Uskovaiset! Mihin uskontokuntaan kuulutte?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23665045:
Katolinen.

Hyviä puolia: Katoliset bailaa parhaiten. :D

Huonot puolet: Vanhanaikaiset "viralliset" mielipiteet esim. abortista, ehkäisystä, avioeroista...
Se taitaa kuitenkin olla katolilainen kun puhutaan ihmisestä?
 
"vieras"
Helluntaikirkkoon. Pakko myöntää etten ole vaan pariin vuoteen käynyt missään helluntaitilaisuuksista kun uudella asuinpaikalla on tullut käytyä enemmän ev.lut. kirkossa, johon mies kuuluu.
 
......
Kertokaas, ja mitkä on kyseisen uskonnon hyvät ja huonot puolet? :)


Itse en kuulu mihinkään, mutta olen miettinyt asiaa, en vain ole vielä löytänyt sopivaa seurakuntaa. Kertokaa, jos saisin teiltä vähän apua. :wave:
Kuulun vapaakirkkoon. Ei sillä väliä ole, mihin kuulut, kun siellä vaan tunnustetaan Jeesus Herraksi, Vapahtajaksi ja syntien Sovittajaksi.
 
......
Enpä ole vielä uskaltautunut eri seurakuntien tilaisuuksiin. Saako niihin mennä noin vaan?


Ei kun itse asiassa olen käynyt Jehovan todistajien kokouksessa, mutta ei se oo mun juttu. Liikaa huonoja puolia.
Jehovan todistajat nimenomaan ei kuulu yllä mainitsemiini srk:iin. Siellä Jeesus on muussa merkityksessä, kuin mistä Raamatttu puhuu. Mene vain rohkeasti käymään eri srk:ssa. Esim helluntaisrk:aan, vapaakirkkoon, evlut-kirkkoon, lähetyssrk:aan tms.
 
"Jeba"
[QUOTE="vieras";23664733]En kuulu virallisesti mihinkään, mutta pidän itseäni buddhalaisena.
Huonoja puolia en osaa mainita kuin joidenkin epäluuloisuuden ko. uskontoa kohtaan. Se pätee kylläkin varmaan kaikkiin uskontokuntiin. :)[/QUOTE]

Täällä toinen buddhalaisuuden edustaja, vaikken myöskään virallisesti mihinkään kuulu :)
 
"vieras"
No helluntaiseurakunnassa ainakin kävi paljon mm. vapaaseurakuntalaisia ja luterialisia silloin kun itse siellä ahkerasti kävin, ja käy varmaan vieläkin. Joku saattaa tulla kysymään uteliaisuudesta että mihin seurakuntaan kuulut kun ei olla aiemmin tavattu, mutta yleensä tosi hyvin otetaan vastaan muista seurakunnista tulevat tai mihinkään kirkkoon kuulumattomat. Mun kokemuksen mukaan heitä ei myöskään painosteta liittymään helluntaiseurakuntaan tai menemään kasteelle. Mä olen pyörinyt helluntaiseurakunnassa niin kauan kun muistan ja liityin siihen virallisesti 18- tai 19-vuotiaana. Ei ole myöskään ev.lut. kirkkoon mennessä ikinä käynytkään mielessä, etten saisi sinne mennä, vaikken jäsen ole koskaan ollut. Siellä helluntaiseurakunnassa missä mä olen käynyt eniten, oli usein luterilaisen kanssa yhdessä järjestettyjä tapahtumia kuten nuorteniltoja tai jotain isompia tapahtumia.
 
Täytynee käydä ainakin kirkossa ja jospa menisin muihinkin seurakuntiin jos siltä tuntuu. Kirkkoon liittymistä olen miettinyt, hassua kun nykyään kaikki eroaa kirkosta. Mennäkö siis valtavirran mukana ja pysyä ilman uskontoa vai uskaltaako liittyä... Uskon kyllä Jumalaan ja Jeesukseen.


