Muksu lähti sitten kolmantena iltana peräkkäin ruoatta nukkumaan.

• Viestiketjun aloittaja hoh taas
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
En ala ruokia vaihdella, kun sitten saisin vaihdella niitä niin sata kertaa ja etsiä kaikille mieleisintä ruokaa. Meillä kun on lapsia enemmänkin.

Eikä tuolla ole ikinä ennen ollut mitään iltapuuroaan vastaan. Toissapäivänä aloitti tämän pelin. En usko, että ruoassa on vikaa, vaan juttu on nyt jokin muu. Kaipa tuo on päättänyt jo pienestä pitäen huolehtia linjoistaan. Joku tutkija juuri sanoi, että ennen nukkumaanmenoa ei pidä syödä. :D

Edellisen kerran söi ruoan joskus kolmen tietämillä.

"xxxxx"
On kyl aika käsittämätöntä sekin että joku ei raaski aamuksi tehdä uutta puuroa vaan lämmittää jääkaapista sen illalla syömättömän puuron. Sääliksi käy tätä lasta.

Mahtaakohan koko kirjoitus olla provo?

Lunatic
[QUOTE="xxxxx";23716570]On kyl aika käsittämätöntä sekin että joku ei raaski aamuksi tehdä uutta puuroa vaan lämmittää jääkaapista sen illalla syömättömän puuron. Sääliksi käy tätä lasta.

Mahtaakohan koko kirjoitus olla provo?[/QUOTE]
Niinpä.

Toivottavasti.

"kahden äiti"
[QUOTE="aloittaja";23716567]En ala ruokia vaihdella, kun sitten saisin vaihdella niitä niin sata kertaa ja etsiä kaikille mieleisintä ruokaa. Meillä kun on lapsia enemmänkin.

Eikä tuolla ole ikinä ennen ollut mitään iltapuuroaan vastaan. Toissapäivänä aloitti tämän pelin. En usko, että ruoassa on vikaa, vaan juttu on nyt jokin muu. Kaipa tuo on päättänyt jo pienestä pitäen huolehtia linjoistaan. Joku tutkija juuri sanoi, että ennen nukkumaanmenoa ei pidä syödä. :D

Edellisen kerran söi ruoan joskus kolmen tietämillä.[/QUOTE]

Voisit varmaan joskus itsekin kokeilla tätä kehittelemääsi ruokavaliota missä ollaan syömättä klo 15-06

Blue
[QUOTE="kahden äiti";23716581]Voisit varmaan joskus itsekin kokeilla tätä kehittelemääsi ruokavaliota missä ollaan syömättä klo 15-06[/QUOTE]

Ja sitten aamupalaksi puoli vuorokautta seissyttä puuroa... :rolleyes:

[QUOTE="kahden äiti";23716581]Voisit varmaan joskus itsekin kokeilla tätä kehittelemääsi ruokavaliota missä ollaan syömättä klo 15-06[/QUOTE]

miten hyvin teidän muiden lapset aina syö ? meillä kyllä pippurinen ja omapäinen 2vuotias voi hyvinkin päättää ,että nytpä hän ei syökään iltapalaansa .mikä johtaa siihen, että seuraava ruoka on vasta seuraavana aamuna .joten voi hyvinkin olla syömättä 17- 08.

"vieras"
Vaikea uskoa että koko perhe söisi kolmena päivänä peräkkäin puuroa päivälliseksi.

Missä muussa perheessä syödään puuroa illalla ennen kello kuutta? Aikuisetkin?

"aloittaja"
Siis lapselle on tarjottu ruokaa. Minkäs minä voin, jos hän ei syö. Jos olisin tehnyt aloituksen, jossa olisin kertonut syöttäneeni väkisin parkuvaa lasta, olisin saanut vielä pahemmat haukut. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Enkä minä tiedä, että puuro ei maistu. Tähän asti on kiskonut posket lommolla iltapuuronsa, mutta toissapäivänä tuli stoppi. Minä luulen, että ei söisi mitään muutakaan.

Ja hei, kai minä olen sitten hirveän outo, mutta syön kyllä puoli vuorokautta sitten tehtyä puuroa. Sekoitan siihen vähän vettä ja laitan lämpiämään. En erota juuri keitetystä puurosta. Mutta kai sitten olen suunnilleen makuaistiton. :D

Lapsi syö aamupalan ja lounaan normaaliaikoihin. Sitten ruoan kahden ja kolmen välillä ja viiden nurkilla iltapuuron. Välipalaa ei syö, koska on niin kova nukkumaan, ettei ehdi millään syödä useammin kuin neljästi päivässä.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23716630]

Enkä minä tiedä, että puuro ei maistu. Tähän asti on kiskonut posket lommolla iltapuuronsa, mutta toissapäivänä tuli stoppi. Minä luulen, että ei söisi mitään muutakaan.

