Mikä hienoin ammatti miehellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammatinvalinta edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";25083150]Minä taas ihmettelen mikä ihmeen status on miehen ammatti? Ja elättekö te miestenne elämää vai miksi ihmeessä tälläistä kysytään?

Mulle tärkeintä on, että jokainen on omaan elämäänsä tyytyväinen, niin mun mieheni ja samaa toivon lapsillenikin. Siis että löytävät ammatin, jossa viihtyvät. Oma mieheni on insinööri ja viihtyy ammatissaan, se on tärkeintä.[/QUOTE]

Eikö tuolla kysyjällä ole ammainvalinta edessÄ ja haluaa tietää, mitä tsänssiä on löytää tyytyväistä vaimoa? :)

Jos pelkkää ammattia miettii, niin Oxfordin professori kävisi. Sillä ei ole väliä, minkä alan professori on, enhän nimittäin ole kranttu.

Jaa miksi? No Suomessa nämä keskittyvät kai enempi apurahojen haeskeluun eikä oikeaan tutkimukseen (tai ehkä jotkut, mutta pelkkä professori ammattina ei sillon riitä.) Lisäksi täytyisi kuitenkin asettaa lisävaatimus, että puhuu sujuvaa suomea.

Tämä on niin valitettavan totta!

Mieheni oli tutkija. Viihtyi kyllä siinäkin mutta vaihtoi käytännöllisempään jossa saa tehdä töitäkin. Ulkomaille ei haluttu lähteä.

Palomies vaikuttais loistavalta ammatilta miehelle. Se sais duunissa äijäilykiintiönsä täyteen sekä vauhtia ja vaaratilanteita, kotona sitten jotain muuta... ;) Hyvä balanssi ja harmonia.

Lentäjät on pahimpia pettureita, lääkäri tois kaiken maailman räkätaudit himaan, juristien arvomaailma on yleensä perseestä (valtaosa havittelee rahaa ja statusta sen sijaan, että haluaisivat toimia moraalisesti oikein).

Ekonomi. Mun mies on ekonomi.

Jos olisin sinkku, niin mikä joku korkeakoulutettu ehdottomasti. Juristi, ekonomi, tradenomi, di, insinööri, opettaja tms.

Duunari ei kävisi. En sillä, etten arvostaisi. Duunareilla kuitenkin olisi ihan erilainen "näkemys elämään" ja "tapa elää ja olla ja toimia" kuin mulla.

[QUOTE="vieras";25083185]Mikä estää insinööriä tai ketä hyvänsä olemasta kätevä käsistään. Duunarilta sen sijaan lienee turha pyytää älyllisesti haastavampia palveluksia.[/QUOTE]

Jep, turha yleistää, oma mies on "hienos" ammatissa ja tosi kätsy käsistään :) kaikin tavoin... ;)

Mä en itse henk.koht haluaisi ikinä duunarimiestä. Siis ei siinä mitään, jos vapaa-ajalla tykkäisi rakennella,korjailla ja puuhailla kaikkea.
Kuitenkin itse olen kouluttautunut, niin arvostan sitä älykkyytä ja ns. akateemista elämäntapaa. AMK:n nyt vähintään käynyt pitäisi olla.

Urheilullinen ja akateeminen. Siinä mun unelmamies.
Mun miehellä on muuten kaksi korkeakoulututkintoa takana ja tällä hetkellä tekee väitöskirjaa. On TODELLA kätevä myös käsistään ja osaa korjata ja tehdä melkein mitä vaan.

Mun mies on insinööri. Hyvässä työssä ja hyvällä palkalla. Lisäksi on sporttinen ja hyvännököinen. Eli avot!
PS: Osaa kyllä olla myös aikamoinen Puuha Pete tarvittaessa.

Se että joku on duunari, ei kyllä todellakaan takaa minkäänlaista osaamista ja näppäryyttä. Mulla on kyllä pilvin pimein kokemuksia duunareista, jotka on todellakin maailman saamattomimpia ja osaamattomimpia ihmisiä. Ehkä töissä osaavat sitä trukkia ajaa tai kattopaaluja nostella, mutta mitään muuta ei osata. Olen seurustellut raskamiehen kanssa, joka ei osannut mm. vaihtaa autoon renkaita, pyörään sisäkumia tai edes tehdä perusruokia, kuten keittoja.

