pieni vauva ja bilettäminen..

• Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kuha";23659779]Baaristako ne tutut tulee? Ja bilettämästä löytyy? Nekö elää yksin, ilman ystäviä jotka ei baareissa ramppaa.

Sori kertoa sulle tämä, mutta kun kaveripiiri on ohittanut jo baari-iän ja silloin aikanaan juossut tarpeeksi, voi kaveerata ihan noin muuten vaan. Ja ne kaverit pysyy, ja niitä näkee liki päivittäin...ja ulkona ravaaminen ei mitenkään liity siihen[/QUOTE]

Mä olen elänyt vuoden yksin, ilman kavereita, kummasti viihdeillan jälkeen on numeroita puhelimessa ja kahvittelittelijoita tiedossa.

On mullakin toki kaveripiiri joka on ohittanut baarittelu iän, mut ne on tolla 200km päässä.
Meillä oli justiinsa reissu johon lähtiessä en tuntenut ketään ja kyllä, se reissu sisälti myös kaljan litkimistä, mut niin vaan sieltä taas löytyi samanhenkistä porukkaa, osa toiselta paikkakunnaltakin ja muuten en varmaan koskaan olisi heidän kanssaa puheisiin tullut.

a_p
Kyllä minäkin ymmärrän täysin kerran kuussa bilettämisen. Mutta kun tämä vauva on nyt 3 kk, äiti paranteli ensin itseään sen 1, 5 kk ja sitten biletettänyt puolessatoista kuukaudessa ton 4 kertaa.. Eli todellisuudessa joka viikonloppu.

"kuha"
Mutta vaikka tapaisi ystäviään baarissa niin eihän se tarkoita etteikö voisi tavata ystäviään muuallakin? Miten noi kaksi sulkevat toisensa pois?
Täällä moni perustelee sillä että baarissa on käytävä jotta edes joskus näkee ystäviä - ja se ei mene minun kaaliin vaikka kuinka isolla lekalla taottas =)

Ehkä olen ahdasmielinen - ja olenkin, mutta kun en jaksais enää viedä seuraavallekin sukupolvelle tätä humalahakuita kultuuria, missä baarit on oleellinen osatekijä.

Totta se että vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa, ilman lapsia. Jokainen tarvitsee. Mutta tarviiko siihen liityä runsas alkoholinkäyttö?

[QUOTE="kuha";23659937]Täällä moni perustelee sillä että baarissa on käytävä jotta edes joskus näkee ystäviä - ja se ei mene minun kaaliin vaikka kuinka isolla lekalla taottas =)

Ehkä olen ahdasmielinen - ja olenkin, mutta kun en jaksais enää viedä seuraavallekin sukupolvelle tätä humalahakuita kultuuria, missä baarit on oleellinen osatekijä.

Totta se että vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa, ilman lapsia. Jokainen tarvitsee. Mutta tarviiko siihen liityä runsas alkoholinkäyttö?[/QUOTE]

Ei tarvitse liittyä runsasta alkoholikäyttöä.
Mutta osalla voi liittyä ilman että se on ongelma.
Meitä on niin moneksi ja ainakin minä oivallan hyvin, ettei minun tapani rentoutua tai muutenkaan elää sopisi kaikille - ja silti toimii minulla loistavasti.

:)

"vieras"
[QUOTE="vieras";23659439]Tästä sun viestistä saa pääteltyä hyvin, että me jotka emme laita vauvoja joka kuukausi mummolaan juomisen tieltä, ollaan tiukkapipoja jotka rähistään lapsille ja voidaan huonosti.

Mä en tiedä uskotko sä tohon itsekään, että ryypättyäsi viikonloput olet sen rentoutuneempi äiti kuin me jotka emme tuossa määrin sitä harrasta. Ainakin minä tulen baarissa juoksemisesta ja alkoholista krapulaiseksi ja kärttyiseksi, pahemmaksi kuin sitä ennen. Niin käy lähes jokaisella , jonka tunnen alkoholia käyttävän. olipa lapsia tai ei , niin se juomareissu ei ketään rentouta, vaan pikemminkin kasvaa väsymystä mm. työviikolle ja alkuviikosta ollaan niin laiskoja, uupuneita ja vihaisia.

