kumpi on tärkeämpi ystävä vai mies?

  • Viestiketjun aloittaja mm..mm
  • Ensimmäinen viesti
mm..mm
niin. kumpi merkitsee enemmän, hyvä ystävä vai se oma mies.. moni nainen unhoittaa ystävänsä kun se ihana mies löytyy kainaloon...sitten kun mies jättää,,tai tulee ero jostakin muusta syystä, ystävää kinutaan takaisin ja ystävä on taas niin haluttua kallisarvoista seuraa..ei kyllä seura kelvannut silloin kun se ukko kyöhnäsi kainalossa..
 
Ksantippa S.
Eikös aloittaja tuossa jo vastaa omaan kysymykseensä. Mitenkään ystäviä vähättelemättä, perhe on kuitenkin se elämän merkittävin yksikkö. Monille, myös minulle, mies on lisäksi se paras ystävä.
 
Onneksi molemilla ystävillä ja miehellä on oma ainutlaatuinen paikkansa elämässäni. Enkä voisi verrata heitä toisiinsa. Joihinkin ystäviin on sellainen suhde, että ystävyys pysyy yllä, vaikkei usein oltaisikaan yhteydessä, vaikka elämä olisikin kauas toisitaan kuljettanut.. ainakin maantieteellisesti. Eivätkä arjet leikkaa usein toisiaan. Mutta ystävän tavatessa, voi jatkaa siitä, mihin viimeksi jäi.
Miehen kanssa ei sellaista suhdetta ole. Enkä tiedä millaiseksi suhteemme muodostuisi, jos näkisin miestä muutaman vuoden välein. Siinä ei ehkä hypättäisi sellaiseen, tähän viimeksi jäimme kuvioon.
 
"vieras"
Kyllä mies on mulle tärkein maailmassa (toistaiseksi vielä ennenkuin lapsi syntyy), mutta en mä sen takia ystäviä hylkää eikä mun parisuhde ole ystäviltä pois. Aikaa löytyy ystäville yhtä paljon kuin ennenkin.
 
"poikia3"
Kyllä mullekin mies on tärkeämpi kuin muut ystävät, mies on minunkin paras ystäväni samoin kuin minä hänen. Me tunnemme toisemme parhaiten ja uskomme kaiken toisillemme. Ystävät ovat toki tärkeitä, mutta kolmen lapsen äitinä ei minulla ole aikaa tapailla ystäviäni usein. Tosiystävyys kestää kyllä taukoja - ja jos ystäväni minua tarvitsevat, niin toki olen ihan koska vain käytettävissä.
 
"vieras"
onkohan teidän miehille te, puoliso tärkeämpi kuin hänen paras ystävänsä..hmmmm
No mä tiedän olevani mieheni paras ystävä ja tärkeämpi kuin muut ystävät, mutta ei mun kanssa oleminen ole niiltä ystäviltä pois. Mun mies saa viettää aikaa ystäviensä kanssa niin paljon kuin haluaa, vaikka mielummin näköjään viettää enemmän aikaa mun kanssa. :)
 
rtee
Mä en osaa laittaa tärkeysjärjestykseen, kun molemmat on eri tavalla tärkeitä. En osais kuvitella elämääni ilman kumpaakaan. Onneks en ole koskaan joutunut valitsemaan. Yks ystävä on joutunut, hänen tyttöystävänsä ei halunnut, että hänellä on naispuolisia kavereita, joten meidän ystävyys loppui siihen.
 
"ystävä"
MInun paras ystäväni on ollut elämässäni 3kyt vuotta eli lähes koko elämäni, hän tietää minusta KAIKEN. Ilman häntä en varmaan pystyisi ikinä elämään täysin onnellisena. Hän KUULUU meidän perheeseen.

Avioieheni kanssa ollaan oltu yhdessä 8 vuotta. Rakastan häntä mielettömästi ja edelleen suhteemme on todella hyvä <3

Valintaa en pystyisi tekemään. MUTTA SEN TIEDÄN, että ystäväni minulla varmasti on loppuelämäni eikä hän tule koskaan pettämään luottamustani millään tavoin. Mieheni on aina ollut täytin luotettava myös, mutta tähän ikään mennessä, on jo oppinut sen, että "miehiä tulee, miehiä menee, mutta ystävät ovat ikuisia".

Mutta siis, onneksi ei tarvitse valita!! Ja täytyy muistaa sekin, että ihmisillä on hyvin eritasoisia ystävyyssuhteita, kaikille ei ystävät merkitse niin paljon kuin toisille eikä sitä oikeaa parasta ystävää kaikilla ole.
 
"ELÄMÄ ON"
Ennen miehen "löytymistä" yleensä vietetään suurin osa ajasta ystävien kanssa. Kun mies sitten tulee kuvioihin niin harva pystyy lyhentämään työpäivää vaan aika miehen kanssa viettää on pois ystäviltä.
Ei silti tarvitse ystäviä unohtaa mutta moni vaan kokee sen niin kun yhteydenpito vähenee.
Yritän löytää aikaa ystävillekin unohtamatta miestä parhaiten onnistuu jos ystävät ystävystyy miehenkin kanssa. Löydään kahden ystäväpiirit yhteen :)
 
"jaj"
toivottavasti ei tarvitse valita. Mut yleensä naiset tekee niin, että valitsee miehen ja sen jälkeen keskittyvät miehen "hoivaamiseen" siinä määrin, että kaikki muu unohtuu (alkaako äitihormonit hyrrätä?). Ainakin mun kaverit (monet) jättävät omat harrastuksena ja muuttavat niitä kulloisenkin miesystävän mukaisiksi. Vai onko harrastukset sitten välillä naisystävien mukaisia. Ja sitten alkaa tulla "meidän perheessä harrastetaan...."

Ja aika monesti naiset muuttavat elämän visionsa ja arvonsa miehen mukaan, siis feikkaavat, kunnes havahtuvat siihen, että juttu ei toimi ja vika onkin sitten miehessä, hehän yritti kaikkensa mukautuakseen miehen elämään, eikä onni sit kuitenkaan tullut elämään.
 

Yhteistyössä