miehen logiikka auton ostossa... (tai kun sitä ei ole)

• Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
siis meidän on pitänyt vaihtaa auto, lähinnä kun tuo nykyinen kuluttaa ja siinä on turhan suuri osari.. siitä on väännetty kättä ja mies on vitkastellut asian suhteen.. |O
mikään ei ole kelvannut, kaikesta se on löytänyt vikaa ja on ollut mahdotonta edes ajatella vaihtavansa hienoa autoaan mihinkään paskaan.. (ja siis meillä ihan normi astra ollut)

nyt sitten mies paukkas yllärin.. se on vaihtanut auton... on meinaan ostanut UUDEN auton |O
kun en ehdottomasti kieltänyt kun se mut herätti kesken unien työvuoron jälkeen.. (olin ehtinyt nukkua sen 2,5 tuntia että hitusen pihalla olin..)
nyt sitten meille tulee upouusi hieno astra farkku..

ja juu, puhe on ollut isomman, halvemman ja dieselin ostosta.. ja nyt tulee isompi,huomattavasti vanhaa kalliimpi ja bensa kone.. ja en nyt vaan taas voi käsittää, en sitten millään en |O (bensa kuulemma kannattaa kun on ne diesel verot ja muut, vaikka olen tuonkin sille selventänyt prkl)
kyllä mä sen kanssa olen käynyt läpi että HALVEMPAAN pitää vaihtaa, tekee muuten turhan tiukkaa rahallisesti, ja uuden auton ostosta ei ole missään nimessä ollut puhe, jo ihan siitä syystä että niitä ei saa 5000-10000€ ja tuossa on jo ihan maksimi summa mitä autoon piti käyttää..

nyt mie mietin kaikkia erilaisia kivoja vaihtoehtoja joilla rankaisen tyhmyydestä, pennin jeniä en tuosta maksa, en edes tankkaa prkl (vaikka kyllä käytän kun ei vaihtaria ole)
en lainaa sille enää kertaakaan rahaa, en maksa mitään sen juttuja ja vaadin että se osallistuu kaikkiin yhteisiin kuluihin puoliksi, jos ei ole rahaa niin olkoon nälissään jne
ottaa päähän ja rankasti (vaikka onhan uusi auto kiva, en mä sitä.. mutta silti.. sen arvo laskee sillä sekunnilla kun sen ajaa liikkeestä ulos ja omiaan siitä ei ikinä takas saa, lisäksi se maksaa kuukaudessa ihan liikaa |O)

[QUOTE="huh";23683298]:O

Oliko miehesi vannoutunut opelisti jo silloin kun aloitte seurustelemaan?[/QUOTE]

:LOL: Voi elämä!

tapa
=( uusi auto on kyllä niin turha ostos. sympatiat sulle. kukkaron nyörit saa olla tiukilla.täyskasko (tms.) vakuutukset ja muut tulee sitten vielä iloksi kun on rahoitusyhtiön auto.
No kasko on kyllä ihan eri syistä. Ei yleensä kannata ostaa rahoitusyhtiön rahoilla vaan pankin rahoilla. Paremmat korot ja pienemmät kulut. Meillä ostetaan aina uusi auto ja vaihdetaan jo muutaman vuoden välein. Tällöin ei väliraha ole tolkuton ja aina on alla varma kulkupeli. Yksi auto ostettiin uutena ja pidettiin 10 vuottta. Ei ollut kivaa autokaupassa kun ei ollut enää juuri mitään arvoa vaihtoautolla....

"Neith"
[QUOTE="huh";23683298]:O

Oliko miehesi vannoutunut opelisti jo silloin kun aloitte seurustelemaan?[/QUOTE]

:D onhan toi varman sen 4 opeli jo :D
sillä ei ole samanlaista ennakkoluuloa kuin muilla.. itse olin opel vastainen kunnes oikeasti ajoin sellaisella.. ihan hyvä auto se on (mutta en mä silti uutta halunnut)

"vieras"
no viime talvi kyllä osoitti, että bensakoneessa on järkeä... Dieselistit jäivät pakkasilla firman pihaan kun mun 17-vuotias folkkari lähti ekalla käyntiin ja kotia kohti.