Toki meillä on lapsi hoidossa, mut mulle on ihan turha väittää, että ryyppäävä äiti on rennompi ja parempi, usein kyllä ihan päinvastoin.[/QUOTE]

Mistä sinä tiedät että jokainen ihminen on aina baarissa perseet olalla ja lähtee sinne ihan ryyppäämisen takia ryyppäämään? Muuta vaihtoehtoako ei ole,kuin kossupullo kurkusta alas ja persevako vilkkuen örveltämään ja oksentelemaan?

Onko tullu semmonen vaihtoehto mieleen,että jotkut lähtee sinne baariin seuran takia ja vaikka tanssimaan? Jos muistaisin semmosen kerran kun oon baarissa yli neljä siideriä ottanu niin voisin kertoa,mut nyt ei tuu mieleen. Ja kyllä,aikuisten seura,hyvä musiikki ja tunnelma rentouttaa.

Ai niin mut sähän kyllä oot varmaan nähnyt ja laskenut jokaisen paukun jonka nää paskamutsit baarissa ottaa? Ihan samalla tavalla sä yleistät lapsensa hoitoon laittavia juopoiksi ja krapulaisiksi jotka potee sitä darraansa vielä torstainakin. Varmaan oma häpees jos sun tutuissa on tommosia ihmisiä,mä en vaan tunne yhtäkään. Tosin johtuukohan siitä että ikää on lähemmäs kolmekymmentä eikä viistoista..

"vieras"
[QUOTE="kuha";23659731]No ei sentäs niin, vaan jos on pakottava polte ryyppäämään kerran kuussa, niin onko se oikeesti perheellisen elämää? Jos arki on niin raskasta että sitä ei osaa eikä kykene nollaamaan muulla kuin viinalla niin olisiko syytä ollut opetella sellainen seikka että viina ei rentouta eikä nollaa mitään. Kyllä se olis hyvä opetella joku muu tapa rentoutua, meinaan alkoholista lapset kärsii - vai luuleko joku ettei mukulat tajua kun särkisilmä vanhemmat heidät hoidosta hakee?[/QUOTE]

Voi sua,etkö sä osaa ottaa vaan sitä yhtä tai kahta? Sekin on ilmeisesti taitolaji..ei tartte lapsen katella krapulaista mutsia jos äippä osaa vähän rajottaa sitä juomistaan ;) Siks kato mä voin ihan tälleen perheellisenäkin käydä baarissa,tuossa saatanan synnnyinluolassa,kun ei oo tapana juoda itseäni känniin =)

ihme kyttäystä
No meidän lapsi oli eka kertaa yökylässä yhden yön vähän reilu 2kk iässä. Sen jälkeen ollu joka kuukaus yhden yön samassa paikassa ja nyt viime aikoina (10kk) ollut jopa parin viikon välein yhden yön. On tuttu paikka ja lapsi viihtyy siellä hyvin. Rytmit on samat kuin kotonakin. Ei käydä baareissa mut kotona tai muualla saatetaan ottaa alkoholia. Mun mielestä lapsen paikka ei oo sillon siellä missä vanhemmat juo. Ja toisekseen mun mielest on parempi viedä lapsi kerran kaks kuussa jonnekin sillä itellä ei ainakaan hermot kestäs muuten ollenkaan. pakko välillä höllätä

"daa"
Myös minut ja veljeni on viety päivähoitoon jo 3kk ikäisinä, käsittääkseni se oli silloin 80-luvulla ihan normaalia. Eli me olimme kummatkin siitä lähtien erossa vanhemmistamme noin 160h/kk päivähoidon takia ja lisäksi suunnilleen saman ikäisestä lähtien (aina murrosikään asti) silloin tällöin mummuilla yö/viikonloppuhoidossa vanhempien työ- ja harrastusmatkojen takia. Ihan normaaleita, pärjääviä ihmisiä meistäkin kehittyi. Jos vanhemmat ovat lasten kanssa ollessaan välittäviä, huolehtivia, rakastavia, jne., niin ei kukaan pilalle mene vaikka välillä olisikin hoidossa. Relatkaa! :)

huh.
No kyllä osassa tapauksia kyttäys on ookoo. Muutenhan ne mutsit vetäis perseet olalle 7 päivää viikossa.

