Hyvä, että Nuori Suomi ym puuttuvat leijonien örvellykseen

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Juttu nyt vaan on niin yksinkertainen että alkoholimyönteisyys lisää tutkimustenkin mukaan alkoholimyönteisyyttä.

Ja jossain olisi hyvä olla mallia siitä, että joka paikassa, kaikkialla ja aina ei tarvita viinaa. Silloin lapsemme ja nuoremmekin oppisivat elämään ja juhlimaan ilman viinaa.
Minä en nyt kertakaikkiaan jaksa uskoa, että Suomessa olisi tällä hetkellä yhtään nuorta, joka ajattelisi, että "ai leijonatkin vetivät viinaa, pitäisiköhän minunkin, kun on päättäjäisetkin tulossa".
 
voi jösses
Nyt saan varmaan paljon lunta tupaan, mutta meillä alkoholi kuuluu ihan arkeenkin, ei pelkästään hauskanpitoon. Siis tyyliin saunasiideri tai viiniä viikonloppuna ruuan kanssa. Silti en katso että meillä oltaisiin erityisen sallivia tai suopeasti suhtautuvia nuorten juomiseen, kuten ei oltu omassa lapsuudenkodissakaan.
Kunpa ihmiset oppisivat edes lukemaan! Viittasin Jalosen kommenttiin jossa hän sanoi lasten ymmärtävän sitä että aikuiset ovat joskus KÄNNISSÄ. Se tarkoittaa sitä että alkoholia otetaan enemmän kuin esim. lasillinen viiniä ruoan kanssa.
Mutta kun Suomessa ei pysty edes puhumaan alkoholista kun menee heti puurot ja vellit sekaisin!
 
"vieras"
Siis kuvitteletteko te, että teidän lapsista tulee jotain alkoholisteja kun näkevät humalaisia lätkäpelaajia lavalla tms.? Vai mikä siinä on niin kamalaa, että pitää narista koko ajan?

Jos jumalavita Tarja Halonenkin oli sitä mieltä, että juhliminen oli ok, niin mitä te jaksatte valittaa?!
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses;23791446:
Kunpa ihmiset oppisivat edes lukemaan! Viittasin Jalosen kommenttiin jossa hän sanoi lasten ymmärtävän sitä että aikuiset ovat joskus KÄNNISSÄ. Se tarkoittaa sitä että alkoholia otetaan enemmän kuin esim. lasillinen viiniä ruoan kanssa.
Mutta kun Suomessa ei pysty edes puhumaan alkoholista kun menee heti puurot ja vellit sekaisin!
Voisiko syynä olla se, että et pue ajatustasi kirkkaasti sanoiksi ;)
Sain tekstistäsi sen käsityksen että tuomitset suomalaisen alkoholinkäytön ihan yleisestikin.
Joidenkin mielestä meilläkin on jo annettu lapselle väärä kuva, kun ylipäänsä on nähnyt vanhempien käyttävän alkoholia ja tuskin pitää sitä mitenkään ihmeellisenä asiana.
 
Ehkäpä tässä olisi sitten paikka vanhemmille, puhua lasten kanssa alkoholin käytöstä. Enempi sen pitäisi vaikuttaa, kun sen että kerran Suomen joukkue kännissä esiintyi.

Eli edelleen ottakaa vanhemmat sitä vastuuta lapsistanne, älkääkä sysätkö sitä vieraiden niskaan. Normaalissa tilanteessa ei todellakaan Leijonien esiintymisen pitäisi millään tavalla vaikuttaa nuoren/lapsen alkoholin käyttöön. Se oli herran jumala yksi ainoa kerta.

Jos lapsi/nuori käyttää alkoholia olisi kyllä ennenmin syytä kääntää katse kotiin ja lapsen/nuoren kaveripiiriin. Eikä syyttää yksittäistä tapausta.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23791467]Jos jumalavita Tarja Halonenkin oli sitä mieltä, että juhliminen oli ok, niin mitä te jaksatte valittaa?![/QUOTE]

Ei kun Tarja antoi väärän signaalin kun meni lavalle juhlimaan poikien kanssa mestaruutta. Kuulemma nationalistisen tai jotain. Olisi pitänyt kuulemma miettiä asemaansa. Tämäkin tuli eilen kuultua. Ei voi kun pyöritellä päätään epäuskosta.
 
