Miksi pitää tehdä aina vähintään 2 lasta?

..
miks tuleva mamma alotat tämmösen keskustelun jos ihmettelet ku ihmiset kyselee et millon toinen.. itse oisin ainakin hissuksiin jos oisin niin päättäny mut toinen on tulossa. 3 viikon päästä la. itse halusin että lapsella on kotona leikki kaveri koska en itse ole mikään menevä tyyppi.

[QUOTE="vieras";23813653]No, ovatko sisaruksesi sinulle tärkeitä?
Mitä elämäsi olisi ilman heitä?[/QUOTE]

Onhan he tärkeitä ja on se mukava että niitä on.. mutta sekin että en ole oikeen missään tekemisissä heidän kanssa koska meillä on sen verran iso ikä ero.. nähdään sillon tällön juhlissa tai sitten äidin luona..

husdus
No meillä oli ajatuksena kun lapsi syntyi, että tässäon nyt sitten lapsi ja se riittää meille... Hmm no nyt tuo on jo hieman yli
3 vuotias ja itsellä hieman kutittelis että vielä sellainen pieni olisi ehkä kuitenkin kiva ;)
Ja mitä tulee siihen kaveriksi tekemiseen, niin en ajattele muuta kun juurikin sen kun me vanhemmat vanhennutaan niin olisi ehkä sitten se sisko/veli kenen kanssa jurnuttaa kuinka vanhoja ja valittavia ja vaativia olemme... ;) Ikinähän ei voi tietää, tulevatko sisarukset edes toimeen keskenään kun ovat aikuisia, mutta ajatus tasolla se olisi ihanne.

Mutta, enpä ole vielä tavannut yhtä itsekkäitä lapsia kuin niissä perheissä, joissa on pienellä ikäerolla tehty kolme tai neljä lasta... mitään eivät halua jakaa yms. että se siitä ainokaisten itsekkydestä (ainakin omien kokemusten perusteella). =)

"mutsi"
Mielipiteeni on, että jos yhtään haluaa _lasta_ ajatella, ei sitä haluaisi silloin jättää ainokaiseksi. Vanhemmat koittavat uskotella itselleen, että ainoakainen on erityisen onnellinen ja etuoikeutettu. Näin ei mielestäni todellakaan ole. Toki sille ei voi mitään, jos ei toista lasta saa, mutta silloin se ei ole oma valinta.
Lapsi ei synny erakoksi. Lapsi kaipaa luonnostaan seuraa ja leikkikavereita.
Eikä mikään päiväkoti voi korvata omia sisaruksia.

Pikkukakkosen Milja on oikein hyvä esimerkki ainokaisesta, joka elää aikuisten silmin hirmu onnellista elämää, aikuisten jakamattoman huomion kera. Onko Milja oikeasti onnellinen?
Minulla tekee aina pahaa katsoa sitä yksinäisyyttä. Kun ainoa "ikätoveri" on nalle, jolle täytyy ne jutut kertoa, joita ei aikuiselle halua kertoa.
Aikuiset antavat Miljalle hyvin paljon, kaikkensa voisi sanoa, mutta silti häneltä mieläni puuttuu jollain tapaa se oikea elämä kokonaan...näin ajattelen.
Tältä pohjalta siis lapsiluvun jättäminen tarkoituksella yhteen on hyvin itsekästä. Vanhempi ajattelee siinä vain itseään. :flower:

[QUOTE="vieras";23813736]Vau! Tämän yhden ihmisen kokemuksellako voit noin sanoa! :D Huvittavaa..[/QUOTE]

No mut sama toistekkin päin et voiko parin ihmisen kokemuksella sanoo että on itsekäs ym.
et eiköhän se ole ihan ihmis kohtanen..

"mutsi"
Mulla on tietenkin omat syyni miksi olen ajatellut näin että ei tule enempää.. voi kai sitten sanoa että olen itsekäs jos en tee pikkuselle sisaruksia..
Lisään vielä, että jos itse saisin uudesti valita, voisin jättää yhteenkin, mutta ihan silkasta itsekkyydestäni. :) Olisin vähän sika, mutta ehkä voisin siltikin niin tehdä. Hukuttaisin ainokaiseni kaikkeen krääsään ja kasvattaisin hänestä pissiksen...:D

Luulen kuitenkin, että haluaisin 2-3 lasta, jotka paapoisin pilalle...