Mahtaa tulla tunneköyhä lapsuus kun jatkuvasti vieraissa hoidossa. Ei varmaan kovin lämmin ole äiti lapsi suhde. Millainen äiti edes raatsii jättää parikuukautisen vauvan jatkuvasti yöhoitoon asti??

"vieras"
[QUOTE="kuha";23659779]Baaristako ne tutut tulee? Ja bilettämästä löytyy? Nekö elää yksin, ilman ystäviä jotka ei baareissa ramppaa.

Sori kertoa sulle tämä, mutta kun kaveripiiri on ohittanut jo baari-iän ja silloin aikanaan juossut tarpeeksi, voi kaveerata ihan noin muuten vaan. Ja ne kaverit pysyy, ja niitä näkee liki päivittäin...ja ulkona ravaaminen ei mitenkään liity siihen[/QUOTE]

Noh..näkeehän toki ystäviä muutenkin. Mutta. Meidän ystäväpiirissä kaikki on perheellisiä ihmisiä. Päästään töistä kolmen-neljän välillä,käydään kaupassa,haetaan lapset hoidosta. Tehdään ruoka,ulkoillaan,lasten iltapesut,sadut ja pusut ja hups,kello on 9 illalla.

Ei mulla eikä monella muullakaan ole arkena aikaa tai haluja lähteä iltaisin mihinkään enää tuntikausiks istuskelemaan ja seurustelemaan. Tai sit menee aikataulut niin ristiin että se sopivan illan löytäminen on ihan oikeesti hankalaa. Sen takia me ollaan tän ystäväporukan kanssa aina etukäteen lyöty lukkoon joku päivä kalenterista tyttöjenillalle. Lähdetään ulos kun lapset nukkuu,mennään syömään ja siitä sit jonnekin jatkamaan.

Toki vois jonkun luona istua iltaakin,mutta en sit tiiä kuka haluaa kahdeksan naista omaan olkkariinsa lauantai-iltana juoruamaan ja höpöttämään,hissutella kuitenkin pitää kun lapset nukkuu ja sillä miehelläkin on varmaan jotain sanomista siihen :)

ennen-nyt
Kun esikoinen oli 3kk hän oli ekan kerran hoidossa (yön). Nuorena hän oli sitä aika usein (n.1krt/kk).
Ja myönnän että en olisi jaksanut muuten, mies ei lasta hoitanu. Nyt toinen lapsi täyttää loppuviikosta vuoden, ja hän ei ole ollu kertaakaan yöhoidossa, eikä ole niin usein hoidossa muutenkaan. Mutta molemmat "tavat" olen siis kokeillu ja minä en ymmärrä miksi muiden valitsemia teitä on pakko kritisoida. Nyt en HALUA antaa kuopusta hoitoon, mutta esikoisen kohdalla olen erityisen kiitollinen että sain hänelle luotettavan hoitajan.

Antaa kaikkien kukkien kukkia- omalla tavallaan. Hyvää kevättä kaikille

vieraas
Täytyy sanoa, että oon kateellinen teille joiden ystävät haluaa nähdä teitä myös selvinpäin!

Kun tulin raskaaksi ja lopetin baareissa oleskelun niin kaveritkin hävis. Viikolla ei käy, kun on töitä ja eivät jaksa nähdä ja vkl tulee niin he ovat kännissä ja sitten krapuloissa ja taas la humalassa ja sitten sunnuntaina vaan makoilevat. Toisaalta olen kyllä tyytyväinen että nämä ihmiset eivät enään kuulu elämääni! Mutta uusiakaan kavereita en ole saanut.

Viimeksi kävin baarissa tammikuun lopulla. Seuraavasta kerrasta ei ole mitään tietoa, kun ei ole kiinnostusta. En tykkää itsestäni humalassa.

