Ristiäiset, millaisista kupeista teillä juotiin kahvit?

  • Viestiketjun aloittaja ostanko uuden sarjan
  • Ensimmäinen viesti
..
Meillä on Vanilja-astiasto 12 hengelle eli niistä kahvikupeista. Tulipa kerrankin käytettyä! Teenjuojille oli sitten juhlavia jalallisia mukeja. Toinen kierros illemmalla vain lähimpien kanssa juotiin sitten Teema-mukeista, joita meillä normaalisti käytetään.
 
..
Lainasin ravintolasta sellaiset rennot peruskupit ja teatterilautaset, emme tarjoilleet kahvia pöydän ääressä pönöttäen (koska kahvikierroksia olisi pöydälle tullut 4)
Ei kai nyt kukaan mitään eri kattauksia pöydän ääreen järjestä? Meillä ainakin oli saarekkeella noutopöytä ja ruokapöydässä kahvittelivat lapset ja vanhukset, jotka tukevaa pöytää tarvitsevat. Muut sitten sohvalla istuen jne. Ei sentään seisaaltaan! Tuoleja oli lainattu kaikille riittävä määrä.
 
Ei kai nyt kukaan mitään eri kattauksia pöydän ääreen järjestä? Meillä ainakin oli saarekkeella noutopöytä ja ruokapöydässä kahvittelivat lapset ja vanhukset, jotka tukevaa pöytää tarvitsevat. Muut sitten sohvalla istuen jne. Ei sentään seisaaltaan! Tuoleja oli lainattu kaikille riittävä määrä.
Toiset tykkää pitää kahvittelijat pöydän ääressä, meillä kaikilla on eri tapoja. Meillä ei kyllä tainnut edes olla istumapaikkoja ihan kaikille, mutta kyllä kaikki tyytyväisiltä vaikutti. Ainahan tuollaisilla kesteillä paikkoja vaihdellaan ja seisoskellaan ryhmissä ym.
 
Viimeksi muokattu:
*
Meillä oli meijän porukoilla ristiäiset, joten äitin kupeista juotiin. Mä en henk.koht pidä Teemasta juhlakäytössä, Teemaa multa tosin löytyy monista eri väreistä. Meillä on vain ne mukit ja mun mielestä ne on ihan liian isot juhlakäyttöön. Nyt omistetaa onneks Arabian Lumi-sarjaa, joten seuraavan ristiäisiin tulee ne käyttöön. Tuossa tilanteessa lainaisin joltain, järjestäisin ristiäiset esim. seurakuntatalolla tai vuokraisin astiat martoilta.
 
"hih"
Esikoisen ristiäisissä meillä oli 12 kuppiparia Apilanlehden kodin sydän -sarjaa, joihin sekä äitini että anoppini Myrnat väritykseltään sopivat. Sittemmin olen kasvattanut tuon oman astiastoni 24 hengelle ja kun lapsille laittaa lasilautaset, ei mummojen astiastoja ole tarvittu.
 
"Mievaan"
Missään nimessä ei kannata alkaa hankkia halpissarjaa yksien juhlien takia. Laadukas sarja on järkevä sijoitus, mutta se vaatii aika monta satalappusta, varman käsityksen omasta mausta nyt ja tulevaisuudessa, ja aika paljon kaappitilaakin.

Meillä oli juuri viikonvaihteessa ristiäiset, ja vuokrasimme kahviastiat. Arctica-kahvikalusto 25 hengelle maksoi 15 euroa. Olin ratkaisuun todella tyytyväinen. Eihän se kuppisarja elämää hienompi ollut, mutta ei myöskään jäänyt nurkkiin pyöriskelemään.
 

Yhteistyössä