Mietin vain tuota, että mitä mieltä kirkko on nykyään homoista? Minä kun hyväksyn heidät enkä tahdo alkaa suvaitsemattomaksi. Juuri tuon homokeskustelun takiahan ihmisiä on eronnut kirkosta. Mitä mieltä muut uskovaiset olette homoista? Itse olen sitä mieltä, että uskoon kuuluu lähimmäisenrakkaus ja suvaitsevaisuus, ei toisten tuomitseminen.


No, nyt ei ehdi kirjoittaa enempää. :wave: Kertokaa tuosta homojen hyväksymisestä!
 
Mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta? Raamatussa tehdään selväksi, että Jumala tarkoitti sukupuolisuhteet ainoastaan miehen ja naisen välisiksi ja pelkästään avioliittoon (1.*Mooseksen kirja 1:27, 28; 3.*Mooseksen kirja 18:22; Sananlaskut 5:18, 19). Tuomitessaan haureuden Raamattu viittaa sekä homo- että heteroseksuaaliseen toimintaan (Galatalaisille 5:19–21).
 
Mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta? Raamatussa tehdään selväksi, että Jumala tarkoitti sukupuolisuhteet ainoastaan miehen ja naisen välisiksi ja pelkästään avioliittoon (1.*Mooseksen kirja 1:27, 28; 3.*Mooseksen kirja 18:22; Sananlaskut 5:18, 19). Tuomitessaan haureuden Raamattu viittaa sekä homo- että heteroseksuaaliseen toimintaan (Galatalaisille 5:19–21).
Lukeeko siis Raamatussa noin?
 
Uskon Jumalaan mutten mä mihinkään kuulu. Eiku joo kyllä mä kirkkoon kuulun mutten mä siellä käy oikeastaan juuri koskaan. Siellä on tylsää ja ankeaa se meno. Ja hyväksyn homoseksuaaliset.

En mä tee siitä niin ongelmaa että mihin seurakuntaan pitäis kuulua tai mikä hyväksyy minkäkin. Riittää että ite uskon.
 
Viimeksi muokattu:
Littledeath En mäkään siitä ongelmaa tee, lähinnä kaipaan sitä yhteisöllisyyttä mitä noissa seurakunnissa saa kokea. Ainakin mitä olen kuullut.


Eli Raamattu ei hyväksy homoja. No, sen tiesinkin. Mutta entäs sellainen ajatuskanta, kun ajat ovat kuitenkin muuttuneet, niin jos homot voitaisiin kuitenkin nykyään hyväksyä? Juu, maailmanlopun enteiksi kai sekin luetellaan, homojen hyväksyminen. :|
 
"vieras"
Itsellä ystäviä, Helluntailaisissa, Vapaakirkkolaisissa, Ev.luteiss ja lähetys srkunnassa. Tällä hetkellä kuulun itse Vapikseen, mutta käyn kokouksissa muuallakin ja mm.nuoret tekee paljon yhteistyötä musaprojekteissa yms.
 
[QUOTE="vieras";23675788]Pysy hyvin kaukana jehovista . He eivät ole uskovaisia vaan lahko.[/QUOTE]

Juu, pysynkin. Huvikseni olen sitä uskontoa tutkinut, ja päätynyt siihen, että siihen lahkoon en sorru. Tutkinkin jo heidän kanssaan, mutta onneksi lopetin.
 
[QUOTE="vieras";23675788]Pysy hyvin kaukana jehovista . He eivät ole uskovaisia vaan lahko.[/QUOTE]

Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä
 
"vieras"
Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä
kirjoituksesi EI edelleenkään kuulu uskovaiset sanan alle. Kirjoitetun tekstin ymmärtämisen häiriö sinulla.
 
[QUOTE="vieras";23675986]juuri lahko joka sulle jo monesti sanottu, eikä tosiaan kuulu uskovaiset sanan alle koita ymmärtää.[/QUOTE]

Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.
 

Yhteistyössä