Myyjä otti S-etukortin pois...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunutmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, tosiaan onni, ettei olla S-kaupan asiakkaita... Tai etukortti löytyy, mutta harvoin käytetään, eikä siinä ole sitä maksuominaisuutta onneksi. Pahoittelut vielä ap:lle. :(

Pitääpä käydä nostamassa sieltä palvelupisteestä rahat ja siirtää takas Nordeaan. Loppu tää S-pankki-oma-kauppa-poonus pelleily meiän perheen osalta. Onhan se niiiiin oma kauppa että... Mun kaupassa ei noin toimittaisi.

No tuskin Nordealla tai muullakaan PANKILLA on löysempiä sääntöjä kuin S-PANKILLA. Korttisäännöt ne on joka pankissa, ja myös palvelumaksut asiakkaan aiheuttamista tapahtumista. Miksi sä olet liittynyt S-ryhmään, kun sitä mollaat :) Sehän on vapaaehtoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ässäläinen;23643249:
Luottokunnan Visalla taitaa olla 150 euron palkkio,

Luottokortti/Maksukortti eri asia. Ja minähän en anna niiden tuota 84 euroa ottaa. Muuten ku sä ässäläinen tiedät nuo asiat, niin entä jos multa varastetaan mun kortti, ja varas maksaa sillä, niin joudunko mä siitä siis vastuuseen tolla summalla???

Oli kyllä tökeröä toimintaa kassalta. Mekin ollaan miehen kanssa usein menty kassalta niin, että minä olen maksanut, mutta mies on antanut minulle hänen etukorttinsa, jonne pisteet on sitten kertyneet. Olisi aika naurettavaa, jos joku kassa tässä tilanteessa ottaisi sen miehen kortin minulta pois sillä verukkeella, että se on henkilökohtainen, vaikka mies seisoo vieressä! :D Ollaan kuitenkin avioliitossa, ja meillä on täysin yhteinen talous ja yhteiset rahat.
No tämähän ei ole ollenkaan rinnasteinen asia. Siinä vaiheessa, kun annata miehesi maksukortin kassalle kun mies on kotona, kassa tekee todella väärin, jos ei ota korttia pois. Kassan tehtävä ei ole arvioida keillä on yhteiset rahat ja keillä ei. Maksukortit eivät silti voi olla yhteisiä.

Auta armias jos tässä olisi käynyt niin, että kortti olisi pudonnut jonnekin ja sitä olisi kaupan kassalla käytetty eikä korttia otettu pois! Miettikääpä sitä.

Kassa teki aivan oikein sekä ottaessaan kortin pois että kieltäytyessään antamasta sitä takaisin. Pankki, vaikka se nyt tässä tapauksessa onkin S-Pankki, antaa ohjeet siitä, miten poisotettuja kortteja käsitellään. Jos tämä olisikin ollut maksuomainaisuudella varustettu Plussa-kortti, se pitäisi hakea OP:n konttorista.

Ihan taatusti olisi Visa-Plussa-korttikin otettu K-kaupan kassalla tässä tilanteessa pois!

Luottokortti/Maksukortti eri asia. Ja minähän en anna niiden tuota 84 euroa ottaa. Muuten ku sä ässäläinen tiedät nuo asiat, niin entä jos multa varastetaan mun kortti, ja varas maksaa sillä, niin joudunko mä siitä siis vastuuseen tolla summalla???
Olet kortissa vastuussa niin kauan kunnes olet ilmoittanut sulkupalveluun.

Eihän kato kaupan kassat enää uskalla ottaa kortteja pois, kun se voikin olla palstamamman perheenjäsen ja siitäkös palstamamma suuttuu...

No huh heijaa! Hiljattain harkitsin S-kortin hankkimista mutta en kyllä enää jos se kadotessaan noin kallis on.

Kortin löytöpalkkio on 5 euroa, poisottopalkkio tuo 84. Löytöpalkkion saa rehellinen kortin löytäjä, joka toimittaa kortin s-pisteeseen. Molemmat summat joutuu kortin haltija korvaamaan. Näin on muuten muissakin pankeissa, tosin summa on usein hieman suurempi

Heh, ihan oikein sulle! Ja jos sulta varastetaan kortti, sä teet rikosilmoituksen ja sitä kautta yrität saada rahasi takaisin. Aina et varkaalta korvausta saa mut that's life.

Myyjä toimi oikein :)
Heillä on varmaan ohjeet että maksukortteja ei saa antaa kaupasta takaisin vaan ainoastaan "palvelupisteestä" .
Ei tulis mieleenkään antaa pojalle muuta kuin käteisetukorttia. Visa/pankkikortti /maksukortti aina omassa lompakossa.

Jos sulla on maksuominaisuus siinä s-kortissasi niin se on nimenomaan silloin PANKKIKORTTI, miten vaikea ymmärtää?

