Mun mielestä tuo ei ole ongelma, mikäli koirat eivät häiritse muita asukkaita metelillä. Eikä niitä kuseteta ja paskateta pihaan.
Mitäs mieltä muut ovat asiasta.
Mitäs mieltä muut ovat asiasta.
Tässä ei nyt ollu kyse mun koirista, vaan ihan yleisesti kyselin mielipidettä moisesta asiasta Harjojahan mulla nykyään on, ku ei enää jaksa treenata niin paljon et dobberi sopeis kuvioihin.Mitäs koiria sulla on, onko dobermanneja vaiko kenties kiinanharjakoiria?
Oli pakko heittää tänne tollanen kysymys ku mun koirat nyt jo kärsii kuulema, ku joutuvat asumaan kerrostalossa ja sit ei enää tuu mitään ku meille tulee pentu tähän joukkoonEi mitään ongelmaa.
Mulla on ollut kerrostalossa asuessani 3 isoa koiraa, eikä se ole koskaan ketään häirinnyt. Enkä kyllä ymmärrä miksi edes häiritsisi. Koirat eivät hauku ääniä, eivätkä mesoa yksinollessaan. Ne eivät myöskään tee tarpeitaan taloyhtiön nurmikolle.
Ne saakelin fleksit sais vaikka lailla kieltää mun mielestä. Enkä kyllä kato hyvällä koiran omistajaa joka pitää koiraansa siten et koira pääsee häiritsemään ihmisiä yleensäkään.Kai se on ihan ok, tai siis mulle ainakin. Mutta joskus tulee mieleen, että kuinkakohan hankalaa niillä on, jotka ihan oikeasti pelkäävät koiria. Tuolla ulkona kun hyvin usein näkee koirantaluttajia, jotka pitää sitä fleksiä tosi pitkällä, niin että se koira voi halutessaan mennä nuuhkimaan vastaantulijoita. Eilen viimeksi näin muutaman sellaisen. Minä en koiria pelkää (paitsi saksanpaimenkoiria jostain syystä) enkä inhoa, kunhan vaan on tullut joskus tällainenkin asia mieleen
Siis hetkinen...multa meni nyt yli ja lujaa.Kai se on ihan ok, tai siis mulle ainakin. Mutta joskus tulee mieleen, että kuinkakohan hankalaa niillä on, jotka ihan oikeasti pelkäävät koiria. Tuolla ulkona kun hyvin usein näkee koirantaluttajia, jotka pitää sitä fleksiä tosi pitkällä, niin että se koira voi halutessaan mennä nuuhkimaan vastaantulijoita. Eilen viimeksi näin muutaman sellaisen. Minä en koiria pelkää (paitsi saksanpaimenkoiria jostain syystä) enkä inhoa, kunhan vaan on tullut joskus tällainenkin asia mieleen
Jaa, no tää on tätä lässytystä miten koiria saa ottaa vaan omakotitaloon, tai korkeintaan rivariin.Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23790682:Oli pakko heittää tänne tollanen kysymys ku mun koirat nyt jo kärsii kuulema, ku joutuvat asumaan kerrostalossa ja sit ei enää tuu mitään ku meille tulee pentu tähän joukkoon
Mä en vaan tajua miten se asumismuoto vaikuttaa siihen kärsiikö koirat vai ei
Ei, kun tarkoitin yleensä niitä fleksejä. Ja minähän sanoin, että se on mulle ihan ok, että ihmisillä on kerrostalossa isoja tai ihan minkäkokoisia koiria vaan. Tai rivi-, pari-, luhti- tai vaikka omakotitalossa asuvilla. Aivan sama :xmas:Siis hetkinen...multa meni nyt yli ja lujaa.
Jos mä asun kerrostalossa ja käytän ulkona flexiä pitkällä, niin se voi pelottaa ihmisiä. Mutta jos mä asun rivitalossa ja käytän ulkona flexiä pitkällä, niin se ei pelota?!?
