Miehen itsekkyys lastenkasvatuksessa ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin ihmeeseen sen sais turvallisesti kiinni?

Ei muutakun annat ukon hoitaa tuttien nostelun jos kerta on sitä mieltä et ei vielä.

Pystyn vaan kuvittelee mitä se on et vauvan hoidon lisäksi joutuis viel ravaa tutittamassa öisin vanhempaa lasta, ei kiitos.

Joo näin todellakin teen... Jos mies ei kerta siitä halua luopua niin nouskoot sitten ku huuto yöllä tutin perään alkaa... Vielä kun sais sen tajuamaan et pojan paikka oli omassa sängyssä...
Mulla on aina niskat kipeenä ku on niin ahas nukkua...

samaa mieltä, tuon ikäseltä joutaa jo tutti pois. me ollaan aina yhden vuoden iässä vierotettu ja silloin jäänyt helposti pois. voi olla tuossa iässä jo vähän haastavampaa mutta tuskin montaa yötä menee niin oppii ilman tuttia olemaan.käsket miehen yöllä herätä tutin nostaan jos ei jaksa vierotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äot;23843239:
on meillä semmonen muttei se toimi ja koittakaa nyt tajuta että siitä tutista pitäs päästä eroon eikä mitään väliaikas ratkasuja keksiä

Nakkaat ne tutit sitten meneen ja valvot sen huutavan pojan kanssa. Mitä sä ruikutat ja rutiset täällä, hoida homma.

Kuten sanottu mulle on HAMMASLÄÄKÄRI sanonut ettei edes 2v:llä ole kiirettä jättää pelkkää yötuttia pois. Neuvolassa sanottiin että just tuossa 1,5v paikkeilla on kaikkein pahin aika, ennen sitä tai sen jälkeen menee helpommin. Kunhan ei koko ajan lussuta sitä. Kato vaan siinä jättörumbassa ettei keksi tunkea peukaloa suuhunsa, siitä se riemu vasta repeekin.

Nakkaat ne tutit sitten meneen ja valvot sen huutavan pojan kanssa. Mitä sä ruikutat ja rutiset täällä, hoida homma.

Kuten sanottu mulle on HAMMASLÄÄKÄRI sanonut ettei edes 2v:llä ole kiirettä jättää pelkkää yötuttia pois. Neuvolassa sanottiin että just tuossa 1,5v paikkeilla on kaikkein pahin aika, ennen sitä tai sen jälkeen menee helpommin. Kunhan ei koko ajan lussuta sitä. Kato vaan siinä jättörumbassa ettei keksi tunkea peukaloa suuhunsa, siitä se riemu vasta repeekin.

No niinhän mä koitanki mut ukko tukkii uutta tilalle...
Päivällä oon koittanu pitää tutin poissa, unille meno ei vaan onnistu ilman

Me luovuttiin tuteista kokonaan tossa pari kuukautta sitten. Poika nyt 2v3kk. Leikattiin ne tutit poikki ettei mitään osaa jääny suuhun laittaa ja selitettiin et oravanpoikaset söi rikki. Sai yhen rikkonaisen mukaan sänkyynsä muttei sit huolinu.

Enivei, meil meni niin päin et puhuin miehelle, et voitas tuteista luopua ja leikata ne rikki (tässä vaiheessa mies oli jo napannut tutit käteensä ja saksi niitä touhuissaan) mun piti vielä jatkaa, että tossa joskus kesällä... :) Tsemppiä miehen kanssa vääntöön! Meillä kans useinki aiheuttaa kitkaa tällaset.. :)

No meille sanottiin ekassa hammastarkastuksessa justiinsa et tutti olis hyvä jättää pois, ainoastaan siinä tapauksessa on ok jos meinaa mennä peukun imemiseks...Et mielipiteitä on monia.

Oon kuulemma ollut samantapainen pienenä kuin teidän poika. Ja vanhempani kiistelivät just tuosta tutin pois jättämisestä ja omassa sängyssä nukkumisesta. Äiti oli sanonut, että isä saa tehdä päätökset, että pidetään vaan tuttia jne. Mutta äiti ei osallistuisi siihen enää mitenkään ja muutti sohvalle nukkumaan. Kaksi yötä nukkui sohvalla ja isä suoritti tuttirumbaa, kunnes isä oli sitä mieltä, että minä nukun omassa sängyssäni ja ilman tuttia tästä lähtien :D

Akkain konstit on monet :)

• Tykkää
Reactions: emmy83 ja misStar
Sun on vaan heitettävä ne tutit menee ja sanot miehelle että nyt tehdään näin.Sinä saat siitä päättää koska se olet sinä kuka heräilet myös sitten kun vauva syntyy.jos mies ostaa uuden tutin heität senkin menee.Ehkä mies suuttuu mutta ei tollasen asian takia kuitenkaan eroa tule.
Eikä se huutokaan kestä varmaan muutamaa päivää pidempään niin viimeistään silloin se mieskin leppyy;)

Alkuperäinen kirjoittaja Äot;23843310:
Joo näin todellakin teen... Jos mies ei kerta siitä halua luopua niin nouskoot sitten ku huuto yöllä tutin perään alkaa... Vielä kun sais sen tajuamaan et pojan paikka oli omassa sängyssä...
Mulla on aina niskat kipeenä ku on niin ahas nukkua...

Annatte vaikka nyt tutista vierotuksen ajan nukkua vieressä ja kun siitä on selvitty niin sitten siirrytte siihen sänkyasiaan.

Mä ottasin tutin vaan kylmästi pois ja takasin ei saa antaa vaikka mikä tulis. Meillä tutti meni rikki kun lapsi oli 1v8kk ja siinä rumbassa meni vajaa viikko, sitten nukahti ilman ihan ok. Tai sit menisin eri huoneeseen nukkumaan ja sanoisin miehelle että SINÄ hoidat tästä lähtien JOKAISEN tutin noston.

Mä menisin tossa tilanteessa muualle nukkumaan ja poika miehen kanssa makuuhuoneeseen. Nukuttakoon siellä vieressä niska mutkalla ja nostelkoon tuttia koko yön. Jos tuntuis etten saa nukuttua muuten kun mies huudattaa lasta, niin vaikka korvatulpat korviin.