4-vuotias osunut muutaman kerran lastenkärryillä ihmisiä päin, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja mammapia
  • Ensimmäinen viesti
"Anni"
Aika paljon vie tilaa jos meinaat, että aikuinen työntäisi isoja kärryjä ja pitäisi lasta lippukärryjen kanssa siinä vierellä. :S Vai miten meinasit? Ei kai noin leveällä kuljetuksella voi kaupassa mennä.
Meillä nuo kärryt sai (lapsi on nykyään jo koululainen) vain, jos mulla oli ostoskori. Isoja ostoksia tehdessä lapsi kulki ilman kärryjä ison kärryn vieressä. Lapseni on aika vauhdikas tapaus, joten meillä näin "tiukat" säännöt on olleet tarpeen kaupassa asioidessa, eikä tosiaan vahinkoja ole koskaan sattunut.

"noh"
Niin, kun meidän lapset on automaattisesti kulkeneet pienenä meidän kärryjen rinnalla tai käsi kärrystä kiinni pitäen kaupassa. Ettei me kyllä mitään vahtivuoroja ole tarvittu miehen kanssa olla tarvittu.

Blue
Kaupassa saattaa olla ihminen jolla on esim. leikattu jalka (vaikka polvesta). Ihminen kulkee kepeillä, polvessa on tikit ja pieni lappusuoja tikkien päällä. Siihen kun lapsi kärryillä törmää niin pahimassa tapauksessa toinen, suuri leikkaus edessä (ja pienimmilläänkin suuri kipu leikatussa jalassa)... Eli älä ap missään nimessä päästä lastasi enää yksinään kulkemaan kaupassa kärryjen kanssa. Niissä on ne kahvat aikuisille ihan syystä!!

??!
Kaupassa saattaa olla ihminen jolla on esim. leikattu jalka (vaikka polvesta). Ihminen kulkee kepeillä, polvessa on tikit ja pieni lappusuoja tikkien päällä. Siihen kun lapsi kärryillä törmää niin pahimassa tapauksessa toinen, suuri leikkaus edessä (ja pienimmilläänkin suuri kipu leikatussa jalassa)... Eli älä ap missään nimessä päästä lastasi enää yksinään kulkemaan kaupassa kärryjen kanssa. Niissä on ne kahvat aikuisille ihan syystä!!
mitkä ihmeen kahvat ?!?

Blue
mitkä ihmeen kahvat ?!?
Ai, eikö joka paikassa lastenkärryissä olekaan sellaista tankoa missä on sopivalla korkeudella kahva mistä aikuinen voi pitää kiinni (ja tarpeen mukaa siis hillitä menoa, ohjata oikeaan suuntaan ja estää vahinkoja sattumasta)..? Sori mä automaattisesti ajattelin että tietty on kun täällä on joka paikassa ja aika monessa muussakin paikassa jossa olen vieraillut. Mutta nähtävästi ei kaikkialla. No, jos ap:n kaupassa tälläiset sattuu olemaan, niin ehdottomasti niitä kannattaa käyttää. Säästyy monelta anteeksipyytelyltä.

"justiinsa"
Ei ole ok, että lapsi kaupassa leikkii ostoskärryn olevan autonsa. Eikö lapselle tulisi opettaa että se on ostoskärry ja mitä varten se on olemassa ja kuinka sitä käytetään. Toisekseen, ei 4-vuotiaalla tulisi olla mitään asiaa toisessa hyllyvälissä jos sinä olet toisessa vai tekeekö hän itsenäisesti ostoksiakin?

Olen havaitsevinani tekstistäsi ärsyttävää "Ei meidän herranterttu nyt sellaista tekisi tahallaan! En usko alkuunkaan. Ja kun se niin tykkää siitä!"-asennetta. Kuulostaa kuin olisi mamman ainokainen kultapuppeli kyseessä.

Loppujen lopuksi on aika lailla yks hailee, törmäileekö lapsi tahallaan, riekkumisen/juoksentelun seurauksena, vaiko vahingossa. Törmää silti, ja se voi sattua ikävästi. Kun niillä kärryillä tulee kantapäille niin kyllä siinä nahka kivasti kirpaisten rullalle menee.

Jos on ihan sula mahdottomuus tehdä ostoksia ja katsoa pikkukärryjä työntävän lapsensa perään, niin pikkukärryt voi jättää ottamatta. Ei asioista tarvitse tekemällä hankalia tehdä.

[QUOTE="...";23688536]No kyllä jos aikuinenkin lyhyen ajan sisällä kolme kertaa toiseen ihmiseen törmää, niin olisin huolestunut ja kehottaisin tyyppiä siirtymään kannettaavn koriin ja käymään lääkärin tarkastuksessa.[/QUOTE]

täytyy pitää tiimarivihko mukana ja laittaa tuntomerkit mammoista ylös ketkä on törmänneet:LOL:

"..."
täytyy pitää tiimarivihko mukana ja laittaa tuntomerkit mammoista ylös ketkä on törmänneet:LOL:
No oikeasti, en edes itse muista, milloin olisin viimeksi jonkun kintuille kaupassa kärryillä ajanut. Jos tätä alkaisi yhtäkkiä tapahtua jatkuvasti, niin kyllä nyt vähän huolestuisin, että onko vika näössäni vai muualla. Vähän sama, jos jatkuvasti auton ratissa ajelisi pikkukolareita. Luulisi vähitellen alkavan itseäkin huolestuttaa, että missä vika.

Blue
[QUOTE="...";23688561]No oikeasti, en edes itse muista, milloin olisin viimeksi jonkun kintuille kaupassa kärryillä ajanut. Jos tätä alkaisi yhtäkkiä tapahtua jatkuvasti, niin kyllä nyt vähän huolestuisin, että onko vika näössäni vai muualla. Vähän sama, jos jatkuvasti auton ratissa ajelisi pikkukolareita. Luulisi vähitellen alkavan itseäkin huolestuttaa, että missä vika.[/QUOTE]

Näinpä.

??!
Ai, eikö joka paikassa lastenkärryissä olekaan sellaista tankoa missä on sopivalla korkeudella kahva mistä aikuinen voi pitää kiinni (ja tarpeen mukaa siis hillitä menoa, ohjata oikeaan suuntaan ja estää vahinkoja sattumasta)..? Sori mä automaattisesti ajattelin että tietty on kun täällä on joka paikassa ja aika monessa muussakin paikassa jossa olen vieraillut. Mutta nähtävästi ei kaikkialla. No, jos ap:n kaupassa tälläiset sattuu olemaan, niin ehdottomasti niitä kannattaa käyttää. Säästyy monelta anteeksipyytelyltä.
Lahdessa en ole moisiin törmännyt. Enkä muuallakaan tässä ympäristössä.

"minna"
Meillä saa tytöt ottaa kärryt (4v. ja 5v.) mutta kulkevat minun kanssani ja pidän huolen, että niiden kanssa ei juosta ja mennä miten sattuu. Vahinkoja tietysti voi sattua siltikin ja sitten pyydetään anteeksi. Kyllähän sitä aikuisillekin vahinkoja sattuu. Mutta jos meidän lapset toistuvasti törmäävät, niin kyllä sitten pidetään taukoa ja opetellaan niillä ajamaan.

Tosin tätikin hieman ylireagoi. Ei sitä kyllä tarvi tuohon sävyyn alkaa huutamaan, vaikka olisi tahallaan ajanut. Aikuismaisemminkin voi asian hoitaa.

Yhteistyössä