Myyjä otti S-etukortin pois...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunutmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Asia=selvä.;23643324:
Asia on aivan sama! On järjetöntä olla antamatta korttia äidille samantien takaisin, kun hän on kerran siinä paikanpäällä! Kassalla ei ollut mitään syytä epäillä, että äiti ei olisi kortin oikea haltija. Kyllä jokainen täysipäinen tämän asian nyt tajuaa.

Kassojen on toimittava ohjeiden mukaan, valitettavasti. Et sä mistään kaupasta saa korttiasi takaisin, vaan joudut hakemaan sen pankista, jos annat pankkikorttisi jonkun muun käyttöön.
Miten näin selvästä asiasta voi tulla näin kamala haloo?

Niin kun etukortin kortin antaa toiselle henkilölle, on kortin omistaja rikkonut korttiehtoja. Niin se nyt vaan on, ne kun ovat henkilökohtaisia eivät perhekohtaisia. Saati kun kyseessä maksukortti. Ihan kaikilla pankeilla menee joku summa korvaukseen, kun pankkikorttia väärinkäytetään ja varastamistapauksessa joka pankki vaatii kuolettamisilmotuksen ettei kortin omistajaa veloiteta kortin väärästä käytöstä. Eikös nämä kaikki löydy kaikkien pankkien korttiehdoista, silloin kun kortin hankkii olipa se pankki mikä tahansa :)

Ensinnäkin olisin itse myös ottanut kortin pois enkä antanut sitä takaisin jos siitä kerran noin suuren palkkion saa. Ja toisekseen, ehkä pankit haluaa, että kortin haltija käy lunastamassa kortin paikan päällä jolloin hänelle voidaan teroittaa kortin sääntöjä. Hänhän on allekirjoituksellaan luvannut noudattaa kortin sääntöjä, mutta tässäkään tapauksessa ap ei noudattanut. Eli hyvä että hän joutuu menemään lunastamaan kortin tiskiltä asti. Tämä oli ihan turhaa itkemistä omasta mokasta...

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23643344:
Ei taida olla ketään sellaista paikalla joka tietää syyn tuolle.
Siksi, että kortin sopimusehdoissa niin sanotaan. Kortti on pankin, ei kaupan, ja siitä vastaa pankki, ei kauppa, eikä etenkään kaupan kassa. Kassan työtehtäviin kuuluu väärissä käsissä olevan kortin poisottaminen ja luovuttaminen pankille. Ei kellekään muulle.

Sopimusehtoihin on sitoutunut allekirjoittamalla sopimuksen ja ottamalla kortin käyttöön.

En ymmärrä ap mikä tässä on niin hankala käsittää. Itse teit virheen, turha siitä on muita syyttää. Annoit pojallesi PANKKIKORTIN, jonka olet saanut S-PANKISTA. Jos olisit antanut pojallesi vaikka Nordean myöntämän pankkikortin ja se olisi otettu pois kaupassa, et todellakaan saisi korttia sieltä kaupasta, vaan pankista.

En ymmärrä ap mikä tässä on niin hankala käsittää. Itse teit virheen, turha siitä on muita syyttää. Annoit pojallesi PANKKIKORTIN, jonka olet saanut S-PANKISTA. Jos olisit antanut pojallesi vaikka Nordean myöntämän pankkikortin ja se olisi otettu pois kaupassa, et todellakaan saisi korttia sieltä kaupasta, vaan pankista.

Peesi. Ei voi kun itseään syyttää jos korttinsa antaa toiselle, ihan oikein että joudut sen takaisin saamiseksi maksaa! Aiheutit vaan turhaa harmia sekä kaupalle että kassalle! Ehkä ensi kerralla mietit uusiksi! Ja ketään ei ole sulle minkäänlaista anteeksipyyntöä velkaa.

Plussakorttia saa kaikenlisäksi käyttää perheenjäsenet.
Ei saa käyttää, se on korttiehtojen vastaista, mutta kassat eivät tähän puutu, kun on käteiskortista kyse. Tuskinpa S-kaupoissakaan käteiskortista ollaan kiinnostuneita.

Sen sijaan jos menet K-kaupan kassalle OP:n myöntämän luotto-ominaisuudella varustetun plussakortin kanssa, kassan ehdoton velvollisuus on ottaa se pois. Maksukortti nyt varsinkin on henkilökohtainen ja sen ollessa vääriss käsissä voi tulla isotkin taloudelliset tappiot. Käteiskortissahan saa vaan muutaman sentin bonukset.

Emmä tartte s-pankin kortteja takaisin, se riittää mulle :) Mies tässä sano että hän käy nostamassa rahat tiistaina ja vie ne Nordeaan. Kaivetaan nordean kortit piirongin laatikoista ja höyläillään niitä. :)

Ja olen kyllä ollut tyhmä ku tuohon oma-kauppa hömpötykseen lankesin. Kauppa ja pankki erikseen ja thats it.

