Hop Loppiin alle 2-vuotiaan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nääpiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä saa irti. Oltiin pari vk sitten ekaa kertaa 1 v 11 kk ikäisen kanssa, ja melkein joka paikkaan sen ikäinen saa mennä, valvojan kanssa. Siellä möngittiin pojan kanssa peräkanaa, laskettiin liukumäkeä, ammuttiin pallotykeillä pehmopalloja tms., poika nautti täysin siemauksin. Alle yksivuotias ei siellä moneen paikkaan pääse edes valvojan kanssa, mutta yli 1,5-vuotiaan kanssa minusta voi erittäin hyvin sinne mennä.
 
Kai siellä on tekemistä tuonkin ikäiselle. Itse en tajua, miksi lapset pitää raahata jonnekin HopLopiin liikkumaan. Ja varsinkin nyt kun ulkonakin on paljon tekemistä.
 
Kai siellä on tekemistä tuonkin ikäiselle. Itse en tajua, miksi lapset pitää raahata jonnekin HopLopiin liikkumaan. Ja varsinkin nyt kun ulkonakin on paljon tekemistä.

Jos asuu kerrostalossa, ja kaupungissa, jossa ulkoillaan leikkipuistoissa, niin kyllä joskus harvoin voi ihan hyvin käydä vaihtelun vuoksi sisäleikkipuistoissakin, vaikka esim. sadepäivänä. Ja kyllä mielestäni omakotitaloissa asuvatkin voivat käydä Hoplopissa. Tuskin siellä nyt kukaan käy kovin usein, se on kivaa vaihtelua lapsille ihan niin kuin vaikka Linnanmäellä tai Korkeasaaressa käynti.
 
[QUOTE="Kätilö";23637627]Laitokselta vaan suoraan penska hoploppiin ettei jää mistään paitsi. :)[/QUOTE]

Voi kun kiva, että ihan "ammatti-ihminen" on tätä mieltä! Kiitos tästäkin kommentista! :D
 
Nykyajan lapset eivät osaa enää liikkua kuin ohjatusti. Itse kannustan lasta alusta alkaen luonnon helmaan, jossa motoriikka kehittyy ja saa raitista ilmaa toisin kuin jossain sisäpuistossa. Lapsi voi liikkua niin monella tavalla aikuisen kanssa ilman sisäpuistoakin. Ei tarvitse asua okt:ssa vaan pieni lapsi löytää liikkumiseen paikan vaikka asfaltiviidakossakin =) Ja pieni metsäpläntti riittää vallan mainiosti liikkumiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23637680:
Nykyajan lapset eivät osaa enää liikkua kuin ohjatusti. Itse kannustan lasta alusta alkaen luonnon helmaan, jossa motoriikka kehittyy ja saa raitista ilmaa toisin kuin jossain sisäpuistossa. Lapsi voi liikkua niin monella tavalla aikuisen kanssa ilman sisäpuistoakin. Ei tarvitse asua okt:ssa vaan pieni lapsi löytää liikkumiseen paikan vaikka asfaltiviidakossakin =) Ja pieni metsäpläntti riittää vallan mainiosti liikkumiseen.

Näin juuri. Mutta kun kaikki tollanen hösääminen lähtee vain turhautuneista vanhemmista. Niistä on jotenkin hienompaa mennä hoppelipoppeleihin penskojen kanssa, se kun heidän mielestään kuulostaa muiden korvissa laadukkaammalta kuin luonnossa pelmuaminen. Ja sitten he ovat viettävinään laatuaikaa. :D
 
Me asutaan omakotitalossa. Takapihalla on liukumäki, hiekkalaatikko ja keinut. Mut eipä ole hoplopin voittanutta. :D Lapset saa ulkoilla kotona niin paljon, kuin sielu sietää ja kroppa jaksaa. Vaihtelu virkistää. Harmi vaan, kun lähimpään hoplopiin on matkaa melkein 200 km.
 
Lapset kyllä osaa nykyäänkin liikkua ilman ohjausta, jos vain vanhemmat ymmärtävät antaa heille tilaa ja mahdollisuuksia. Oma piha on meilläkin paras ajanviete, mutta Hop Lop on mukavaa vaihtelua niin isoille kuin vähän pienemmillekin! Ja kyllä, aikuisillakin voi olla siellä hauskaa!
 
