pieni vauva ja bilettäminen..

  • Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
"huhhuh"
ei pitäs ikinä lukea tällasia ketjuja jossa jotkut yrittää oikeesti väittää, että jos käy baarissa joskus pitämässä hauskaa, olisi huono äiti. tuntuu, että ne jotka tällaista väittävät, eivät vaan itse uskalla lähteä tai heillä ei ole mahdollisuutta, vaikka haluaisivatkin ja koittavat siten saada ne äidit jotka pääsevät sen harvan kerran lähtemään, niin tuntemaan itsensä jotenkin huonommiksi ihmisiksi. huhhuh sanon minä :) minä tiedän ainakin, että oon maailman paras äiti lapselleni, vaikka kävisin sen 1 kerran kuussa just vaikka siellä baarissa taikka sitten puistossa istumassa kaljalla. sääli, jos joku oikeesti tuntee olevansa huono äiti noiden joidenkin kirjoittajien takia. niin ja lisäyksenä vielä, minäkään en ymmärrä niitä jotka joka viikonloppu ravaavat baarissa sunmuissa riennoissa ja jättävät vauvan hoitoon. enkä sitä että juostaan about synnäriltä bilettämään. mutta jos vauva on jo muutaman kuukauden ikäinen, niin en nää siinä mitään väärää että äiti lähtis kerran kuussa näkemään ystäviään. esimerkiksi minä itse en näe ystäviäni juuri ollenkaan paitsi sen 1 kerran kuussa kun johonkin pääsen, ja silloinkin lapsi on isänsä kanssa kotona. eli vietän kaiken muun ajan kuukaudeta lapseni kanssa, paitsi sen 1 pvn/illan.. voi että, soittakaa lastensuojeluun!
 
"hipp"
mies käy joka vkonloppu saunomassa kavereiden kanssa ja sen jälkeen pizzalla ja kaljalla.se juo max3 kaljaa,mutta joka kerta se juo ainakin yhden.Se on tehnyt sitä aina,silloinki kun lapset oli ihan pieniä.Onko se huono isä?
 
[QUOTE="huhhuh";23662541]ei pitäs ikinä lukea tällasia ketjuja jossa jotkut yrittää oikeesti väittää, että jos käy baarissa joskus pitämässä hauskaa, olisi huono äiti. tuntuu, että ne jotka tällaista väittävät, eivät vaan itse uskalla lähteä tai heillä ei ole mahdollisuutta, vaikka haluaisivatkin ja koittavat siten saada ne äidit jotka pääsevät sen harvan kerran lähtemään, niin tuntemaan itsensä jotenkin huonommiksi ihmisiksi. huhhuh sanon minä :) minä tiedän ainakin, että oon maailman paras äiti lapselleni, vaikka kävisin sen 1 kerran kuussa just vaikka siellä baarissa taikka sitten puistossa istumassa kaljalla. sääli, jos joku oikeesti tuntee olevansa huono äiti noiden joidenkin kirjoittajien takia. niin ja lisäyksenä vielä, minäkään en ymmärrä niitä jotka joka viikonloppu ravaavat baarissa sunmuissa riennoissa ja jättävät vauvan hoitoon. enkä sitä että juostaan about synnäriltä bilettämään. mutta jos vauva on jo muutaman kuukauden ikäinen, niin en nää siinä mitään väärää että äiti lähtis kerran kuussa näkemään ystäviään. esimerkiksi minä itse en näe ystäviäni juuri ollenkaan paitsi sen 1 kerran kuussa kun johonkin pääsen, ja silloinkin lapsi on isänsä kanssa kotona. eli vietän kaiken muun ajan kuukaudeta lapseni kanssa, paitsi sen 1 pvn/illan.. voi että, soittakaa lastensuojeluun![/QUOTE]

