Naapuri on niin kateellinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Karoliina";23763323]No joopa joo. Kerran ku oli hirvee hirvee räntäloskasade niin vein lapsiani kouluun. Ohitin sitten naapurin lapset jotka sotkivat vähän vanhoilla polkupyörillään kouluun. Kyllä kävi sääliksi. Muutenkin vanhemmat ei paljoa piittaa. Ei ihme että lapsia ei koulu kiinnosta kun eivät kuulemma saa mitään palkkiota hyvistä numeroista esim.

Kesällä muksut tekee aika paljon töitä tuon ränsistyneen talon lähistöllä kun se tonttikin on semmosessa kunnossa. Palkkaa saavat jotain ihan naurettavaa. Meiän lapset saa kumminkin kotihommista ok palkan ja hyvistä arvosanoista ja kokeista kans. Aika hassua, että käy kouluja melkein 20 vuotta "ylimääräistä" ja sit ei oo ees varaa elää...

Ja en todellakaan ole mistään kateellinen noille. Ja miten niin olen kotka, mitenkään en seuraa heidän tekemisiään. Enempi he ovat tungettelevia ja aina sivulauseissa on kaikkea semmosta naljailua...[/QUOTE]

:laugh: Voi hitto, mitä *askaa. Mäkään en tule kuskaamaan lastani kouluun, en tule maksamaan hyvästä koulumenestyksestä enkä varsinkaan kotitöistä. Miksikö? Nuo jutut kuuluvat normaaliin elämään, jossa jokaisen kuuluu tehdä omat hommansa.

Mutta joo, mä olenkin opettaja, joten... :D.

Viimeksi muokattu:
mä aina hämmästyn täällä palstalla ja en taaskaan positiivisesti. miten voi olla nykypäivänä tällaisia karoliinan eli ap:n kaltaisia ihmisiä? miten joku on voinut jämähtää tuollaiseen tilaan ja nytkin vaikka koko pitkä ketjullinen ihmisiä koettaa selittää hänelle asioita niin ei. ei millään.

ehkä kuitenkin vähemmän haitallista hänelle, että ei näe sitä minkä muut hänestä näkevät vaan elää sitten kai tyytyväisenä noin. jokaisesta kertomastaan asiasta paistaa läpi miten jokainen elämänsä asia saa arvon vasta kun sitä vertaa muihin. arvo on tietysti vääristynyt ja elämänasenne perustuu muiden ihmisten valintojen arvosteluun ja sitä kautta itsensä valheellisesti paremmaksi kokemiseen.

aika paljon tietämättömyyttä ja suoranaista tyhmyyttä noissa teksteissään.

mä aina hämmästyn täällä palstalla ja en taaskaan positiivisesti. miten voi olla nykypäivänä tällaisia karoliinan eli ap:n kaltaisia ihmisiä? miten joku on voinut jämähtää tuollaiseen tilaan ja nytkin vaikka koko pitkä ketjullinen ihmisiä koettaa selittää hänelle asioita niin ei. ei millään.

ehkä kuitenkin vähemmän haitallista hänelle, että ei näe sitä minkä muut hänestä näkevät vaan elää sitten kai tyytyväisenä noin. jokaisesta kertomastaan asiasta paistaa läpi miten jokainen elämänsä asia saa arvon vasta kun sitä vertaa muihin. arvo on tietysti vääristynyt ja elämänasenne perustuu muiden ihmisten valintojen arvosteluun ja sitä kautta itsensä valheellisesti paremmaksi kokemiseen.

aika paljon tietämättömyyttä ja suoranaista tyhmyyttä noissa teksteissään.
Ihan asian ohi..jos olet vielä kiinnostunut siitä takista, pukkaa mulle yytä.

mitä sillä tulotasolla ja koulutuksella on väliä talon kunnon ja rempan edistymisen kanssa?

kaikki ei välttämättä tahdo ottaa megasuuria lainoja maksettavakseen, vaan tekevät remonttia aina palkoista.

meillä on vanha 56vuonna rakennettu talo, johon otettiin minimaalinen summa remppalainaa, laitellaan pikkuhiljaa kotia kuntoon aina palkasta, koska emme halunneet isoa lainataakkaa, myöskin autot meillä on "vanhoja" molemmat 2000-luvun alkupäästä, lapsilla käytetyt pyörät ja paljon kuljetaan muutenkin paikasta toiseen pyörillä ja kävellen, olisi rahaa kyllä ostaa tuliterät vehkeet ja ajella kilsan matkoja, mutta emme näe siinä järkeä.'

lapsemme tekevät osansa kotitöistä ilman palkkaa ja kokeista tulee hyviä numeroita ilman palkkioita, koskaan eivät ole tästäkään asiasta valittaneet.

