Töissä ravintolassa: ihmiset ovat sikaisia!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyäntekijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyäntekijä

Vieras
Kyllä ne ihmiset sitten sotkee, kun ovat ravintolassa syömässä. Meidän ravintola ei ole pikaruokapaikka, mutta ei myöskään hieno ravintola. Meillä on oma palautuspiste astioille. Jotkut asiakkaat ovat kertakaikkiaan niin sottaisia, että aivan ihmettelen. Eri asia, jos pieni lapsi on mukana syömässä. Ja miksi niitä maustepurkkeja (suolaa, pippuria, oreganoa) voi laittaa takaisin paikoilleen sinne koriin? Miksi hammastikkuja pitää myllätä joka puolelle pöytää?
Näen tätä joka päivä, huoh.
Kyllä, rakastan silti työtäni.
 
Ei vissiin pitäisi näin myöhään kirjoitella nettiin. Kiitos niille asiakkaille, jotka jaksavat viedä astiat palautuspisteeseen. Kiitos niille, jotka jättävät lautaset ja lasit nätisti pöytään.
Mutta ne jotkut jotka levittää sitä ruokaa, servettejä ja kaikkea pitkin pöytääääääää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyäntekijä;23790482:
Ei vissiin pitäisi näin myöhään kirjoitella nettiin. Kiitos niille asiakkaille, jotka jaksavat viedä astiat palautuspisteeseen. Kiitos niille, jotka jättävät lautaset ja lasit nätisti pöytään.
Mutta ne jotkut jotka levittää sitä ruokaa, servettejä ja kaikkea pitkin pöytääääääää!

Minulta saat tukeni. Hyvää yötä.
 
[QUOTE="tööt";23790518]Aivan sama. Minä maksan sinun viiden euron tuntipalkkasi, sinä siivoat.[/QUOTE]

Saan kyllä enemmän palkkaa tunnilta :) Kiitos vain, kun SINÄ IHAN ITSE maksat sen minulle. Kiitos nyt kerran vielä.
 
[QUOTE="tööt";23790518]Aivan sama. Minä maksan sinun viiden euron tuntipalkkasi, sinä siivoat.[/QUOTE]

Sinä maksat kalliimpaa hintaa ruuastasi koska olet niin idiootti että sotket kuin sika ja henkilökunnalla menee aika sinun porsastelusi siivoamiseen.
 
Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta en voi sietää noita "palauta itse astiasi"- ruokapaikkoja. Ymmärrän siis että ne herättää tunteita monessa muussakin, aika moni itse asiassa on sitä mieltä että kun ruuasta kerran maksaa, niin siihen olettaisi kuuluvan jotain palveluja. Mutta ei, seuraavaksi varmaan tiskataan. Kyllä mä voin syödä sitten kotona jos haluan itse siivota pöytäni. Vaikka tää aihe ei nyt sinällään koske mua, sillä tollasissa paikoissa ei tule käytyä syömässä. Joskus pakolla joutunut syömään reissussa esim huoltsikan "ravintolassa", ja rehellisesti voin myöntää että sikamaisella hinnalla myydyn puolieines-ruoka-annoksen maksaneena en todellakaan vie yhtäkään lautasta mihinkään kärryyn. Ymmärrän kyllä ap:n harmistuksen jos todella sotketaan niin ettei mitään järkeä, eihän se kivaa ole.

Lounas/noutopöytä-ruokaloissa tuon palautuskärryn vielä ymmärtää, ja siellä todellakin palautan astiani (esim työpaikkaruokala).

Ravintolahan tekee itse päätöksen haluaako palvella asiakkaitaan vai laittaa asiakkaat töihin. Ja me asiakkaat voidaan valita missä käydään syömässä. Onneksi :)
 
Jos on pöytiin tarjoilu, niin sitten voi jättää astiat pöytään. Vaan jos käydään noutopöydästä keittolautasellinen lihapullia niin silloin astiat palautetaan.
 
[QUOTE="höh";23790563]Jos on pöytiin tarjoilu, niin sitten voi jättää astiat pöytään. Vaan jos käydään noutopöydästä keittolautasellinen lihapullia niin silloin astiat palautetaan.[/QUOTE]

Täällä periferiassa juu. Kumma juttu, että esim. Itävalassa on Mäkkäreissäkin plokkarit, jotka tyhjentävät ja siistivät pöydät _jokaisen_ asiakkaan jäljiltä.
 