Miehen kanssa haluaisin viettää koti-iltoja, laittaa muksut mummille ja vaan löhöillä. Mies taas näkee lapsivapaan ryyppäämisenä. Eli tilanne menee aina siihen, että jos ehdotan että viedään lapset mummille niin mies lähtee ostamaan kaljaa -mies juo kyllä muutenkin paljon. Rentoutuu muka :/ Sitten minäkin jään mummille yöksi, kivaahan sekin on, mutta ei oman äidin kanssa vietetty aika ole samaa kuin miehen kanssa :D

Mama the strange
Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Itse olin ekan kerran "bilettämässä" kun lapsi oli muuutaman kuukauden ikäinen. Tuon jälkeen lapsi on ollut yökylässä isällään, mummolassa tai isänsäisän luona n. kerran kuukaudessa, vauvana harvemmin.
Harvalla kaverillani on lapsia, joten heitä on vaikea tavata lasten kanssa. Yleensä lapsivapaan illan istun kavereiden kanssa, jutellaan, pelaillaaa, syödään ja ehkä vähän juodaankin. Todella harvoin käyn baarissa, enkä kännissä ole ollut vuosiin.

Lapsi viihtyy hyvin yökylässä ja minusta on tärkeää, että lapsella on myös muita läheisiä aikuisia kuin minä. Olimme vuosia todella tiiviisti lapsen kanssa kahden ja tämä hoitokuvio muodostui sinä aikana.
Myös äidille ovat muutkin ihmiskontaktit kuin lapsi tärkeitä.

pohjantähdenalla
No kyllä osassa tapauksia kyttäys on ookoo. Muutenhan ne mutsit vetäis perseet olalle 7 päivää viikossa.

Mahtaa tulla tunneköyhä lapsuus kun jatkuvasti vieraissa hoidossa. Ei varmaan kovin lämmin ole äiti lapsi suhde. Millainen äiti edes raatsii jättää parikuukautisen vauvan jatkuvasti yöhoitoon asti??
Minä annoin 1kk ikäisen vauvan isälleen yöksi,itse olin kotona kolmen vanhemman lapsen kanssa. Mutta tän palstan mukaan pojastani on kasvamassa nyt ADHD lapsi,jolla ei ole minkäänlaista tunneälyä.
Mutta niinkuin jo sanoin,että jokainen vanhempi tekee ratkaisut parhaaksi katsomallaan tavalla.

"vieras"

Joo ja kohta ne tykittää suoneen ja heittää lapsen liikkuvasta autosta kaatopaikalle ja myy sen kuvia pedofiileille.

Kertoisitko esimerkkitapauksen lapsesta,jonka psyyke on vakavasti vaurioitunut kun on ollut vauvaiässä hoidossa isovanhemmillaan? Tiedätkö ketään joka on mennyt aikuisena sanomaan vanhemmilleen että vittu kun sillonkin kävitte baarissa? Mitä tarkoitat tuolla tunneköyhällä? Perustelisitko? Eli sun mielestä äiti ei voi rakastaa lastaan jos käy kerran kuussa baarissa,niinkö?

Tarkoittaako sun omalla kohdalla äidinrakkaus pelkästään sitä että sä et poistu kotoas ikinä? Tai ainakaan baariin? Mä oon luullu että se lapsen ja vanhemman suhde ois jotain muutakin,mutta ei kai sitten kun niin sanot. Mut hyvä että sun lapset isona tietää että äiti rakasti kun ei käynyt baarissa. Muustahan sitä ei tiedäkään,kuten itse sanoit.