Mutta uutta en mäkään ostaisi. 3-4 -vuotiaan saa jo ihan murto-osahinnalla ja siinä on vielä paaaaljon kilsoja jäljellä. Mut kaikkien ego ei vaan kestä sitä vanhaa korimallia.

Ja jos ja kun saat ap täyden sekarin, niin voitte varmaan koittaa yrittää purkaa kaupan, tosin tulee siitä ehkä jotain kuluja.

"sss"
[QUOTE="vieras";23683322]no viime talvi kyllä osoitti, että bensakoneessa on järkeä... Dieselistit jäivät pakkasilla firman pihaan kun mun 17-vuotias folkkari lähti ekalla käyntiin ja kotia kohti.

Mutta uutta en mäkään ostaisi. 3-4 -vuotiaan saa jo ihan murto-osahinnalla ja siinä on vielä paaaaljon kilsoja jäljellä. Mut kaikkien ego ei vaan kestä sitä vanhaa korimallia.

Ja jos ja kun saat ap täyden sekarin, niin voitte varmaan koittaa yrittää purkaa kaupan, tosin tulee siitä ehkä jotain kuluja.[/QUOTE]

Pakko oli sanoa tuosta egon kestävyydestä. Meillä on uusi auto, mutta ihan kyllä muista syistä kuin egon kestävyydestä.

"sss"
kyllä se on niin, että rahoitusyhtiö laittaa laajimman vakuutuksen "autoonsa". ja mitä tulee autoihin, niin paskempaa sijoituskohdetta ei juurikaan ole.kivahan se varmaan on ajella aina uudella autolla,mutta järki...se on sitten eri asia.
Sijoituskohteena autot ja tietokoneet on varmaan kakimmasta päästä, mutta uusi auto on niin helppo ja varma. Ja ajoissa kannattaa todellakin vaihtaa taas, ja edelleen pankissa ainakin meillä paljon paremmat ehdot kuin rahoitusyhtiöllä. Kasko on meillä hyvä ihan omasta vapaasta tahdosta.

"Neith"
[QUOTE="vieras";23683322]no viime talvi kyllä osoitti, että bensakoneessa on järkeä... Dieselistit jäivät pakkasilla firman pihaan kun mun 17-vuotias folkkari lähti ekalla käyntiin ja kotia kohti.

Ja jos ja kun saat ap täyden sekarin, niin voitte varmaan koittaa yrittää purkaa kaupan, tosin tulee siitä ehkä jotain kuluja.[/QUOTE]

nooh, kyllä mun vanha dieselin rutku käynnistyy (jos se on tolpassa :D)
se tulee halvemmaksi vaikka onkin se vero.. mun rutku on nyt vaan ollut hitusen ajokiellossa, eikä ole kyllä järkeä sitä edes kunnostaa kun tuo uusi peli vie kaikki ylimääräiset rahat tästä talosta |O
mie en edes kuunnellut miehen perusteluita sille miksi tuo oli hyvä kauppa.. olisin vaan mennyt raivon rajamaille.. ja se olisi turhaa kun nimet on jo paperissa.. ja mies ei ikäpäivänä suostu kauppaa perumaan : /
sillä kyse ei onneksi ole egosta, käytettynä sen vanhat autot on ostettu.. vaikkain ne on aina ollut suht tuoreita.. nyt taitaa olal kyse vaan idiotismistä

Ei mulla jäänyt dieseli yhtään mihinkään viime talvena ja ollut edes roikan päässä koko talvena.

