Uskovaiset! Mihin uskontokuntaan kuulutte?

ex-helluntailainen
Helluntai,vapaakirkko,sun muista sen verran, että kannattaa käydä paikan päällä katsomassa millaista on meno. Monesti on mukavia,järkeäviä ihmisiä, mutta muutamalla paikkakunnalla on menty ihan ääriliike-linjalle. Jos kokouksessa "ajetaan riivaajia ulos" lapsista,vanhuksista, huudetaan kuin oltais aineissa ja paasataan siitä että Jumala parantaa jos todella uskot,Tai saat kaiken mitä haluat kun vain uskot tai että korostetaan sitä että antamalla rahaa srk:lle saat sitä itsekin niin JUOKSE!

Ystäväni sotkeentui tälläiseen ääriliikkeeseen ja hänet manipuloitiin uskomaan että esim.sairaus on synti ja puhumalla itselleen terveyttä parantuu. Hän kuoli lopulta hoitamattomaan syöpään.
 
Kyllähän Jehovan todistajillakin on näitä "vanhempia oppineita", jotka johtavat seurakuntaa. Ja heidän sanojaan pidetään oikeina. Ja kyllähän he tavallaan ovat syrjäytyneitä monestakin asiasta, kuten esim. politiikasta ja pojat eivät saa käydä armeijaa. Vai olenko väärässä? Lahkon piirteitä on monia, kuten sekin, että uskonnosta irtautuneita syrjitään, eikä heidän kanssaan saa olla enää missään tekemisissä, vaikka irtautunut olisi perheenjäsen. Monia sellaisia "sairaita" piirteitä, joista en pidä. Eli pidän tätä uskontoa lahkona. Lahkoksi se on luokiteltu myös Uskontojen uhrien sivuilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;23681860:
Vapaakirkkoon kuulun.

Jos vapaakirkkko kiinnostaa niin suosittelen tutustumaan Suomen Vapaakirkon nettisivuihin SVK : Tervetuloa Vapaakirkon verkkosivuille
Ja tottakai kannattaa mennä ihan itse paikanpäälle katsomaan millaista siellä on.

Itse kuuluin ensin luterilaiseen kirkkoon, sen jälkeen liityin helluntaiseurakuntaan ja nyt vapaakirkosta löysin viimeinkin itselleni sopivan hengellisen kodin.
Mikä sai sut eromaan luterilaisesta kirkosta?
 
Mää olen ihan perusluterilainen ja käyn kotiseurakunnan jutuissa. Oon ollu aikanaan vaparissa kauan ja mukana myös hellarimenoissa. Mut palannut enkä enää vuosikausiin noissa käyny. Tykkään siitä että saan olla rivijäsen ja rauhassa vaik kirkossa eikä tarvi olla aktiiviseurakuntalainen ja sitä sun tätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;23682011:
Uskon joistain asioista eri lailla kuin luterilainen kirkko, esim. kastekäsitys on luterilaisilla erilainen kuin minulla. Ja suurin syy oli se, että mielestäni luterilainen kirkko on liikaa luopunut Raamatun sanasta.
Okei. Entäs helluntaiseurakunta, miksi erosit siitä? Anteeksi kun kyselen :D
 
"vieras"
Helluntai,vapaakirkko,sun muista sen verran, että kannattaa käydä paikan päällä katsomassa millaista on meno. Monesti on mukavia,järkeäviä ihmisiä, mutta muutamalla paikkakunnalla on menty ihan ääriliike-linjalle. Jos kokouksessa "ajetaan riivaajia ulos" lapsista,vanhuksista, huudetaan kuin oltais aineissa ja paasataan siitä että Jumala parantaa jos todella uskot,Tai saat kaiken mitä haluat kun vain uskot tai että korostetaan sitä että antamalla rahaa srk:lle saat sitä itsekin niin JUOKSE!

Ystäväni sotkeentui tälläiseen ääriliikkeeseen ja hänet manipuloitiin uskomaan että esim.sairaus on synti ja puhumalla itselleen terveyttä parantuu. Hän kuoli lopulta hoitamattomaan syöpään.
Joo, noi teatteri-esitykset ovat pelottavia
 
En kuulu mihinkään eikä minulla ole uskontoa sanan varsinaisessa merkityksessä, enemmänkin sanoisin sitä elämänkatsomukseksi.

Uskaltaisikohan paljastaa... no olen rohkea ja paljastan:

Etusivu - spiritualismi
Mie olen aikalailla samoilla linjoilla - tosin nämä asiat olen löytäny vasta n. vuosi sitte kunnolla ja alkanu perehtyä niihin. Myös luonnonuskonnot on lähellä sydäntä, minun uskolle tai elämänkatsomukselle ei taida olla nimeä. :)
 
"vieras"
Jehovan todistajat eivät jaa ihmisiä,rotu ja kulttuuri erojen vuoksi,vaan he rakastavat kaikkia.
Miksi ette rakasta ja välitä niistä ihmisistä jotka monien syiden takia joutuvat lähtemään lahkostanne pois?
Koko suku jos ovat jehovia hylkäävät tämän yhden, miksi???

Miksi jehova-mummuni hylkäsi lapsenlapsensa,Kiersi enemmin ovelta ovelle kuin antoi aikaansa lapsenlapsilleen jotka kaipasivat mummuaan.
 

Yhteistyössä