Kahden lapsen pk maksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.........

Vieras
miten teillä on varaa kahden lapsen päiväkotimaksuihin? Kun tuntuu, että yhdenkin on aika paljon, sen 250e/kk niin mitäs sitten, kun pitäs kahden maksaa? :o Kun on tässä asuntolainaa, iso yhtiövastike jne ..

Miten on varaa asuntolainaan ja isoon yhtiövastikkeseen?

Me olemme maksaneet kahdesta täydet, ei ole tuottanut ongelmia. Mutta meillä onkin kohtuullinen asuntolaina ja asumismenot :)

[QUOTE="viera";23843522]sehän pienenee lapsi määrä mukaan. eli siis jos ekasta on 250e niin tokasta ei enää niin paljoa jne.[/QUOTE]

Eipä se paljon toisesta piene, muutaman kympin. Meillä on muistaakseni kahden lapsen hoitomaksu joku 480e/kk. (täydet maksut siis)

Onhan se mutta mieti myös mitä sillä saa. Huolenpidon koko ajaksi kun olet töissä, kolme ateriaa, toimintaa, retkiä. Muistaakseni maksimimaksu on kahdesta vajaa 500 €. Eli täysiaikaisena yksi päivä maksaa noin 25€, kahdeksan tunnin päivässä reilu 3€/h siis lasta kohden 1,5 euroa tunti! Ja tosiaan, sisältää ruuat. Vieläkö kuulostaa kalliilta?

483e on hoitomaksu kahdesta lapsesta kunnallisessa hoidossa. Ei se minusta kamalan kallista ole kun ajattelee että sillä hinnalla saa joka päivä aamupalan, lounaan, välipalan.

hah, no on se minusta kyllä aika paljon.. :D mut mikä tässä elämässä ei maksaisi. On se melkee 500e KUUKAUDESSA. Mielestäni iso raha . Ja hyvin on ollut rahaa niin asuntolainaan ja vastikkeeseen sekä yhden lapsen tarhamaksuun, vauvakuume on suuri mutta huolestuttaa tuo tarhamaksu jo etukäteen. :D

hah, no on se minusta kyllä aika paljon.. :D mut mikä tässä elämässä ei maksaisi. On se melkee 500e KUUKAUDESSA. Mielestäni iso raha . Ja hyvin on ollut rahaa niin asuntolainaan ja vastikkeeseen sekä yhden lapsen tarhamaksuun, vauvakuume on suuri mutta huolestuttaa tuo tarhamaksu jo etukäteen. :D

Voithan sä yrittää palkata hoitajan halvemmalla kotiin. :) Tai jäädä itse hoitamaan lapsia.

Mä en tiedä mikä sitten olisi halpaa jos lapsenhoidosta 1,50 € tunnissa on liikaa, kun siihen saa vielä ne ruuatkin. Ilmaiseksiko kaikki pitäisi tulla? Hoitomaksut on vielä porrastettukin eli toi on maksimi, pienillä tuloilla pienempi maksu. Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä että kaikki pitäis tulla ilmaiseksi. Ihan oikeesti ellei ole varaa hankkia lapsia ja hoitaa maksuja, älkää tehkö niitä. Jos asumiskulut on ylimitoitettu, kannattaa vähän miettiä pitäiskö vaihtaa halvempaan asuntoon.

Voithan sä yrittää palkata hoitajan halvemmalla kotiin. :) Tai jäädä itse hoitamaan lapsia.

Mä en tiedä mikä sitten olisi halpaa jos lapsenhoidosta 1,50 € tunnissa on liikaa, kun siihen saa vielä ne ruuatkin. Ilmaiseksiko kaikki pitäisi tulla? Hoitomaksut on vielä porrastettukin eli toi on maksimi, pienillä tuloilla pienempi maksu. Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä että kaikki pitäis tulla ilmaiseksi. Ihan oikeesti ellei ole varaa hankkia lapsia ja hoitaa maksuja, älkää tehkö niitä. Jos asumiskulut on ylimitoitettu, kannattaa vähän miettiä pitäiskö vaihtaa halvempaan asuntoon.

Juuri näin! Itse en kanssa ole ikinä pitänyt tota pk-maksua mitenkään isona. Monissä länsimaissa se maksu on vielä huomattavasti isompi. Ja yleensä sama ihminen maksaa helposti autolainaa 500e/kk eikä se tunnu missään (kun autoahab tarvitsee), mutta sitten sama summa kahden lapsen tarhamaksuista on aivan liika....

Meillä tulee lasten päivähoito maksamaan 483 € / kk kun aloittavat hoidossa ensi syksynä. Nyt saan kotihoidontukea vain perusosan, mutta syksyllä kun palaan töihin niin alkaa palkka juosta ja kyllähän siitä jää käteen hoitomaksujen jälkeen runsaasti enemmän kuin mitä kotihoidontuki on.

Meneppä rapakon taaksen,englantiin tai jenkkeihin ja itke sitten vasta että miten paljon suomen kunnallinen päivähoito maksaa! Meillä on luksusta täällä.

Tuolla summalla et saisi ketään palkattua omaan kotiisi hoitamaan lapsia! et siis yhtään ketään.

Kyllä mie olen todella kärsinyt. Sitten vielä odotin kuin kuuta nousevaa, että esikoinen pääsis eskariin ja hoitomaksut pienenis. No, tietty just silloin (viime syksynä) nostivat hoitomaksuja, joten ollaan maksettu tänäkin vuonna 390, vaikka esikoinen eskarissa. ens vuonna sentään ip-kerho on vaan 90 + kuopuksen eskarin jälkeinen hoito.

Yhteistyössä