Muksu lähti sitten kolmantena iltana peräkkäin ruoatta nukkumaan.

• Viestiketjun aloittaja hoh taas
  • Ensimmäinen viesti
hoh taas
Huutaa ensin ruokaa, mutta sitten, kun näkee puuronsa, alkaa parkua. Eikä syö.

Ruoassa ei ole vika, sillä aamulla syö saman annoksen ihan tyytyväisenä (ruoka jää koskemattomaksi, joten laitan jääkaappiin ja aamulla lämmitän).

No, kaipa tuo itse tietää, millä ruokamäärällä pärjää. Syömään ei voi pakottaa...

"aloittaja"
2 vuotta. Meillä puuro on iltaruoka. Syödään tähän aikaan ja sitten sänkyyn.

Meillä katsos noustaankin ennen kuutta, joten siksi mennään nukkumaankin aikaisin. Joka talossa ei maata puolille päivin.

"siis"
maattiin moneen tahansa, niin noin pitkää paastoa en 2v ikäisellä uskaltais pitää. Jos klo 18 ruoka jää väliin, niin milloin on syönyt edellisen kerran? Välipalaa klo 15?

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23716417]2 vuotta. Meillä puuro on iltaruoka. Syödään tähän aikaan ja sitten sänkyyn.

Meillä katsos noustaankin ennen kuutta, joten siksi mennään nukkumaankin aikaisin. Joka talossa ei maata puolille päivin.[/QUOTE]

joo ei meilläkän maata, herätään klo 6, ja siltikin on normaali päivällinen ja iltapala. ja nukkumaan klo 7 jälkeen.

"vieras"
[QUOTE="siis";23716427]maattiin moneen tahansa, niin noin pitkää paastoa en 2v ikäisellä uskaltais pitää. Jos klo 18 ruoka jää väliin, niin milloin on syönyt edellisen kerran? Välipalaa klo 15?[/QUOTE]

Eli esim. mun 2v muksu menee nukkuun klo 19.30 ja syö aamupalan klo 8.00. Paastoa tulee 12,5h. Herätänkö mä sen yöllä pikku välipalalle, että varmasti pärjää ja läskistyy...?

"siis"
[QUOTE="vieras";23716479]Eli esim. mun 2v muksu menee nukkuun klo 19.30 ja syö aamupalan klo 8.00. Paastoa tulee 12,5h. Herätänkö mä sen yöllä pikku välipalalle, että varmasti pärjää ja läskistyy...?[/QUOTE]

niin paastoa tulee 12,5h, kuten meilläkin. Mutta jos on saanut välipalan esim klo 15 ja huomenna aamupalan kuuden jälkeen, niin paastoa tulee yli 15h. Jos tuo toistuu useana iltana, niin minusta väli on liian pitkä. Sitä paitsi viimeinen ruoka on ilmeisesti välipala, joka ei ole yleensä ravitsemuksellisesti kovin kummoinen. Ja omat lapseni ovat kyllä normaalipainoisia eli en ymmärrä tuota läskistyskommenttia.

[QUOTE="vieras";23716479]Eli esim. mun 2v muksu menee nukkuun klo 19.30 ja syö aamupalan klo 8.00. Paastoa tulee 12,5h. Herätänkö mä sen yöllä pikku välipalalle, että varmasti pärjää ja läskistyy...?[/QUOTE]
öö, laskehan tarkemmin.. ap:n tapauksessa lapsi menee klo 17:00 jälkeen ruuata nukkumaan, ja syönyt kai viimeksi välipalan klo 14-15? eli on syömättä jotain viiisentoista tuntia...

---
[QUOTE="siis";23716492]niin paastoa tulee 12,5h, kuten meilläkin. Mutta jos on saanut välipalan esim klo 15 ja huomenna aamupalan kuuden jälkeen, niin paastoa tulee yli 15h. Jos tuo toistuu useana iltana, niin minusta väli on liian pitkä. Sitä paitsi viimeinen ruoka on ilmeisesti välipala, joka ei ole yleensä ravitsemuksellisesti kovin kummoinen. Ja omat lapseni ovat kyllä normaalipainoisia eli en ymmärrä tuota läskistyskommenttia.[/QUOTE]

Mä kyllä oletan, että josd tuo puuro on iltaruoka on lapsi syönyt ennen sitä jotain muuta kuin välipalaa.

No meillä ollaan myös syömättä n. 12 h yöaikaan.. Siihen kolme tuntia lisää on eri asia.

ja ---, aloittajahan sanoi että iltaruoka on puuro - eli välipala iltaruokaa edeltää?

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23716417]2 vuotta. Meillä puuro on iltaruoka. Syödään tähän aikaan ja sitten sänkyyn.

Meillä katsos noustaankin ennen kuutta, joten siksi mennään nukkumaankin aikaisin. Joka talossa ei maata puolille päivin.[/QUOTE]

Öö tuo on kyllä ihan käsittämätöntä. Minun 2v lapseni menee nukkumaan yhdeksältä, herää omia aikojaan kuudelta. Päiväunia nukkuu 1,5h

Tulis kyllä itsellekin aika nälkä jos ennen kuutta pitäis mennä yöunille ilman ruokaa...

Mietin
Miksi ihmeessä lapsen pitää syödä puuroa iltapalaksi jos kerran tiedät, että se ei mene alas.

Maailmassa on miljoona muutakin iltapalavaihtoehtoa.

Ja miksi ihmeessä tähän aikaan nukkumaan.
Oma lapseni menee sänkyyn 19.30 ja sitten luetaan satu. yleensä 20.00 aikoihin nukahtaa.
Ihan hyvin jaksaa nousta klo.6.

neljän äiti
Kummalliselta kuulostaa, että lapsi syö aamulla puuron, sitten ilmeisesti lounaan, välipalan ja taas illalla puuron... siis oikeastiko vain 1 lämpimän "oikean" ruuan?

Blue
[QUOTE="vieras";23716518]Koska teillä syödään sitten päivällistä? Miksi lapsi ei voi saada vaikka leipää iltapalaksi, jos puuro ei maistu?[/QUOTE]

Meillä puuro on iltaruoka

Ton takia varmaan. Ihmettelen sitten että jos kerran iltaruoka (päivällisen) aikaan syövät puuron niin miksei lapsi saisi sitten syödä silloin kunnon ruokaa, pakkoko se on sitä puuroa tunkea jossei se lapselle maita. Syövätkö aikuisetkin päivälliseksi puuroa? Ja ei mikään ihme että se kökköinen puuro maistuu aamulla. Meidän muksut söis siinä kohtaa jo pieniä kiviäkin jos joutuisivat noin pitkään olemaan ruoatta..

Mutta toisaalta säästäähän siinä. Kun tarjoaa lapselle ruokaa mikä menee vain äärimmäisessä nälässä niin samaa ruokaa voi tarjota monta kertaa ja säästää aterioissa ja voi lasta käyttää nuukailun syynä (kun ei sille kelpaa niin niin pitkään tarjotaan samaa lautasta kunnes syö...).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä