Pedofiilien nimet ja/tai naamat julki ? Mitä mieltä,olisiko hyvä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihanko totta ne supattelisitte ? että tuon mies on pedofiili ( eiköhän moni eroa ,jos on terve päästään,jos tietää että puoliso on pedofiili.... ) ? ja kiusaisitte lapsia asiasta ? tai teidän lapset kiusaisi ? eikö tuollaisesta asenteesta kannattaisi päästä eroon ? eikä vain todeta, että noh,ihminen on peto.
katsoppa totuutta silmiin, näin se vaan kuule menee.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23741937:
katsoppa totuutta silmiin, näin se vaan kuule menee.

tottakai se menee niin ,kun annetaan mennä .ja se pieni typerä vähemmistö tekee niin -ei kukaan oikeasti järkevä ja tervepäinen toimi tuolla tavalla,eihän ?

ihanko totta ne supattelisitte ? että tuon mies on pedofiili ( eiköhän moni eroa ,jos on terve päästään,jos tietää että puoliso on pedofiili.... ) ? ja kiusaisitte lapsia asiasta ? tai teidän lapset kiusaisi ? eikö tuollaisesta asenteesta kannattaisi päästä eroon ? eikä vain todeta, että noh,ihminen on peto.

Oletko tutustunut nykynuorisoon kouluissa lähiaikoina? Aina, ihan aina laumasta löytyy muutama järjenjättiläinen, joka aivan varmasti keksii noinkin kamalasta asiasta kiusaamisen tynkää.

[QUOTE="vieras";23741943]Joku oikeusturva heilläkin pitää olla. Laitetaan kaikkien sossupummien lärvät kans näytille; nähtäisiin kaikki palstamammat kuvina.[/QUOTE]

no jos vaikka raiskaa 2 -vuotiaan , on minusta aika turha enää itkeä oman oikeusturvansa perään. Järkyttävää, että joku edes viittii rinnastaa pedofiilin ja sossupummin :O

tottakai se menee niin ,kun annetaan mennä .ja se pieni typerä vähemmistö tekee niin -ei kukaan oikeasti järkevä ja tervepäinen toimi tuolla tavalla,eihän ?
terveestä ja järkevästä en tiedä. mutta kylillä silmät auki kulkeneena, ja vaikka mitä kuulleena ja myös sen mistä kaikesta lapset joutuu kiusatuksi, niin en ainakaan itselleni ja lapsilleni haluaisi sitä kohtaloa. tässä kysyttiin mielipidettä ja mun mielipide on se että ei nimiä ja kuvia julki, koska todennäköisesti siitä joutuisi kärsimään myös ne syyttömät. nim. ei ruusulinnassa elänyt ja vaaleanpunaisten silmälasien läpi maailmaa katsonut.
sulla saa sitten olla omat mielipiteesi asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23741948:
Oletko tutustunut nykynuorisoon kouluissa lähiaikoina? Aina, ihan aina laumasta löytyy muutama järjenjättiläinen, joka aivan varmasti keksii noinkin kamalasta asiasta kiusaamisen tynkää.

totta kai.mutta niinhän tapahtuu jo nyt ,vaikka kaikki ei olekaan niin "julkista".

Ilman muuta pitäisi julkaista. Yhdysvalloissa on rekisteri pedofiileista ja seksuaalirikollisista. Kuka tahansa pääsee katsomaan tiedostoista esim. oman kotinsa lähellä asuvat tuomitut rikolliset. Tietokone näyttää kuvat, nimet ja osoitteet.

Eikä niistä rekistereistä todellakaan näe uhrien nimiä.

Mä en usko ,että pedofiili on kykeneväinen parantumaan.Mun mielestä, jos on lapseen sekaantunut, on ihan ok leimautuakin.
Hyi kamala kun kuulostan heti aamutuimaan kamalalta. :ashamed:

Itse taipumus pedofiliaan ei varmasti täysin parannukkaan. Mutta eikö meillä kaikilla ihmisillä ole ikäviä taipumuksia, joita olemme oppineet hillitsemään? Luulen, että oikeanlaisella hoidolla myös iso osa pedofiilejä kykenee hillitsemään itseään, niin, että elää tavallista elämää heikkoudestaan huolimatta.
Jokaisessa meissä on jonkinlaista väkivaltaisuutta, jonka kanssa voi elää toteuttamatta taipumustaan.

Itse taipumus pedofiliaan ei varmasti täysin parannukkaan. Mutta eikö meillä kaikilla ihmisillä ole ikäviä taipumuksia, joita olemme oppineet hillitsemään? Luulen, että oikeanlaisella hoidolla myös iso osa pedofiilejä kykenee hillitsemään itseään, niin, että elää tavallista elämää heikkoudestaan huolimatta.
Jokaisessa meissä on jonkinlaista väkivaltaisuutta, jonka kanssa voi elää toteuttamatta taipumustaan.

On tutkittu, että 90 % pedofiileista uusii tekonsa erilaisista hoidoista huolimatta. He kuuluvat lukkojen taakse.

Ei. Ei todellakaan mitään Yhdysvaltojen mallia tänne.

Ajatellaanpa 19-vuotiasta nuorukaista, joka makaa 17-18- vuotiaaksi luulemansa tytön kanssa. Tyttö osoittautuukin vasta 15-vuotiaaksi. Ding. Nuorukaisesta tulee seksuaalirikollinen. Nimi, naama ja asuinpaikka julkisia.

Tai väärät hälytykset. Tuo mies on samannäköinen kuin se pedofiili. Hakataan se.