Miksi muuten usein on näitä duunari vs. akateeminen keskusteluja? ihmisiähän me kaikki, molemmissa päissä loistoyksilöitä ja mätiä omenoita ja siltä väliltä.

terv. duunari

Onko tällä ihan oikeasti merkitystä? Mä antaisin ihan mitä tahansa jos me oltais se tavallinen normaali perhe. Täällä vaan kinastellaan näin tyhmistä ja hölmöistä asioista. Teidän pitäisi olla kiitollisia siitä että jos teillä on terveet lapset niin teillä tosiaan on terveet lapset.
Tämä keskustelu sarahti kyllä mun silmään aika pahasti, ottaen huomioon että mun lapseni voi kuolla joten...tämä on ihan hölmöä, idioottimaista. Olkaa onnellisia siitä mitä teillä on

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23770178:
Onko tällä ihan oikeasti merkitystä? Mä antaisin ihan mitä tahansa jos me oltais se tavallinen normaali perhe. Täällä vaan kinastellaan näin tyhmistä ja hölmöistä asioista. Teidän pitäisi olla kiitollisia siitä että jos teillä on terveet lapset niin teillä tosiaan on terveet lapset.
Tämä keskustelu sarahti kyllä mun silmään aika pahasti, ottaen huomioon että mun lapseni voi kuolla joten...tämä on ihan hölmöä, idioottimaista. Olkaa onnellisia siitä mitä teillä on

Samaa mieltä minäkin, antaa jokaisen elää tavallaan ja omistaa mitä omistaa...

Kuinka muuten sun lapsi jakselee? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23770178:

Totta turiset. Olen tosi pahoillani tilanteestasi. Mikä syöpä tyttärelläsi on? Mikä ennuste?

Samaa mieltä minäkin, antaa jokaisen elää tavallaan ja omistaa mitä omistaa...

Kuinka muuten sun lapsi jakselee? :)

Tällä hetkellä palautuu edellisestä sytostaatista mikä oli pääsiäisenä, aika pahat myrkyt oli kun joutui viikon verran pistää tyttöä kasvuhormoneilla ettei luuydin lamaannu. Nyt on tällä hetkellä flunssa tytöllä joten tässä odotellaan onko kuumetta tulossa, jolloin joudutaan lähtee päivystykseen heti. Seuraava magneettikuvaus on 2 viikon päästä sekä lääkäri aika jolloin saadaan tietää seuraavan sytostaatin aika

[QUOTE="minävaan";23770209]Totta turiset. Olen tosi pahoillani tilanteestasi. Mikä syöpä tyttärelläsi on? Mikä ennuste?[/QUOTE]

nefroblastooma toisella nimellä Wilmsin tuumori stage 4 selkokielellä pahalaatuinen munuaiskasvain laajalle levinneenä. Etäpesäke oli keuhkoissa mikä saatiin tuhottua mutta munuaisen ja kasvaimenpoiston yhteydessä huomattiin syövän levinneen imusolmukkeisiin. Hyvä ennuste on silti, n.90 prosenttia paranee, mutta tässä on riski että tämä uusiutuu joten...varmuutta tulevaisuudesta ei tosiaan ole

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23770296:
nefroblastooma toisella nimellä Wilmsin tuumori stage 4 selkokielellä pahalaatuinen munuaiskasvain laajalle levinneenä. Etäpesäke oli keuhkoissa mikä saatiin tuhottua mutta munuaisen ja kasvaimenpoiston yhteydessä huomattiin syövän levinneen imusolmukkeisiin. Hyvä ennuste on silti, n.90 prosenttia paranee, mutta tässä on riski että tämä uusiutuu joten...varmuutta tulevaisuudesta ei tosiaan ole
Voi tyttöä :(
Tässä taas omat typerät valitusaiheet unohtuu....
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttö paranee

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23770288:
Tällä hetkellä palautuu edellisestä sytostaatista mikä oli pääsiäisenä, aika pahat myrkyt oli kun joutui viikon verran pistää tyttöä kasvuhormoneilla ettei luuydin lamaannu. Nyt on tällä hetkellä flunssa tytöllä joten tässä odotellaan onko kuumetta tulossa, jolloin joudutaan lähtee päivystykseen heti. Seuraava magneettikuvaus on 2 viikon päästä sekä lääkäri aika jolloin saadaan tietää seuraavan sytostaatin aika

Rankkaa aikaa elätte, sekä tyttö että äiti ja muut läheiset.
Ihan hirveän paljon voimia toivotan teille taistelussa, onneksi eletään nykyaikaa, joten mitään ei vielä ole menetetty! No jotain tietysti on, mutta se sitä arvokkainta ei :)

[QUOTE="vieras";23769678]Pari vuotta sitten pihalla näin naapurini, jonka kanssa jäin juttelemaan. Parkkipaikalla heidän autonsa luona kun oltiin, niin mainitsinpa heidän vaihtaneen autoa. Rouva iloisena kertoi, että juu, heidän auto on samanlainen kuin seinänaapureillaan, mutta parempi, sillä autossa on kattoikkuna. Ja naapurit on kuulemma kateellisia siitä. Kaikista parasta tässä on, että rouva luuli ihan tosissaan noin.[/QUOTE]

Tässä koko jutun pointti lieneekin: on kauhean tärkeää tuntea, että joku kadehtii. En tiedä, onko se sitten jotenkin suomalaista. Toisaalta tunnen kuitenkin niin monia, jotka "köyhäilevät" omaksi ilokseen tai järkisyistä (vähentääkseen maapallon kuorimittamista turhalla materialla). Akateemisuudella ei tietääkseni ole suoraa korrelaatiota kateuden määrään.