Ja ei,ei kolahtanut,sehän sun seuraava kommentti ois ollu? Se koira älähtää jne..oot vaan kade tjsp. Mun lapset on jo sen ikäsiä että tämmöstä ei oo enää aiheellista pohtia. Vituttaa vaan tommoset kaikentietävät pilkunnussijat jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken toisten elämästä jonkun yhden yksityiskohdan perusteella. Toivottavasti joku näkee sut kaupassa eineslasagne kädessä ja soittaa sossuun että sun kakarat on aliravittuja ja heitteillä.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;23660129:
Minä annoin 1kk ikäisen vauvan isälleen yöksi,itse olin kotona kolmen vanhemman lapsen kanssa. Mutta tän palstan mukaan pojastani on kasvamassa nyt ADHD lapsi,jolla ei ole minkäänlaista tunneälyä.
Mutta niinkuin jo sanoin,että jokainen vanhempi tekee ratkaisut parhaaksi katsomallaan tavalla.
Minä aloin olla isovanhemmilla viikkoja kerrallaan muutaman viikon/kk:n ikäisestä ja jäi silti ADHD saamatta ja tynneälykin taisi kehittyä normaaliksi.
Mutta kiitollisuus kyllä jäi vanhempiani kohtaan siitä, että uskalsivat toimia lapsen parhaaksi sovinnaistapoja vastaan.
:)

"Vieras"
Kyllä minäkin ymmärrän täysin kerran kuussa bilettämisen. Mutta kun tämä vauva on nyt 3 kk, äiti paranteli ensin itseään sen 1, 5 kk ja sitten biletettänyt puolessatoista kuukaudessa ton 4 kertaa.. Eli todellisuudessa joka viikonloppu.
Aivan järkttävää :( Oikeen pahaa tekee pienen vauvan puolesta kun äitiä ei ton vertaa kiinnosta suhteen rakentaminen vauvaan ja oleminen vauvan kanssa. Ei ku ryyppäämään pitää päästä! Joidenkin ihmisten ei pitäs kyllä lapsia hankkiakaan jos heti kuukauden ikäinen vauva pitää joka vkoloppu hoitoon laittaa..

a_p
[QUOTE="vieras";23660146]Joo ja kohta ne tykittää suoneen ja heittää lapsen liikkuvasta autosta kaatopaikalle ja myy sen kuvia pedofiileille.

Kertoisitko esimerkkitapauksen lapsesta,jonka psyyke on vakavasti vaurioitunut kun on ollut vauvaiässä hoidossa isovanhemmillaan? Tiedätkö ketään joka on mennyt aikuisena sanomaan vanhemmilleen että vittu kun sillonkin kävitte baarissa? Mitä tarkoitat tuolla tunneköyhällä? Perustelisitko? Eli sun mielestä äiti ei voi rakastaa lastaan jos käy kerran kuussa baarissa,niinkö?

Tarkoittaako sun omalla kohdalla äidinrakkaus pelkästään sitä että sä et poistu kotoas ikinä? Tai ainakaan baariin? Mä oon luullu että se lapsen ja vanhemman suhde ois jotain muutakin,mutta ei kai sitten kun niin sanot. Mut hyvä että sun lapset isona tietää että äiti rakasti kun ei käynyt baarissa. Muustahan sitä ei tiedäkään,kuten itse sanoit.

Ja ei,ei kolahtanut,sehän sun seuraava kommentti ois ollu? Se koira älähtää jne..oot vaan kade tjsp. Mun lapset on jo sen ikäsiä että tämmöstä ei oo enää aiheellista pohtia. Vituttaa vaan tommoset kaikentietävät pilkunnussijat jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken toisten elämästä jonkun yhden yksityiskohdan perusteella. Toivottavasti joku näkee sut kaupassa eineslasagne kädessä ja soittaa sossuun että sun kakarat on aliravittuja ja heitteillä.[/QUOTE]

Kaiken tietävä pilkunnussija? Miksi helvetissä tehdä niitä lapsia jos synnäriltä päästyään on samantien mentävä shoppailemaan, ja heti kun alapää antaa myöden baariin bilettämään? Ja sitä biletystä sitten riittääkin joka viikonloppu, parhaimmassa viikonlopussa 2 päivää peräkkäin!

Lasta kehutaan maailman helpoimmaksi, kuitenkin pääasiassa lasta hoitaa isä, töidensä päälle, ei äiti. "Äiti" hoidattaa vauvan kaikille muille vaan ei itselleen.

Sano mitä sanot mutta tuollainen ei kuulu 3 kk vanhan lapsen elämään. Toivottavasti läheiset tai vähemmän läheiset tekee sosiaalitoimeen ilmoituksen.