Juuri tätä mieltä minäkin olen.... Ja kaverini ihmetteli kans sitä miten nopeasti äiti voidaan leimata paskamutsiks jos tosiaan vaikka 4-6 viikoin välein on sen 12 tuntia erossa muksusta. Ja tiedän kyllä että aloitus koski jokaviikonloppuista tenuumista,mikä on aina minun mielestä tuomittavaa kaikenikäisten lasten kohdalla. Mutta ei se kenestäkään tee huonoa äitiä jos ymmärtää ottaa joskus rennosti ja varsinkin aikaa parisuhteelle. Joku chillaa virkkaamalla ja toinen kaljalla. ei se oo sen kummasempi juttu,kun vaan ei lapsi ole sitä kaljoittelua näkemässä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661704]No nämä ihmiset opiskelee tai käyvät töissä, näistä perheestä jompikumpi tai kumpikin vanhemmista käy aika usein juomassa, lapset on viikot päiväkodeissa ja koulussa, viikonlopuista suuren osan jossain muualla kuin kotona. Mielestäni töissäkäyvien ihmisten lapset ansaitsisivat hieman enemmän perheenkeskistä aikaa, mitä he eivät kyllä saa sillä,e ttä ollessaan viikonlopun hekin "lomalla" eivät oikein näe muuta kuin tohkeissaan baari-iltaa valmistelevan vanhemman ja seuraavana päivänä krapulaisen naaman.
Eräs äiti valittaa nimenomaan jatkuvasti miehen juopottelusta, kun se baari menee aina perheen edelle viikonloppuisin. Äiti sitten on se yksinomaan joka on osallisena lasten tekemissä kun isä ei tätä iloa ole jakamassa. Siinä ei paljoa tule yhdessätekemisen makua jos toinen menee menojaan. Näissä missä äitikin "tykkää vähän bilettää, koska äidilläkin on oikeus" ovat muuten han mukavia ihmisiä, mutten ymmärrä sitä, että miksi pitää väsyttää itsensä joka viikonloppu sillä kännäämisellä. kun se ihan oikeasti menee siihen, että lapset jo tietää että "äiti on kipee" nukutaan päiväunia kun lapset tulee koulusta kotiin, ruoanlaitto on ylivoimaista ja töissä valitetaan kun ei jaksa ei millään. Sitä se on. Eiköhän nuo vappusuunnitelmat ja kesälomasuunnitelmat oli baarilla täytettyjä näissä perheissä. ainakin joka juhlapyhä se niin on, että loma tarkoittaa aikuisten lomaa. Juhannuksena on pakko ryypätä, vappu tietysti, kesällä toki on pakko päästä helteillä terassille kaljalle :D[/QUOTE]

Eli sä tunnet nää ihmiset tosi läheisesti? Kivat oletukset sulla,että niinhän se tietysti menee. Mäkään en tiedä vielä mitä me tehdään juhannuksena,mut kiva että sä tiedät jo toistenkin osalta :)
 
"Piparnakkeli"
Miksi sitä parikuista ei voi ottaa mukaan kun menee tapaamaan ystäviä? Vai tapahtuuko se juomisen merkeissä? (Tuolla aiemmin on jo eroteltu varsin hyvin miksi on hyväksyttävämpää että äiti ottaa omaa aikaansa käyden salilla, nukkuen tms. kuin ryypäten.)
Nykyään kun on niin komeita vaunuja, kantoliinoja, -reppuja jne. missä kuljettaa pikkuista.

En huomannut että kukaan olisi sanonut että joku on HUONO ÄITI jos juhlii, mielestäni sellainen on vain itsekäs äiti jolla menee se biletys lapsensa edelle. Ja se parikuinen on vielä yleensä rinnassa kiinni aika ahkeraan, vaikka varmasti pärjää isän ja pullonkin kera yhden illan.


Jos tässä mennään näin henkilökohtaisuuksiin, on meilläkin ollut yllin kyllin mahdollisuuksia saada lasta hoitoon tai mummoa/vaaria meille yön yli. Kumma kyllä järjissä ja hengissä ollaan selvitty ilman kuukausittaista tai edes vuosittaista juhlintaa. Omaa aikaa ja parisuhteen laatuaikaa osataan ottaa ilmankin, että lasta pitäisi heivata jonnekin kumminkaiman tädille yökylään.
 