Rankkaa aikaa elätte, sekä tyttö että äiti ja muut läheiset.
Ihan hirveän paljon voimia toivotan teille taistelussa, onneksi eletään nykyaikaa, joten mitään ei vielä ole menetetty! No jotain tietysti on, mutta se sitä arvokkainta ei :)

Kiitos , kieltämättä ei helppoa ole, voimaa saan lapsistani. Tämän vuoden loppuun asti näillä näkymin hoidot kestävät

[QUOTE="niina";23770309]Voi tyttöä :(
Tässä taas omat typerät valitusaiheet unohtuu....
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttö paranee[/QUOTE]

Toivotaan näin. On se kumma miten huomaa tämmösessä tilanteessa että aiemmin kaikki tosiaan oli aika hyvin, ei me rikkaita olla ja vuokralla asutaan. Mutta meillä elämä oli hyvin

[QUOTE="Karoliina";23769251]Käyn töissä ja en häpee työtäni, koska teen sellaista mistä on oikeesti hyötyy. Lapsien ja kodin takia en oo panostanut uraani, mutta sitäkin enempi panostan heihin. Ja kotiin.

Mulla ei ole mitään hävettävää missään suhteessa. Olen itse tavallisista oloista, mutta annan lapsilleni kaiken mitä he tarvitsevat ja tuen heitä saavuttamaan sellaista, mitä minun ei annettu saavuttaa.

Ja tuen lapsiani vaikka he haluaisivat nokikolariksi ja siivoojaksi. Mutta yritän huolehtia siitä, että heillä olis enempi kunnianhimoa. Ja niinpä tuntuukin olevan.[/QUOTE]

:laugh: Okei. Tää pisti jo vähän naurattamaankin. Opettajan työstähän ei ole mitään hyotyä. ;)
Missä ammatissa muuten ap on?

Tässä koko jutun pointti lieneekin: on kauhean tärkeää tuntea, että joku kadehtii. En tiedä, onko se sitten jotenkin suomalaista. Toisaalta tunnen kuitenkin niin monia, jotka "köyhäilevät" omaksi ilokseen tai järkisyistä (vähentääkseen maapallon kuorimittamista turhalla materialla). Akateemisuudella ei tietääkseni ole suoraa korrelaatiota kateuden määrään.

Toisaalta palstallakin monesti sanotaan surulliselle, jolle on sanottu rumasti yms., että "se on vain kateellinen sulle". Kait sitten monet suomalaiset ihan oikeastikin ovat kateellisia milloin mistäkin. Vai mistä tulee edes mieleenkään, että joku voisi olla kateellinen esim. ap:n kertomista asioista.

Okkei. Että kuulostat ihanalta naapurilta. Ovatko kaikki ei-akateemisia yhtä ihastuttavia kyyliä jotka yrittävät rahalla korvata pään sisältöä (tai siis sisällöttömyyttä)?

[QUOTE="vieras";23770361]:laugh: Okei. Tää pisti jo vähän naurattamaankin. Opettajan työstähän ei ole mitään hyotyä. ;)
Missä ammatissa muuten ap on?[/QUOTE]

En oo sanonut, että open hommasta ei oo hyötyy. Se on tosi tärkee työ!

Itse olen tehnyt monenlaista ja tällä hetkellä olen konttoripäällikkö.

Ja tosta downshiftaamisesta (miksi pitää hienostella kun vois suomeksi sanoo vaikka alasvaihtaminen tai vaikka surkuilu)... Joo tunnen mäki yhen joka oli tosi hyväs työssä isol palkal ja sitten se lopetti sen ja muutti maalle ja rupes viljelee jos mitöä ituja ja kaikkee se yritti. No eihän siitä mitään tullu ja nykyään ei missään enää naamaansa kehtaa näyttää.

Onks työttömäkki kaikki downshiftaajia. Luulen, et suurin osa on niit, jokka sai yt;ssä kenkää koska laiskoja ja saikuttajia. Eli ei viitti eikä jaksa. Ja sit keksitään hieno sana sille että kuljetaan rääsyissä ja pakotetaan lapset syömään Lidlin ruokia tms.

Itte tiän näissäkin hommissa, että vaikka toki osa porukasta jokka YT:ssä saa lähtee joutuu lähtee vaan siksi ettei oo hommia, niin ekana heitetään pihalle semmonen sakki joiden työnteosta ei tuu mitään. Mutkun ei näitä asioita saa sanoo suoraan.

Kyllä Suomen työpaikat on täynnä niin laiskoja ihmisiä välillä että huh huh... Mut tää nyt ei liity aiheeseen.

Olin tossa sukuloimassa ja tuli hiukan tosta downshiftaamisesta (kurjailusta) puhuttuu ja kyllä se taitaa olla niin, että suurimmalle osalle toi on vaan selitys. Vähän sama kuin se, että ei saa jotain työtä ja sit sanoo, ettei ees halunnu sitä tms.

Yhteistyössä