Miehen itsekkyys lastenkasvatuksessa ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äot

Vieras
Meillä poika on sen ikänen että tutti pitäs heittää pois, olis pitäny jo aikaa sitten!
Aina ku ehotan niin mies keksii tekosyitä miksi ei voi nyt, aina on huono hetki sille...
No tänään oli tutti hukassa, yritin sitten saada lasta nukkumaan ilman tuttia, huutoahan siitä vaan seuras... Mies suuttu ja alko arvostelemaan mun tekemisiä... :(
Meille on tulossa vauva syksyllä ja olen miehelle sanonut että se en sitten ole minä joka herää sillonki yöllä nostamaan tuttia... Että siitä pitäs päästä eroon...Mies ei tunnu ymmärtävän että mitä enemmän tätä pitkittää niin sitä vaikeempaa se on...
Nytki yöllä pitää (minä nousen aina) nousta tuttia nostamaan... Monesti käyki sitten niin ettei enää rauhotu omaan sänkyyn vaan pitää päästä meidän huoneeseen loppuyöksi. Tätäkään en haluaisi koska on pikkusen ahdasta neljän ihmisen nukkua samassa sängyssä...

Ja sitten toinen mikä on niin mies päästää koiran sänkyyn, jota mä en voi sietää. Mä en halua nukkua karvojen seassa, saati sitten että vauva joutuu

mies jostain laatikon pohjalta löys iänvanhan tutin jonka sitten keitti ja tukki pojalle suuhun... Sitä ennen mä olin varmaan 45min koittanu saaha sitä nukkumaan ilman sitä tuttia

Minkä ikäinen on kyseessä? 2v ymmärtää jo tutista luopumisen ja niitten antaminen vaikka oravanpoikasille tai jonkun tutun vauvalle (mutta ei sisarukselle) voisi toimia. Tai sitten hommaatte sellaisen näppärän keksinnön kuin tuttiketju. ;)

Täähän on täysin kerettiläinen mielipide, mutta mä lähtisin pehmeälle linjalle eli päivisin ei tuttia lainkaan kuin äärimmäisessä hädässä. Vain unilla. Sitten pikkuhiljaa siihen suuntaan että ei päiväunilla ja lopulta ei yöunillakaan. 1v7kk ei nyt todellakaan ole mikään järkyttävän vanha, pieni se on vielä.

Mulle sanottiin esikoisen 2v hammastarkastuksessa että ei stressiä vierottamisen kanssa (tutti oli vain yöunilla), voi ihan hyvin odottaa siihen asti että vauva on syntynyt ja sitten koittaa. Kun muutokset on rankkoja sille lapsellekin, eikä itseltäkään välttämättä voimia löydy. Meillä jäikin sitten lapsen omasta aloitteesta kohta ton jälkeen tutti kokonaan pois, eikä huutoa tullut lainkaan. Yhtenä iltana kerran kysyi, ja kun todettiin että muistatko kun heitit ne roskiin niin homma oli ok.

Täähän on täysin kerettiläinen mielipide, mutta mä lähtisin pehmeälle linjalle eli päivisin ei tuttia lainkaan kuin äärimmäisessä hädässä. Vain unilla. Sitten pikkuhiljaa siihen suuntaan että ei päiväunilla ja lopulta ei yöunillakaan. 1v7kk ei nyt todellakaan ole mikään järkyttävän vanha, pieni se on vielä.

Mulle sanottiin esikoisen 2v hammastarkastuksessa että ei stressiä vierottamisen kanssa (tutti oli vain yöunilla), voi ihan hyvin odottaa siihen asti että vauva on syntynyt ja sitten koittaa. Kun muutokset on rankkoja sille lapsellekin, eikä itseltäkään välttämättä voimia löydy. Meillä jäikin sitten lapsen omasta aloitteesta kohta ton jälkeen tutti kokonaan pois, eikä huutoa tullut lainkaan. Yhtenä iltana kerran kysyi, ja kun todettiin että muistatko kun heitit ne roskiin niin homma oli ok.

Päivisin tuttia ei ole käytössä, sillon saa sen vaan jos tulee joku isompi juttu...
Meillähän poika on tottunu menemään nukkumaan sen tutin kanssa... Mä ite koen tän ongelmaks koska häiritsee mun yöunia... Muutenki tiedän että varsinki loppuraskaudesta taas on varmasti niin et juoksen kusella keskellä yötä ja on valvon ku ei saa unta...
Meillä se olen minä aina joka herää, ei mies... Siksi tuo sen itsekkyys niin ärsyttääkin kun koitan helpottaa omaa työtaakkaani... Aikanaan sama vääntö oli yösyöntien pois jättämisessä... Mies hermostuu kun poika itki (ei itkenyt nälkäänsä!) ja käski ja tiuski antamaan tissiä... Niin vaikka siitä koitin päästä pois...

