Mielipiteitä. Kerrostalossa asuvalla useita koiria.

[QUOTE="Vieras";23790870]Montako on useita? Jos jotain kenneliä pitää niin on se hieman omituista.[/QUOTE]

Mulla on kennelnimi ja aion teettää myös ainakin yhden pentueen, joten mulla on siis kennel.

Kennel voi olla vaikka ei yhtään koiraa asuis vakituisesti, vaan nartut kävis pennut tekemäs kasvattajan luona.
 
[QUOTE="Vieras";23791401]Eikö se olisi kätevämpää asua omakotitalossa usean koiran ja pentueiden kanssa?[/QUOTE]

Voi olla et olis kätevämpää, en tiä.

Näin ku asun kerrostalossa mulla ei oo pihahommia ja muutki huoltotoimet hoituu ilman et mun niitä tarttee tehdä, joten aikaa jää riittävästi koirillekin
 
rer
Jos siellä kämpässä on tilaa, eikä tule häiriötä niin miksi ei. En siis tarkoita, että se ahtaus naapureille kuuluis yhtään :D mutta en itse olisi ottanut meidän kerrostaloasuntoihin koiria, koska en kokenut niitä asuntoja riittävän tilaviksi. Mut sama juttu se olis ollut rivarinkin kanssa tai pienen ok-talon.
 
"Olivia"
Joo ei mua häiritse, jos niistä ei oikeasti ole häiriötä. Totuus on kuitenkin usein toisenlainen, mm. meidän kerrostalossa yhdessä asunnossa haukkuu melkein jatkuvasti kaksi koiraa, ja talvella näkee, miten kävelytie ovelta tielle on puolen metrin välein kusiläikkiä täynnä. Itse kävelytie on täynnä kakkakasoja.

Niin ja sitten toivon, että sellaiset riehakkaat koirat pidettäisiin aika lyhyessä hihnassa rappukäytävässä, ettei tule ikäviä kohtaamisia lasten ja koirien kesken.
 
Jos siellä kämpässä on tilaa, eikä tule häiriötä niin miksi ei. En siis tarkoita, että se ahtaus naapureille kuuluis yhtään :D mutta en itse olisi ottanut meidän kerrostaloasuntoihin koiria, koska en kokenut niitä asuntoja riittävän tilaviksi. Mut sama juttu se olis ollut rivarinkin kanssa tai pienen ok-talon.
Tartteeko koira kauheesti sisällä sitä tilaa?

Mun mielestä ei tartte ja meillä ainaki tämäkin nelikko nukkuu suuren osan siitä ajasta mitä sisällä ovat
 
[QUOTE="Olivia";23791545]Joo ei mua häiritse, jos niistä ei oikeasti ole häiriötä. Totuus on kuitenkin usein toisenlainen, mm. meidän kerrostalossa yhdessä asunnossa haukkuu melkein jatkuvasti kaksi koiraa, ja talvella näkee, miten kävelytie ovelta tielle on puolen metrin välein kusiläikkiä täynnä. Itse kävelytie on täynnä kakkakasoja.

Niin ja sitten toivon, että sellaiset riehakkaat koirat pidettäisiin aika lyhyessä hihnassa rappukäytävässä, ettei tule ikäviä kohtaamisia lasten ja koirien kesken.[/QUOTE]

Meillä näkyy myös määrättyjen talojen edustoilla noita kusivanoja eikä ne kyllä silmää hivele.
Mun mielestä ei ole lainkaan vaikeaa pitää koira lyhyellä hihnalla rapussa ja pihalla ja edetä reipasta vauhtia paikkaan jossa ne pääsee puskaan pissalle.
 
"Vieras"
[QUOTE="Olivia";23791545]Joo ei mua häiritse, jos niistä ei oikeasti ole häiriötä. Totuus on kuitenkin usein toisenlainen, mm. meidän kerrostalossa yhdessä asunnossa haukkuu melkein jatkuvasti kaksi koiraa, ja talvella näkee, miten kävelytie ovelta tielle on puolen metrin välein kusiläikkiä täynnä. Itse kävelytie on täynnä kakkakasoja.