Akateemiset on yleensä urheilullisempia, mikä vetää plussat niihin.

Mä olen kuitenkin vain lähihoitaja, joten en tuu koskaan saamaan sitä kauluspaitamiestä itselleni. Mutta eipä mun tarvikkaan. Tällä kertaa mulla on osaava duunari <3

[QUOTE="Noo";25083245]Opettaja on hyvä, minä niin rakastan kesällä olla merillä reilut kaksi kuukautta.[/QUOTE]

Totta, opettajien lomat on parasta! Haluankin siis lääkäriksi kouluttautuneen peruskouluopettajan!

Mulle kelpaa: ekonomi, tradenomi, DI, insinööri, opettaja, lentäjä tai jokin vastaava, jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto ja tekee jotain "miesten ammattia", eli ei ole mikään sairaanhoitaja tai sosiaalityöntekijä.
Miksi en halua duunarimiestä. Syitä on monia.

Kyllä ihan duunarikin voi olla älyllisesti etevä. Luultavasti käytännön logiikka sujuu paremminkin kuin lukeneella. Asiat on hyvä nähdä sekä käytännöllisesti, että teoreettisesti. Ei pelkästään teoreettisesti. Vaikka kai se on paljon persoonasta kiinni, mikä maailman menossa kiinnostaa.

No kyllä ne akateemiset näkee usein myös käytännölliset asiat paremmpin. Tämä nyt vaan on fakta, että sekä käytännön tietotaito, että älyllinen tietotaito on parempi korkeakoulutetulla. Kyllä se kaikenlainen lukeminen ja oppiminen kehittää ihan kaikkea. Toki asia on sitten eri, jos menee ihan todella tutkivaksi ja tohtoritasolle. Mutta jos perus korkeakoulutettu on, niin kyllä se käytönnön näkemyskin on kaikin puolin parempi.
Ne jotka on kouluttautuneita ymmärtää sen, mutta muut vaan ei kykene siihen.
Toivottavasti ymmärsitte mut oikein, koska mun äidinkieli ei ole suomi ja aina välillä tulee kirjoitettua väärin.

no hyvàt kanssasisaret, ilman suurempaa polemiikkia, nàen ettà asianajaja voi helpommin (lyhyemmàssà ajassa etc.) muuntautua rekkakuskiksi kuin rekkakuski asianajajaksi. puhun nyt ihan ammattitasolla enkà muuten.

Tästä nyt on turha ruveta tappelemaan. Kaikkia tarvitaan ja se on fakta. Kaikkien ei tarvitse edes olla eteviä joka alalla. Vähän tyhmempikin kyllä pärjää. Kyllähän esim. lukeminen ja yhteiskunnallisten asioiden seuraaminen, matkustelu, terveet elämäntavat ja erilaisissa yhdistyksissä mukana oleminen kehittää kaikenlaista älykkyyttä, eikä edellä mainitsemani asiat ole sellaisia, joita duunari ei voisi tehdä.

On täysin totta, että mitä enemmän ihminen kouluttautuu ja oppii, sitä etevämpi hän on myös ihan käytönnön tilanteissa. En muista tuliko joskus telkkarista vai mistä, mutta koulutetummat ihmiset ovat lähes poikkeuksetta nopeampi reagoimaan kaikkeen, selviävät liikenteessä "duunareita paremmin" ratkaisevat myös käytännön ongelmia paremmin jne.
Eli kyllä se ihan maalaisjärkikin toimii paremmin, jos kouluttaudut.

Toisaalta asia on sellanen, jos ei kannata tapella. Miksi kaikkien pitäisi olla erityisen älykkäitä tai hyviä? Ei sitä ennen vanhaa käyty välttämättä kuin kiertokoulu ja hengissä selvittiin. Eli kyllä sitä vaikka peruskoulupohjalla voi pärjätä ihan keskiverrosti elämässän ja olla onnellinen.

JOs joku ymmärsi siis pointtini

Jos ihminen on fiksu, hän ei ole duunari.