[QUOTE="kokki";23790572]idea tuossa itsepalvelussa on, se että säästetään tarjoilijoiden aikaa.[/QUOTE]

Ei, vaan säästetään kustannuksissa kynsin ja hampain. :)

On se kyllä oikeasti pölöä, että joutuu omat astiansa kärräämään pöydästä pois. Onko tämä käytäntö missään muualla maailmassa käytössä? Epäilen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyäntekijä;23790476:
Kyllä ne ihmiset sitten sotkee, kun ovat ravintolassa syömässä. Meidän ravintola ei ole pikaruokapaikka, mutta ei myöskään hieno ravintola. Meillä on oma palautuspiste astioille.

sä voit nimittää työpaikkaas ihan miksi haluat, mutta fakta on se että RAVINTOLASSA asiakkaat ei kuskaile likaisia astioita tiskiin piste
 
Ei, vaan säästetään kustannuksissa kynsin ja hampain. :)

On se kyllä oikeasti pölöä, että joutuu omat astiansa kärräämään pöydästä pois. Onko tämä käytäntö missään muualla maailmassa käytössä? Epäilen.

sitähän se tarjoilijoiden ajansäästö tarkoittaa, kerkiää palvelemaan enemmän asiakkaita, kun ei tarvitse siistiä ja keräillä astioita kokoajan.

en ymmärrä miten suuri vaiva voi olla lähtiessään ottaa se tarjotin käteensä ja lykätä palautuskärryyn, niitä on yleensä kuitenkin ravintolassa useita pöytien läheisyydeessä.
kun annos tuodaan tarjottimella niin usein ihmiset myös sen syövät niin, että juomat ja lautaset sun muut on siinä tarjottimella syönnin ajan, ei siis kovin suurta vaivaa ole nostaa tarjotinta ruokailun päätteeksi palautuskärryyn.
toki tarjoilijat sitten pyyhkivät pöytiä ja siistivät seuraavaa asiakasta varten, on helpompi kun pääsee heti pyyhkimään tyhjän pöydän (mahdollisesti useamman samalla kertaa) samalla napata se astiakärry keittiölle tiskattavaksi.
 
Ei, vaan säästetään kustannuksissa kynsin ja hampain. :)

On se kyllä oikeasti pölöä, että joutuu omat astiansa kärräämään pöydästä pois. Onko tämä käytäntö missään muualla maailmassa käytössä? Epäilen.

Suomessa on niin kallista, hankalaa ja riskaabelia palkata työntekijöitä varsinkin niillä aloilla, joilla on vahva edunvalvonta, ettei näitä plokkariduuneja tai vastaavia täällä oikein ole.

Se nyt noin OT, mutta aiheeseen palatakseni: moni valitsee sen noutopöydän ja tusinasafkan pöytiintarjoilun sijasta - hinnan vuoksi tietenkin. On tässä maassa sentään ravintoloita, joissa on pöytiintarjoilu, joten mikset kävisi sellaisissa jos syöttölämeininki häiritsee? Meidän perhe ei käy enää näissä buffo-tyyppisissä paikoissa ollenkaan, koska asiakkaat ovat niin "sikaisia". Astioita ei tosin tarvitse viedä itse pois, mutta jopa aikuiset asiakkaat ottavat liikaa ruokaa, lapset juoksevat ympäriinsä, tunnelma on kuin hoplopissa. Että ei se pöytien raivaaminen henkilökunnan toimesta ole mikään hyvän ravintolakokemuksen tae.
 
komoon, ei voi olla niin vaikeeta viedä sitä lautasta ja lasia yms. pois pöydästä. Vielä kun sais siihen palautuspisteeseen muutamia tiskirättejä ni se asiakashan vois aivan hyvin pyyhkiä itse sen pöydän. Säästyis tarjoilijoiden kallista aikaa. Ja hyvä idis olis laittaa moppeja myös sinne esille, siis hei ei ois iso homma mopata sieltä oman pöytänsä alta. Samalla vaivallahan sekin menis! Tarjoilijoiden aika on kultaakin kalliimpaa, koittakaa nyt tajuta!
 
Mulla kanssa riippuu siitä hinnasta ja yleisestä palvelusta, jaksanko nähä sen vaivan, että palautana astiat kärryyn vai en. Jos on ravintolan hinnat, on ravintolan palvelu.
 
ihmiset on sikasia vähä ny missä vaan.. Ravintolassa syljeskelevät lattioille, huorittelevat baarimikkoja jne..

vaatekaupoissa kusevat sovituskoppeihin, jättävät sovitukseen kaikki tavarat ja ne on 90% lattialla, ja ne omat kusiset ja menkkaset pikkarit voi viedä kotiin pestäväks ja sovituskoppien roskakorit eivät ole tarkoitettu lasten paskavaipoille. Tallovat vaatteita jne..

Mutta joo on vaan niitä päiviä kun ei meinaa ymmärtää mitä ihmisten päässä liikkuu kun pitää elää ku elopellos. Mä olen aina raflassa korjannut pois tavarani jos on ollut astioiden jättöpiste jossain ja katsonu et pöytä on siisti kun seuraava tulee. Vien myöskin sovituksesta tavarat aina pois.
 