Ehkäpä tässä olisi sitten paikka vanhemmille, puhua lasten kanssa alkoholin käytöstä. Enempi sen pitäisi vaikuttaa, kun sen että kerran Suomen joukkue kännissä esiintyi.

Eli edelleen ottakaa vanhemmat sitä vastuuta lapsistanne, älkääkä sysätkö sitä vieraiden niskaan. Normaalissa tilanteessa ei todellakaan Leijonien esiintymisen pitäisi millään tavalla vaikuttaa nuoren/lapsen alkoholin käyttöön. Se oli herran jumala yksi ainoa kerta.

Jos lapsi/nuori käyttää alkoholia olisi kyllä ennenmin syytä kääntää katse kotiin ja lapsen/nuoren kaveripiiriin. Eikä syyttää yksittäistä tapausta.
Olipas loistavasti sanottu!
 
"vieras"
Ehkäpä tässä olisi sitten paikka vanhemmille, puhua lasten kanssa alkoholin käytöstä. Enempi sen pitäisi vaikuttaa, kun sen että kerran Suomen joukkue kännissä esiintyi.

Eli edelleen ottakaa vanhemmat sitä vastuuta lapsistanne, älkääkä sysätkö sitä vieraiden niskaan. Normaalissa tilanteessa ei todellakaan Leijonien esiintymisen pitäisi millään tavalla vaikuttaa nuoren/lapsen alkoholin käyttöön. Se oli herran jumala yksi ainoa kerta.

Jos lapsi/nuori käyttää alkoholia olisi kyllä ennenmin syytä kääntää katse kotiin ja lapsen/nuoren kaveripiiriin. Eikä syyttää yksittäistä tapausta.
Mutta se on monelle vanhemmalle vaan niin kovin helppo tapa. "nyt meidän perttikin juo, kun näki suomen maajoukkueenkin niin tekevän".
 
Mä en ymmärrä, miksi lavalle pitää tulla niin änkyräkännissä ettei juhlakalu enää ymmärrä mitä tekee :D Eihän se ole mitenkään kivaa katsottavaa vai tykkäättekö vaan katsoa Nurmisen ilmaveivejä huvittuneena?

En siis ymmärrä perskännejä vaan vain kohtuukäytön. Onko tosiaan sammuminen ainoa tapa pitää hauskaa? Eikös siinä missaa hauskuuden? Sallin siis leijonille bisseja, mutta valitettavasti noista juhlista meni maku. Mutta enhän mä muutenkaan känniläisiä halua katsoa.
 
"vieras"
Ei kun Tarja antoi väärän signaalin kun meni lavalle juhlimaan poikien kanssa mestaruutta. Kuulemma nationalistisen tai jotain. Olisi pitänyt kuulemma miettiä asemaansa. Tämäkin tuli eilen kuultua. Ei voi kun pyöritellä päätään epäuskosta.
Ei oo totta! :LOL:
Kummasti kansa vaatii leijonia silti vähän sinne ja tänne, ja monelle paikkakunnalle. Ristiriitaista?
 
voi jösses
Onhan se hyvä vähätellä leijonien käyttäytymistä, eihän se suinkaan yksittäisenä tapauksena mihinkään vaikuta. Toivottavasti joku kuitenkin tajuaa, uskon että täältä löytyy myös niitä viisaita jotka tajuavat jutun pointin, ETTÄ tämä on taas yksi osa kokonaisuutta! Eli suomalaista juomiskulttuuria jota leimaa HUMALAHAKUINEN JUOMINEN! Tajusitteko tyhmemmätkin?
 
entä lasten kannalta
Itse olin pienenä tosi innokas jääkiekkofani ja olisin varmasti järkyttyny jos ne minun sankarit oliskin ollu kansan edessä kännissä. Aikuiset katsoo tätäkin asiaa liikaa omalta kannalta. Lapsista ei varmasti ollu ok että olivat kännissä.
 
Mä en ymmärrä, miksi lavalle pitää tulla niin änkyräkännissä ettei juhlakalu enää ymmärrä mitä tekee :D Eihän se ole mitenkään kivaa katsottavaa vai tykkäättekö vaan katsoa Nurmisen ilmaveivejä huvittuneena?