"vieras"
Mulla ainaki se pikkuvauva aika oli sellasta ettei mua kiinnostanu bilettämään lähtee, joten en ymmärrä mikä hinku vanhemmilla on heti lähtee vetää perseet ku vauva on vielä noin pienikin. En sano että se olis väärin mutta en vaan tajua sitä.
Kun lapsi on isompi niin musta tuo yö/kk on sopiva.
Me lähetään aika harvoin bilettää vaikka lapset oliski mummolla yötä. Käydään syömässä, ostoksilla ja tehdään yhdessä kaikkee muuta kivaa.
 
"jUSt"
[QUOTE="Piparnakkeli";23662628]Miksi sitä parikuista ei voi ottaa mukaan kun menee tapaamaan ystäviä? Vai tapahtuuko se juomisen merkeissä? (Tuolla aiemmin on jo eroteltu varsin hyvin miksi on hyväksyttävämpää että äiti ottaa omaa aikaansa käyden salilla, nukkuen tms. kuin ryypäten.)
Nykyään kun on niin komeita vaunuja, kantoliinoja, -reppuja jne. missä kuljettaa pikkuista.

En huomannut että kukaan olisi sanonut että joku on HUONO ÄITI jos juhlii, mielestäni sellainen on vain itsekäs äiti jolla menee se biletys lapsensa edelle. Ja se parikuinen on vielä yleensä rinnassa kiinni aika ahkeraan, vaikka varmasti pärjää isän ja pullonkin kera yhden illan.

Jos tässä mennään näin henkilökohtaisuuksiin, on meilläkin ollut yllin kyllin mahdollisuuksia saada lasta hoitoon tai mummoa/vaaria meille yön yli. Kumma kyllä järjissä ja hengissä ollaan selvitty ilman kuukausittaista tai edes vuosittaista juhlintaa. Omaa aikaa ja parisuhteen laatuaikaa osataan ottaa ilmankin, että lasta pitäisi heivata jonnekin kumminkaiman tädille yökylään.[/QUOTE]


kuka lasta on viemässä kumminkaiman tädille?se että teillä on ollut helppo lapsi joka on viihtynyt mukana ei tarkoita että kaikilla olisi.Oletko koskaan käynyt koliikki vauvan kanssa kahvilla?hytkyttänyt vauvaa sylissä ja yrittänyt lukea huulilta mitä toisella on sanottavaa?
Eikö ole rikkaus että lapsella on paljon rakastavia aikuisia elämässä kuten isovanhemmat?

Meillä ystävät näkevät yleensä iltaisin,on työt,harrastukset,omat perheet.Joskun juodaan siideri tai kaksi joskus taas kahvit.Välillä käydään syömässä,elokuvissa.Eletään normaalia sosiaalista elämää.Ulos mennään kun lapset nukkuu ja ovat kotona joko toisen vanhemman kanssa tai isovanhemmilla.joskus isovanhemmat ovat olleet meillä.rintamaidolla olivat molemmat puoleen vuoteen asti.kertaakaan en ole ollut krapulassa tai niin etten olisi pystynyt imettämään.
ihmisillä on suomessa ihan vääristynyt käsitys bilettämisestä, tuntuu että se on yhtäkuin perseet olalle.
 
"Monni"
[QUOTE="Minni";23659042]Ota sääkin ap joskus huikkaa ni et oo nipo. Meidän jätkä oli 2kk iästä asti melkein joka kk mummulla 1-2 yötä kk. Ai kauheeta, sil on varmaan kauheet traumat. Imettäny en.[/QUOTE]

Mitä varten halusit lapsen, jos sulla on selvästi "parempaakin tekemistä" kuin hoitaa lastasi?
 
[QUOTE="Monni";23663193]Mitä varten halusit lapsen, jos sulla on selvästi "parempaakin tekemistä" kuin hoitaa lastasi?[/QUOTE]

Kuukaudessa on 30 päivää.
Jos niistä yhden tai kaksi on isoäidillä niin eiköhän äiti kuitenkin ehdi myös itse lastaan hoitamaan. Hiukan tervettä järkeä noihin kritisointeihin.
 

Yhteistyössä