanut, kitissyt yms. Ja pidin siitä että oli itselläkin jalkatilaa tarpeeksi.

Hyvä idea! Pari kertaa on meidän lapsettoman viikonlopun illallinen mennyt vähän mauttomaksi kun jos jättää omat lapset kotiin ei toivoisi muidenkaan lapsia huutavan tai riehuvan jaloissa. Ei se lapsellisten vika ole periaatteessa sillä pitäähän reissussa syödä.

Itse olen lapsellinen niin minusta nuo ovat silti hyviä vaihtoehtoja niille jolla lapset ovat kotona tai niitä ei ole laisinkaan. En pidä niitä syrjivinä, koska aina löytyy vaihtoehto että mihin mennä.
Mutta tuo että lapset sullotaan lentokoneen takaosaan esim. niin siitä en pidä. Itse käytiin kahden lapsen kanssa äskettäin Thaimaassa ja paikat oli etuosassa. Kumpikaan ei huutanut, kitissyt yms. Ja pidin siitä että oli itselläkin jalkatilaa tarpeeksi.

Ai sullottaisko ne lapset välttämättä sinne taakse, voishan se lapsettomienki osio olla siellä takana...

Hyvä idea.
En minä senpuoleen lapsien kanssa matkustaessa haluaisi huonenaapuriksi jotain pariskuntaa joka ei sietäisi ollenkaan lasten ääniä. hyvä että ne ketkä haluaa lomailla ilman lapsia ja lasten aiheuttamaa melua (melua lapset kuitenkin aiheuttaa) voivat valita hotellin missä lapsia ei ole. ja hyvä että lapsiperhe voi valita hotellin joka on suunnattu lapsiperheille eikä tarvitse sitten puolestaan kuunnella sinkkukinkkujen yms mahdollisia juhlimisia :)

Oikein hyvä idea. Eiköhän oo ihan hyväksyttävää että matkatoimistot tarjoaa palveluita niin että niissä on varaa valita itselle sopiva vaihtoehto. Ja jos jollekin se sopiva vaihtoehto on sellainen paikka missä ei tarvitse kuunnella lasten ääniä ja touhuja niin sallittakoon se heille. Voisin hyvin kuvitella meneväni ko. hotelleihin kun lapset ovat isoja eikä enää matkusta kanssamme.

Hieno idea. Ja onhan tuo ollut jo käytössä maailmalla pitkään, Suomen markkinoilla uudempi tuttavuus. Onhan niitä "seniori" hotellejakin olemassa, jossa palvelut ja tarjonta suunnattu vanhemmalle väelle. Ja sitten vaikka joku Ibiza - lomakohde joka on suunnattu kokonaisuudessaan enemmän nuorelle väelle/bilettäjille.

Lapsiperheille on läjäpäin hotelli vaihtoehtoja, olkaa huoleti.

Ai niin, mä joskus näin Helsingin Kämp-hotellin johtajan haastattelu ja hän suoraan sanoi että lapset eivät ole tervetulleita heidän hotelliin kuin erikoistapauksissa (kai ne jonkun popparin muksut sinne huolii väkisinkin). Mutta onko tuo hotelli nyt hintatasoltaankaan normilapsiperheen paikka??

[QUOTE="vieras";23871237]Entä miten olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsistaan hyväkäytöksisiä muita huomioivia ihmisiä?[/QUOTE]

No ei se nyt ole siitä kasvatuksestakaan kiinni, mua ainakin ärsytti kun kerrankin oli ilman lapsia mahdollista mennä syömään ja siellä sitten joku tenva huusi pää punaisena, alle 6 kk ikäinen. Jos olisi ollut lapsivapaa ravintola olisin valinnut sen.

Alkuperäinen kirjoittaja jeeöl;23871349:
Hieno idea. Ja onhan tuo ollut jo käytössä maailmalla pitkään, Suomen markkinoilla uudempi tuttavuus. Onhan niitä "seniori" hotellejakin olemassa, jossa palvelut ja tarjonta suunnattu vanhemmalle väelle. Ja sitten vaikka joku Ibiza - lomakohde joka on suunnattu kokonaisuudessaan enemmän nuorelle väelle/bilettäjille.

