[QUOTE="vieras";23867426]Me katsellaan salkkareita, meidän lapset katselee salkkareita ja ovat aina katsoneetkin. Mä en meinannut toimia lastenhoitajana jos kouluikäiset tuovat ystäviään meille. Koen etten ole heidän valvojansa, enkä mitenkään velvollinen heitä kasvatukseensa käestämään. He ovat meillä kylässä, vieraina. Meillä toimitaan talon tapaan ja jos meillä lapset laittavat salkkarit päälle, se ei ole minun ongelmani järkkyykö näiden vieraiden lasten mieli vai ei, ainahan voi lähteä kotiinsa.
Meillä on muutenkin katseltu lasten kanssa kaikenlaisia ohjelmia pienestä påitäen, mun lapset on psyykeeltään ihan tasapainoisia ja terveitä, sosiaalisia ihmisiä, jotka ymmärtävät eron faktan ja fiktion välillä
Ovat kyllä todella hyviä äidinkielessä ja saavat jatkuvasti erinomaisia arvosanoja kirjoitelmistaan. Ollaan näistä faktan ja fiktion välisistä eroista niin paljon puhuttu jo 3-4 vuotiaasta ylöspäin ja heille asia on selvä, en mahda toki mitään jos jonkun 8 vuotias ei ymmärrä mikä ero on tv-sarjalla ja todellisuudella.
Omassa lapsuudessa ihan sama juttu, katselin 7 vuotiaasta asti kauniita ja rohkeita, enkä vieläkään ole seonnut mieleltäni kyseisen ohjeman takia.Mullakin on ollut aina senverran vilkas mielikuvitus ja kyky ajatella, etten ole hetkeäkään ottanut sarjaa todesta, vaan pitänyt sitä ihan yhtä viihteenä kuin lasten piirrosohjelmia.
Eli sinulle joka pelkäät salkkareita: kerro toki lapsellesi, että hän en saa katsella niitä kylässä, pidä kotiintuloajat sellaisina, ettei lapsesi ole siihen aikaan enää kyläilemässä. Vaihtoehto on myöskin ottaa selvää missä lapsesi käyväät lleikkimässä ja soittaa minulle, että tiedän ettei juuri sinun juniorisi sovi meidän tv-n ääressä siihen aikaan ,lähetän hänet kotiinsa kyllä ihan mielihyvin.[/QUOTE]
Ajatteletko todella niin että ohjelman sisältö saa olla ihan mitä vain, kunhan katsoja ymmärtää että se ei ole totta?
Vain totta ole sisältö voi vahingoittaa?