Olisi varmaan myös kivaa olla pedofiilin kaima. Vaimo, entinenkin. Äiti tai isä, sisko tai veli. Taikka lapsi. Vaikka selittäisi miten kaunista diipadaapaa tahansa siitä, että pitää muuttaa asennetta eikä ajatella vaan että ihminen on peto ja täts it, niin ajatellaan nyt hetki. Mietitään vaikka Jokelan tapahtumia: Pekka-Eric Auvisen isää, äitiä ja pikkuveljeä on vainottu ja vainotaan varmaan yhä - rikos on eri kuin pedofiililla, mutta periaate sama: perhe, jolla ei ole tekoon osaa eikä arpaa, kärsii. Lisäksi eräs tuttu mies joutui muuttamaan, salaamaan osoitteensa ja puhelinnumeronsa, koska hän sattuu olemaan lapsenraiskaajan kaima ja vitipäät onkivat tiedot Enirosta ja alkoivat soittelemaan, tulemaan ovelle, yms vaikka tuo mies ei ole tehnyt yhtikäs mitään.

Ei. Ei todellakaan mitään Yhdysvaltojen mallia tänne.

Ajatellaanpa 19-vuotiasta nuorukaista, joka makaa 17-18- vuotiaaksi luulemansa tytön kanssa. Tyttö osoittautuukin vasta 15-vuotiaaksi. Ding. Nuorukaisesta tulee seksuaalirikollinen. Nimi, naama ja asuinpaikka julkisia.

Tai väärät hälytykset. Tuo mies on samannäköinen kuin se pedofiili. Hakataan se.

Olisi varmaan myös kivaa olla pedofiilin kaima. Vaimo, entinenkin. Äiti tai isä, sisko tai veli. Taikka lapsi. Vaikka selittäisi miten kaunista diipadaapaa tahansa siitä, että pitää muuttaa asennetta eikä ajatella vaan että ihminen on peto ja täts it, niin ajatellaan nyt hetki. Mietitään vaikka Jokelan tapahtumia: Pekka-Eric Auvisen isää, äitiä ja pikkuveljeä on vainottu ja vainotaan varmaan yhä - rikos on eri kuin pedofiililla, mutta periaate sama: perhe, jolla ei ole tekoon osaa eikä arpaa, kärsii. Lisäksi eräs tuttu mies joutui muuttamaan, salaamaan osoitteensa ja puhelinnumeronsa, koska hän sattuu olemaan lapsenraiskaajan kaima ja vitipäät onkivat tiedot Enirosta ja alkoivat soittelemaan, tulemaan ovelle, yms vaikka tuo mies ei ole tehnyt yhtikäs mitään.

Eli oikeastaan olisikin parempi, jos meillä Suomessa ei julkaistaisi mitään nimiä mistään teoista, koska aina voi joku syytön joutua kärsimään siitä . Tietty miksipä ei niinkin,taidan alkaa kallistua siihen suuntaan.

Ikävää, että leimataan diipadaapaksi, jos pitää nykyistä asennemaailmaa jokseenkin vääristyneenä. että ei mietitä edes muutoksia vaan hyväksytään purematta, koska edelleen se "ihminen on vaan sellainen". Mutta se nyt ihan eriasia, ja lähtee vähän sivuraiteelle, joten olkoon.

Ilman muuta pitäisi julkaista. Yhdysvalloissa on rekisteri pedofiileista ja seksuaalirikollisista. Kuka tahansa pääsee katsomaan tiedostoista esim. oman kotinsa lähellä asuvat tuomitut rikolliset. Tietokone näyttää kuvat, nimet ja osoitteet.

Eikä niistä rekistereistä todellakaan näe uhrien nimiä.

Ei näe nimeä, mutta yleensä uhri on joku läheinen, niin nimistä pystyy päättelemään uhrin. Yhdysvallat on niin iso maa, että siellä uhri pystyy muuttamaan toiselle puolen maata ja aloittamaan elämänsä puhtaalta pöydältä. Suomessa ei onnistu.

Itse olen kokenut tällaisen insestitapauksen (olin n. 15-vuotias silloin) ja sitä pelkäsin kaikkein eniten tuon ikäisenä, että muut saavat tietää. Tosin, kyseessä oli n. 10 000 asukkaan kunta, lehdessä luki tekijän ja uhrin iät, ja sen jälkeen muutimme pois, joten.. Oli aika helppo yhtälö monelle.

Mutta minulla meni 5!! vuotta palata ensimmäistä kertaa samalle paikkakunnalle, koska en uskaltanut, kehdannut. Ajattelin vain että kaikki tietävät.. Ja se oli hirveää!

En pystynyt palaamaan takaisin sinne, missä olin koko elämäni viettänyt, en sen pedofiilin takia, vaan sen, että pelkäsin että kaikki tietävät..

Eli itse en todellakaan suosittele sitä, että nimet tai kuvat julkaistaan varsinkaan insestitapauksissa! Uhrilta pitää siihen ainakin kysyä lupa, toiset voivat olla erilaisia ja haluavatkin kuvan julkaistavaksi, mutta en todellakaan minä tyttönä 15-vuotiaana sitä halunnut, enkä kyllä haluaisi edelleenkään..

Facebookissahan niitä naamoja näkee. Mun jotkut kaverini, eivät onneksi kaikki, tuntuvat ahkerasti jakavan eteenpäin pedofiilien naamankuvia ja nimia. "Varokaa tätä miestä" ja sitten naaman kuva, viimeks joku kuopiolainen tyyppi.

Itse en näitä niele ihan tosta noin vain, kuka vaan pystyy tollasen tekemään esim. kostonhimossa.... eli en halua jakaa eteenpäin sitä kuvaa ja tietoa

Yhteistyössä