Rehellisesti, kyllä kauhistuttaa.

"Vieras"
Kaiken tietävä pilkunnussija? Miksi helvetissä tehdä niitä lapsia jos synnäriltä päästyään on samantien mentävä shoppailemaan, ja heti kun alapää antaa myöden baariin bilettämään? Ja sitä biletystä sitten riittääkin joka viikonloppu, parhaimmassa viikonlopussa 2 päivää peräkkäin!

Lasta kehutaan maailman helpoimmaksi, kuitenkin pääasiassa lasta hoitaa isä, töidensä päälle, ei äiti. "Äiti" hoidattaa vauvan kaikille muille vaan ei itselleen.

Sano mitä sanot mutta tuollainen ei kuulu 3 kk vanhan lapsen elämään. Toivottavasti läheiset tai vähemmän läheiset tekee sosiaalitoimeen ilmoituksen.

Jos munlähipiirissä ois tollanen tapaus niin tekisin ilmon itse. Mikset tee? Nimettömänä ne voi tehdä. Ainakin sossujen käynti sais toivottavasti tollasen "äidin" ajattelmaan vähän enempi lastaan ja vähempi sitä omaa persettään..

hyyyiiii
Naurattaa oikeasti ajatuskin, että joku mamma ihan oikeasti on niin törkeä, että kehtaa mennä baariin ja jättää pienen vauvansa yökylään USEASTI. En edes viitsi sanoa, mitä tuollaisista ajattelen... olisi kannattanut ehkä vähän enemmän juosta ennen lasten saantia, niin edes ekat puoli vuotta voisi rauhoittaa vauvan kanssa olemiselle ja imettämiselle...

"Minni"
[QUOTE="Vieras";23659308]Relatkaa.. Juu sitä onkin heti nipo kun ajattelee lasten parasta. Ei niitä suosituksia tyhjästä revitä. Ja enpä ole hiiri minäkään, mutta sen verran järkeä päässä ja halusin lasta koko sydämestäni, että pystyin oman elämän rauhottmaan ensimmäiksi kuukausiksi. Ei sitä lasta kannata hankkia jos ei siitä omasta perseestä oo sen verran valmis luopuun ja omaa elämää rauhottaan, et olis oikeesti vauvalle läsnä. Ei, mut tollaset paskamutsit heivaa heti 2kk ikäsen lapsen yökylään, ku pakko päästä baanalle.[/QUOTE]

Oih, oikein paskamutsit, kiva :D Älä huoli, poika on jo 6 v, jos jätettäis se koko viikoks yksin ja lähetään miehenkaa etelään, mitäs sanot? Eiks kuulosta hyvältä :D Siinä vasta ois paskamutsi titteli.

"vieras"

Mistä sä sen ilmoituksen tekisit? Siitä että isä hoitaa lasta? Mua kiinnostaa ihan hirveesti,että mistä sä tiedät minuutin tarkkuudella tän perheen tekemiset ja menemiset? Mä tekisin ilmoituksen jos lapsi on heitteillä. Jos lapsi ei saa ruokaa,vaatteita tai hänet jätetään yksin. Tai jos lapsi saa huutaa yksin lattialla tai sängyssään eikä kukaan välitä. Jos lasta ei viedä ulos tai häntä pahoinpidellään tai hoidatetaan milloin kenelläkin baarista bongatulla tuttavuudella. Mutta ei,siitä en tekisi että äiti on käynyt shoppailemassa ja lasta hoitaa pääasiassa isä.

Jokainen tekee niinkuin tekee ja jos 'ulkopuolisen' silmistä siltä tuntuu niin ilmoittamaan etiäpäin. Lasten parasta katsoen tietysti. Itse en kylläkään lähtisi minnekään soittelemaan jos kaverina
i/tuttavani lapsi hoidossa kerran kuukaudessa mummollaan kun äiti/isä tahtoo mennä ns. ilmaa haukkaamaan. Meitä on moneksi.

"vieras"

Kuka sitä lasta hoitaa kun isä on töissä?

Yhteistyössä