Nyt minulla on kahdeksas tulossa ja onnellinen olen näinkin. Tähän kelkkaan on kerran hypätty, niin ei ole pois poikkeamista ja melkein on sama, vaikka näitä tulisi sitten 15. :xmas:
Siinä kolmannen jälkeen menettää sen Täydellisen Elämän Mahdollisuuden, oli se sitten hyvä tai huono juttu, mut sen jälkeen ei ole muuta mahista, kuin pyörittää Hallittua Kaaosta -ja hupinsa siinäkin. :D

"vieras"
No mut sama toistekkin päin et voiko parin ihmisen kokemuksella sanoo että on itsekäs ym.
et eiköhän se ole ihan ihmis kohtanen..
Itsekkyys on sen verran päällekäyvä luonteenpiirre, että eiköhän sen kaikki lähellä olevat koe jos henkilöltä se löytyy.
Ja ihan turha sun nyt on siitä itsekyydestä nillittää, jotkut on ja jotkut ei ole. Ja sä nyt oot niin nuori ja vasta synnyttäny, sun mielesi muuttuu vielä tuhat kertaa ennen kun voit sanoa tuleeko toinen vai ei.

"tiiru"
Siksi, että ainakin mun kokemuksen mukaan ainoat lapset ovat hemmoteltuja, itsekkäitä, kus.päitä tai epäsosiaalisia hylkiöitä ja en ole tähänpäivään mennessä törmännyt ainoaan lapseen joka ei olisi koskaan kaivannut sisaruksia.
En ole hemmoteltu, kaukana itsekkäästä, sä olet kusipää ja en todellakaan epäsosiaalinen, vaan sosiaalinen enkä ole ikinä kaivannut siskoja tai veljiä.

"piitu"
mä olen itse kasvanut 6 sisaruksen kera. ja suht lyhellä ikäerolla kaikki paitsi nuorimmainen vanhepien iltatähti. meillä on hyvät välit kaikkien sisarusten kesken, apua saa puolin ja toisin. ei nyt aivan parhaimpia ystäviä olla, välillä on riitoja tottakai ja välimatkoista riippuen näen joitakin sisaruksiani monta kertaa viikossa ja osaa heistä kuukauden-kahden välein. kaikin puolin nykyään olen onnellinen sisaruksistani ja saman haluaisin lapselleni tarjota mutta tuskin tulee tapahtumaan. ensinnäkin olen yksinhuoltaja enkä ilman isää halua toista lasta kasvattaa. ja toisekseen en kyllä jaksaisi kovin montaa lasta. ett'ä varmaan olen myös itsekäs. mielessä on jos joskus 5-10 vuoden päästä olisi vakaassa parisuhteessa toinen lapsi voisi olla mahdollinen. sen näkee sitten. tässä on vielä 20 vuotta tehokasta aikaa muuttaa mielensä monta kertaa :))

[QUOTE="mutsi";23813761]Lisään vielä, että jos itse saisin uudesti valita, voisin jättää yhteenkin, mutta ihan silkasta itsekkyydestäni. :) Olisin vähän sika, mutta ehkä voisin siltikin niin tehdä. Hukuttaisin ainokaiseni kaikkeen krääsään ja kasvattaisin hänestä pissiksen...:D

Luulen kuitenkin, että haluaisin 2-3 lasta, jotka paapoisin pilalle...

Nyt minulla on kahdeksas tulossa ja onnellinen olen näinkin. Tähän kelkkaan on kerran hypätty, niin ei ole pois poikkeamista ja melkein on sama, vaikka näitä tulisi sitten 15. :xmas:
Siinä kolmannen jälkeen menettää sen Täydellisen Elämän Mahdollisuuden, oli se sitten hyvä tai huono juttu, mut sen jälkeen ei ole muuta mahista, kuin pyörittää Hallittua Kaaosta -ja hupinsa siinäkin. :D[/QUOTE]

Niih.. meitä ku on erillaisia ihmisiä jotka tekee asiat erilailla.. toiset haluaa paljon lapsia ja toiset haluaa vaan sen yhden ja jotkut ei halua ollenkaa..

[QUOTE="vieras";23813776]Itsekkyys on sen verran päällekäyvä luonteenpiirre, että eiköhän sen kaikki lähellä olevat koe jos henkilöltä se löytyy.
Ja ihan turha sun nyt on siitä itsekyydestä nillittää, jotkut on ja jotkut ei ole. Ja sä nyt oot niin nuori ja vasta synnyttäny, sun mielesi muuttuu vielä tuhat kertaa ennen kun voit sanoa tuleeko toinen vai ei.[/QUOTE]

Niin mutta en ole sanonu missään vaiheessa että en tekis toista lasta ja sanoin jo aikasemmin että mun mieli voi tietenkin muuttua..

Yhteistyössä