Olisiko hyvä idea? (lastenvaatteita venäjälle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lastenkoti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lastenkoti

Uusi jäsen
21.04.2010
6
0
1
Tässä illan olen taas siivoillut ja lajitellut lastenvaatteita. Omien lasten sekä kavereiden tuomia ja ajatus nousi mieleen sellaisesta, että kun iso osa meidän lastenvaatteista menee venäjälle lastenkoteihin (ystäväpariskunta toimittaa sekä itsekkin olen menossa lähiaikoina mukaan). Tykkään todella tästä hommasta (kaikki lajittelu jne.), niin olisiko ideaa jos joku esim teistä haluaa lahjoittaa vaatteita? Minä voisin ne hakea teiltä kotoa (pk-seutu) ja siistiä & lajitella ne, sekä toimittaa ne ystävilleni jotka vie niitä venäjälle kerran kaksi kuussa.

Olen kuullut niin monta tarinaa näistä reissuista kun vaatteita ovat vieneet ja into vaan kasvaa tähän hommaan. Sekä innolla odotan, että itse pääsen mukaan!

Mitä mieltä olette?

Ajatuksia voi laittaa minulle myös sähköpostina lastenkoti@luukku.com

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Venäjän hallinnon pitäisi asialle tehdä jotain, että asiat saataisiin naapurimaassa paranneltua.
Sitä odotellessa autan suomalaisia.

Mä peesaan tätä. Ja sitä paitsi jos haluisin venäjälle lahjoittaa noita vaatteita niin tekisin sen jonkun tunnetumman järjestön kautta enkä täältä palstalta.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo.:
Joo joo, mutta mistä me tiedetään, ettei ne joudu huutonettiin myytäväksi.

Mä en oikein usko sun tarinaa.

Hmm, toki ajatus tämäkin. Ajattelin, että voisin ottaa reissuista & vaatteista kuvia? ja lähettää ne näille jotka ovat lahjoittaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Venäjän hallinnon pitäisi asialle tehdä jotain, että asiat saataisiin naapurimaassa paranneltua.

Mä peesaan tätä. Ja sitä paitsi jos haluisin venäjälle lahjoittaa noita vaatteita niin tekisin sen jonkun tunnetumman järjestön kautta enkä täältä palstalta.

Minuu niin paljon ärsyttää se meininki siellä, kun köyhillä on TODELLA kurjat olot siellä ja herrat porskuttaa rahaa vaan omaan taskuun.
Mä VIHAAN sitä maata! :/

Kerron vielä, itse olen ollut töissä kierrätyskeskuksessa ja se oli ihan kamalaa, se vaatteiden määrä mikä laitettiin roskiin. Niitä ei jostain syystä saanut esim venäjälle lahjoittaa.
Myös nämä muut keräysjutut täällä suomessa, niin olen kuullut että niiltäkin menee paljon vaatetta roskiin, kun ei ole tilaa missä säilyttää + jos joku pieni reikä esim löytyy. Ja me suomalaiset olemme rantumpia mitä rajan toisella puolella nämä lapset..

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:

Minuu niin paljon ärsyttää se meininki siellä, kun köyhillä on TODELLA kurjat olot siellä ja herrat porskuttaa rahaa vaan omaan taskuun.
Mä VIHAAN sitä maata! :/

Näinhän se menee siellä. Mun mummo tekee villasukkia ja villatakkeja sinne vastasyntyneille, ne käy itse jonkun marttahumpan takia viemässä ne sinne. Sinne keräykseen mä olen parit villasukat vääntänyt kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja lastenkoti:
Kerron vielä, itse olen ollut töissä kierrätyskeskuksessa ja se oli ihan kamalaa, se vaatteiden määrä mikä laitettiin roskiin. Niitä ei jostain syystä saanut esim venäjälle lahjoittaa.
Myös nämä muut keräysjutut täällä suomessa, niin olen kuullut että niiltäkin menee paljon vaatetta roskiin, kun ei ole tilaa missä säilyttää + jos joku pieni reikä esim löytyy. Ja me suomalaiset olemme rantumpia mitä rajan toisella puolella nämä lapset..

en tiedä kierrätyskeskuksesta mutta todellakaan ei kaikissa keräysjutuissa mene käyttökelpoiset vaatteet mihinkään roskiin, eri asia sitten jos ovat oikeasti rikki.

muoks*
mutta täytyy sanoa että joskus ihmetyttää se, mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä joka lahjoittaa hyväntekeväisyyskirpputorille vaatetta joka on varmaan kymmenen vuotta vanhaa, täysin muotonsa menettänyttä, napit puuttuvat, vetoketjun vetimet puuttuvat, saumat on ratki, kangas paikoin puhkikulunut, jotain kohtaa parsittu ja vielä huonosti jne) siis ihan oikeasti käyttökelvotonta roskiskamaa. niillä olisis enemmän käyttöä vaikka siivousriepuina ja napit sun muut voi irrottaa ja käyttää sellaisen vaatteen korjaamiseen jonka korjaamisessa vielä on jotain järkeä.

Ottaisitko vastaan ihan kaikenlaisia lastenvaateita (toppavaatteet, kengät, sisävaatteet ym.), ja kaiken kokoisia (vauvasta kouluikäiseen)? Käykö myös kuluneet, mutta kuitenkin ehjät?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Keräykseen taidat tarvita vähintäänkin tämän saitin ylläpidon luvan.

http://kaksplus.fi/tilaa-ja-asioi/palaute-ja-yhteystiedot

Lisäänpä vielä, että tuolla ilmoittamallasi sähköpostiosoitteella tuskin lupaa heltiää. Eli omat tiedot sinne kehiin, jos kyselet lupia.

Itse olisin kiinnostunut lahjoittamaan, jos tosiaan viitsisit kotoa asti hakea (Hki). Laitatko lisätietoa palstalle jos homma etenee, myös tähän ketjuun, koska harvakseltaan käyn nykyään palstalla, voin haulla etsiä sit tän ketjun.

Vaatteita löytyy vauvakoosta 6-vuotiaaseen, enemmän noita pienten kokoja. Siistejä, ehjiä, pestyjä, muutamia käyttämättömiäkin vaatekertoja löytyy kaapeista...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ottaisitko vastaan ihan kaikenlaisia lastenvaateita (toppavaatteet, kengät, sisävaatteet ym.), ja kaiken kokoisia (vauvasta kouluikäiseen)? Käykö myös kuluneet, mutta kuitenkin ehjät?

No siis kyllä, kunhan ovat ehjiä (tai esim pieni purkauma ei haittaa - korjattavissa) ja että ovat perussiistejä. Näin minulle kerrottiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostuin:
Itse olisin kiinnostunut lahjoittamaan, jos tosiaan viitsisit kotoa asti hakea (Hki). Laitatko lisätietoa palstalle jos homma etenee, myös tähän ketjuun, koska harvakseltaan käyn nykyään palstalla, voin haulla etsiä sit tän ketjun.

Vaatteita löytyy vauvakoosta 6-vuotiaaseen, enemmän noita pienten kokoja. Siistejä, ehjiä, pestyjä, muutamia käyttämättömiäkin vaatekertoja löytyy kaapeista...

Voit halutessasi laittaa minulle sähköpostia. Koska en tiedä miten tämän ketjun käy.. jos tähän ei ole 'lupaa'.. :(
Ja pystyn hakemaan helsingistä.

Uusimmat

Yhteistyössä