En siis ymmärrä perskännejä vaan vain kohtuukäytön. Onko tosiaan sammuminen ainoa tapa pitää hauskaa? Eikös siinä missaa hauskuuden? Sallin siis leijonille bisseja, mutta valitettavasti noista juhlista meni maku. Mutta enhän mä muutenkaan känniläisiä halua katsoa.
Ja sinultakin kysyn, millä tavalla se änkyräkänni lavalla näkyi? Mitä ne tekivät sellaista, mitä eivät olisi pienemmässä hiprakassa tai vaikka selvinpäin voitonhuumassa tehneet? Ja minä en nyt puhu lentokentällä kompuroimisesta vaan noista juhlista.
 
Keittiönoita
Mitä tästä opimme: sikiöaikainen altistuminen jääkiekon MM-voitolle on vaarallista. Muutoinhan ei oikein voi selittää sitä, että vuosi sitten oli 15-16 vuotiaita teinejä juhlimassa alkoholin kanssa koulun päättymistä.

Minustakin kultajuhla meni muutaman jääkiekkoilijan kohdalla överiksi, mutta en mä nyt sentään alkaisi syyttämään Leijonia joidenkin suomalaisten nuorten juomisesta.
 
rtee
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses;23791530:
Onhan se hyvä vähätellä leijonien käyttäytymistä, eihän se suinkaan yksittäisenä tapauksena mihinkään vaikuta. Toivottavasti joku kuitenkin tajuaa, uskon että täältä löytyy myös niitä viisaita jotka tajuavat jutun pointin, ETTÄ tämä on taas yksi osa kokonaisuutta! Eli suomalaista juomiskulttuuria jota leimaa HUMALAHAKUINEN JUOMINEN! Tajusitteko tyhmemmätkin?
No tajuaako tyhmemmätkin, että jos haluaa kritisoida suomalaista juomakulttuuria ylipäätänsä niin sitten kannattaisi tehdä aloitus suomalaisesta juomakulttuurista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23791541:
Ja sinultakin kysyn, millä tavalla se änkyräkänni lavalla näkyi? Mitä ne tekivät sellaista, mitä eivät olisi pienemmässä hiprakassa tai vaikka selvinpäin voitonhuumassa tehneet? Ja minä en nyt puhu lentokentällä kompuroimisesta vaan noista juhlista.
Mä kyllä lopetin katsomisen siihen kun porukka ei oikein suorassa kävellen päässyt bussista ulos. Piti mennä pistämään muksu nukkumaan, mutta porukan olotila ei enää kannustanut jatkamaan katselemista. Ja kyllä minuun vaikutti se, että olin nähnyt lentokentän/koneen örvellyksen - ei se humalatila siitä voinut vähentyä :) En siis analysoinut joka tyypin kuntoa, mutta valitettavasti mätämunat yleensä riittävät pilaamaan fiilingin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses;23791530:
Onhan se hyvä vähätellä leijonien käyttäytymistä, eihän se suinkaan yksittäisenä tapauksena mihinkään vaikuta. Toivottavasti joku kuitenkin tajuaa, uskon että täältä löytyy myös niitä viisaita jotka tajuavat jutun pointin, ETTÄ tämä on taas yksi osa kokonaisuutta! Eli suomalaista juomiskulttuuria jota leimaa HUMALAHAKUINEN JUOMINEN! Tajusitteko tyhmemmätkin?
Kyllä mä tajusin. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, ettei mahdollisia tulevia kultajuhlia näytetä telkkarissa tai ainakaan silloin, jos joku kiekkoilija on juovuksissa. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että kymmenettuhannet torilla juhlijat ovat kännissä. Ja että nuorten muut idolit, esim filmitähdet tai rocktähdet vetää kokaiinia, viinaa, pillereitä, ovat välillä katkaisuhoidossa ja sen jälkeen taas repsahtavat ja mokailevat, tai että valokuvamallit tarjoavat edelleen vääristyneen kauneusihanteen nuorille tytöille ja BB ohjelmaa kansa seuraa intopinkeenä vain nähdäkseen, mitä talossa olijat tällä kertaa kännipäissään mokailee.
 

Yhteistyössä