Minä en kyllä kutsuisi sellaista ravintolaksi, jossa joutuu itse siivoamaan pöytänsä. Sellainen paikka voi olla kylläkin esim. huoltis, työpaikkaruokala tai mäkki. Työpaikkaruokalassa palautan itse astiani, mutta siellä ei ole tarkoituskaan hakea mitään kulinaristista nautintoa ja elämystä, ainoastaan täyttää maha kiireisen työpäivän lomassa edulliseen hintaan. Mäkissäkin palautan itse astiat, mutta jos joskus joudun huoltoasemallekin syömään niin en todellakaan rupea siivoamaan pöytää. Ihan sen takia, kuten joku hyvin sanoi, että olen jo joutunut maksamaan ylihintaa jostakin eineksen lämmittämisestä mikrossa.

Mitään sikailua en hyväksy minäkään, missään, mutta suosittelen lisäkoulutusta tai jotain, että pääset tasokkaampiin ravintoloihin töihin.
 
sä voit nimittää työpaikkaas ihan miksi haluat, mutta fakta on se että RAVINTOLASSA asiakkaat ei kuskaile likaisia astioita tiskiin piste

Näinhän se on!

Tai kunnon kahvilassa, jossa mielelläni maksan vähän enemmän siitä kahvista, joka maistuu kahvilta ja valikoimasta herkkuja, jotka ovat oikeasti HYVIÄ! Joku S-ryhmän Presso tai Mäkkäri ovat kamalia paikkoja sekä ruuan laadun suhteen että "palvelun" suhteen myös.

Onhan se kiva, ensin saat valikoiman lisäaineita ja eineksiä eteesi, sitten myyjän happaman naaman, kahvinkin kaadat omaan kuppiisi, maksat laatuun nähden aivan liikaa ja sitten vielä itse viet astiat pois.

Miten on, pitäisikö asiakkaan vielä pyyhkiä pöytä ja pyytää anteeksi? Voi luoja, miten joskus kaipaan OIKEAA kahvila- ja ravintolakulttuuria Suomeen.
 
Suomessa on niin kallista, hankalaa ja riskaabelia palkata työntekijöitä varsinkin niillä aloilla, joilla on vahva edunvalvonta, ettei näitä plokkariduuneja tai vastaavia täällä oikein ole.

Se nyt noin OT, mutta aiheeseen palatakseni: moni valitsee sen noutopöydän ja tusinasafkan pöytiintarjoilun sijasta - hinnan vuoksi tietenkin. On tässä maassa sentään ravintoloita, joissa on pöytiintarjoilu, joten mikset kävisi sellaisissa jos syöttölämeininki häiritsee? Meidän perhe ei käy enää näissä buffo-tyyppisissä paikoissa ollenkaan, koska asiakkaat ovat niin "sikaisia". Astioita ei tosin tarvitse viedä itse pois, mutta jopa aikuiset asiakkaat ottavat liikaa ruokaa, lapset juoksevat ympäriinsä, tunnelma on kuin hoplopissa. Että ei se pöytien raivaaminen henkilökunnan toimesta ole mikään hyvän ravintolakokemuksen tae.

Näinhän se on - paikan voi jokainen itse valita. Ei ole pakko mennä mäkkriin tai noutopöytähelvettiin, jos haluaa sitä hienoa ravintolameininkiä. Omin jaloin kun valitsee, niin kyllä ne ravintolat sitten aikanaan perässä tulee. Taitaa vain olla niin että nämä kaiken maailman buffat on suomalaisten suosikkeja...
 
mä vien aina omat ruoka astiani keräilytelineeseen ja mausteet pois. sekä myös lasteni jäljet, jos ovat niin pieniä, etteivät siihen itse kykene. mutta maksaisin mielellän vaikka muutaman euron enemmän ateriasta, jos henkilökunta tekisi tämän puolestani. olis joskus niin kiva vaan syödä. ettei tarviis kun harvoin pääsee johonkin ravintolaan syömään itse jälkiään putsata. että sais vaan syödä ja lähteä. kun kotona saa tuota työtä tehdä ihan tarpeeksi:popcorn:
 
Näinhän se on - paikan voi jokainen itse valita. Ei ole pakko mennä mäkkriin tai noutopöytähelvettiin, jos haluaa sitä hienoa ravintolameininkiä. Omin jaloin kun valitsee, niin kyllä ne ravintolat sitten aikanaan perässä tulee. Taitaa vain olla niin että nämä kaiken maailman buffat on suomalaisten suosikkeja...

Mitenhän se loppupelissä on? Valitsisiko moni sen vanhan, perinteisen kahvilan/lounasravintolan mieluummin, jos niitä olisi enemmän? Eli menevätkö asiakkaat sinne, mistä sitä kahvia saa ja se sattuu olemaan ison ketjun "ravintola", kun muuta ei ole?

Tässäkään kaupungissa vanhoja kunnon kahviloita ei ole kuin kourallinen, isot ketjut pystyvät kahmimaan ne parhaimmat kauppapaikat tai sulautumaan jonnekin jonkun toisen liikkeen kanssa.
 
Hei ap! Paljonkos teillä sitten se ateria siellä maksaa?

Yli 9 euron paikossa en todellakaan ala astioitani roudailemaan. Sisältyy silloin mun mielestä aterian hintaan, että joku muu siistii pöydät.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä