Oonko mä vaan niin huono organisoimaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meak

Vieras
...vai miks mä en ehdi tehdä kotitöitä niin paljon kuin pitäis?

Mä käyn töissä ma-pe n. 8-16, onneks on liukuva työaika mutta se että jonain päivänä pääsee lähtemään ajoissa tarkoittaa että toisena päivänä pitää olla pidempään.
Lisäksi:
Ma: pojan harrastus 16.30-17.30
Ke: pojan harrastus 15.15-17.15 ja tytön harrastus 16.30-18.00
To: tytön harrastus 16.30-18.00 ja tytön harrastus 18.00-19.30
Pe: pojan harrastus 15.15-17.15
La: tytön harrastus 11.00-13.30
Su: pojan harrastus 13.00-15.30
Noissa ajoissa ei ole huomioitu matka-aikaa, mutta onneksi välimatkan eivät ole kovinkaan pitkiä.
Lisäksi lähes joka viikonloppu on jommallakummalla lapsella turnaus ja niihin menee yleensä jompikumpi la tai su melkein kokonaan.

Miestä ei nyt kannata huomioida, koska hän reissaa paljon. Mä ehdin siis tehdä ruoat ja pestä pyykit, mutta siivoomisen kanssa on aina vähän niin ja näin.

Missä siis vika kun tuntuu ettei ehdi? Ehtisittekö te tuollaisella aikataululla?

Siis onko lapset sen ikäisiä, että ne on pakko kuskata kaikkiin noihin harrastuksiin?

Itse en kyllä jaksaisi noin usein olla autokuskina. Mutta itse kysymykseen, niin ei mielestäni mikään ihme, että aika on kortilla, jos lähes joka ilta on töiden päälle jotain ylimääräistä, ei sitä silloin enää jaksa siivoamaan käydä.

[QUOTE="juu";23756541]Siis onko lapset sen ikäisiä, että ne on pakko kuskata kaikkiin noihin harrastuksiin?

Itse en kyllä jaksaisi noin usein olla autokuskina. Mutta itse kysymykseen, niin ei mielestäni mikään ihme, että aika on kortilla, jos lähes joka ilta on töiden päälle jotain ylimääräistä, ei sitä silloin enää jaksa siivoamaan käydä.[/QUOTE]

Poika on 8v ja tyttö 10v
Ja ainoastaan tyttö pääsis torstain ekaan harrastukseen yksin kulkemaan, mutta ei sekään onnistu koska siinä tulee se kiire siirto toiseen paikkaan.
Eli siis pojalla on useimmiten varusteita niin paljon ettei selviä yksin ja tytön muut harrastukset on paikoissa joihin ei itsekseen pääse.

Ehkä teidän pitäis palkata siivousapua? Jos siivoja kävis vaikka parikin kertaa kk:ssa ja tekis perusteellisen siivouksen, pääsisit itse vähän helpommalla... ja kotitalousvähennyksen saa työstä.

Poika on 8v ja tyttö 10v
Ja ainoastaan tyttö pääsis torstain ekaan harrastukseen yksin kulkemaan, mutta ei sekään onnistu koska siinä tulee se kiire siirto toiseen paikkaan.
Eli siis pojalla on useimmiten varusteita niin paljon ettei selviä yksin ja tytön muut harrastukset on paikoissa joihin ei itsekseen pääse.

Niin kuin kirjoitin, itse en jaksaisi kyllä tuota. Siis tottakai on kiva että lapsilla on harrastuksia joissa viihtyvät, mutta jos olisin itse yksin vastuussa heidän kuljettamisestaan niihin, niin että joka ainoa ilta menisi autokuskina, niin ei kyllä meillä onnistuisi.
Eli voit kyllä itseäsi taputtaa selkään, melkoisen paljon olet lastesi eteen tekemään. Itse en kyllä ainakaan enää tuossa tilanteessa potisi huonoa omaatuntoa mistään siivoamattomuudesta. Itseasiassa lapset ovat jo sen ikäisi, että varmaan valjastaisin koko homman heille.

No et oo, vaan sulla on liikaa tekemistä ja liian kireälle vedetyt aikataulut.

Voin sanoa, että itse en jaksaisi paria kuukauttakaan tuollaista. Eihän tuossa jää leppoisaa aikaa oleskella perheen kesken juuri ollenkaan, saati että mihinkään omiin menoihin, kyläilemään tms. pääsisi! Ja siis ei ihmekään, jos kotityöt kasautuu.

Itse en olisi antanut lasten aloittaa noin aikaavieviä/monia harrastuksia ennenkuin pystyvät itse kulkemisensa järjestämään.

Aika usein menen joko lenkille tai kauppaan silloin kun lapset harrastaa.

Täytyy myöntää että olen katkera omille vanhemmilleni, kun sain harrastaa vasta kun olin tarpeeksi vanha itse ottamaan selvää harrastuksesta, ilmoittaumaan mukaan ja kulkemaan matkat itsenäisesti.

Aika usein menen joko lenkille tai kauppaan silloin kun lapset harrastaa.

Täytyy myöntää että olen katkera omille vanhemmilleni, kun sain harrastaa vasta kun olin tarpeeksi vanha itse ottamaan selvää harrastuksesta, ilmoittaumaan mukaan ja kulkemaan matkat itsenäisesti.

No mut eikö silti vähempikin riittäisi? Vaikka tietty jos itse jaksat, niin mikäs siinä. Minä en jaksaisi. Itse kylläkin olen saanut lapsena harrastaa, mutta kuljin itse (matkat 2-4km).

Ja minusta kuitenkin on aika suuri aste-ero siinä että vanhempi kieltäytyy milläänlailla tukemasta lapsen harrastusta verrattuna että lapsi saa valita melkein minkä tahansa haluamansa harrastuksen pyöräilymatkan päästä kotoa (ja vanhempi hoitaa ilmoittautumiset, maksut tms.).

[QUOTE="vieras";23756729]No mut eikö silti vähempikin riittäisi? Vaikka tietty jos itse jaksat, niin mikäs siinä. Minä en jaksaisi. Itse kylläkin olen saanut lapsena harrastaa, mutta kuljin itse (matkat 2-4km).

Ja minusta kuitenkin on aika suuri aste-ero siinä että vanhempi kieltäytyy milläänlailla tukemasta lapsen harrastusta verrattuna että lapsi saa valita melkein minkä tahansa haluamansa harrastuksen pyöräilymatkan päästä kotoa (ja vanhempi hoitaa ilmoittautumiset, maksut tms.).[/QUOTE]

Kyllä mä jaksan, ennemminkin mä meen vähän sekasin kun harrastukset jää tauolle eikä oo tarkkaa aikataulua...

Kummallakin lapsella on kaksi harrastusta joista luulen että ensi syksynä taitaa kummallakin jäädä toinen pois, se joka on vain kerran viikossa. Eli ei siitä enää kauheesti vähennetä.

Onneks on vaan pahimmassa tapauksessa hoidan ihan kaikki kuskaukset yksin tai vaikka hoitasinkin niin on se mieskin joskus kotosalla tekemässä osansa.

Iski vaan joku huono mielenlaatu ja rupesin epäilemään kykyjäni perheen emäntä, että olen ihan mahottoman huono kun en saa siivottua säännöllisesti. Voinen siis jatkaa logistiikkapäällikön hommia ja siivota sit vasta kun ehtii ja jaksaa. (ei meillä kuitenkaan sukat jää kiinni lattiaan, mutta tavarat on levällään ja villakoiralauma kasvaa)

Yhteistyössä