[QUOTE="Kätilö";23637691]Näin juuri. Mutta kun kaikki tollanen hösääminen lähtee vain turhautuneista vanhemmista. Niistä on jotenkin hienompaa mennä hoppelipoppeleihin penskojen kanssa, se kun heidän mielestään kuulostaa muiden korvissa laadukkaammalta kuin luonnossa pelmuaminen. Ja sitten he ovat viettävinään laatuaikaa. :D[/QUOTE]

Voi hyvä tavaton! Olen tuhannen varma, että niin "Kätilö", kuin "En ymmärrä" eivät kumpikaan olen koskaan käyneet HopLopissa. Kysehän ei siellä ole mistään "ohjatusta" liikunnasta, vaan lapsi ihan iki-itse kiipeilee, keinuu, laskee mäkeä, pomppii, rakentaa pehmopalikoista mitä mielikuvituksellisimpia pytinkejä jne. Siis on aivan lapsen oman mielikuvituksen varassa, mitä noissa "hoppelipoppeleissa" touhutaan -aivan niin kuin luonnossakin.

Itse touhuamme lasten kanssa päivittäin puistoissa ja muuten ulkoillen, mutta pari kertaa kuussa käymme myös näissä synnin pesissä ja voin vakuuttaa, että hiki tulee (niin lapsilla, kuin vanhemmillaankin), koordinaatio kehittyy ja ennen kaikkea lapset nauttivat posket punaisina -yhta lailla kuin ulkoilustakin. ja aivan samalla tavalla, kuin näissä paikoissa, myös puistoissa ja metsässä voi vanhempi istua passiivisena vaikka lehteä lukien tai sitten osallistua jälkikasvunsa toimiin. Ei tuo ulkoilmakaan siis automaattisesti tee lapsen kanssa vietetystä ajasta yhtään sen laadukkaampaa.
 
Voi hyvä tavaton! Olen tuhannen varma, että niin "Kätilö", kuin "En ymmärrä" eivät kumpikaan olen koskaan käyneet HopLopissa. Kysehän ei siellä ole mistään "ohjatusta" liikunnasta, vaan lapsi ihan iki-itse kiipeilee, keinuu, laskee mäkeä, pomppii, rakentaa pehmopalikoista mitä mielikuvituksellisimpia pytinkejä jne. Siis on aivan lapsen oman mielikuvituksen varassa, mitä noissa "hoppelipoppeleissa" touhutaan -aivan niin kuin luonnossakin.

Itse touhuamme lasten kanssa päivittäin puistoissa ja muuten ulkoillen, mutta pari kertaa kuussa käymme myös näissä synnin pesissä ja voin vakuuttaa, että hiki tulee (niin lapsilla, kuin vanhemmillaankin), koordinaatio kehittyy ja ennen kaikkea lapset nauttivat posket punaisina -yhta lailla kuin ulkoilustakin. ja aivan samalla tavalla, kuin näissä paikoissa, myös puistoissa ja metsässä voi vanhempi istua passiivisena vaikka lehteä lukien tai sitten osallistua jälkikasvunsa toimiin. Ei tuo ulkoilmakaan siis automaattisesti tee lapsen kanssa vietetystä ajasta yhtään sen laadukkaampaa.

Voi hyvänen aika. En tietenkään ole käynyt hoppelipoppelissa juuri siitä syystä että luonto tarjoaa ne parhaimmat kiksit. Olen kuunnellut tuttavien juttuja siellä käynneistä, tiedän ettei siellä ole ohjattua toimintaa. Laadukkuus? Juuri tuo 'laatuaika' käsite kuuluu hösääville typeryksille.
 
[QUOTE="kätilö";23637796]Voi hyvänen aika. En tietenkään ole käynyt hoppelipoppelissa juuri siitä syystä että luonto tarjoaa ne parhaimmat kiksit. Olen kuunnellut tuttavien juttuja siellä käynneistä, tiedän ettei siellä ole ohjattua toimintaa. Laadukkuus? Juuri tuo 'laatuaika' käsite kuuluu hösääville typeryksille.[/QUOTE]

Suurin osa lasten vanhemmista on kuitenkin kanssasi eri mieltä, eihän noissa paikoissa muuten ketään kävisi. Ja uusiakin tulee koko ajan lisää.
 
Sitten mä voisin ollakin aika huolissani jos lapsen ainut paikka liikkua olis HopLop!
Tosin, parempi edes se kuin monta tuntia koneen/pelien äärellä kököttävät vähän isommat lapset.

Me ollaan käyty ko. paikassa muutaman kerran ja kivaa on ollut, ihan kuten vaikkapa Korkeasaaressa tai Lintsillä, ei me HopLoppiin mennä varta vasten liikkumaan vaan hauskaa pitämään.:eek:
 

Yhteistyössä