Mikä tuo tapaus oli, iltalehden lööpissä, että poika jäi hissin väliin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ryntäsi hissiin ennenkuin äiti ehti hätiin, äiti komensi pois sieltä, lapsi totteli ja jumittui ovien väliin, hissi lähti liikkeelle. Irroitus kesti tunnin, lapsi on vakavasti loukkaantunut.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23683194]Ryntäsi hissiin ennenkuin äiti ehti hätiin, äiti komensi pois sieltä, lapsi totteli ja jumittui ovien väliin, hissi lähti liikkeelle. Irroitus kesti tunnin, lapsi on vakavasti loukkaantunut.[/QUOTE]

Voi kauheeta! Oliko se sellanen automaattiovi-hissi? Eikö sen pitäisi aueta uudestaan jos joku on välissä? Vai millanen?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23683220]Voi kauheeta! Oliko se sellanen automaattiovi-hissi? Eikö sen pitäisi aueta uudestaan jos joku on välissä? Vai millanen?[/QUOTE]

En tiedä, miksi ovi ei auennut, enkä tiedä, minkälainen hissi oli kyseessä. Ei nuo ovet tunnista monestikaan matalalta. Saa olla tarkkana kyllä. Mutta en osaa sanoa tuosta tapauksesta tuo nenenpää. Hirveää joka tapauksessa. On ollut varmaan pitkä tunti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23683194]Ryntäsi hissiin ennenkuin äiti ehti hätiin, äiti komensi pois sieltä, lapsi totteli ja jumittui ovien väliin, hissi lähti liikkeelle. Irroitus kesti tunnin, lapsi on vakavasti loukkaantunut.[/QUOTE]

Mutta kas kummaa TÄTÄ äitiä ei lynkattu julkisesti, vaikka ei saanut estettyä vahinkoa tapahtumasta...

"vieras"
Unohdin kans netistä tarkistaa lisätiedot, kun lööpin kuvassa oli sellanen vanhanmallinen hissi, missä on se verkko-ovi. Nehän on ihan hirveitä kuolemanloukkoja.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23683257]Mutta kas kummaa TÄTÄ äitiä ei lynkattu julkisesti, vaikka ei saanut estettyä vahinkoa tapahtumasta...[/QUOTE]

Älä... oikeasti. Jookos. :(

"Neith"
eikös kyseessä ole ollut se sellainen vanhan aikainen hissi jossa on se sivusuunnassa liikkuva veräjä ovi sisempänä ja raskaampi metalli/puuovi ulompana ovena.. hissi vaatii että molemmat ovet ovat kiinni ennenkuin liikkuu, ja ne veräjät sulkautuu joissain itekseen, samoin kuin se ulompi ovikin : /

"vieras"
se oli niin vanha hissi, että siinä oli porraskäytävän ovi semmoinen tavallinen ovi ja hissin sisäovi semmoinen sivulle vedettävä "ritilä". Poika oli jo ollut hississä ja painanut nappia, lähtenyt sitten takaisinpäin ja jäänyt näitten kahden oven väliin. hissi oli lähtenyt liikkeelle, koska molemmat ovet olivat menneet kiinni.

Monethan jäävät bussin tai junan ovien väliin, kun eivät tiedä, että nekin menevät kiinni, kun ne painetaan, oli siellä välissä jotain tai ei.

Automaatio on toisaalta hyvä, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Uusien hissien kanssa kun ihmiset tottuvat vaan menemään ovien väliin, niin kaikki ovet ei toimikaan samalla tavalla :(

Kannattaisi käyttää vaan nappeja ovien avaamiseen.

"mama"
Poika juoksee hissiin ja painaa nappulaa, mutta hissi ei lähde liikkeelle, koska veräjäovi on vielä auki. Äiti huutaa poikaa, joka lähtee tulemaan takaisin. Tässä vaiheessa ovi porrashuoneeseen on jo kiinni. Äkkiä myös hissikorin veräjäovi sulkeutuu pojan takana. Poika on kahden oven välissä, kun hissi lähtee liikkeelle. Hissi liikkuu arviolta metrin verran, kunnes turvalaitteisto pysäyttää sen. Hissin mukanaan raahaama kolmivuotias jää puristuksiin hissin korin ja kerrostasanteen väliin ja loukkaantuu erittäin vakavasti.

Lähde; iltalehti

"vieras"
[QUOTE="vieras";23683269]Älä... oikeasti. Jookos. :([/QUOTE]

Juu, en minä ole ketään lynkkaamaan, mutta huvittaa vaan, että tämä äiti palstatuomareiden toimesta "armahdettiin" ( tai kukaan ei syyttänyt häntä mistään ), mutta nuo hukkuneiden lasten vahemmat lynkattiin välittömästi...

[QUOTE="vieras";23683329]Juu, en minä ole ketään lynkkaamaan, mutta huvittaa vaan, että tämä äiti palstatuomareiden toimesta "armahdettiin" ( tai kukaan ei syyttänyt häntä mistään ), mutta nuo hukkuneiden lasten vahemmat lynkattiin välittömästi...[/QUOTE]

Ei ne palstamammatkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivätkö tietäisi, että noin voi käydä omallekin kohdalle. Varsinkin poikien äidit... Koska pojat ovat poikia.

