Koska kerroitte raskaudesta perheelle/ystäville/FB:ssä?

  • Viestiketjun aloittaja khih
  • Ensimmäinen viesti
khih
Mietiskelin tässä kun omassa fb:ssä on paljon sellaisia hyvänpäiväntuttuja,paljon vanhoja luokkakavereita ammattikoulusta(taitaa olla pari yläasteeltakin) yms..kauheesti haluttais laittaa ultrakuva tuonne mut taidanpa laittaa sit vasta rakenneultran jälkeen :)
 
Perheille ja kavereille kerrottiin kummastakin np-ultran jälkeen. Esikoisen odotusaikana en ollut vielä fb-ssa. Kuopusta odottaessa laitoin jonkun sen tapaisen päivityksen työasioista että muutamat tajusivat mun olevan raskaana. Tuo tapahtui joskus puolen välin jälkeen.
 
noloa
En kyllä ikinä kertoisi missään facebookissa, vähän sellainen wt-kotiäitien juttu elää elämäänsä fb:n kautta, puhumattakaan niistä sadoista perhe-ja lapsikuviern jakamisesta ja suorastaan spämmäämiseksi luettavasta statuspäivittelystä tyyliin: "jukka pyykkäsi äitin kanssa", "jukalla oli aamulaa löysä masu, nyt jo helpottaa sitten vaunulenkille" "vaunulenkiltä palattu".
 
"vieras"
Äidille, sisaruksille ja 2 ystävälle samana päivänä kun sain tietää, muille sukulaisille ja miehen sukulaisille nt-ultran jälkeen, Facebookissa rv 22 jälkeen muistaakseni, kun ihmiset alkoi jo juoruilla.
 
"vieras"
Oli tarkoitus olla ihan hissun kissun kaikille noin viikolle 12 asti ainakin, monestakin syystä, mutta perheenjäsenille jäin kiinni jo viikolla 5. Pahoinvointi alkoi jo ennen raskaustestin tekemistä ja edes teini-ikäiselle pikkuveljelle ei jäänyt epäselväksi miksi yökin joulupöydässä. Kavereille on kerrottu sitä mukaa kun ollaan nähty, ennen 12 viikkoa on tainneet hekin kaikki tietää. Yksi kaveri tosin arvasti jo viikolla 4, en tiedä yhtään miten. Töissä olen kertonut virallisesti viikolla 25. Useampi työkaveri on kyllä huomannut jo ennen sitä, mutta kovin moni ei ole uskaltanut kysyä ääneen. Olen määräaikainen ja sopimukseni oli katkolla juuri tuolloin viikolla 25 ja tämä oli kaikkien tiedossa joten kuin yhteisestä sopimuksesta kukaan ei puhunut asiasta mitään ennen tuota.
 
Viikolla 12 kerrottiin tuleville isovanhemmille ja tädillä/sedille. Sen jälkeen laitettiin fb:hen. Mulla on fb:ssä kavereina vaan sellasia ihmisiä, joille saattaisin kadulla tavatessakin kertoa iloiset uutiset. :)
 
säälin kerjäämistä
poistin erään face tutun listoiltani, alkoi viduttamaan se jatkuva lässytys.
PLUSSATTA tänä aamuna tein testin ja oli +
ja aina tyypilliseen tapaan viikko tai kaksi kuluneesta
:( paska päivä paska fiilin minä vuodan :( taas yksi enkelivauva ja LA aika olisi ollut niin hyvään aikaan
 
Perheelle jo rv 6, en osannu yhtään pitää suutani kiinni enkä osaa peitellä mitään/valehdella. Parhaalle ystävälle samaan syssyyn rv 7 ja lopuille kavereille siinä sillein aina tiputellen. Nyt ajattelin et jos näen kavereita ja jutellaan kuulumisia nii voin huoletta kertoo, eli menossa 13+4 ;)

Oon muutenkin sellanen ihminen et voin jakaa tuttujen kanssa ilot sekä surut. Toki ymmärrän sen ettei esimerkiks km:stä jaksais kovin monelle selittää, eli sen takia olis varmaan tietysti hyvä yrittää pitää suuta alkuraskaudessa kiinni. Mut en tiiä sitte olisko se itelle ollu vaan sen asian hyvää läpikäymistä jos sitä pitäis sit käydä tuttujen kans läpi jotka raskaudesta olisivat tienneet.. En tiedä. Enkä mä keskenmenoa yhtään sen vähempää suris vaikkei kukaan muu tietäiskään tästä raskaudesta... Mut nyt vaan rukoilen ja toivon et kaikki menis hyvin, onhan tässä vieläkin jännitettävää.
 

Yhteistyössä