"vieras"
[QUOTE="Neith";23683370]nooh, kyllä mun vanha dieselin rutku käynnistyy (jos se on tolpassa :D)
se tulee halvemmaksi vaikka onkin se vero.. mun rutku on nyt vaan ollut hitusen ajokiellossa, eikä ole kyllä järkeä sitä edes kunnostaa kun tuo uusi peli vie kaikki ylimääräiset rahat tästä talosta |O
mie en edes kuunnellut miehen perusteluita sille miksi tuo oli hyvä kauppa.. olisin vaan mennyt raivon rajamaille.. ja se olisi turhaa kun nimet on jo paperissa.. ja mies ei ikäpäivänä suostu kauppaa perumaan : /
sillä kyse ei onneksi ole egosta, käytettynä sen vanhat autot on ostettu.. vaikkain ne on aina ollut suht tuoreita.. nyt taitaa olal kyse vaan idiotismistä[/QUOTE]

se on kyllä oikeasti raskasta, jos puoliso ei tajua raha-asioista mitään. Me ollaan molemmat matemaattisia ihmisiä, niin ei ole tullut sen laskemisen kanssa ongelmia.

Ja tosta riisselistä, mikä tahansa lähtee tolpan nokasta, mutta yleensä työpaikkojen parkkiksilla ei ole sähköä. Ja joka toisella oli vepastot ja vastaaavat myös jäässä/hyytyneet viime talvena.

"jaja"
Ja aloittaja asuu ilmaiseksi kun mies maksaa kämpän? Ja se uuden auton hinta laskee silloin kun laittaa nimmarin sopimuksen, eikä auto ole liikkunut vielä metriäkään.

ohno
Vetäisin aikamoiset herneet nenään.

Miehees iski munanpidennystarve. Sympatiat sulle.

Se ottais päähän erityisen rankasti, että etukäteen oli jo sovittu halvemmasta dieselistä, ja lopputulos jotain ihan muuta.

Auton rinnalla on pientä, että oma mies tuo kaupasta marinoituja kanankoipia, kun olen pyytänyt marinoimattomia fileesuikaleita.

"mies"
Vetäisin aikamoiset herneet nenään.

Miehees iski munanpidennystarve. Sympatiat sulle.

Se ottais päähän erityisen rankasti, että etukäteen oli jo sovittu halvemmasta dieselistä, ja lopputulos jotain ihan muuta.

Auton rinnalla on pientä, että oma mies tuo kaupasta marinoituja kanankoipia, kun olen pyytänyt marinoimattomia fileesuikaleita.
Aina on oikea aika valittaa, olpa kyseessä lihapala tahi auto.

-----
No johan mies sekosi.

Ap, sulla on ihan hyvä suunnitelma. Et todellakaan maksa mitään miehen menoja, jos se käyttää rahojaan noin tolkuttomasti. Kai se sen omilla rahoillaan osti?

"Neith"
Siis vanhasta oli vielä velkaa ja sit osti uuden vellalla? eli maksatte sit sekä vanhaa velkaa ja uutta pois kun piti pienentää menoja?
Tosi fiksua...
tietty se vanha auto meni vaihdossa.. hyvittivät siitä enemmän kuin auton arvo on (se on vanha kikka jolla saadaan miehet luulemaan että synty hyvät kaupat.. : /)
joten käsirahaa ei uuteen tarvittu.. mutta se on pieni lohtu nyt..

"Neith"
[QUOTE="jaja";23683524]Ja aloittaja asuu ilmaiseksi kun mies maksaa kämpän? Ja se uuden auton hinta laskee silloin kun laittaa nimmarin sopimuksen, eikä auto ole liikkunut vielä metriäkään.[/QUOTE]

nope, asunto velka on puoliksi ja sitä maksetaan puoliksi, vastike maksetaan puoliksi (paitsi silloin kun miehellä ei ole tarpeeksi rahaa auton takia, kun tulee vakuutusnmaksut tai huolto tai ei olekkaan ollut viikonloppua töitä jolloin palkka on pienempi.. |O)
mie maksan yksin pojan tarhamaksut (siis ok poika on mun mutta tarhamaksut on isommat kun olen miehen kanssa) koska auton lyhennys on suuri, maksan valtaosan ruuista, maksan sähkölaskut (koska mies maksaa bensat siihen autoon)

Yhteistyössä