[/QUOTE]

Mä vaan ihmettelen, ettei se stoppi ole jo aikaisemmin tullut...kai nyt tuollainen joka päiväinen puuromössö alkaa kyllästyttää.

kikatus harmaana
miksi et voi kokeilla, voisiko lapsi syödä jotain muuta? Vaikka jugurttia ja leipää.
Ei kai se niin hankalaa ole antaa muillekin lapsille joskus(!) jotain muuta kuin puuroa?
Tai välillä vaikka vispipuuroa tms. eri variaatioita jos se puuro on niin ehdoton juttu

Blue
[QUOTE="aloittaja";23716630]Siis lapselle on tarjottu ruokaa. Minkäs minä voin, jos hän ei syö. Jos olisin tehnyt aloituksen, jossa olisin kertonut syöttäneeni väkisin parkuvaa lasta, olisin saanut vielä pahemmat haukut. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Ja hei, kai minä olen sitten hirveän outo, mutta syön kyllä puoli vuorokautta sitten tehtyä puuroa. Sekoitan siihen vähän vettä ja laitan lämpiämään. En erota juuri keitetystä puurosta. Mutta kai sitten olen suunnilleen makuaistiton. :D

Lapsi syö aamupalan ja lounaan normaaliaikoihin. Sitten ruoan kahden ja kolmen välillä ja viiden nurkilla iltapuuron. Välipalaa ei syö, koska on niin kova nukkumaan, ettei ehdi millään syödä useammin kuin neljästi päivässä.[/QUOTE]

kello 8 aamupala, kello 11 lounas, kello 14.30 päivällinen, kello 17 puuro.

Aamulla älyttömät välit ruokailuissa jos lapsi vielä herää ennen kuutta niinkuin sanoit. Iltaa kohden tihenee niin että pari hassua tuntia kunnon ruokien välissä... Oiskohan tässä syy ettei puuro maistu. Kokeilepa muokata ruokarytmiä niin ettei aamusta tarvi nälkää nähdä ja päivästä syötetään kuin syöttöpossua..

Provosoin
Ei Ihme jos lapset mättää ruokaa hoidossa kun kotona syötetään puuroja kello kuus ja jos ei maita ni ei ku nukkumaan. Hohhoijaa. Tarjositko sille lapselle mitään muuta? Siis hedelmää tai vihannesta edes?

Lunatic
Miksi se niin paljon nukkuu jos ei ole enää vauva?
Johtusko siitä että saa niin vähän ruokaa että kroppa säästää energiaa?

Katoin juuri joku pv luontodokumentin, ja eläimet joilla oli niukka ruuan saanti, nukkuivat suurimman osan päivästä, säästääkseen energiaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"mhm"
Meidän kuopus täyttää kohta 2v. Ja esim tänään söi
- aamupala klo 7.30: lautasellinen aamupuuroa sekä puolikkaan banaanin
- aamun välipala klo 10: palan ruisleipää ja lasin maitoa
- lounas klo 11.30. 4 lihapullaa, kaksi perunaa, ison kasan porkkanaraastetta ja pari viipaletta kurkkua sekä lasillinen maitoa
- välipala klo 14.30: jugurtti ja omena, lasillinen omenatuoremehua
- iltaruoka klo 17: kaksi lautasellista lohikeittoa, pieni pala ruisleipää ja lasillinen maitoa
- illalla otetaan vielä iltapalaa n klo 19.30 (joskus puuroa, joskus leipää, karjanlanpiirakkaa ym)
Ja nukkumaan viimeistään 20.30 ja aamulla herää itsekseen n klo 6.30

En millään osaa kuvitella, että söisi iltapäivästä ja seuraavan kerran vasta aamusta. Johan sillä olisi ihan kamala nälkä siihen mennessä. Ja poika on kuitenkin neuvolan mukaan -15 käyrällä.

mun 2v6kk syö aamulla 7 puuron ja leipää
lounaan 11 aikaan
päivällisen 17 aikaan
iltapalan 19 aikaan
jos ei syö mitään iltapalalla,kuten joskus voi käydä, niin sitten on syömäti tuon välin 17-07 eli yhteensä 14tuntia. minkäs sille voi ?
nukkuu hyvin sen 10-11 tuntia yössä ja päälle 2-3 tuntia päikkäreitä.