Niin ja sitten toivon, että sellaiset riehakkaat koirat pidettäisiin aika lyhyessä hihnassa rappukäytävässä, ettei tule ikäviä kohtaamisia lasten ja koirien kesken.[/QUOTE]

Totuus todella usein toisenlainen. Koirien omistajat harvoin suostuvat ymmärtämään että heidän koiristaan aiheutuu häiriötä tai vaivaa. Vaan se on aina "ei meillä haukuta" ja "ei meidän koirat" vaikka todellisuudessa jos koiria on vaikkapa kolmekin niin kyllä ne näkyvät ja kuuluvat naapurustossa varmasti. Ei ainakaan yli kahta koiraa kerrostaloasuntoon.
 
[QUOTE="Vieras";23791828]Totuus todella usein toisenlainen. Koirien omistajat harvoin suostuvat ymmärtämään että heidän koiristaan aiheutuu häiriötä tai vaivaa. Vaan se on aina "ei meillä haukuta" ja "ei meidän koirat" vaikka todellisuudessa jos koiria on vaikkapa kolmekin niin kyllä ne näkyvät ja kuuluvat naapurustossa varmasti. Ei ainakaan yli kahta koiraa kerrostaloasuntoon.[/QUOTE]

Kylä meiltä toisinaan kuuluu varmasti alakertaan ku koirat saa hepulin ja leikkivät jopa vinkuvilla leluilla ja varmasti sekin kuuluu kun lähden niiden kanssa ulos ja käytänhän enemmän rappukätävää kun kuljen ulos myös koirien kans kaiken muun kulkemisen lisäksi.
Kurakeleillä mulla on pyyhe alhaalla johon pyyhin koirat kun tullaan ulko-ovesta sisälle. Ne eivät kulje kurasina matolta pois.
Se mitä meillä (monilla on tää jo käytössä) tapahtuu kun koirat ovat keskenään tallentuu niin kuvana kuin myös äänenä kameraan, josta pystyn itse näkemään miten meillä ollaan oltu ja mun oma käsitys omista koiristani perustuu näihin tallenteihin ajasta jolloin koirat ovat keskenään :)
 
[QUOTE="Hyrrä";23791855]Minusta se kuulostaa kauhealta. Mutta minä olenkin maalta. Siellä koira/koirat saa olla vapaana. Aina sai lähteä metsään ja juosta jolkottaa omia reittejään.[/QUOTE]

Mä en edes jättäis omiani juoksentelemaan ihan vaan itekseen, koska en halua et ne jäis esim. auton alle. Noita autoja ku kulkee maaseudullakin ja se koira saattaa joskus kulkea muuallakin ku vaan metsässä. Sit toinen asia on ne juoksuset nartut ja kastroimattomat urokset, jotka sit kohtaavat jne......
 
"Vieras"
Siis paljonko noita koiria oikein on? Ja yksiössä ilmeisesti kun kamera pystyy kaiken tallentamaan. Ehkä asiat ovat ihan kunnossa, haiskahtaa vaan omituisesti itsepuolustukselta nämä kirjoitukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;23791760:
Tartteeko koira kauheesti sisällä sitä tilaa?

Mun mielestä ei tartte ja meillä ainaki tämäkin nelikko nukkuu suuren osan siitä ajasta mitä sisällä ovat
Ei kai kyse ole pelkästään siitä tilasta, minkä koira tarvitsee vaan myös siitä, minkä muu perhe tarvitsee? Meille ei tule koiraa siksi, että minusta asunto on liian pieni. Kyllähän tänne (tietenkin) mahtuisi koira tai useampikin, mutta mä en pitäisi sitä järkevänä kodin toimivuuden kannalta (ainakaan miettien sitä, minkälaisen koiran meidän perheeseen haluaisin). Siksi on tehty periaatepäätös, että koira-asia tulee esille vasta sitten, kun asutaan tilavammassa kodissa. Tämä siis ihan omasta näkökulmasta, muiden tilat eivät minulle kuulu. Jollain toisella on sitten erilainen näkemys siitä, että mikä on riittävästi tilaa.
 