[QUOTE="vieras";23643154]No kun sinäkin olet ässäläinen, kerro nyt ihmeessä MIKSI myyjä ei voinut antaa korttia takaisin henkkareita vastaan?? Siis jos kortti oli vielä siinä toimipaikassa??[/QUOTE]

No vaikka siksi että opit ettei hlökohtaista korttia ole tarkoitus antaa kenellekkään muulle.

ihan sellanen pikkujuttu... s-etukortilla EI OLE mitään tarjouksia.
Muutakun kanta-asiakaspäivillä.
Ja myyjä teki täysin oikein, että kortin pois. Mistä hemmetistä sä oisit ite voinnu tietää kenen se kortti oikeesti on.

Itse olen ottanu visa electronin pois yhdeltä mieheltä koska siinä oli naisen nimi.
Naista ei näkyny missään. Nainen tuli myöhemmin hakee kortin, ja sanoi ettei miehellä ollu edes lupaa maksaa sillä, vaan hänen piti maksaa vuokra automaatilla. Jokatapauksessa pankkiin ilmoitettiin ja sain 150 euron palkkion.

Tuota maksua en maksa ja sillä sipuli. Sen verran tökeröä oli palvelu. Anteeksi antaisin, jos olisin kortin haltijana saanu henkkareiden kanssa kortin takaisin, mutta ei. Raha vaan oli mielessä silläkin myyjällä sitten. Luulisi että itse olen vastuussa kortin käytöstä ja kuka sitä saa käyttää bonuskorttina. Mutta kuten sanottu, byebye oma kauppa, ja terve K-kauppiaat, teidän omiin kauppoihinne on paljon mukavampi tulla. :)

Nimim. Tiistaina palvelupisteeseen tili tyhjäksi 84e kanssa.

[QUOTE="äly";23643263]No tuskin Nordealla tai muullakaan PANKILLA on löysempiä sääntöjä kuin S-PANKILLA. Korttisäännöt ne on joka pankissa, ja myös palvelumaksut asiakkaan aiheuttamista tapahtumista. Miksi sä olet liittynyt S-ryhmään, kun sitä mollaat :) Sehän on vapaaehtoista.[/QUOTE]

Minulla on Nordean electron, ja se tulee muutenkin edullisemmaksi. Ei maksa montaakaan euroa, jos hukkuukaan. :) Olisiko ollu nyt jotain max 10 euroa... Tällä palstalla, kun sattuu olemaan harhakäsitys electronin käyttäjistä, niin lisättäköön nyt sitten, että meillä ei ole mitään luottohäiriöitä, vaan ihan järkevin perustein ollaan yhä "vain" electronin käyttäjiä. :)

EI mua ainakaan haittais jos joku mun kortin löytänyt käyttäisi sitä s-etukorttina. sehän olisi vain kotiin päin se. Mutta maksaminenhan ei onnistu ilman sitä salalukua.

No jossain onnistuu. Kaikissa paikoissa eil ole vielä siru käytössä ;)
Ja KORTTI ON HENKILÖKOHTAINEN mikä siinä on niinvaikeeta tajuta??
jos se on Visa debit/credit niin siinähän pankki ja luotto ominaisuus..

et voi estää sitä että ne ottaa sen sulta.. Se veloitetaan suoraan tililtä! ja jos ei ole katetta niin sitten tili menee miinukselle ja siitä tulee sitten omat kulunsa... Tuo summa on muuten esim. op:ssa 100e (huomasin sen kun kerran annoin mieheni ostaa mun kortilla...)
Ja jos sun kortti varastetaan niin siitä pitää heti ilmoittaa sulkupalveluun, muuten joudut maksamaan tuon summan..

No tämähän ei ole ollenkaan rinnasteinen asia. Siinä vaiheessa, kun annata miehesi maksukortin kassalle kun mies on kotona, kassa tekee todella väärin, jos ei ota korttia pois. Kassan tehtävä ei ole arvioida keillä on yhteiset rahat ja keillä ei. Maksukortit eivät silti voi olla yhteisiä.

Auta armias jos tässä olisi käynyt niin, että kortti olisi pudonnut jonnekin ja sitä olisi kaupan kassalla käytetty eikä korttia otettu pois! Miettikääpä sitä.

Kassa teki aivan oikein sekä ottaessaan kortin pois että kieltäytyessään antamasta sitä takaisin. Pankki, vaikka se nyt tässä tapauksessa onkin S-Pankki, antaa ohjeet siitä, miten poisotettuja kortteja käsitellään. Jos tämä olisikin ollut maksuomainaisuudella varustettu Plussa-kortti, se pitäisi hakea OP:n konttorista.

