Millä pääsen tästä päänsärystä eroon!?!?Parhaat vinkit kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"manna"

Vieras
Kestänyt siis 3 viikkoa,todennäköisesti alkoi elämäni hirveimmästä ahdistuksesta/stressistä joka alkoi noihin aikoihin ja on nyt jo lauennut.
Päänsärky sen sijaan vain jatkuu.Ensin oli toisen korvan takana vihlovana,repäisevänä ja nyt kun olen hieronut noita pään alueen lihaksia,särky siirtyi ylöspäin molemmille puolille päälakea.
Päivittäin tuntuu,välillä repäisee,välillä tuntuu vanne pään ympärillä.Muuta vaivaa ei ole mutta alkaa jo huolestuttaa moinen.Migreeniä ei ole todettu ja tämä on aivan uutta minulle.
Viime vkolla kävin lääkärillä muissa asioissa ja samalla hän sanoi minulla olevan yläselkä/niska aivan jumissa.Johtuuko tämä nyt siitä??

Magnesiumia, lepoa, kunnon tyyny, pois tietokoneelta (se jumituttaa eniten), kahvin ja muiden nesteenpoistajien juomisen lopetus, kivennäisvesi... ja sirdalud (miksei lääkäri antanut???)

Sun pitäs saada sirdaludia ja buranaa ja
vetää ne viikon/parin kuurina!!

Ite en saa buranaa syödä niin mulla meni Panacod ja Sirdalud ja
Jossain vaiheessa sain ihan "jotain estolääkitystä" pariinkin otteeseen ja
tuollanen päänsärky pysyny nyt poissa*kopkop*

Panavod on ainakin tehokas juuri sirdaludin kanssa! =)

Sun pitäs saada sirdaludia ja buranaa ja
vetää ne viikon/parin kuurina!!

Ite en saa buranaa syödä niin mulla meni Panacod ja Sirdalud ja
Jossain vaiheessa sain ihan "jotain estolääkitystä" pariinkin otteeseen ja
tuollanen päänsärky pysyny nyt poissa*kopkop*

Panacod on ainakin tehokas juuri sirdaludin kanssa! =)

Mulla on kyllä panacod resepti kaapissa,pitäisikö sitä kokeilla..mietin vain että onko tämä tällainen näin pitkään jatkunut särky-joka ei siis ole kovaa särkyä- niin "normaalia" vai pitääkö tässä alkaa pelkäämään jotain aivokasvainta..

[QUOTE="manna";23571260]Mulla on kyllä panacod resepti kaapissa,pitäisikö sitä kokeilla..mietin vain että onko tämä tällainen näin pitkään jatkunut särky-joka ei siis ole kovaa särkyä- niin "normaalia" vai pitääkö tässä alkaa pelkäämään jotain aivokasvainta..[/QUOTE]

Sinuna testaisin sen panacodin heti ja jos vaan pahenee kipu/jatkuu niin sitten hakeutusin jo
lisätutkimuksiin!

Itse olen neurologilla käynyt ja pää kuvattu kahteen kertaan ja sinne
en taho enäää ikinä!!!!

Toivottavasti rupeaa helpottamaan :hug:

kuulostaa jännityspäänsäryltä. mulla tuollainen päänsärky kesti 3kk putkeen. Kävin usealla lääkärillä ja pääkin kuvattiin. Mitkään särkylääkkeet ei mulla auttanut tuohon. Tosin vaihtoehtoja ei ollut paljon kun imetin silloin niin mitään sirdaludejkaan en saanut. menin fysioterapeutille ja hierojalle se vasta auttoi. mutta piti mun käydä usein ja säännöllisesti ennen kuin auttoi ja aluksi voi tuntua että paheneekin.

Jännityspäänsärkyä...
Mulla muuttui krooniseksi (siis sellaiseksi jatkuvaksi). Meinasin tulla hulluksi.
Aloitin kuntosalilla käynnin 2-3 krt/viikko ja sinne jäi päänsärky. Elämänlaatu koheni 4 --> 9½.

Jos kokeilet jotain tulehduskipulääkettä, niiin niitä kannattaa varmaan ottaa sellaisena kuurina ja ehkä kahta yhtäaikaa. Kysy lääkäriltä. Mutta kestääkö sun maha? Seuraavaksi sulla voi olla vatsahaava, jos alat hoitamaan päänsärkysi tulehduskipulääkkeillä.

Suosittelen niska-hartiajumppaa. Ihan jo 15 min. vesipullojen nostelu nyt heti siellä kotona auttaa asiaan ja laittaa veren kiertämään lihaksissasi.

Ja ei lämmintä vettä tai kaurapussia, lämpö pahentaa sitä tulehdusta.

Mua kiinnostaisi todella se,onko tämä tyypillistä jännityspäänsärkyä,vastaavatko oireet?
Tosiaan alkoi,kun odottelin erään koepalan tuloksia ja sain kehitettyä itselleni kauhean ahdistuksen tuosta,elin kaksi vkoa aivan kauhun seassa.Sitten kipeytyi selkä ja hartiat ja viimeisenä vaivana tämä päänsärky,mutta tämä alkoi lähinnä silloin kun stressi laukeni pois..

[QUOTE="manna";23571466]Mua kiinnostaisi todella se,onko tämä tyypillistä jännityspäänsärkyä,vastaavatko oireet?
Tosiaan alkoi,kun odottelin erään koepalan tuloksia ja sain kehitettyä itselleni kauhean ahdistuksen tuosta,elin kaksi vkoa aivan kauhun seassa.Sitten kipeytyi selkä ja hartiat ja viimeisenä vaivana tämä päänsärky,mutta tämä alkoi lähinnä silloin kun stressi laukeni pois..[/QUOTE]

JOS sulla on niska/hartia kipua myös päänsäryn lisänä niin on
Aika vahvasti Jännityspäänsärkyä!!!

Ei liity siis mitenkään "ns. JÄnnitykseen"..

[QUOTE="manna";23571466]Mua kiinnostaisi todella se,onko tämä tyypillistä jännityspäänsärkyä,vastaavatko oireet?
Tosiaan alkoi,kun odottelin erään koepalan tuloksia ja sain kehitettyä itselleni kauhean ahdistuksen tuosta,elin kaksi vkoa aivan kauhun seassa.Sitten kipeytyi selkä ja hartiat ja viimeisenä vaivana tämä päänsärky,mutta tämä alkoi lähinnä silloin kun stressi laukeni pois..[/QUOTE]

Eii--- Katsos mitä syöt. Googlaa TOJONILLE ja jatka sieltä;-)