No eikö tuossa tapauksessa ole ongelma siinä urheilu-urassa ja tyhjän päälle jäämisessä, eikä joissakin mm-kultajuhlissa.Moni urheilija ratkeaakin vasta urheilu-uran päätyttyä, kun jää ns. tyhjänpäälle.
Eli kaikki baarissa kävijät ovat alkkiksia? Miettisit vähän noita juttujas.Parhaiten varmaan saisit vastauksen, kun kiertelisit baareissa. Ei kaikki urheilijatkaan niin julkkiksia ole, että heidän tekemisiään lahdissä riepoteltaisiin, vaikka onhan niissäkin ollut juttuja.
Ei tule ainoastaan kotoa, mutta sillä on kyllä hyvin suuri merkitys. Jokainen vanhempi myös tietää - ainakin pitäisi tietää - että teini-iässä lapsi tuo vanhemmuuteen omat haasteensa. Tähän on siis hyvä varautua jo ajoissa ja ohjata lasta sellaiseen kaveripiiriin, jossa päihteitä ei ihannoida. Tuntekaa lastenne kaverit, tuntekaa kavereiden vanhemmat, tuntekaan lastenne isoveljet ja -siskot...usein kun ne isoveljet/siskot on niitä, jotka pikkuveljelle/siskolle siideriä tai kaljaa hankkivat. Tehkää kodistanne paikka, jossa nuorten on mukavaa kavereineen olla eikä tarvitse viikonloppuisin pussikaljan kanssa hillua ostarin nurkilla. Löysätkää nutturaanne, sillä se heviä kuunteleva nuorisolauma selvinpäin teinin huoneessa on sittenkin parempi kuin nuorisolauma kaljakassien kanssa kadulla.Ihan tosiaanko uskot, että alkoholinkäytön malli tulee ainoastaan kotoa?
Mielestäni tämä "kulttuuri" ei koska vain lapsia vaan myös antaa hienon kuvan esim. perheenisille. Niille jotka ovat jo jollain tasolla alkoholiin taipuvaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23791579:Kyllä mä tajusin. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, ettei mahdollisia tulevia kultajuhlia näytetä telkkarissa tai ainakaan silloin, jos joku kiekkoilija on juovuksissa. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että kymmenettuhannet torilla juhlijat ovat kännissä.
Monessako SM-liigaottelussa sä olet käynyt ennen vuotta 1995, jolloin Leijonat voitti ensimmäisen kerran? Luuletko oikeasti, että alkoholi tuli lätkäkulttuuriin vasta vuonna 1995?Niin. Nämä aikuiset miehet luultavasti katsoivat 16v takaisia juhlia ja tiesivät miten juhlissa käyttäydytään. Vaikka eivät ole urheilletkaan ja vaikka seuraavana päivänä oli työpäivä.
No huh toisaan. Olisi pitänyt varmaan puhalluttaa koko porukka, ennen kuin Tarja sinne menee.Ei kun Tarja antoi väärän signaalin kun meni lavalle juhlimaan poikien kanssa mestaruutta. Kuulemma nationalistisen tai jotain. Olisi pitänyt kuulemma miettiä asemaansa. Tämäkin tuli eilen kuultua. Ei voi kun pyöritellä päätään epäuskosta.
Täähän oli melkeen ku mun suusta!Minä en oo koskaan ymmärtäny tuota et vastuu työnnetään jääkiekkoilijoille, laulajille ja näyttelijöille. |O Täytyy nuorten ja lasten olla TODELLA aivottomia jos eivät osaa omassa pikku päässään miettiä miten toimii. Vanhemmat jotka tästä vaahtoaa yrittää työntää omaa vastuutaan joillekkin joille se ei kyllä missään tapauksessa kuulu! Jos lapsesi/nuoresi juo, katso peiliin ÄLÄKÄ syytä leijonia, Petri Nygårdia saatika naapurin mummoo! UGH! Olen puhunut!