[QUOTE="Vieras";23791917]Siis paljonko noita koiria oikein on? Ja yksiössä ilmeisesti kun kamera pystyy kaiken tallentamaan. Ehkä asiat ovat ihan kunnossa, haiskahtaa vaan omituisesti itsepuolustukselta nämä kirjoitukset.[/QUOTE]

4 koiraa kolmio jossa neliöitä hiukan vajaa 80 ja koirat on vaan kaksi huonetta käytettävissä kun keskenään ovat. Tosin ne ei tarttis ku yhdestä yhden kulmauksen ku siellä näyttävät kasassa nukkuvan keskenään ollessaan.

En mä omasta mielestäni oo puolustautunu missään vaiheessa, ainoastaan ilmaissut oman mielipiteeni asiasta ja kysyin muiden mielipidettä asiasta.
 
Blue
Lukematta kommentteja kommentoin aloitukseen.

Mulla on aikanaan ollut kaksi koiraa kerrostalossa (iso ja keskikokoinen), ilman mitään ongelmia. Tosin molemmat olivat niin rodultaan kuin luonteeltaankin aika rauhallisia tapauksia.

Nyt mulla on 10kk dobberbulli ja olen ERITTÄIN tyytyväinen että meillä on omakotitalo. Mun ois nimittäin kerros- tai rivitalossa sula mahdottomuus pitää tätä koiraa. Mä saatan olla töissä 10h päivä, tosin kotona ja miehellä on vuorotyö. Jos koira ei voisi olla pihalla itsekseen sekä meidän kanssa päivän aikana (monta tuntia) niin koiran lenkit olisivat (ja aktivointi myös) ihan liian lyhkäisiä niinä päivinä kun mies on illan töissä ja mä en pääse kuin max. 15 min lenkille lasten jäädessä kotiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23791953:
Ei kai kyse ole pelkästään siitä tilasta, minkä koira tarvitsee vaan myös siitä, minkä muu perhe tarvitsee? Meille ei tule koiraa siksi, että minusta asunto on liian pieni. Kyllähän tänne (tietenkin) mahtuisi koira tai useampikin, mutta mä en pitäisi sitä järkevänä kodin toimivuuden kannalta (ainakaan miettien sitä, minkälaisen koiran meidän perheeseen haluaisin). Siksi on tehty periaatepäätös, että koira-asia tulee esille vasta sitten, kun asutaan tilavammassa kodissa. Tämä siis ihan omasta näkökulmasta, muiden tilat eivät minulle kuulu. Jollain toisella on sitten erilainen näkemys siitä, että mikä on riittävästi tilaa.
Noihan se tulis olla että jokainen sillä tavalla mikä itselle sopii ja toimii
 
jos koirat nukkuu yhdessä kasassa kaikki, se ei kyllä tarkoita sitä ettei ne tilaa tarvitsis.... viisi koiraa kerrostalokämpässä, en ottais, kyllä koiran elämä on mukavampaa tietysti kun sillä on lajinsa seuraa...mutta... ei koira oikein kuulu kerrostaloon...
 
jos koirat nukkuu yhdessä kasassa kaikki, se ei kyllä tarkoita sitä ettei ne tilaa tarvitsis.... viisi koiraa kerrostalokämpässä, en ottais, kyllä koiran elämä on mukavampaa tietysti kun sillä on lajinsa seuraa...mutta... ei koira oikein kuulu kerrostaloon...

Ihan asiallisesti kysyn miten kerrostalo asunto eroaa rivitalo tai OKT asunnosta ?
 

Yhteistyössä