Mitä hittoa?! Jos on miehelle noin tärkeä asia, niin anna olla. Äläkä nouse itse laittamaan tuttia. Kuunetelet vaikka maailman tappiin asti huutoa kunnes mies nousee antamaan tutin. Ja sen jälkeen keskustelette uudelleen tutin pois jätöstä.

Ei miehesi halua jättää tuttia pois niin kauan kun hänen tarvitsee kuunnella huutoa, jota ei itse saa loppumaan. Siinä vaiheessa kun joutuu itse heräämään ja NOUSEMAAN joka yö laittamaan tutin voi ääni muuttua kellossa.

Tavallaan ymmärrän miestä: ei kestä itkua. Mutta sinä teet asian huonoksi itsellesi ja miehellesi suostumalla nousemaan tutin (ja aikaisemmin näköjään tissin) perään. Jätä miehen huoleksi niin ymmärtää..

mun sisko laitto mulle suolaa tutiin.(ripauksen)olin sanonut että huuhtele.loristi vettä ja laitto taas suolaa.sen jälkeen en tuttia enää huolinut millään!.mun sisko sano että se tutti alkaa maistumaan sille, ku tulee isoks.

• Tykkää
Reactions: JonTriplet
Siinä lastenohjelmassa, siinä Vanessa ja Pikkuväki. Siinä yks tyyppi sanoi, ettei tutti mikään nyt niin vaarallinen kapistus ole ja aivan huoletta tuttia voi käyttää jopa yli 2-vuotiaaks nukkumaanmenotilanteessa. Ja miksette voi ottaa lapsen sänkyä teidän makkariin? Ton ikäisen ei kuulu nukkuu yksin, kun näköjään vielä heräileekin paljon ja te joudutte jalkeille. Mitä järkee. Kun asiat vois hoitaa niin, että voitte olla makuuasennossa koko yön.

Ota sakset ja leikkaa kaiksita tuteista milli päästä pois. Lapsi voi vielä halutessaan syödä tuttia, mutta ei se ole enää niin mieluisaa, koska risasta ei saa kunnon imua. Meillä mystisesti tutit hajosi kun poika täytti 1½v. Annoin itse päivällä löytää tutin (oli pitkään ollut vain yökäytössä), samana päivänä oppi 'rikki'-sanan :D Hyväksyi melko helposti, ettei tuttia enää voi syödä. Aina kun huusi sitä, sanoin, että tutti on mennyt rikki, mutta saat sen kyllä. Ei lopulta enää huolinut vaan vei itse kaikki roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja siinä;23840954:
Siinä lastenohjelmassa, siinä Vanessa ja Pikkuväki. Siinä yks tyyppi sanoi, ettei tutti mikään nyt niin vaarallinen kapistus ole ja aivan huoletta tuttia voi käyttää jopa yli 2-vuotiaaks nukkumaanmenotilanteessa. Ja miksette voi ottaa lapsen sänkyä teidän makkariin? Ton ikäisen ei kuulu nukkuu yksin, kun näköjään vielä heräileekin paljon ja te joudutte jalkeille. Mitä järkee. Kun asiat vois hoitaa niin, että voitte olla makuuasennossa koko yön.

Tuon ikänen ei voi nukkua omassa huoneessa... Anna mun kaikki kestää...
Hyvin tähän mennessä nukkunut.

Hammaslääkäri ja kaikki sanoo että tekee huonoa lupsuttaa tuttia kauheen vanhaksi...

Mitä hittoa?! Jos on miehelle noin tärkeä asia, niin anna olla. Äläkä nouse itse laittamaan tuttia. Kuunetelet vaikka maailman tappiin asti huutoa kunnes mies nousee antamaan tutin. Ja sen jälkeen keskustelette uudelleen tutin pois jätöstä.

Ei miehesi halua jättää tuttia pois niin kauan kun hänen tarvitsee kuunnella huutoa, jota ei itse saa loppumaan. Siinä vaiheessa kun joutuu itse heräämään ja NOUSEMAAN joka yö laittamaan tutin voi ääni muuttua kellossa.

Tavallaan ymmärrän miestä: ei kestä itkua. Mutta sinä teet asian huonoksi itsellesi ja miehellesi suostumalla nousemaan tutin (ja aikaisemmin näköjään tissin) perään. Jätä miehen huoleksi niin ymmärtää..

Näin mä sitten teinki viime yön... ja mies kantaa lapsen sitten meijän sänkyyn... Vaikka on nimenomaan puhe ollu että nukkuu omassa huoneessa...
Tästä lähtien en tasan nouse kertaakaan tippuneen tutin takia

Poika ei nuku meidän huoneessa koska sinne ei sen sänkyä sovi ja kohta pitäs tunkee pinniskin sinne ku vauva syntyy!
Ja toisekseen mä en pysty kunnolla nukkumaan sen kans samassa huoneessa...

