Kysyn vielä kerran lihasnykinästä,onko muilla ollut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
Alkaa mennä hermo kun viikon nykinyt lihaksia joka puolelta kroppaa,joka päivä,kymmeniä kertoja päivässä nykii.Olkavarresta,reidestä,takamuksesta,polvesta,kaikkialta muualta muttei silmästä,joka on kai tyypillisin elohiiren paikka.
Edeltävästi ollut päänsärkyä lähes 5 vkoa putkeen joka todettu niskavaivoista.
Outoa tässä on se,että nyt kun päänsärky VIHDOIN alkaa helpottaa,alkoi tämä nykinä!Liittyykö tämä jotenkin siihen?
Magnesiumit olen aloittanut myös vko sitten ja juonut paljon.
VOIKO TÄMÄ NYKINÄ TODELLA JOHTUA STRESSISTÄ JA AHDISTUKSESTA?
Ja tosiaan,lääkärillä käyty 3 kertaa,viimeksi perjantaina.
Pelkään ahdistukseen asti että tämä on mS:ää :( ja kun ahdistaa,tuntuu että nykiikin lisää..

Voi todella johtua stressistä, ahdistuksesta, väsymyksestä...Itsekin epäilin aikoinaan sen liittyvän päänsärkyyn, mutta neurologi sanoi, etteivät liity toisiinsa. Mulla on nykinyt vuosikausia, välillä enemmän, välillä vähemmän, ja useimmiten tuntuu, ettei siihen ole edes mitään syytä.

Niin,mulla on ollut elämäni pahin stressi ja stressitekijän lauettua alkoi ensin päänsärky ja päänsärystä sain sitten lisää stressiä kun ei loppunut ja sitten alkoi nämä nykimiset.
kyllä on pirullinen vaiva!! Kauanko sinulla kesti nämä nykinät ja tutkittiinko niitä muuten kuin kliinisesti?

Niskavaivat hmm,oliskohan lihaksissa turvotusta tms ja painaa selkäydintä?Voi aiheuttaa moninaisia oireita nuo niskavaivat.Itselläni oli sitkeä elohiiri silmässä niskavaivojen takia.

Mistä sen tietää onko turvotusta?
Sen tiedän että olen oikeinkin ahdistunut tämän keskellä,koko hemmetin ajan nytkyy jossain!
Kyllä on pelottava tunne,kun ei voi tehdä asialle mitään.Huomenna on verikokeisiin meno,kilppari-ym.arvoja kai tutkivat.
Niin tuota voiko tämä olla merkki alkavasta MS-taudista?ALS kai vaatii muitakin oireita joten yritän sen poistaa mielestäni.

Mulla on, mutta liittyvät mahdollisesti essentiaalisen vapinaan. Minua on tutkittu ja tuollaiseen diagnoosiin päädyttiin. Stressi ja huoli lisää nykinöitä, selvästi.

[QUOTE="maisa";23687846]Onko teillä tietoa miten MS liittyy näihin,voiko olla ainoa oire?En pysty muuta ajattelemaankan kuin ko.tautia 8ja ALS:a).Mitään muita lihasoireita ei ole.[/QUOTE]

Mäkin pelkäsin Alsia tosi paljon, tunsin nykinöiden lisäks vaikka mitä oireita loppujen lopuks:O MS kuulemma ei oireilis lihasnykinöin, näin luin jostain sivustoilta.

Magnesium auttaa lihasnykimiseen. Mulla joka kesä kamalaa repimistä, jalat suorastaan kramppaa iltaisin kun alan juosta pitkiä lenkkejä ja juostessa tietysti hikoilee kamalasti. Hikoillessa menettää samalla suoloja yms. tärkeitä mineraaleja, näin viisaampi mulle selitti. Ehkä noin viikon joudut syömään ennenkuin auttaa

[QUOTE="jep";23687864]Mäkin pelkäsin Alsia tosi paljon, tunsin nykinöiden lisäks vaikka mitä oireita loppujen lopuks:O MS kuulemma ei oireilis lihasnykinöin, näin luin jostain sivustoilta.[/QUOTE]

Onko näin?Olen aivan sairas huolesta.Kun tietysti piti MS-keskustelusivulla käydä ja siellä heillä ainakin esiintyi nykinöitä,mutta en lukenut missä vaiheessa niitä oli.

Mullakn on ollut vastaavanlaista oireilua. Pitkään jatkuneen vaikean elämäntilanteen aikana alki oireet pikkuhiljaa, ja lopulta olivat niin pahoja, että herättivät yölläkin. yhtenä yönä heräsin siihen, että koko vasen puoli kasvoista nyki ihan kunnolla nähtävästi. Pikkuvarvas eli omaa elämäänsä, nyki sivulle ym. Lisäksi oli todella voimakasta päänsärkyä ja toinen pupilli oli erikokoinen. Välillä oli päänahan läpi hulmahtavaa kihelmöintiä ja pistelyä.

Pitkän ruinaamisen jälkeen sain ajan magneettikuvaukseen ja neurologisiin tutkimuksiin, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Lääkärin mukaan stressi ja lihasjännitys hartioissa voi saada aikaan vaikka mitä! Olen varma että voit olla turvallisella mielellä, ettei kyse ole ms-taudista. Toisinaan vieläkin tulee näitä oireita, kun hermosto on virittynyt tällaiseen, se reagoi näin lopun elämän. Itse koen nykyään oireen positiivisena. Keho ilmoittaa milloin tahti on menossa liian kovaksi, ja milloin on levon ja hellittämisen aika!

