Kiitos tsempeistä. Tänään jo parempi päivä, tai aamu, ehkä siksi kun viime yönä sai jo jotenkuten nukuttua. Eilen V*tutti ihan huolella. Mulla siis kesti 1.5vkoa että jaksoin töissä olla kun JÄLLEEN alkoi nämä kivuliaat supistukset, ja useampi yö meni niissä kärvistellessä, päivisin kyllä töissä pärjäsin mutta yöt...
Sitten toissayö vei pohjat, valvoin 3 tuntia jo niin kipeiden suppareiden kanssa, että teki mieli kävellä ympäriinsä ja osa tuntui selässä asti kuten esikoisen synnytyssupistukset. Jossain unen ja valveen rajamailla ollessa jossain vaiheessa näin unta että synnytin pienen keskosen siihen sänkyyn. Aamulla soitin
äitipkl:lle ja käskivät hommaamaan päivystyslähetteen ja menin sitten näytille synnytysvastaanottoon. Katsoivat
KTG:n joka oli hyvä, vauvalle sattui siihen jumppahetki ja potkutteli kauheesti. Gynen tutkimuksessa sitten todettiin, että kanavaa edelleen yli 3 cm, sisäsuu kiinni eikä funnelingia (avautumista suppilomaiseksi) joten tilanne hyvä.
Lapsivettä oli normaalisti, painoarvio
1600g tällä hetkellä. Vastasi siis täysin oikeita viikkoja 30+2, mikä helpotus kun 3 vkoa sitten edellisessä ultrassa painoarvio oli 984g vastaten lähes vkoa pienempää mitä oikeasti oli! Hyvin siis kirinyt painonsa eikä näin ollen viitteitä istukan toimimattomuudesta, mitä vähän pelkäsin kun esikoisen synnyttyä 37+1 oli istukka jo sillon aivan kalkkinen ja veteli viimeisiään kuulemma. Yllätys oli se, että vauva on vääntänyt itsensä nyt
perätilaan, kun tähän asti aina ollut rt:ssa. No, ehtiihän tuo vielä vaikka miten kieppua siellä eestakaisin, toivottavasti kääntyy vielä oikeinpäin.
Saikulle sitten jouduttiin loppuviikoksi, ensi viikko olis muutenkin ollut lomaa. Vkon päästä kontrolli ja katsotaan meenkö enää viimeiseksi viikoksi töihin. Kesäloma alkais 13.6 ja äippäloma heti siihen putkeen juhannukselta. Toivon että pääsen vielä töihin, mua niin ottaa päähän tää tilanne, kun supistaa, ei supista, lepoa, ei lepoa, ei saa nukuttua ja huoli on kova että syntyykö tämä ennenaikaisesti vai ei. :stick: Ja esikoinen kärsii kun ei vielä voi ymmärtää miksi äiti on koko ajan väsynyt ja "kipeä" ja ei jaksa leikkiä tai mitään muutakaan ja se purkautuu hänellä kiukutteluna jolle mulla ei oo oikein nyt toleranssia ja sitten mulla menee hermot ja kierre on valmis...
Eilinen ilta meni itkeskellessä mutta sitten menin nukkumaan jo klo 21 ja yöllä usean tunnin sijaan supisteli vaan tunnin verran joten parempaan suuntaan siis....Täytyy nyt vaan ottaa lepo tosissaan ja ehkä sitten esikoisenkin kanssa alkaa sujua paremmin kun ei oo koko ajan niin väsynyt....:headwall:
Tsemppiä myös
Leo81, toivottavasti jaksat hyvin töissä ja jos et, eikun saikulle!
Toissapäivänä oli rutiinineuvola, ja siellä
RR 110/75
Hb 124, ihmeen hyvänä pysynyt ilman rautaa, viimeksi jo rv 14 oli 110 ja jouduin raudalle.
SF 27 cm, täysin keskikäyrällä menee
Pissa puhdas
Painoa +596 g/vko, yhteensä nyt tullut 7kg
Sykkeet +150/min
Tarjonnaksi arvioi rt, mutta kuten eilen ilmeni on pt, mutta enpä tuota itsekään olisi osannut sanoa =)
Saatiin se
esitietolomake, josta täällä jo olikin puhetta. Täytyy täytellä se jo hyvissä ajoin ja pitää mukana, viimeksi synnytyksen käynnistyminen yllätti niin täydellisesti että koko lomake unohtui eikä esim hätäkastenimiä ollut missään ylhäällä koko sairaalassaoloaikana..
Uus juttu oli se, että
Rv36 mun täytyy mennä johonkin verikokeeseen, koska esikoisella oli aikanaan
bilirubiinit koholla ja joutui valohoitoon, ei osannut th selittää mitä tässä katsotaan? Tietääkö joku teistä? :attn: Jotain vasta-aineita tutkitaan...Ei liittyne tohon Rh-juttuun josta
Siobhan yms puhui, koska olen Rh-positiivinen.
Karvojen kasvusta, ei ainakaan meillä pitänyt paikkaansa tuo että tarkottaisi poikaa, esikoisella kasvu oli reipasta ja oli tyttö. Nyt ei juurikaan kyllä kasva, säärikarvojakaan ei tartte ajella ollenkaan niin usein kun tavallisesti. Nyt ei tietoa kumpi tulossa.
Hyvä että
Elsalla menee nyt hyvin! Mä kanssa aion nyt
kestoilla, esikoisesta en aikanaan innostunut. Kaksi muovikassillista jo tuolla odottaa kestoja, suurin osa all-in-oneja ja taskuja+imuja, niillä ajattelin aloittaa..Kokematon mäkin tän asian suhteen olen ollut mutta ajattelin että ehkä se kokeilemalla selviää mitkä on parhaita käyttää. Osaako
Miuski sanoa mitkä aluksi olis hyviä? Toki alkuun ja öisin ja tilanteen mukaan käytän varmasti myös kertiksiä.
Kirppiina ja Muru 30+3
Jos ei muita ilmaantunut,
mä sitten päivitän ensi kuun!! Saatan tarvita alkuun siihen neuvoja, voiskos vaikka
Mittumaaria tarvittaessa opastaa?=)