ap:n jutussa vissiin hämää monia vain tuo että noin erilaista rytmiä elävät ja syövät tylsästi puuroa :) muutoin eihän tuossa ole mitään kovin outoa minusta ainakaan.

ruoka-alan ammattilainen
NO jo on lapsella puuroa. Onhan jotain tuoretta myös? Onko mikään puuro maitoon? Nyt siis jää tälle päivälle 3 ateriaa jotka söi ja niistä yksi puuro ja kaksi ruokaa. Minusta jos syö normaalistikin vaan 4 ateriaa niin 2 puuroa / päivä on aika tylsää. Minä suosittelisin sitten aamupala ( puuro + lisäkkeet), lounas, välipala ja päivällinen rytmiä, jos ei ehdi syödä kun 4 ateriaa.
Kyllä tuohon puuroon tympääntyy.

Suzyanne
En usko kyllä että kukaan oikeasti laittaa 2-vuotiasta kuudelta yöunille. :O Ellei joudu heräämään klo 4-5, onhan sekin tietty mahdollista jos on piiiiitkä matka esim. hoitoon. Ihmetyttää silti. Meillä 2 v. nukkuu yöunet yleensä klo 21.30-8.30 ja päikkärit klo 13.30-15.30. Mutta meillä lapsi onkin kotihoidossa, ja rytmejä on erilaisia.

Voisitko tarjota jotain muuta kuin puuroa iltaruuaksi, jotain maistuvampaa ja ravitsevampaa, ihan vaikka kunnon ruokaa kun menee näin ajoissa nukkumaan? Vaikka jotain missä on perunaa tms. tukevampaa.

"Sara"
Siis hä? Eikö aika usein perheissä syödä aamupalalla ja iltapalalla puuroa? Meillä ei, koska kukaan ei välitä, mutta varmaan syötäisiin, jos tykättäis.
Mikä tässä ap:n tilanteessa niin kamalaa on? Lapsi syö aamupuuron, lounaan, päivällisen ja iltapuuron, jota ei nyt ole muutamana päivänä suostunut syömään. Minkäs teet? Eli käsittääkseni syö kuitenkin kaksi ruokaa, jotka ei ole puuroa. Jospa naiset menis nyt itse syömään jotain, ettei kiukuttaisi niin paljon, kun verensokerit on päässyt laskemaan...

"kääk"
sillä on mitään väliä, jos jotkut syövät kolmatta päivää puuroa, jos mahat tulee täyteen? Jos lapsi ei halua puuroa, olkoot syömättä. Jos on perusterve lapsi ja normaalipaininen niin anti olla syömättä vaan.Meillä syödään välipalaa 16-17.00 välillä ja iltaruoka kahdeksan maissa. Pitäskohän soittaa poliisille?

"aloittaja"
[QUOTE="Sara";23716796]Siis hä? Eikö aika usein perheissä syödä aamupalalla ja iltapalalla puuroa? Meillä ei, koska kukaan ei välitä, mutta varmaan syötäisiin, jos tykättäis.
Mikä tässä ap:n tilanteessa niin kamalaa on? Lapsi syö aamupuuron, lounaan, päivällisen ja iltapuuron, jota ei nyt ole muutamana päivänä suostunut syömään. Minkäs teet? Eli käsittääkseni syö kuitenkin kaksi ruokaa, jotka ei ole puuroa. Jospa naiset menis nyt itse syömään jotain, ettei kiukuttaisi niin paljon, kun verensokerit on päässyt laskemaan...[/QUOTE]

Tätä ihan samaa mietin minäkin. Minä kun tunnen vaikka kuinka monta perhettä, joissa on sama tyyli. Ja niillä joilla ei ole, tyyli on seuraava: aamulla muroja tai ei oikein mitään, lounaaksi puuroa, päivälliseksi oikea ruoka ja iltapalaksi muroja tai jogurttia. Mutta kai se sitten on parempi tyyli...

En ole enää aikoihin jaksanut kommentoida mitään, enkä taida enempää kommentoidakaan. Syyt lapseni paljoon uneen ovat minun tiedossani, mutta eivät kuulu teille. Sen voin vielä kertoa, että lapsi on niin kauhean jälkeenjäänyt, että ei vielä puhu (täällähän kaikkien lapset puhuvat sujuvia lauseita heti synnytyslaitoksella). Siksi ei kertonut, miksi ei syö.

Yhteistyössä