Lapsiperheille on läjäpäin hotelli vaihtoehtoja, olkaa huoleti.

Ai niin, mä joskus näin Helsingin Kämp-hotellin johtajan haastattelu ja hän suoraan sanoi että lapset eivät ole tervetulleita heidän hotelliin kuin erikoistapauksissa (kai ne jonkun popparin muksut sinne huolii väkisinkin). Mutta onko tuo hotelli nyt hintatasoltaankaan normilapsiperheen paikka??

Jaa no finnairin pisteillä sinne ainakin pääsee yöpymään ja kyllä meillä ainakin olisi lapset mukana.

[QUOTE="vieras";23871237]Entä miten olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsistaan hyväkäytöksisiä muita huomioivia ihmisiä?[/QUOTE]

Lapset on kuitenkin lapsia, ja vaikka kuinka heidät on opetettu tavoille niin kyllä heistä aina oma metakkansa syntyy (ja pienimmät vauvat nyt huutaa jos ovat huutaakseen). Sairasta on olettaa että lasten tulis käyttäytyä täysin kun aikuiset. Hehän vasta opettelevat. Eli missä on lapsia on myös aina elämää.

No en kyllä ole törmännyt vielä yhteenkään hotelliin, jossa lapsia ei otettaisi ollenkaan vastaan, vaikka olisivatkin aikuisille suunnattuja. Niissä vain ei huomioida lapsia mitenkään, ei lasten sänkyjä, ei lasten altaita, ei leikkihuoneita, ei lastenaterioita yms. Jos joku kokee sen syrjivänä niin sitten kokekoot, mutta yleensä ne hotellit ovat myös hieman arvokkaampia, joten miksi kukaan perheellinen väkisin edes haluaisi sinne murjottamaan.

[QUOTE="vieras";23871368]Jaa no finnairin pisteillä sinne ainakin pääsee yöpymään ja kyllä meillä ainakin olisi lapset mukana.[/QUOTE]

Toistin vaan sanat jotka hotellin johtaja sanoi. Ilmeisesti ette siis ole olleet... Tiedän että pisteillä voi yön maksaa mutta eihän se vielä mitään sano siitä pääseekö teidän lapset sinne yöksi.

jos matkustaisin ilman lapsia, haluaisin hotellin, joka on vain yli 40-vuotiaille!
Pienten lasten pitämä elämä ei ole mitään verrattuna laumaan kännisiä teini-ääliöitä, joilla ei ole mitään, siis MITÄÄN käytöstapoja (kun ei ole mamma vahtimassa).

Kuinkas moni haluaa sitten seniori-hotelliin? Näitäkin paikkoja on ja varmasti moni nuori aikuinen karttaa niitä kuin ruttoa. Ja itse lapsiperheellisenä ei tuollainen houkuta myöskään. Vanhuksissa sinällään ei ole mitään vikaa, mutta en jaksaisi koko lomaani varoa sitä että lapseni ei missään nimessä ja missään tapauksessa "loukkaisi" ketään vanhusta. Puhumattakaan että valvotettaisiin heitä yöllä jo nuorimmainen ei nukkuisikaan kunnolla.

Muutoinkin ohjelma tarjonta tuollaisissa hotelleissa on toisenlaista, "bingoa ja päivätansseja"-tyyliin. Sopii vanhemmalle väelle, ei niinkään lapsiperheelle tai nuorille.

Oikein hyvä idea. Rauhallista lomaa kaipaava pariskunta ei välttämättä kaipaa sen paremmin pää punaisena huutavia kakaroita kuin ilosta kiljuvia pilttejäkään naapuriinsa lomalla, sen paremmin kuin lapsiperhe jokaisesta lapsen äännähdyksestä rumasti mulkaisevaa tätiä.

Vaan mistäs löytäis rauhallisen hotellin lapsen kanssa reissatessaan... viimeksi kun olin tyttären kanssa hotellissa (kotimaassa) yötä, naapurihuoneen lapset ja aikuiset mekastivat puoleen yöhön...

Yhteistyössä