[QUOTE="plop";23840959]Ota sakset ja leikkaa kaiksita tuteista milli päästä pois. Lapsi voi vielä halutessaan syödä tuttia, mutta ei se ole enää niin mieluisaa, koska risasta ei saa kunnon imua. Meillä mystisesti tutit hajosi kun poika täytti 1½v. Annoin itse päivällä löytää tutin (oli pitkään ollut vain yökäytössä), samana päivänä oppi 'rikki'-sanan :D Hyväksyi melko helposti, ettei tuttia enää voi syödä. Aina kun huusi sitä, sanoin, että tutti on mennyt rikki, mutta saat sen kyllä. Ei lopulta enää huolinut vaan vei itse kaikki roskiin.[/QUOTE]

että ollaan leikattu tuttia lyhemmäksi...

[QUOTE="madame";23843206]onko se miehen itsekkyyttä vai sitä että ajattelee lapsen kurjaa oloa?

nouskoon ukko välillä öisin :)[/QUOTE]

ja haluaa ite päästä helpolla... Ei vain tajua että se olen minä joka siitä kärsii kun en saa nukkua! Olen sanonu että sitten ku vauva syntyy niin se en ole minä joka herää esikoisen takia, ei vaan tunnu tajuavan että tuo pitkittäminen vain pahentaa tilannetta

Me kanssa miehen kanssa tästä väiteltiin aikansa, kun aloin olemaan sitä mieltä, että nyt se tutti pois. Juurikin siitä syystä, että mieluummin nukuin, kun nostelin sitä tuttia tasasin väliajoin. Ja nukkumaanmenokin alkoi olemaan sitä tutin nakkelua ja sen perään huutelua. Jonkun tutin-nostelu-yön jälkeen päätin olla kysymättä mieheltä mitään ja nips-naps tutit rikki heti kunnolla ja sitten oltiin ilman. Miehelle näytin vain, että "oho, sakset leikkas", kun tuo tuli kotiin ja eikä se mitään sitten kuitenkaan sanonut.. Joskus tommosia asioita pitää vain tehdä, vaikka kuinka toinen olisi vastaan. Tutista luopuminen ei nyt kuitenkaan ole niitä asioita, joista vanhempien on pakko olla tismalleen samaa mieltä, varsinkin jos vain toinen nostelee sitä tuttia jne.

Juuri näin.

Meillä tutit vietiin oravavauvoille. Huutoa tuttien perään oli vain parina päivänä, sitten ne unohtuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Äot;23843227:
ja haluaa ite päästä helpolla... Ei vain tajua että se olen minä joka siitä kärsii kun en saa nukkua! Olen sanonu että sitten ku vauva syntyy niin se en ole minä joka herää esikoisen takia, ei vaan tunnu tajuavan että tuo pitkittäminen vain pahentaa tilannetta

Jos ukko kerran ei nostele yöllä tutteja, niin älä silloin kysele häneltä, vaan heitä tutit roskikseen.

[QUOTE="jjj";23843230]Me kanssa miehen kanssa tästä väiteltiin aikansa, kun aloin olemaan sitä mieltä, että nyt se tutti pois. Juurikin siitä syystä, että mieluummin nukuin, kun nostelin sitä tuttia tasasin väliajoin. Ja nukkumaanmenokin alkoi olemaan sitä tutin nakkelua ja sen perään huutelua. Jonkun tutin-nostelu-yön jälkeen päätin olla kysymättä mieheltä mitään ja nips-naps tutit rikki heti kunnolla ja sitten oltiin ilman. Miehelle näytin vain, että "oho, sakset leikkas", kun tuo tuli kotiin ja eikä se mitään sitten kuitenkaan sanonut.. Joskus tommosia asioita pitää vain tehdä, vaikka kuinka toinen olisi vastaan. Tutista luopuminen ei nyt kuitenkaan ole niitä asioita, joista vanhempien on pakko olla tismalleen samaa mieltä, varsinkin jos vain toinen nostelee sitä tuttia jne.[/QUOTE]

Tuo ukko oli jo lähössä hakemaan abc:lta uutta tuttia kun ei vanhaa löytynyt... En tajua et jos se hukassa oli niin miksi sitä ei olis voinu nakata pois sitten ku tilaisuus oli...

Huutohan siitä tulee... Eilen huusi sen 45min putkeen kunnes sai tutin ku ukko sen sille tukki

Miksette laita tuttiketjua? Tutti ei häviä, poika saa sen itse suuhunsa. Et joudu juoksemaan, mies ei hermostu. Win-win.

Mihin ihmeeseen sen sais turvallisesti kiinni?

Ei muutakun annat ukon hoitaa tuttien nostelun jos kerta on sitä mieltä et ei vielä.

Pystyn vaan kuvittelee mitä se on et vauvan hoidon lisäksi joutuis viel ravaa tutittamassa öisin vanhempaa lasta, ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Äot;23843275:
just tuonne alemmas kirjotinki mut tosiaan tuo yks paukapää oli jo lähössä ostamaan illalla uutta tuttia... ja kauheen kärtytyksen kanssa ku ei kuulemma ole hyvä hetki heittää tuttia pois

Jos ukko ostaa uuden tutin, niin sitten myös käy nostelemassa sitä öisin.