"vieras"
Ei ne palstamammatkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivätkö tietäisi, että noin voi käydä omallekin kohdalle. Varsinkin poikien äidit... Koska pojat ovat poikia.
No, mikä oikeus näillä mammoilla on sitten tuomita ja haukkua näiden hukkuneiden lasten vanehmmat, vaikka sekin saattaa näiden "vähän" tyhmien mammojen omalle kohdalle osua samalla tavalla, kuin tuollanen hissionnettomuuskin? Tätä minä en tässä nyt ymmärrä!

[QUOTE="vieras";23683426]No, mikä oikeus näillä mammoilla on sitten tuomita ja haukkua näiden hukkuneiden lasten vanehmmat, vaikka sekin saattaa näiden "vähän" tyhmien mammojen omalle kohdalle osua samalla tavalla, kuin tuollanen hissionnettomuuskin? Tätä minä en tässä nyt ymmärrä![/QUOTE]

Hukkumatapauksissa aikuinen ei ole ollut lapsen kanssa, niin kuin tässä hissionnettomuudessa. Vai? Jos on, niin on kyllä aika taukit vanhemmat siinäkin tapauksessa.

ilkiö
No pakko myöntää, suuttukaa sitten vaan... mutta kyllä mulla tuli mieleen, että miksi äiti käski poikaa kääntymään takaisin kun nappi oli jo painettu. Itse pelkään hysteerisesti hissejä ja siksi karjun aina, että heti sinne takaseinään lapset, vaikka olen itsekin mukana. Äidin ohjeiden mukaan toimittuaan lapsi jäi väliin, kun toinen vaihtoehto olis ollut että äiti olis karjunut älä liiku ja hakenut pojan pois... hädässä tietty reagoidaan äkkiä, mut kyllä itse ainakin olen käynyt kauhuskenaarioita mielessäni läpi, että miten pitää ainakin yrittää reagoida tilanteen tullen. Pari kertaa on ollut läheltäpiti tilanne, silloin valmistautuminen on auttanut eikä ole sattunut mitään...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ilkiö;23683449:
No pakko myöntää, suuttukaa sitten vaan... mutta kyllä mulla tuli mieleen, että miksi äiti käski poikaa kääntymään takaisin kun nappi oli jo painettu. Itse pelkään hysteerisesti hissejä ja siksi karjun aina, että heti sinne takaseinään lapset, vaikka olen itsekin mukana. Äidin ohjeiden mukaan toimittuaan lapsi jäi väliin, kun toinen vaihtoehto olis ollut että äiti olis karjunut älä liiku ja hakenut pojan pois... hädässä tietty reagoidaan äkkiä, mut kyllä itse ainakin olen käynyt kauhuskenaarioita mielessäni läpi, että miten pitää ainakin yrittää reagoida tilanteen tullen. Pari kertaa on ollut läheltäpiti tilanne, silloin valmistautuminen on auttanut eikä ole sattunut mitään...
Totta ja itselläkin kävi tämä mielessä,mutta "ääneenhän" täällä ei saa totuuksia sanoa,kun aikuisille tulee paha mieli.Mitäs lapsista

Oletko varma, että äiti huomasi pojan painaneen nappia? Ja toinen juttu on reaktionopeus, joka on ihmisellä yksi sekunti. Juttuhan tapahtui muutamassa sekunnissa. Äiti on voinut kutsua poikaa samalla hetkellä tai sekunnin kuluttua napin painalluksesta. Kuitenkin ennen, kuin ehti tajuta pojan painaneen nappia...

"tuittu"
Tämä riippuu varmaan siitä missä hissi on. Itse en uskaltaisi lapsen esimerkiksi itsekseen lähteä hissillä junaraiteille, vaan huudan mieluummin ulos hissistä jos on sinne livahtanut enkä ole itse ehtinyt perään. En osaisi luottaa siihen, että pysyisi hississä kylmän rauhallisesti kun tuonikäisellä (2,5v) on vahvana vaisto tehdä asioita aina samalla rutiinilla; ja harvemmin sinne hissiin jäädään seisoskelemaan kun hissi on saapunut määränpäähänsä.

"vieras"
Hukkumatapauksissa aikuinen ei ole ollut lapsen kanssa, niin kuin tässä hissionnettomuudessa. Vai? Jos on, niin on kyllä aika taukit vanhemmat siinäkin tapauksessa.
Okei, eli olit jokaisessa tapauksessa itse paikalla ja tiedät? Vai tuomitsetko sinäkin vain lehtikirjoitusten perusteella? Ihan kuule meinas omakin lapsi hukkua, vaikka pidin siitä kaksi käsin kiinni kellukkeiden lisäksi. Mutta juu, olin taukki, koska en osannut lukea lapsen ajatuksia, että meinaa kaikesta huolimatta tehdä jonkun typerän liikkeen ja heilauttaa päänsä veden alle. Vaikka reagoin saman tien, ehti vetää vettä aika tavalla "henkeensä"... :/ Joten äkkiä soittamaan lastesuojeluun ja sterilisaatiota hommaamaan ja mitä kaikkea muuta tuomiota sitä muillekin ehdittiin jo ehdottaa... ;)

Yhteistyössä