Jos unelmamiehelläsi olisi joku näistä ammateista niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja usko,toivo vai rakkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muusikko, joka soittaisi jossain menestyvässä rock-bändissä. Mut käytännössä se ei olis kivaa, koska sitten hän olisi usein keikkamatkoilla ja monet muutkin naiset kuolaisivat häntä.

Kirjailija tai taidemaalari olis seuraavat vaihtoehdot. Ehkä mäkin saisin taidemaalarin kanssa elvytettyä myös oman piirustus- ja maalausharrastukseni.

1. taidemaalari - kodin saisi kivasti sisustettua miehen töillä, mies myös voisi maalata kotona, joka mahdollistaisi monta juttua jos olisi joskus lapsia jne. niin voisi välillä katsoa myös lasten perään jne.
2. kirjailija - vähän samat perustelut kuin tuossa ylempänä, tosin kotia ei saisi sisustettua, ehkä kirjahyllyyn saisi kuitenkin täytettä =)
3. muusikko - saisi nauttia miehen musiikista ja tässä olisi se hyvä puoli, että saisi myös omaa aikaa välillä, kun mies töissä
4. tanssija - en osaa sen kummemmin perustella, aika neutraali ammatti, tosin tulee heti mieleen vähän naisellisempi mies
5. näyttelijä - inhottaisi käydä kaupoissa jos mies tunnistettaisiin koko ajan

Tanssija ehdottomasti, niillä on mielettömät kropat :D Seuraavaksi näyttelijä ja sitten muusikko.

Kirjailija ja taidemaalari ovat samalla viivalla viimeisenä.

Mun mies tosiin on muusikko ja oon siihen ihan tyytyväinen :)

Itse olen erään rock-bändin soittajan vaimo ja voin sanoa ettei ole kovin herkkua. Aluksi oli tottakai kivaa, pääsi keikoille mukaan ja oli hienoa nähdä oma mies keikoilla jne. No, sitemmin kun arkeen tottui, voin sanoa et välillä tuntuu että mikä tahansa ammatti olisi parempi. Ensinnäkin, keikkamatkat on yhtä helvettiä. Keikkailua tulee paljon ja usein keikkamatkoille ei tartte tulla mukaan, etenkään nyt ei edes pääse kun on lapsi kotona. Toiseksikin, oma itsetunto on alkanut kärsiä, kun huomaa että ne kusipäätyypit, jotka aikaisemmin eivät edes moikanneet miuta, ovatkin yhtäkkiä niin hyvää pataa vaan sen takia, kenen vaimo olen. Lisäksi sun pitää miettiä tosi tarkkaan, mitä puhut kellekin, sillä ihmiset vain yksinkertaisesti ovat kiinnostuneita ja levittelevät sun juttuja. Oot välillä vähän liian syynissä ja ihmiset tunnistaa sut "sen ja sen vaimona". Parhaimmassa tapauksessa tutustut uuteen ihmiseen, josta saat ystävän, mutta joka paljastuu ihan ihme stalkeriksi ja joksikin yberfaniksi ja näin ollen tajuat, ettei hän olis sun kanssa ellet olis tämän muusikon vaimo. Perhekerhoissa tms. ei kehtaa alkaa tutustua toisiin ihmisiin, kun pelkäää että jos joutuu kertomaan missä mies soittaa (esim. jos pyytää kylään jotain tuntematonta), ei tiedä miten se reagoi.. et lähteekö tääs juttuja kulkemaan. Ennen nää eivät haitanneet niin, mut nyt haittaa, sillä sitä haluaa suojella omaa lastaan. Lisäksi olen kuullut niin ikäviä juoruja minusta tai meistä, että ajoittain itken silmät päästä niiden vuoksi. Pitäisi olla kuuntelematta, mut minkä sille voi. Myös luottamuksen pitää olla täysin kohdallaan, niin paljon näitä naisfaneja on kuitenkin.. ei ole kiva miettiä, mitä tapahtuu ja missä, kun olet esim. raskaana kotona yksin.