Ihan taatusti olisi Visa-Plussa-korttikin otettu K-kaupan kassalla tässä tilanteessa pois!

Asia on aivan sama! On järjetöntä olla antamatta korttia äidille samantien takaisin, kun hän on kerran siinä paikanpäällä! Kassalla ei ollut mitään syytä epäillä, että äiti ei olisi kortin oikea haltija. Kyllä jokainen täysipäinen tämän asian nyt tajuaa.

Tuota maksua en maksa ja sillä sipuli. Sen verran tökeröä oli palvelu. Anteeksi antaisin, jos olisin kortin haltijana saanu henkkareiden kanssa kortin takaisin, mutta ei. Raha vaan oli mielessä silläkin myyjällä sitten. Luulisi että itse olen vastuussa kortin käytöstä ja kuka sitä saa käyttää bonuskorttina. Mutta kuten sanottu, byebye oma kauppa, ja terve K-kauppiaat, teidän omiin kauppoihinne on paljon mukavampi tulla. :)

Tajuutko sä, että se myyjä voi menettää työnsä jos antaa jonkun käyttää sitä korttia?
Otti sitten binukset tai maksaa sillä mutta LUOTTO/PANKKI kortti on AINA henkilökohtainen.
Sä oot itse rikkonu sääntöjä.
Ihan eriasia, jos kortti käteiskortti ja se bonusseteli tulee kotiin..

Minulla on Nordean electron, ja se tulee muutenkin edullisemmaksi. Ei maksa montaakaan euroa, jos hukkuukaan. :) Olisiko ollu nyt jotain max 10 euroa... Tällä palstalla, kun sattuu olemaan harhakäsitys electronin käyttäjistä, niin lisättäköön nyt sitten, että meillä ei ole mitään luottohäiriöitä, vaan ihan järkevin perustein ollaan yhä "vain" electronin käyttäjiä. :)

Siis puhutaan nyt asiakkaan aiheuttamista väärinkäyttö tapahtumista ja siitä johtuvista palvelumaksuista.

Joo se on kylä ihan totta, että k-kaupoissa on paremmat tarjoukset =) Mutta sinnekään ei kannata pojalle antaa mukaan pankki/plussayhdistelmää tai käy samalla tavalla =)

Sen 84 euroa joudut joka tapauksessa pulittamaan, tavalla tai toisella. Mutta opit sitten varmaan, ettei niitä pankkikortteja kannata antaa muiden käyttöön. Se lukee ihan niissä ehdoissa, jotka olet allekirjoittanut, kun olet kortin itsellesi saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Asia=selvä.;23643324:
Asia on aivan sama! On järjetöntä olla antamatta korttia äidille samantien takaisin, kun hän on kerran siinä paikanpäällä! Kassalla ei ollut mitään syytä epäillä, että äiti ei olisi kortin oikea haltija. Kyllä jokainen täysipäinen tämän asian nyt tajuaa.
Tämä ei ole asia, minkä kassa päättää, vaan minkä pankki päättää. Kaupan kassa ei ole pankkivirkailija eikä hän voi ohjeista poiketen tuollaista päätöstä tehdä.

Ja äitihän ei ollut mukana, vaan kotona.

Meillä ainakin on muutama kuukausitarjous aina s-etukortilla, tyyliin saa 20snt leipäpussista hintaa pois jne. Ja siis eri asia ois tässä ollu sitten se, että jos poikani olisi yrittänyt MAKSAA kortilla. Silloin asia olisi ollut ihan erilainen, eihän muiden korteilla saa maksaa. Mutta että ottaa pikkasen boonusta ja alennusta niin jo on... Ja kaikki tämä olisi vältetty sillä, että poika olisi muistanut korttilaitteen. Mutta häntä en syytä, vaan myyjää, joka ei voinut luovuttaa korttia sen omistajalle.

S-kaupat ovat perseestä kaikilla tavoilla. Itseasiassa en keksi niistä mitään positiivista. Prismaankin kun astuu niin ei tiedä onko leikkaussalissa vai kaupassa, niin kliinisen vihreetä ja valkosta. Onhan se keskustalaisten kauppa.

Alkuperäinen kirjoittaja ässäläinen;23643295:
Kortin löytöpalkkio on 5 euroa, poisottopalkkio tuo 84. Löytöpalkkion saa rehellinen kortin löytäjä, joka toimittaa kortin s-pisteeseen. Molemmat summat joutuu kortin haltija korvaamaan. Näin on muuten muissakin pankeissa, tosin summa on usein hieman suurempi

Entä jos kortissa ei ole maksuominaisuutta? Siis pelkkä bonuksia kerryttävä ominaisuus? Onko sekin yhtä arvokas? Vai tarkoittaako tämä korvaus vain maksuomininaisuuskortteja?

Yhteistyössä