Ms- taudin oireisiin nykinät eivät kuulu, eivätkä ALS- tautiinkaan.
Tsemmpiä, oireet ovat kyllä todella rasittavia ja pelottavia aluksi!

Mullakn on ollut vastaavanlaista oireilua. Pitkään jatkuneen vaikean elämäntilanteen aikana alki oireet pikkuhiljaa, ja lopulta olivat niin pahoja, että herättivät yölläkin. yhtenä yönä heräsin siihen, että koko vasen puoli kasvoista nyki ihan kunnolla nähtävästi. Pikkuvarvas eli omaa elämäänsä, nyki sivulle ym. Lisäksi oli todella voimakasta päänsärkyä ja toinen pupilli oli erikokoinen. Välillä oli päänahan läpi hulmahtavaa kihelmöintiä ja pistelyä.

Pitkän ruinaamisen jälkeen sain ajan magneettikuvaukseen ja neurologisiin tutkimuksiin, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Lääkärin mukaan stressi ja lihasjännitys hartioissa voi saada aikaan vaikka mitä! Olen varma että voit olla turvallisella mielellä, ettei kyse ole ms-taudista. Toisinaan vieläkin tulee näitä oireita, kun hermosto on virittynyt tällaiseen, se reagoi näin lopun elämän. Itse koen nykyään oireen positiivisena. Keho ilmoittaa milloin tahti on menossa liian kovaksi, ja milloin on levon ja hellittämisen aika!

Ms- taudin oireisiin nykinät eivät kuulu, eivätkä ALS- tautiinkaan.
Tsemmpiä, oireet ovat kyllä todella rasittavia ja pelottavia aluksi!

Et usko miten helpotti,kiitos.Luin kuitenkin ALS sivuilta että nykinät kuuluu ALSiin mutta että pitää olla lisäksi jokin muu oire.Mulla meinaa välillä hieman vetää suontakin,voisikohan se olla se "muu" oire?
alan olla aivan luulotautinen tän kans ja mies melkein nauraa minulle,mutta nykinät ovat todellisia,ne näkee silmilläkin.ja stressi valtava,vaikka kuinka yritän ajatella muuta!
melko varmasti tilaan yksityiselle neurologille ajan ellei tämä saamarin nytkyntä lopu ja pian!

Yritä olla stressaamatta. Näiden asioiden kanssa saa itsensä ajettua melkein hulluuden partaalle, kokemusta on. Turhahan se on miettiä etukäteen, että voiko liittyä siihen ja siihen sairauteen, noistakin sairauksista monet ovat todella yksilöllisiä ja on tavallaan "turhaa" lukea netistä toisten kokemuksia, kun ei niitä voi välttämättä verrata ollenkaan omaan tapaukseen. Yritä olla rauhallisin mielin ja mene tutkimuksiin, saat mielenrauhan.

Minulla oli jo 2 v sitten ihme pääsärkyä...Meni kuitenkin ajan kanssa ohi.

Nyt maaliskuussa alkoi taas... Nyt on suurimmaksi osaksi mennyt ohi. Olen rampannut lääkäreissä ja kaikki väittävät jännitysniskaksi. Muitakin oireita toki on, mutta eniten häiritsee yleensä pääkipu. Sirdalud ei auta ja Panacodista sain valtavan mahakivun. Minulta löytyi ainoastaan poskiontelontulehdus (epävarma!) johon sain ab-kuurin. Sitten alkoi lihasnykäykset ympäri kehoa. Stressaa ja pelottaakin jo. Äidilläni on fibromyalgia. Olisiko sitä!

Kuvailemasi oireet viittaavat hermovaurioon, joka johtuu keinotekoisista makeutusaineista. Oireiden pitäisi hävitä ajan kanssa kun katsot mitä suuhusi laitat.
Keinotekoisia makeutusaineita on kaikissa valmiissa ruuissa, joita kaupasta saa, joten saa olla tarkkana ja lukea tuoteselosteet.

Mulla kans 2 viikkoa nykinyt eri puolilta kehoa, ja toisessa jalassa oli lisäksi hermosärkyä ja voimattomuuden tunnetta eilen. Pahinta on, kun saan itseni rauhoitettua, tulee jokin uusi oire tai luen jotain uutta tietoa. Mutta ylihuomenna menen lääkäriin. Ei tätä pää muuten kestä.

Alkaa mennä hermo kun viikon nykinyt lihaksia joka puolelta kroppaa,joka päivä,kymmeniä kertoja päivässä nykii.Olkavarresta,reidestä,takamuksesta,polvesta,kaikkialta muualta muttei silmästä,joka on kai tyypillisin elohiiren paikka.
Edeltävästi ollut päänsärkyä lähes 5 vkoa putkeen joka todettu niskavaivoista.
Outoa tässä on se,että nyt kun päänsärky VIHDOIN alkaa helpottaa,alkoi tämä nykinä!Liittyykö tämä jotenkin siihen?
Magnesiumit olen aloittanut myös vko sitten ja juonut paljon.
VOIKO TÄMÄ NYKINÄ TODELLA JOHTUA STRESSISTÄ JA AHDISTUKSESTA?
Ja tosiaan,lääkärillä käyty 3 kertaa,viimeksi perjantaina.
Pelkään ahdistukseen asti että tämä on mS:ää :( ja kun ahdistaa,tuntuu että nykiikin lisää..

Yhteistyössä