1. näyttelijä 3 - tämä olisi varmaan ulosanniltaan aika monipuolinen siviilissäkin
2. kirjailija 1 - hiljainen puurtaja, mutta ajattelisi paljon
3. taidemaalari 5 - hiljainen puurtaja, joka olisi luultavasti paljon omissa mietteissään
4. muusikko 4 - vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mutta vierailisi luultavasti pitkäripaisessa ihan alvariinsa
5. tanssija 2 - hänellä olisi luultavasti jo poikaystävä enkä minä kelpaisi kuin enintään kyökkipiiaksi :ashamed:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23868423]Itse olen erään rock-bändin soittajan vaimo ja voin sanoa ettei ole kovin herkkua. Aluksi oli tottakai kivaa, pääsi keikoille mukaan ja oli hienoa nähdä oma mies keikoilla jne. No, sitemmin kun arkeen tottui, voin sanoa et välillä tuntuu että mikä tahansa ammatti olisi parempi. Ensinnäkin, keikkamatkat on yhtä helvettiä. Keikkailua tulee paljon ja usein keikkamatkoille ei tartte tulla mukaan, etenkään nyt ei edes pääse kun on lapsi kotona. Toiseksikin, oma itsetunto on alkanut kärsiä, kun huomaa että ne kusipäätyypit, jotka aikaisemmin eivät edes moikanneet miuta, ovatkin yhtäkkiä niin hyvää pataa vaan sen takia, kenen vaimo olen. Lisäksi sun pitää miettiä tosi tarkkaan, mitä puhut kellekin, sillä ihmiset vain yksinkertaisesti ovat kiinnostuneita ja levittelevät sun juttuja. Oot välillä vähän liian syynissä ja ihmiset tunnistaa sut "sen ja sen vaimona". Parhaimmassa tapauksessa tutustut uuteen ihmiseen, josta saat ystävän, mutta joka paljastuu ihan ihme stalkeriksi ja joksikin yberfaniksi ja näin ollen tajuat, ettei hän olis sun kanssa ellet olis tämän muusikon vaimo. Perhekerhoissa tms. ei kehtaa alkaa tutustua toisiin ihmisiin, kun pelkäää että jos joutuu kertomaan missä mies soittaa (esim. jos pyytää kylään jotain tuntematonta), ei tiedä miten se reagoi.. et lähteekö tääs juttuja kulkemaan. Ennen nää eivät haitanneet niin, mut nyt haittaa, sillä sitä haluaa suojella omaa lastaan. Lisäksi olen kuullut niin ikäviä juoruja minusta tai meistä, että ajoittain itken silmät päästä niiden vuoksi. Pitäisi olla kuuntelematta, mut minkä sille voi. Myös luottamuksen pitää olla täysin kohdallaan, niin paljon näitä naisfaneja on kuitenkin.. ei ole kiva miettiä, mitä tapahtuu ja missä, kun olet esim. raskaana kotona yksin.[/QUOTE]

Muusikot on ihan oma ihmisrotunsa ja niiden vaimot toinen. :D Onhan tuossa tuttuakin mitä kirjoitat, mutta minulle mikään noista ei ole ollut ongelma. (Paitsi kyttääjät, joiden liikkeistä ei tiedä.) Ihan samat ohjeet toimii kuten kaikilla muillakin. Luota itseesi, luota mieheesi, älä välitä puheista. Niiltä ette voi välttyä kuitenkaan. Lapset kasvaa tajuamaan että ei tässä mennä kuten virtasilla. :)
Tiedän, että kaikki ei kestä tätä touhua, toivottavasti sinä kestät ja opit nauttimaan kaikesta kivasta mitä on tarjolla (ja sitähän on). Vältä keikkamatkoja jos et niistä tykkää, se keikkamestahan on miesten työpaikka, anna niiden tehdä työnsä ihan keskenään. Tsemppiä.

mikä olisi mieluiten ykkönen, 2-5 ja miksi.

1. kirjailija
2. tanssija
3. näyttelijä
4. muusikko
5. taidemaalari

1. Kirjailija, vapaata työtä, helppoa ottaa lomaa jne.
2. Taidemaalari, samat perustelut kuin ykkösessä
3. Muusikko, oma mies on. Miinusta tietenkin huonot työajat.
4. Tanssija, uskon, että tanssiesitykset jne. ovat iltaisin, ei kiva.
5. Näyttelijä. Ovat sairaan ärsyttävää porukkaa, en kestäisi näyttelijämiestä.

Yhteistyössä