Ei mun ottassa lue että asunko mä kerrostalossa, rivarissa vai omakotitalossa, joten mistä ne tietää pelätä?
Vai oliko irrallinen aihe?
Olikohan toi vitsi? Multa ois melko nopsaan lähtenyt runosuoni liikkeelle ja olisin kieltänyt hississä lasten kuskaamisen (kusi ja paska vaipassa haisee ja haju jää hissiin), alkoholin vaikutuksen alaisena kulkemisen (kelaa sitä viinan hajua), krapulaisena käyttämisen (no kelaas sitten miltä vanha viina haisee!) yms. yms.Mua ei ainakaan häiritse kunhan eivät yöllä hauku Päivisin täällä kuuluu välillä haukuntaa, mutta ei se mua haittaa päivällä.
Mutta kaiken huippu meidän talossa, kun hissiin oli tullut lappu, että ethän kuljeta koiraa hississa, koska ilmanvaihto ei ole yhtä tehokas kuin rapussa. Näin ollen hissiin jää tunkkainen haju hah sanon minä! pahempi haju niistä tupakoijista jää kun koirista
Ja minulla ei ole koiria.
No niin vähän meinasinkin, kun ei tuo ois muuten mennyt mun järkeenEi, kun tarkoitin yleensä niitä fleksejä. Ja minähän sanoin, että se on mulle ihan ok, että ihmisillä on kerrostalossa isoja tai ihan minkäkokoisia koiria vaan. Tai rivi-, pari-, luhti- tai vaikka omakotitalossa asuvilla. Aivan sama :xmas:
Ei ole vitsi! kyseinen lappu ilmestyi tuossa kevättalvella.Olikohan toi vitsi? Multa ois melko nopsaan lähtenyt runosuoni liikkeelle ja olisin kieltänyt hississä lasten kuskaamisen (kusi ja paska vaipassa haisee ja haju jää hissiin), alkoholin vaikutuksen alaisena kulkemisen (kelaa sitä viinan hajua), krapulaisena käyttämisen (no kelaas sitten miltä vanha viina haisee!) yms. yms.
Mua naurattaa (toisinaan itkettää) just noi kommentit et koiralla pitää olla iso piha jossa se voi temmeltää. Ne koirat ku monesti sit jäävät vaille sitä lenkitystä, jotka voivat temmeltää siellä pihamaalla itsekseen, mutta riittääkö se liikuknta oikeasti......Jaa, no tää on tätä lässytystä miten koiria saa ottaa vaan omakotitaloon, tai korkeintaan rivariin.
Sisko asuu omakotitalossa, mutta ei ne koirat sitä tiedä. Niillä ei ole 24/7 vapaanaolomahdllisuutta, kun ne eivät pysy pihalla vapaana, eikä niillä ole tarhaa. Niiden elämä ei siis eroa kerrostalokoirasta mitenkään.
Mä asun rivarissa jossa on kiva aidattu takapiha ja blaa blaa, mutta näin meidän pihalla viikko sitten kyyn, joten koirat ei pääse pihasta nauttimaan. Joten eipä nekään äkkää asuvansa muka paremmassa paikassa.
Toki joillakin on mahdollisuus tarjota koirille omakotitalon pihaan tuhannen neliön tarha ja sitärataa, mutta hyvin harvalla. Joten keskiverrollisesti se omakotitalo/rivari ei poikkea mitenkään koiran näkökulmasta katsottuna. Tai ei meidän koiria ainakaan tuo 2*3m kokoinen nurmipläntti ole autuaaksi tehnyt.
Niinpä. Ja moniko koira oikeasti kirmaa siellä pihalla sen jälkeen, kun uutuudenviehätys on ohi?Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23790821:Mua naurattaa (toisinaan itkettää) just noi kommentit et koiralla pitää olla iso piha jossa se voi temmeltää. Ne koirat ku monesti sit jäävät vaille sitä lenkitystä, jotka voivat temmeltää siellä pihamaalla itsekseen, mutta riittääkö se liikuknta oikeasti......