No mutta kaikki humalaiset joita lapset näkevät eivät ole niitä pultsareita kurat pöksyissä. Se humalainen voi olla kesällä terassilla jonka ohi lapsi kulkee,humalainen voi istua kauniina kesäpäivänä puistossa jonne lapsi menee. Monen pienen pojan ja tytön idolli on se oma äiti tai isä, joka illalla juo hilpeänä kaljaa ja makaa aamulla kalpeana hiljaa. Idolli lapselle voi olla joku läheinen täti tai setä joka örveltää usein kännissä... Meinaatteko oikeasti, että leijonien kerta luontoinen kännääminen nyt sitten teki lapsista ja nuorista alkoholisteja ja lisäsi näiden tarvetta ryypätä?? HALOO, kyllä suomi äitit ja isät ovat tämän mallin varmasti jo lapsilleen opettaneet.Putsareiden näkeminen kurat pöksyissä ei saa nuoria innostumaan ryypiskelystä, mutta idoleilla on ihan eri vaikutus. Mun lapset eivät pelaa lätkää, joten nyt en yritä "pelastaa" omiani vaan haluaisin muuttaa koko suomalaista kulttuuria.
Samaa mieltä!Minä en oo koskaan ymmärtäny tuota et vastuu työnnetään jääkiekkoilijoille, laulajille ja näyttelijöille. |O Täytyy nuorten ja lasten olla TODELLA aivottomia jos eivät osaa omassa pikku päässään miettiä miten toimii. Vanhemmat jotka tästä vaahtoaa yrittää työntää omaa vastuutaan joillekkin joille se ei kyllä missään tapauksessa kuulu! Jos lapsesi/nuoresi juo, katso peiliin ÄLÄKÄ syytä leijonia, Petri Nygårdia saatika naapurin mummoo! UGH! Olen puhunut!
Huoh! Et sä tainnu hiffata...Hei, nyt mä taisin hiffata. Koska noita juhlia melkein jokainen katsoi..jotkut vanhemmat tajusi: Herran jestas, lapseni saattaa nähdä joskus humalaisia Olisikohan tuollaiset vanhemmat pikkasen pihalla muksuin touhuista. Mitä kaikkea näkevätkään ja kaivavat you tubeista yms.
Mun on muutenkin vaikea ymmärtää tota viinakammoa. Joko sellaisilla ihmisillä menee hirveän hyvin, ettei muuta huolta ole. Tai sitten erittäin huonosti, itse vaan täysin tyytymätön kaikkeen, mikä ei edes itselleen kuulu.
Ihan terveellä järjellä, ilman mitään vouhkaamisia olen ainakin minä saanut jo pari aikuista tasapainoista symppistä nuorta miestä kasvatettua.
Niin, sinun mielestäsi. Mutta oliko niiden fanien mielestä? Käväisepä joskus jääkiekko-ottelun ja taitoluistelukilpailun aikaan jossain lähiöbaarissa ja katso, kumpaa ne tuoppiensa ääressä istuvat ihmiset katsovat. Minkähän vuoksi pelipaidoissa on usein olutmerkkien mainoksia, mutta taitoluistelupuvuissa ei?Alkuperäinen kirjoittaja amatöörejä;23791931:Monet eivät nyt taida ymmärtää tämän hälyn pointtia. Leijonat ovat juhlansa toki ansainneet, ja saavat mun puolesta ryypätä ittensä vaikka katuojaan. MUTTA, eikö ne olisi voinut tehdä sitä jossain yksityisbileissä? Musta se on lähinnä junttia istua jonkun bussin kyydissä kaljatölkit heiluen ja huudellen yleisölle. Ja kyllähän se olisi pitänyt tietää, miten se alko vaikuttaa kun rankka turnaus takana ja edellisestä alkoilusta varmaan aika tovi, ei varmaan yöllä oltu nukuttukaan. Eli olisi pitäny jotenki pystyy hillitsemään sitä läträystä.....