[QUOTE="vieras";23643181]Yksinkertaistat asiaa aika paljon. Ap ei ole varmasti vihainen siitä, että kortti otettiin pois, vaan siitä, että sitä saanut takaisin henkkareita vastaan. Minäkin olisin vihainen.[/QUOTE]

Kun kortti kerran on otettu pois niin sitä ei saa antaa takaisin, edes niitä henkkareita vastaan.

Oma tytär oli unohtanut laittaa oman visa electron-korttinsa taakse nimikirjoituksen. Käytti kortti pari kuukautta ongelmitta kunnes Hesessä huomasivat että nimikirjoitus puuttuu ja takavarikoivat kortin saman tien. Henkkereita ei ollut mukana, harvoinhan tuon ikäisellä on virallista henk.todistusta jota kantaa mukana koko ajan. Sopivat kuitenkin että voi käydä hakemassa kortin takaisin esim. passilla joka oli kotona. Soitin vielä itsekin Heselle ja vastaava hlö siellä sanoi että periaatteessa heillä ei ole oikeutta antaa korttia takaisin, vaikka henkilöllisyys olisi todistettavissa. Kun kortti kerran on otettu pois, se toimitetaan pankkiin josta asiakas voi sen käydä lunastamassa. Eli kyllä kassa toimi aivan oikein. Se kortti pitää käydä lunastamassa pankista.

Emmä tartte s-pankin kortteja takaisin, se riittää mulle :) Mies tässä sano että hän käy nostamassa rahat tiistaina ja vie ne Nordeaan. Kaivetaan nordean kortit piirongin laatikoista ja höyläillään niitä. :)

Ja olen kyllä ollut tyhmä ku tuohon oma-kauppa hömpötykseen lankesin. Kauppa ja pankki erikseen ja thats it.

Et siis vieläkään käsitä (tai suostu käsittämään), että vika oli vain ja ainoastaan itsessäsi? :D

Joo, se on kyllä helpotus myös kaupalle ja pankille. Tiedä kelle sinä seuraavan kerran saat päähäsi lainata luottokorttiasi. Muistathan, että maksat siitä myös Nordealle.

Menee sitten luottotappiot ruotsalaisille.

No huh heijaa! Hiljattain harkitsin S-kortin hankkimista mutta en kyllä enää jos se kadotessaan noin kallis on.

Voi teitä hölmöjä. Poisottopalkkio menee siinä tapauksessa, että olet ilmoittanut kortin varastetuksi. Jos et ilmoita, niin jäät sitten sen tappiolle sen verran, mitä joku muukalainen korttiasi höylää. Voi miettiä, että kummassa jää enemmän miinukselle... Samahan se on ihan kaikkien korttien kanssa, tuiki tavallisessa vaikkapa Nordean tai Osuuspankin pankki/luottokortissa poisottopalkkio on 150 euroa.

Et siis vieläkään käsitä (tai suostu käsittämään), että vika oli vain ja ainoastaan itsessäsi? :D

eli haluat seuraavaksi lunastaa sen nordean kortin takaisin?? Koska tuo käytäntö ei ole millääntasolla kauppa/pankki kohtainen vaan pätee kaikkiin pankkeihin ja kauppoihin! Jos väärällä henkilöllä on kortti hallussa niin kortti otetaan pois!

Puoliksi käsitän että oli oma vika. Mutta että kyseessä oli vain bonukset ja perheen jäsen ja tulin melkein 15 min henkkareitten kanssa paikalle. Ja nykyäänhän sirukortinlukijat mahdoliistaa tämän tosi hyvin.

K-superissa muuten on tosi hienot ne päätteet, sellaset selkeät ja nopeat. Ja niissä höylätään se sirutonkin kortti, ettei kassa koske siihen. Tässäkin asiassa K-kaupat ovat "omaa-kauppaa" edellä.

"meihjän oomma kauppha, poonusta tulloo" Tottakai sitä tulee ku hinnat on niin helkutin korkeat.

Kukaan ei vastannut minulle että koskeeko tämä kaikkia S-etukortteja, myös sellaisia jotka keräävät vain bonusta. Ketjusta sain käsityksen että S-etukortista yleensä menee tuo maksu kortin lajiin katsomatta. Itselläni on Plussa-kortti jossa ei ole maksuominaisuutta eikä siitä mitään sakkoja peritä jos se katoaa tai lainaan sitä jollekin. Jos poisottomaksu koskee vain maksukortteja niin sittenhän ketjun otsikon pitäisi olla "Myyjä otti pankkikortin pois."

Yhteistyössä